Procedura parkowania skrzynia DCT

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
Awatar użytkownika
Bob38
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
Lokalizacja: Jelenia Góra

Procedura parkowania skrzynia DCT

Postautor: Bob38 » 04 paź 2019, 12:10

Cześć wszystkim, pewnie dla wielu z Was nie będzie to odkrywcze, a może niektórzy napiszą, że to brednie, ale dla mnie ma to sens i to stosuję. Wciąż szukam i przeglądam filmy o użytkowaniu skrzyń automatycznych i natknąłem się na film Łysego z kanału Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam, w którym omawia interesujący mnie temat.
Polecam stosować jego metodę parkowania:
1) zatrzymujemy się i wrzucamy N,
2) zaciągamy ręczny,
3) puszczamy nożny i czekamy aż się auto na ręcznym całkiem ustabilizuje,
4) włączamy P i wyłączamy silnik.
Po co ? Cała procedura jest po to aby ograniczyć zużywanie się lub uszkodzenie zapadek blokujących skrzynię w pozycji P, szczególnie na pochyłym terenie. Do tej pory zdarzało mi się, że po odpaleniu silnika i próbie włączenia D, czuć było duży opór a kilka razy wręcz doszło do szarpnięcia z uwagi na to, że auto "zawieszone" było na blokadzie skrzyni zamiast na hamulcu. Powyższa procedura eliminuje takie zagrożenie. [zlosnikok]
[zlosnikok]

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1275
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Jeep Renegade 170KM 9AT AWD; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Procedura parkowania skrzynia DCT

Postautor: ZygJe » 04 paź 2019, 12:33

Nie chce mi się poraz kolejny pisać. W skrócie - urban legend. A DCT nie dotyczy w najmniejszym stopniu.
Ale jak komuś to ma mentalnie pomóc - niech stosuje. Nic nie zepsuje :)
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna......

Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Bob38
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Procedura parkowania skrzynia DCT

Postautor: Bob38 » 04 paź 2019, 14:07

Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie i dlatego szukam źródła wiedzy gdzie tylko mogę. Chętnie poznałbym również Twoją opinię w tym zakresie. Dlaczego jest to wg Ciebie mit ?
Odkąd zacząłem stosować się do tej procedury, to przy ruszaniu nie mam żadnych problemów ze zmianą położenia lewarka (z P na D) i w żadnym momencie auto nie szarpie i nie ma niepokojących objawów...
Możesz jednak rozwinąć temat ?
[zlosnikok]

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1275
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Jeep Renegade 170KM 9AT AWD; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Procedura parkowania skrzynia DCT

Postautor: ZygJe » 04 paź 2019, 19:01

Pisałem o tym już nie wiem ile razy na różnych forach. Szarpanie i inne objawy to efekt naprężenia gumowych elem. zawieszenia silnika. W codziennej eksploatacji są narażone na znacznie większe obciążenia. A zapadka blokująca koła w położeniu P też jest przystosowana do większych obciążeń. I tyle w skrócie.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna......

Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

automaciek
Uzależniony
Posty: 288
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Procedura parkowania skrzynia DCT

Postautor: automaciek » 04 paź 2019, 20:05

Zapadka w skrzyni to solidny kawał żelaza niezależnie czy to DSG, DCT, AT czy CVT, i chyba trzeba by było zablokować w czasie jazdy by ją skruszyć. Cała sprawa rozbija się o dyskomfort. Osobiście gdy zatrzymuję się na pochyłości, ustawiam "P", zaciagam pomocniczy, i dopiero puszczam zasadniczy hamulec. Żadnych problemów nie mam, a A/T jeżdżę ze 12 lat. Wiec wszelkie "procedury" moz a sobie odpuścić.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1275
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Jeep Renegade 170KM 9AT AWD; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Procedura parkowania skrzynia DCT

Postautor: ZygJe » 04 paź 2019, 21:57

Blokada jest zabezpieczona przed przeciążeniem i włączona w czasie jazdy będzie terkotać i nic poza tym. No chyba że będziemy jechać na P całą Zakopiankę (w dół ofc).
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna......

Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Bob38
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Procedura parkowania skrzynia DCT

Postautor: Bob38 » 06 paź 2019, 15:44

Dziękuję Wam za opinie, ja pozostanę przy tej procedurze szczególnie, że jak zaciągam hamulec ręczny dopiero na P, to auto po puszczeniu nożnego lekko się obsuwa i wówczas już nie "wisi" na ręcznym tylko na zapadce skrzyni.
Jednak oczywiście każdy ma swój sposób i każdy robi to co chce ze swoim autem.
Miłego użytkowania Sportage [papa]
[zlosnikok]


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap