Zakupiłem Generator ozonu Alicja 2 o wydajności ozonu 6-7g/h, przeczytałem wiele tematów o sposobie ozonowania klimatyzacji w aucie i ile opisów tyle też metod wykonywania tej czynności. Wiadomo, wstawić do auta załączyć generator, uruchomić klimę na obiegu zamkniętym i tu zaczynają się niezgodności, czy na max czy min wentylator bo temperatura w miarę niska musi być 5-18°C, czas ozonowania to 20-30 min lub 2x po 15 minut z 5 minutową przerwą na wietrzenie, chociaż wydaję mi się że lepiej nie wietrzyć i po ozonowani odczekać jeszcze kilkanaście minut żeby wytworzony ozon sobie popracował trochę, i czy okna mają być szczelnie domknięte czy zostawić delikatny prześwit w celu dostarczenia świeżego powietrza.
Może któryś z forumowiczów ma większe doświadczenie w tym temacie i podzieli się wiedzą.
Generator ozonu a techniki ozonowania klimy
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Generator ozonu a techniki ozonowania klimy
Ja robię tak. Maszyna na tylna kanapę, Odpalam auto, obieg zamknięty , auto szczelnie zamknięte , nawiew na 1/2 i 20 minut chodzi. Oczywiście potem wymieniam filtr kabinowy. Następnie po ozonowaniu 5 minut odczekuje i wietrzenie. Czynność robiona dwa razy w roku i nie mam problemów w zapachami.
- AdamAki
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 12 sty 2016, 17:46
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 (2016) 1,6 GDI BusinessLine L Cassa White
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Generator ozonu a techniki ozonowania klimy
Dzięki, a oparcia przednich foteli rozkładasz do tyłu? Co do filtra to myślałem wyjąć go na czas ozonowania, a po założyć nowy, wydaje mi się że w tedy będzie lepszy przepływ ozonu po układzie wentylacji.
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Generator ozonu a techniki ozonowania klimy
Ja ozonuję bez filtra, szczególnie jak jest węglowy to przecież ogranicza skuteczność ozonowania.
Są dwie szkoły czy klima wł czy wył, ja wybieram drugą czyli klima wyłączona, ale w jakiś chłodny dzień żeby temp w garażu nie przekraczała 15 stopni, a raczej w samochodzie, bo ozon szybko się rozpada w temp powyżej 20 stopni co przekłada się na gorszą skuteczność.
Okna zamknięte, jest wystarczająco tlenu w aucie żeby wytworzyć ozon na te kilkanaście minut.
Reszta j/w
Są dwie szkoły czy klima wł czy wył, ja wybieram drugą czyli klima wyłączona, ale w jakiś chłodny dzień żeby temp w garażu nie przekraczała 15 stopni, a raczej w samochodzie, bo ozon szybko się rozpada w temp powyżej 20 stopni co przekłada się na gorszą skuteczność.
Okna zamknięte, jest wystarczająco tlenu w aucie żeby wytworzyć ozon na te kilkanaście minut.
Reszta j/w
- AdamAki
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 12 sty 2016, 17:46
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 (2016) 1,6 GDI BusinessLine L Cassa White
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Generator ozonu a techniki ozonowania klimy
Tylko czy przy wyłączonej klimie (mowa o automatycznej) nie zostanie zamknięta część kanałów wentylacyjnych.
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Generator ozonu a techniki ozonowania klimy
Ja mam KS2 i klima manual to przepływ powietrza jest cały czas przez parownik, tu nie powiem jak to jest w KS3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika