Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 30 maja 2016, 18:13

Nie wiem czy komuś się to przyda ale interesowało mnie to więc postanowiłem się pobawić i przedstawiam wyniki.
Silnik to D4HA po CHIPIE na 210 koni. Sportek 2011r. przebieg 114tys. kilometrów jakichkolwiek problemów z autem brak. Tak jakby było dopiero po rozgrzewce oby tak dalej :).
Po długich testach uważam, że rozpracowałem filtr DPF w 2.0 CRDI. Podobnie pewnie w wersji słabszej jak i 1.7 CRDI.

Jestem po prawie 15tys. kilometrów analizy i testowania. Zakańczam analizę bo wyniki się powtarzają.
Jest reguła w sumie 3:

1. Jazda spokojna / ekonomiczna wypalanie filtra następowało w przedziale co 380-480km. Czas wypalania jakieś 15-17min. średnio 30km. Spalanie na poziomie 5.7-6.2 l/100km. obroty rzadko przekraczały 2200 obr/min.

2. Jazda dynamiczna / nieekonomiczna wypalanie filtra następowało w przedziale 750-900km. Czas wypalania jakieś 12-14min. średnio 20km. Spalanie na poziomie 7.9-8.8 l/100km. obroty rzadko spadały poniżej 2000 obr/min.

3. Jazda mieszana tak 50 / 50 wypalanie filtra następowało w przedziale 500-600km. Cas wypalania 14-16min. średnio 22km. Spalanie na poziomie 6.8-7.5 l/100km. praca na pełnych obrotach kiedy trzeba było więcej było więcej kiedy nie to nie.


Wszystko sobie spisywałem notowałem tankowanie zawsze pod korek parę razy dodawałem dodatek do lepszego wypalania DPF firmy K2 "nic nie zmienił", momenty rozpoczęcia wypalania i jego zakończenia miałem potwierdzenie ze skanera OBD2 bo był wtedy sygnał z czujnika ciśnienia spalin, że jest za wysoki czyli inicjacja wypalania po zaniku koniec. Słychać to też po innej pracy silnika.
Zwiększanie obrotów piłowanie czy postój nic nie daje wypalanie trwa identycznie. W czasie jazdy typu autostrada czy jazda bez korków stała to wypalanie da się tylko zauważyć właśnie za pomocą skanera inaczej nie da się go odczuć.
Auto wtedy samo delikatnie zmienia kąt wtrysku, dodaje opóźniony wtrysk jak i zwiększa trochę doładowanie żeby właśnie kierowca nic nie zauważył.
Wszystko zauważyłem no i ten smród z tłumika plus włączony wentylator pod maską i dużo ciepełka.
DPF grzeje się średnio w zależności od zapchania tak 500-650°C.

Uważam się za dobrego kierowcę który dba i szanuje samochód "bo jak dbasz tak masz". Według przepustowości i elektroniki DPF-a mam w idealnym stanie zawsze się wypala daje sygnał jak powinien. Oleju nie przybywa EGR na 90tys. kilometrów z ciekawości wyciągnąłem i sprawdziłem brudu i nagaru jak na lekarstwo czyli tak jak być powinno. W innych autach jak i przy innym stylu jazdy wartości te jak i stan części może być inny.

Może komuś to się przyda. Szkoda, że nie zrobiłem takiej analizy przed CHIPOWANIEM silnika.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

art211
Uzależniony
Posty: 200
Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: art211 » 30 maja 2016, 19:44

Na pewno się przyda !. A, jeżeli podczas trwającego wypalania, zatrzymasz auto np. ze wzgl. na korek, to wypalanie wyłącza się i uruchamia po wznowieniu jazdy ?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 30 maja 2016, 19:57

Nie nie, wypalanie trwa cały czas aż do zakończenia, wtedy właśnie da się usłyszeć dziwną prace silnika i takie du du du z tłumika plus kupa smrodu :) wypala aż kiedy to czujnik różnicy ciśnień da znaczy przestanie dawać sygnał, a jak się nie da wypalić lub coś pójdzie nie tak wywali błąd spotkałem się z tym w innym aucie jak filtr był zapchany. Zapala się check engine silnik wchodzi w tryb awaryjny i mocy brak.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

art211
Uzależniony
Posty: 200
Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: art211 » 30 maja 2016, 20:08

dopytam:

w trakcie procesu wypalania dojeżdżasz do skrzyżowania i puszczasz pedał gazu ( na biegu) , to na wyświetlaczu pokazuje jakieś spalanie ? czy kreska spada do zera ?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 30 maja 2016, 20:15

Pokazuje jedną bądź dwie kreski. Po tym widać czy skończył wypalać czy nie, jak jedziesz i puścisz gaz czyli hamujesz silnikiem jak nie ma nic to skończył jak pokazuje coś tam to w DPF-ie jest ogień :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

art211
Uzależniony
Posty: 200
Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: art211 » 30 maja 2016, 20:43

wszystko jasne, dzięki.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 30 maja 2016, 20:46

Zapomniałem dodać filtr to taka rzecz, że jak działa to można go zostawić w spokoju ale jak przestaje działać to należy wyciąć gadzinę zmienić mapę i już :). Ja tak zrobię jak tylko zacznie robić mi problemu. Sam filtr zwiększa spalanie i kradnie silnikowi jakieś 8-12 koni przez to, że go dławi na wydechu.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2116
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: puder12 » 31 maja 2016, 18:04

Co powiecie na wypalanie DPF co 50 - 60 km. Od tygodnia mam taką przypadłość. Dziś zgłosiłem to w serwisie i jak się okazało po podpięciu komputera - wszystko z filtrem jest OK - odczyt z komputera wskazuje niskie zapopielenie filtra (4 mg czegoś/na coś). Pan z serwisu próbował mnie uspokoić twierdząc że komputer wypala filtr przy każdej nadarzającej się okazji, czyli zawsze gdy temperatura silnika i tempo jazdy są zgodne z zapisanymi w komputerze. Nie wierzę w tę opowieść, bo dotychczas wypalanie miałem co ok. 500 km, a przy jeździe miejskiej co 200 km. Macie pomysł, co może być popsute jeśli filtr nie jest zapchany, a komputer chce go tak często wypalać?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 31 maja 2016, 18:18

Jedyny inicjator wypalania to czujnik różnicy ciśnień spalin. Pod maską na górze silnika czujnik do którego idą 3 kabelki i dwa węże gumowe które początek mają w filtrze dpf. (tak jest w 2.0 CRDI). I on właśnie inicjuje wypalanie filtra. Wyczyściłbym go i sprawdził sam błędy czy nie ma błędu P0473 o zbyt niskim wskazaniu czujnika na wejściu.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2116
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: puder12 » 31 maja 2016, 18:39

Poczytałem ciekawy artykuł o sterowaniu wypalaniem DPF i jakoś nie widzę możliwości przeczyszczenia czujnika. Może uszkodzony jest przewód gumowy doprowadzający spaliny, albo ECU uznał że mój czujnik jest już stary i częściej inicjuje wypalanie nawet przy normalnych odczytach ciśnienia. Tak czy siak wszystko zmierza w kierunku ostatecznego pożegnania się z tym wynalazkiem.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 31 maja 2016, 18:50

W czyszczeniu chodziło mi o to aby sprawdzić drożność węży stan kabli itp. Sam czujnik można delikatnie benzyną ekstrakcyjną wypłukać wydmuchać i sprawdzić. Jak się będzie powtarzać zmienić to koszt rzędu 150zł za nowy.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2116
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: puder12 » 31 maja 2016, 19:09

Znalazłem info na forum Hyundai że pomaga wymiana czujnika ciśnienia i czujnika temperatury spalin w DPF. Nie wiem tylko jak zdiagnozować uszkodzenie tych elementów, skoro komputer nie wykazał błędów, a wiadomo że ASO wymienia tylko to co pokazuje komputer.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 31 maja 2016, 19:14

Obstawiałbym czujnik różnicy ciśnień bo tam ma co się zepsuć, a w czujniku temperatury nie bardzo. Weź skaner i przejedź się z nim i poobserwuj wartości jakie te czujniki wystawiają.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

socho
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: socho » 01 cze 2016, 07:07

Kolego Owca. Szacun za drążenie tematu wypalania. Obserwacje i zapiski sa bardzo przydatne. Mam też auto po tuningu na 211 i dbam o nie. Także tylko paliwo premium, od czasu do czasu dolewam dodatki do czyszczenia DPF. Trzy lata bez zarzutu.

borowqa
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: borowqa » 04 cze 2016, 23:57

Dodam do tematu swoje trzy grosze:
1 co do dodatków-nie czyszczą one w żaden sposób układu dpf co jedynie obniżają temperaturę spalania sadzy w dpf ale czy skutecznie to raczej sądzę w ten fakt.
2 Jak kolega na samym początku napisał wszystko potwierdzam, też testuje te wszystkie przypadłości z DPF ponieważ odezwał się ostatnio za często.
3 Jeżeli wypala się częściej jak w przypadku pudrer12 (w moim też tak jest obecnie 40 - 45km samo wypalanie jakies 10 km) należy jeszcze sprawdzić stan oleju czy nie przybywa - jak tak to pomimo tego że wypala się częściej i po podłączeniu do kompa (tak było u mnie) pokazuje że wypalanie się zakończyło sukcesem, to mamy dwie opcje albo czujnik albo zapchany filtr.

borowqa
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: borowqa » 05 cze 2016, 12:09

Owca007 pisze:W czyszczeniu chodziło mi o to aby sprawdzić drożność węży stan kabli itp. Sam czujnik można delikatnie benzyną ekstrakcyjną wypłukać wydmuchać i sprawdzić. Jak się będzie powtarzać zmienić to koszt rzędu 150zł za nowy.



kusi mnie zeby spróbować ten czujnik przeczyścić. Czy bezpieczne bedzie płukanie benzyną skoro tam jest jakaś elektronika? Nie skopci się jeszcze bardziej? No i czy możliwe jest częstsze wypalanie z uszkodzonym czujnikiem i nic nie pokazuje żadnych błędów?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 05 cze 2016, 23:09

Spokojnie wyczyść go nic mu się nie stanie tylko go potem wysusz wydmuchaj przed montażem. Tak może się wypalać częściej bo on inicjuje wypalanie.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

borowqa
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: borowqa » 09 cze 2016, 10:06

Za późno odczytałem post powyżej. w między czasie wykastrowałem DPF ale tak się zastanawiam jeżeli nawet wypalałby się częściej i dopalał go do końca i byłby to czujnik to dlaczego wzrastał poziom oleju znowu???? Wydaje mi się że w moim przypadku to zapchany był na maxa ten syfiast DPF!!

Awatar użytkownika
armus
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 29 lis 2014, 17:21
Czym jeżdzę: crdi1.7
Lokalizacja: Silesia

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: armus » 07 lip 2016, 17:13

Owca007 pisze: Jak się będzie powtarzać zmienić to koszt rzędu 150zł za nowy.

A masz może sprawdzony sklep aby tam kupić czujnik?
KIA Sportage 1.7CRDI

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 07 lip 2016, 19:34

Nie ma zasady kup gdzie będzie w dobrej cenie i tyle. Albo i nawet z jakiegoś rozbitka z małym przebiegiem.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

kjs62
Uzależniony
Posty: 368
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: kjs62 » 13 lip 2016, 08:41

Ja nie wiem, prawie 3 lata jeżdże już kijanką (na dziś 7 letnią) tak 80% po mieście i nigdy nie zaobserwowałem podanych tu symptomów wypalania dpf.
Mało tego po wymianie oleju mechanik zrobił jazdę testową i stwierdzi,ł że to auto jest jakoś dziwnie szybkie (dynamiczne) a przecież jeźddził tez innymi tego typu to porównanie ma.
Z diagnostycznych ciekawostek podejrzenie budzi duże cisnienie w kolektorze dolotowym.

Choć powodów do zmartwienia nie mam to jednak jestem ciekaw czy ktoś kiedyś nie grzebał przy tym aucie..

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 13 lip 2016, 10:16

Skąd wiesz czy nie jest już wykastrowana i czy nie ma wgranego wirusa :). Jak ciśnienie zwiększone to coś musiało się dziś samo się nie zwiększa.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

kjs62
Uzależniony
Posty: 368
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: kjs62 » 14 lip 2016, 09:35

Na 100% nie wiem jestem 3cim właścicielem aczkolwiek porpzednicy to dziadki ca 60 letnie im wirusy nie w głowie.
Jedyne podejrzenie to ze temu 1szemu zapchało dpf I ktoś go usunął przy okazji wirusując - dodając powietrza, żeby nie dymiło.
Z ciekawości jakie jest w Twoim ? U mnie ciśnienie w kolektorze dolotowym osiaga 2,5 bara a przy takim ciśnieniu VW się wyłączają....

kjs62
Uzależniony
Posty: 368
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: kjs62 » 16 lis 2016, 12:25

No to już ponad 3 lata i dalej zero symptomów wypalania dpf, oleju nie bierze i nie przybywa, temperatura stała ot jakbym benzynowym autem jeździł, aczkolwiek rurki wydechowe czyściutkie - zero czarnej sadzy.
No dziwne to.Ale skoro jeździ to nie ma się czym martwić.

art211
Uzależniony
Posty: 200
Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: art211 » 16 lis 2016, 16:14

Podobnie jest u mnie. Auto mam od wiosny i też nie odczułem aby wypalał się DPF.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 13 sty 2017, 13:06

Mam nowe więści. Jakieś 4 miesiące temu wyczyściłem w aucie z rozbiegu można powiedzieć wszystko. Dolot ,zawór EGR, kolektor, chłodniczkę spalin, węże, przewody itp. itd. Sam filtr nie ruszałem ale jego osprzęt rurki czujniki też były czyszczone. Mam potwierdzenie już po raz 8, że mój filtr wypala się co 510-515km i zajmuje to mu 12-15km styl jazdy mieszany z lekką przewagą na trasę.
Jestem bardzo zadowolony jak w książce przepowiadam kiedy zacznie i zawsze mam rację :D.
Samochód ma około 130tys. nalatane oby tak dalej [zlosnikok].
Na chipie od 30tys. przebiegu. I jak niektórzy piszą, tłoki korby turbo sprzęgła półośki itp. mają się bardzo dobrze i są na swoim miejscu [ura].
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

tomgrze
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI 162KM
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI 260KM
Lokalizacja: pomorskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: tomgrze » 07 mar 2017, 21:51

Dziś pierwszy raz przyłapałem Kia na wypalaniu dpf - smród dookoła auta jak ze starego Jelcza albo Stara. Zabrałem go w trasę i zaobserwowałem zwiększone o ok 1,5 l spalanie (musiałem restartować co chwila licznik średniego spalania bo nie mam u siebie chwilowego). Po przejechaniu ok 10-12km gdy wróciłem pod garaż smrodu sadzy już nie było, a spalanie wróciło do normy.
Czy ktoś orientuje się średnio co ile kilometrów jest wypalanie w silniku D4EA-V ?
Teoretycznie czy wyłączenie EGR zwiększa odstępy pomiędzy wypalaniem dpf ?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 07 mar 2017, 22:53

Jak EGR jest całkowicie wyłączony to DPF-a szybko szlag trafi. Powie Ci to każdy tuner jak się robi jedno to od razu drugie bo to kwestia czasu i DPF się zatyka.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

tomgrze
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI 162KM
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI 260KM
Lokalizacja: pomorskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: tomgrze » 07 mar 2017, 23:18

Nie wiedziałem o tym :o nigdzie o tym wcześniej nie czytałem
Jak całkowite wyłączenie EGR wpływa na uszkodzenie dpf? Wydaje mi się że skoro podajemy do spalania czyste powietrze, to temp spalin jest wyższa i przez to mniej sadzy zostaje w dpf.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 08 mar 2017, 00:57

Nie chce mi się tłumaczyć zasad działania po co na co i powiem w skrócie nie ma recyrkulacji spalin więcej szkodliwych związków, sadz ze spalin leci na filtr szybciej się napełnia częściej wypala. Z autopsji to znam po 15tys. filtr też wyleciał :). Teraz w swojej zrobione tak, że EGR się mniej otwiera niż powinien ale wszystko jest i od dobrych 60tys. spokój cisza śmiga aż miło.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Lukasz sport
Uzależniony
Posty: 243
Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Lukasz sport » 08 mar 2017, 08:20

Mi wypalal się co jakieś 500km, ale z czasem ze względu na jazdę po mieście zaczął po 100km. Chemia pomagała tylko na chwilę. Przy egr nic nie robiłem, ale mam wstawiony nowy w 2012. Miałem dość, że wróciłem do domu, a dpf zaczynał się wypalać i musiałem jeździć 20km bez celu.

tomgrze
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI 162KM
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI 260KM
Lokalizacja: pomorskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: tomgrze » 08 mar 2017, 09:27

Łukasz - po czym wiedziałeś że wypala dpf podczas jazdy? Tylko po zapachu? czy można to sprawdzić obserwując jakiś parametr programem diagnostycznym?

Googlując w necie znalazłem takie info na temat celu stosowania EGR i DPF-a (który jak się okazuje jest konsekwencja zastosowania EGR)
1. EGR stosuje się aby ograniczyć emisję szkodliwych dla środowiska tlenków azotu- użycie ponowne spalin powoduje że proces spalania zachodzi mniej gwałtownie przez co spada temp spalania i zmniejsza się tendencja łączenia się tlenu z azotem
2. mniejsza temperatura spalania powoduje zwiększenie rakotwórczych cząstek stałych (sadzy) w spalinach - dlatego wymyślili DPF-a żeby je zatrzymywał.
3. i business ekologiczny "samosięnakręca" na szkodę kierowcom [zly2]

Dlatego gdy mamy auto z zaślepionym EGR nasz silnik produkuje więcej tlenków azotu (dla których DPF jest przeźroczysty) i jednocześnie mniej sadzy (spalanie w wyższej temperaturze) z korzyścią dla DPF-a

Na tej podstawie uważam że zaślepienie EGR nie szkodzi DPF.
Jeśli jednak okaże się że mi DPF nawali obiecuję poinformować o tym na forum

Awatar użytkownika
diselboy
Nasz Człowiek
Posty: 742
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIa Sportage III 1,7 CRDI "M" , Fiat Stilo1,9 JTD, 8 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: diselboy » 08 mar 2017, 13:02

gdzieś jest opisane jak sygnalizuje wypalanie dpf'a, w skrócie na pasku spalania chwilowego gdy zdejmiesz nogę z gazu jadąc na 5- 6 biegu to powinno zostać "czarne" pole (odcięcie dopływu paliwa na wtryskiwacze), gdy działa wypalanie to na pasku spalania chwilowego widoczny jest pasek podświetlony sygnalizujący ,że jest podawane dodatkowe paliwo zwiększające temperaturę spalin i co za tym filtra.filtra. A i chciałbym wyprostować mit o innym zapachu spalin przy wypalaniu, nie ma czegoś takiego, capi jak zwykle bez dodatkowych efektów wzmożonego smrodu, zapach gumy etc.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Fiat Stilo 1,9 JTD "Śmiga po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2116
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: puder12 » 08 mar 2017, 13:45

diselboy pisze:chciałbym wyprostować mit o innym zapachu spalin przy wypalaniu, nie ma czegoś takiego, .

Jest zdecydowanie. Całkiem inaczej śmierdzą spaliny w trakcie wypalania.
Stwierdzone organoleptycznie.

Lukasz sport
Uzależniony
Posty: 243
Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Lukasz sport » 08 mar 2017, 14:12

Zapach spalin jest mocniejszy ale nie ma zapachu spalonej gumy. Jak przyłoży się dłoń do końcówki tłumika to na tyle jest gorąca że można się poparzyć. Nie mam paska chwilowego spalania ale na postoju silnik pracuje zupełnie inaczej ze aż czuć w środku jak mocno chodzi. Przez pierwszy rok też nie wiedziałem co to jest dpf.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 08 mar 2017, 18:34

Spaliny całkiem inaczej śmierdzą wąchałem nie raz, ja znowu czuje taką jakby siarkę czy wodór i jest takie pierdzenie z tłumika.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
diselboy
Nasz Człowiek
Posty: 742
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIa Sportage III 1,7 CRDI "M" , Fiat Stilo1,9 JTD, 8 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: diselboy » 08 mar 2017, 18:36

@puder12@
czuć spaloną sadzę( identyczny zapach ale o wiele mocniejszy wali z komina domowego CO gdy zacznie się palić sadza, ) , ale to samo masz co przy filtrze po dłuższej jeździe jak zajdziesz od zadka i wionie z wydechu na organ powonienia, ja to określam jako zapach "przegrzanego aluminium".
mitem są zapach spalonej gumy i inne różne atrakcje smrodowe, fakt, że silnik ciut inaczej pracuje, jakby twardziej i na delikatnie wyższych obrotach.
@owca007@
siarkowodór to bardziej przy benzynowcach tam, potrafiło walnać z katalizatora aż człowiek "wiądł", do tego potrzebna jest woda i zasiarczone paliwo + wysoka temperatura, dla klekota siarka w paliwie to nie dobrze. bardziej może podchodzi ten zapach pod wodór (ja to określam "przegrzanym aluminium) ale masz rację identycznie (niemal) jedzie gdy odpowietrzam grzejniki CO , rurka miedź, panel aluminium, powstaje ogniwo elektrolityczne i w wyniku reakcji mamy wodór (choć jest to ponoć gaz bezwonny).
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Fiat Stilo 1,9 JTD "Śmiga po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 08 mar 2017, 18:51

No i się rozumiemy :) Tak czy siak zapach do przyjemnych nie należy. Dzisiaj znowu na liczniku od ostatniego wypalania 512km i filtr się regenerował. Jak na 130tys. super się trzyma ale znowu druga sprawa jak dbasz i pilnujesz to masz.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

borowqa
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: borowqa » 10 mar 2017, 01:37

wypalanie DPF nigdzie nie jest sygnalizowane.
Można ropoznać po tym że na wolnych obrotach silnik pracuje jakby miał duże obciążenie np klimatycacją, podczas jazdy pokazuje się zużycie gdy jedziemy na jakimkolwiek biegu i zdejmiemy nogę z gazu (normalnie wtedy zużycie jest 0) to jest spalanie wg naszego KIA komputera 1 b adz nawet 2 kreski.
Jeżeli zaobserwujesz ze takie coś czyli wypalanie ma miejsce cześciej niż 2 dni lub 300 km to sprawdz poziom oleju
Jeżeli poziom oleju wzrasta i nadal nie zaświeciła się zadna kontrolka to znaczy ze filtr się zapycha lu jest już zapchany. nie pomogą już żadne srodki do poaliwa które w teorii obniżają temperature wypalania sadzy, jest albo wymiana, czyszczenie albo kastracja!!!! DPF a oczywiście
w razie jakichkolwiek pytan odpowiem bo już to przechodziłem ze swoją KIA

bioxetin
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 06 lis 2013, 15:33
Czym jeżdzę: Sportage

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: bioxetin » 13 maja 2017, 17:09

Przepis na otrzymanie informacji o wypalaniu DPF-a
- właśnie przetestowany i potwierdzony na Sportage 1.7 CRDi
Informację znalazłem na forum jakichś japończyków.
1. kupić smartfon z androidem :)
2. Kupić adapter LM327 - wystarczy z bluetooth
3. wejść na sklep play i zaciągnąć Torque. Są dwie wersje. Darmowa i płatna.
Osobiście mam płatną, więc nie wiem, czy takie pomiary oferuje damowa. Trzeba sprawdzić.
4. w ustawieniach Torque "wywalić" na pulpit aplikacji (wystarczą dwa odczyty) EGR i sonda temp. katalizatora B1S2.
Można dorzucić chwilowe spalanie (dla porównania ze wskazaniami na desce rozdzielczej)
5. Znaleźć fajny odcinek drogi co by jechać z równą prędkością. Bieg wyższy niż 2, obroty 1500-2000.
osobiście miałem 1750 (tempomat) na 4 biegu.
Podczas normalnej jazdy EGR coś tam sobie cały czas pokazuje (wartość różna od 0,0) a sonda katalizatora B1S1 pokazuje ok. 350st celsjusza, a samochód pali, jak pali.
W momencie uruchomienia procedury wypalania EGR ma wartość 0,0 a temperatura B1S1 rośnie od 600 do 700st celsjusza oraz wyraźnie wzrasta spalanie.
Po zakończeniu procedury EGR znów pokazuje wartości różne od 0,0 a temperatura B1S1 spada do standardowych wartości, tak jak i spalanie.
Drobna uwaga. W Torque jest coś takiego jak pomiar temperatury DPF, ale przynajmniej u mnie nie działa.
Miłych obserwacji i skutecznego wypalania.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
diselboy
Nasz Człowiek
Posty: 742
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIa Sportage III 1,7 CRDI "M" , Fiat Stilo1,9 JTD, 8 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: diselboy » 13 maja 2017, 17:21

żadna nowość ale przyda się nowym (wątek nazywał się coś jakoś tak: Torque dodatkowe wskaźniki czy jakoś podobnie), było już opisane dokładnie ze 3 lata temu, funkcja dostępna tylko w płatnej wersji.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Fiat Stilo 1,9 JTD "Śmiga po okolicach Roztocza"

Mikado66
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 29 cze 2013, 22:43
Czym jeżdzę: 2.0 CRDi 136KM 4WD
Lokalizacja: Fordon

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Mikado66 » 18 maja 2017, 09:46

Użytkuję 2.0 CRDi 136 KM od 3,5 roku. Przebieg 52 tys. Moje obserwacje są takie. Okres zimowy wypalanie DPF-a co ok. 480 - 520 km bez względu trasa czy miasto. Okres letni wypalanie miasto 100 - 160 km, trasa 250 - 300 km. Gdy proces wypalania rozpocznie się krótko przed końcem podróży, dojeżdżam do celu, czekam ok 2 min. aż wypalanie się skończy (silnik się uspokoi) i gaszę. Oleju nie przybywa. Zimą po takim "wymuszonym" zakończeniu wypalania, proces uruchamia się zaraz następnego dnia po rozgrzaniu silnika. Latem - po następnych 100 - 160 km. Na początku zgłosiłem problem w ASO. Podłączenie do komputera niewiele pokazało. Ponieważ panowie mechanicy nie spotkali się wcześniej z takim problemem, to nie zlecałem dalszych działań w tym kierunku bo byłoby to eksperymentowanie. Za jakiś czas znowu zgłoszę ten problem, może będą mądrzejsi.
Obrazek

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 18 maja 2017, 12:36

Czujnik róż ich ciśnień do czyszczenia węże do przedmuchania itp. było pisane poczytaj.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

byno69
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 03 sty 2013, 00:05
Czym jeżdzę: 1,7crdi

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: byno69 » 21 maja 2017, 22:44

Witam mam taki sam objaw co jest opisany wyżej .Zima ok wypalanie co 410 km a teraz co 160 -180 km . Pytanko czym przedmuchć te wężyki i rurki dolotowe może ciśnieniem z kompresora.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 21 maja 2017, 23:27

Tak właśnie ale powietrze najlepiej suche czyli takie które przeszło przez separator wody jak jest na stacjach przygotowania powietrza ale jak nie ma to też nic się złego stać nie powinno. Sam czujnik też do przedłużania czyszczenia ale spokojnie żeby go nie uszkodzić.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 19 sie 2017, 21:36

Podróż nad może ponad 550km prędkość średnia 110km/h spalanie 6,4l i co lepsze wypalanie po 560km i trwało zaledwie 8km. Widać trasa służy zarówno przebiegowi między wypalaniami jak i samemu odcinkowi wypalania.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Zajacnm
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Zajacnm » 21 sie 2017, 00:04

Adam tylko 6,4 Ci wyszło spalanie? U mnie również wyjazd nad morze podobna odległość i spalanie 7,5. Prędkość na trasie ok. 150/h fakt, że 5 osób i bagaże. producent w danych podaje zasięg na pełnym zbiorniku ponad 800 km, a ja nieco ponad 600 wykrecilem.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 2184
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 21 sie 2017, 07:09

Tak wyszło po co kłamać lane pod korek do odbicia za każdym razem potem kalkulator i wychodzi to 6,44 potem 6,47 w powrocie. Na jednym zbiorniku nie obróciłem bo na miejscu ponad 200km zrobiłem ale na baku 800km to bez problemu się przejeżdża. U Ciebie prędkość zdecydowała jak u siebie zauważyłem to powyżej tych 120km/h zaczyna doić ale sorry fizyki nie oszukasz kónie :lol: muszą pchać kawał budy i jeść owies :mrgreen:.

Co do powrotu wczoraj było identycznie filtr DPF wytrzymał 553km i wypalanie zajęło mu już 10km.
Zobaczę teraz jak to się zmieni jeżdżąc znowu do pracy czy okres napełniania spadnie i czas wypalania wzrośnie.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot]