Powoli zbliżam się do ww. przebiegu, postanowiłem umówić się na przegląd do ASO. Wysłałem maila do serwisu o wstępną wycenę czynności serwisowych. Zgodnie z zaleceniami w instrukcji obsługi, poza standardowym serwisem olejowym chciałem zlecić również:
1. Wymianę oleju mechanicznej skrzyni biegów
2. Wymianę oleju tylnego mechanizmu różnicowego (4WD)
3. Wymianę oleju skrzynki rozdzielczej (4WD)
Rozmowa telefoniczna z pracownikiem serwisu, a także przesłana wstępna wycena wprawiła mnie w osłupienie. Otóż okazało się, że jeśli chodzi o punkt 1, to została ona wyceniona na 570 zł (robocizna) + 870 zł (olej ATF) brutto, mimo że wyraźnie zaznaczyłem, że chodzi o skrzynię manualną. Jeśli zaś chodzi o punkty 2 i 3, pracownik serwisu powiedział mi, że nie przeprowadzali oni nigdy takich czynności serwisowych i nie podejmą się także tym razem. Powiedzcie mi, czy trafiłem po prostu na niekompetentne ASO, czy faktycznie wszystkie ASO nie chcą przeprowadzać takich czynności? Może powinienem poszukać warsztatu niezależnego, który podejmie się takich prac? Niestety nie mam dostępu do kanału, więc ciężko mi będzie zrobić to samodzielnie. Idąc tym tropem myślenia, widziałem na forum, że do skrzyni biegów polecany był olej Ravenol, a co byście polecili do dyferencjału i skrzynki rozdzielczej? Specyfikacja tego oleju jest inna niż do skrzyni biegów, mianowicie "HYPOID GEAR OIL API GL-5, SAE 75W/90, SHELL SPIRAX X lub równoważny".
Przegląd po 120 000 km - wymiany olejów skrzyni biegów i w napędach
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegląd po 120 000 km - wymiany olejów skrzyni biegów i w napędach
Chętnie poznałbym nazwę ASO, które w ten sposób ceni swoje usługi. Olej ATF do skrzyni manualnej ? - no rzesz [wyedytowano] lejce mi puściły!
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 mar 2018, 01:17
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI AWD 184KM MR'2014 wersja XL
Re: Przegląd po 120 000 km - wymiany olejów skrzyni biegów i w napędach
Wygląda na to, że nie mam szczęścia do ASO w moim rejonie, czyli Lubelszczyźnie
A jak to jest z tą wymianą oleju w dyferencjale i skrzynce rozdzielczej? Inne ASO też tego nie robią? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć, zwłaszcza, że zapis w instrukcji obsługi jest jasny...
A jak to jest z tą wymianą oleju w dyferencjale i skrzynce rozdzielczej? Inne ASO też tego nie robią? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć, zwłaszcza, że zapis w instrukcji obsługi jest jasny...
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegląd po 120 000 km - wymiany olejów skrzyni biegów i w napędach
Masz rację w przypadku trudnych warunków eksploatacji, zanurzenia/brodzenia auta w głębokiej wodzie lub czasem widzimisię samego użytkownika należy/wypadałoby/grzech nie wymienić oleju w tych podzespołach. To, że jakiś serwis tego nigdy nie robił nie znaczy, że nie mają do tego stosownej dokumentacji technicznej.
Specyfikacje olejów do Twojego auta (SLE 2014, skrzynia manualna, napęd 4WD):
- Skrzynia biegów: SAE 75W/85, API GL-4 [Ilość 1,8-1,9 l ]
- Skrzynia redukcyjna: SAE 75W/90 API GL-5 [ Ilość 0,6 l ]
- Tylny most: Hypoid gear oil (API GL-5, SAE 75W/90) [ Ilość 0,6-0,7l ]
Same sprzęgło 4WD jest zamknięte i oleju się nie wymienia.
Prace związane z kompletem w/w wymian oceniam na jakąś 1 (słownie jedną) roboczogodzinę – koszt w zależności od stawki płatnej danego ASO.
Jakby do mnie zadzwonił taki złoty klient jak Ty to chyba przy wizycie wręczyłbym mu bukiet goździków
Specyfikacje olejów do Twojego auta (SLE 2014, skrzynia manualna, napęd 4WD):
- Skrzynia biegów: SAE 75W/85, API GL-4 [Ilość 1,8-1,9 l ]
- Skrzynia redukcyjna: SAE 75W/90 API GL-5 [ Ilość 0,6 l ]
- Tylny most: Hypoid gear oil (API GL-5, SAE 75W/90) [ Ilość 0,6-0,7l ]
Same sprzęgło 4WD jest zamknięte i oleju się nie wymienia.
Prace związane z kompletem w/w wymian oceniam na jakąś 1 (słownie jedną) roboczogodzinę – koszt w zależności od stawki płatnej danego ASO.
Jakby do mnie zadzwonił taki złoty klient jak Ty to chyba przy wizycie wręczyłbym mu bukiet goździków
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
- Bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: 03 maja 2023, 08:15
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 3
- Gadu Gadu: 81299
Re: Przegląd po 120 000 km - wymiany olejów skrzyni biegów i w napędach
Czy w automacie AWD moge zastosować te same oleje do:
- Skrzynia redukcyjna: SAE 75W/90 API GL-5 [ Ilość 0,6 l ]
- Tylny most: Hypoid gear oil (API GL-5, SAE 75W/90) [ Ilość 0,6-0,7l ]
Czy przy wymianie tychże olejów potrzebne są jakieś filtry?
Jakiej firmy w/w oleje polecacie?
- Skrzynia redukcyjna: SAE 75W/90 API GL-5 [ Ilość 0,6 l ]
- Tylny most: Hypoid gear oil (API GL-5, SAE 75W/90) [ Ilość 0,6-0,7l ]
Czy przy wymianie tychże olejów potrzebne są jakieś filtry?
Jakiej firmy w/w oleje polecacie?
-
- Bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: 03 maja 2023, 08:15
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 3
- Gadu Gadu: 81299
Re: Przegląd po 120 000 km - wymiany olejów skrzyni biegów i w napędach
Skoro nie ma odpowiedzi to moze inaczej:
Który olej lepszy w/g was?
liqui molly 75w90 czy Ravenol 75w90
A może jeszcze inaczej. Jaki olej jest zalany oryginalnie w naszych Kijankach?
Prosze o opinie
Który olej lepszy w/g was?
liqui molly 75w90 czy Ravenol 75w90
A może jeszcze inaczej. Jaki olej jest zalany oryginalnie w naszych Kijankach?
Prosze o opinie
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Przegląd po 120 000 km - wymiany olejów skrzyni biegów i w napędach
Każdy z nich ma znaną etykietkę więc jak wlejesz to skrzynia będzie działać. Różnicy stary-nowy pewno nie zauważysz. Tylko nie zmieniaj parametrów oleju. Lej taki jak ma być.
-
- Bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: 03 maja 2023, 08:15
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 3
- Gadu Gadu: 81299
Re: Przegląd po 120 000 km - wymiany olejów skrzyni biegów i w napędach
Chodziło mi o napędy. A jaki ma być?
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Przegląd po 120 000 km - wymiany olejów skrzyni biegów i w napędach
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika