GPF - ile km bez konieczności wypalania
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Instrukcja instrukcją. Przeczytałem proces ale zastosowanie nic nie wniosło i dwa razy nawet.
Zastanawiam sie czy ktos zna jakies triki bo np. trzeba jechac troche dłużej niz tam pisze, czy na niższym biegu.
Jechalem na 4 ponad 3k obrotow ponad 100. Serce bolało i uszy.
Zastanawiam sie czy ktos zna jakies triki bo np. trzeba jechac troche dłużej niz tam pisze, czy na niższym biegu.
Jechalem na 4 ponad 3k obrotow ponad 100. Serce bolało i uszy.
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 676
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
K.....ekologia piep....a ehhh
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
A tak
- Załączniki
-
- Może ten sposób
- FB_IMG_1669835194116.jpg (331.82 KiB) Przejrzano 3579 razy
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Widać że spirala nonsensu się nakręca a właściwie sami ją nakręcacie. Szkodliwe jest wyłączanie silnika przed upływem 10 minut??? Dodatkowe paliwo jest dawkowane? A niby gdzie, do cylindra? No to wtedy obroty rosną. Ktoś wrzuci jakiś konkret - opis "wypalania GPF" z instrukcji a nie jakieś szamańskie obrzędy? Jeżdżenie z obrotami 4000 w silniku z turbo jest kompletnym nonsensem. Może podlaczcie sobie ELM i coś poobserwujcie? Może macie tam w PID jakiś status typu wypalanie pasywne/aktywne itp? W Car Scanner jest coś z 15 profili dla Kia pod silnik GDI więc coś tam na pewno da się poczytać.
Tak to jest opisane u mnie. Ani słowa o obrotach, po prostu jeździj aż zgaśnie. A u Was? U mnie 91 kkm przebiegu i ani jednego wypalania.
https://drive.google.com/file/d/1cZ5doM ... p=drivesdk
Tak to jest opisane u mnie. Ani słowa o obrotach, po prostu jeździj aż zgaśnie. A u Was? U mnie 91 kkm przebiegu i ani jednego wypalania.
https://drive.google.com/file/d/1cZ5doM ... p=drivesdk
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: RE: Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Chrysiu pisze: "Kontynuuj jazdę, aby zregenerować filtr spalin".
Skoro się nie zregenerował, to faktycznie tylko ASO z informacją że jazda regeneracyjna wykonana. W praktyce 90 procent klientów tej jazdy nie wykonało, wsiadałem bez kompa , przejażdżka i po sprawie.
P.S. jakość paliwa też ma wpływ, nawet SHELL mial wpadki, o Orlenie nie wspomnę.
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Mi akurat wypalanie wg instrukcji nie pomogło. Dwa razy zaaplikowałem od razu po zaświeceniu się kontrolki (dwa razy bo musiałem zatankować).
Dzisiaj umówiony z serwisem, zobaczymy czy coś pomogą. Auto jeżdżone po mieście, obwodnice, parę dłuższych tras i 3k km i problem.
Wrzuciłem na forum KIA 2022 fb międzynarodowe temat i kilka zdjęć dostałem z tym błędem w różnych językach. Wygląda na większy problem.
Dzisiaj umówiony z serwisem, zobaczymy czy coś pomogą. Auto jeżdżone po mieście, obwodnice, parę dłuższych tras i 3k km i problem.
Wrzuciłem na forum KIA 2022 fb międzynarodowe temat i kilka zdjęć dostałem z tym błędem w różnych językach. Wygląda na większy problem.
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Właśnie wracam z serwisu. Gest dealera Mitcar wypalanie ponad 300 zł standardowo. Jako ich klient za free. 37% zapchanie po 3k km. Kiepskawo. Lessons learn jedynie tska jak rośnie zużycie chwilowe paliwa i lusterka grzeją same to filtr się zaczyna wypalać i tej fazy nie widać. Potem kontrolka jak swieci to już późno.
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
To jest jakiś czeski film. Może ktoś wrzucić przebiegi temperatury spalin z tego silnika?
Jeżeli sterownik faktycznie włącza lusterka na czas wypalania to można bardzo prosto wyprowadzić sobie diodę podłączona równolegle do grzałki lusterka - nawet bez wiercenia plastiku mieści się w szczelinie między lusterkiem a obudową. Jak się sama zapali to znaczy że to jest ten moment.
Jeżeli sterownik faktycznie włącza lusterka na czas wypalania to można bardzo prosto wyprowadzić sobie diodę podłączona równolegle do grzałki lusterka - nawet bez wiercenia plastiku mieści się w szczelinie między lusterkiem a obudową. Jak się sama zapali to znaczy że to jest ten moment.
-
- Bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 01 sie 2022, 19:38
- Czym jeżdzę: Sportage V HEV GT 4WD + wszystko (prócz dziury w dachu).
- Lokalizacja: Śląsk
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Piejar pisze:Jeżeli sterownik faktycznie włącza lusterka na czas wypalania to można bardzo prosto wyprowadzić sobie diodę
Tak to jest praktykowane w wielu markach i można to wykorzystać jak ktoś chce wiedzieć o fakcie wypalania.
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Jasne, ale sprawdzić trzeba bo w moim Pro Cee'd 2.0 D4EA sterownik nie włącza żadnych odbiorników. Wiem że np niektore Peugeoty włączają lusterka i szyby grzane.
-
- Uzależniony
- Posty: 256
- Rejestracja: 06 lut 2019, 22:20
- Czym jeżdzę: Sportage IV 2019 BL 1.6T-GDi
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
@automaciek @gisio
Wiecie może na podstawie jakich parametrów sterownik silnika zgłasza konieczność sprawdzenia układu wydechowego? U mnie kontrolka GPF miga, przejażdżka 100km drogą ekspresową nie pomogła.
W ECU żadnych błędów... Siedzieliśmy z panem z serwisu z podpiętym kompem szukając jakichś wskazań czujników, które byłyby odpowiedzialne za to miganie kontrolki.
Ogólnie to nauczyłem się już żyć z tym ustrojstwem i wcześniej nawet zanim kontrolka się zapalała to czułem już lekkie szarpanie przy przyspieszaniu wskazujące zapychające się filtr. Wtedy przejażdżka regeneracyjna (20-30km drogą pozamiejską) i wszystko wracało do normy. Tym razem jest inaczej. Kontrolka nie świeci na stałe tylko miga, nie znika. Ale za to samochód chodzi jak żyleta - przyspieszenie bez szarpania.
Czy są jakieś czujniki ciśnienia lub temperatury na których wskazania trzeba zwrócić uwagę? W jaki sposób sterownik silnika stwierdza "błąd"?
Wiecie może na podstawie jakich parametrów sterownik silnika zgłasza konieczność sprawdzenia układu wydechowego? U mnie kontrolka GPF miga, przejażdżka 100km drogą ekspresową nie pomogła.
W ECU żadnych błędów... Siedzieliśmy z panem z serwisu z podpiętym kompem szukając jakichś wskazań czujników, które byłyby odpowiedzialne za to miganie kontrolki.
Ogólnie to nauczyłem się już żyć z tym ustrojstwem i wcześniej nawet zanim kontrolka się zapalała to czułem już lekkie szarpanie przy przyspieszaniu wskazujące zapychające się filtr. Wtedy przejażdżka regeneracyjna (20-30km drogą pozamiejską) i wszystko wracało do normy. Tym razem jest inaczej. Kontrolka nie świeci na stałe tylko miga, nie znika. Ale za to samochód chodzi jak żyleta - przyspieszenie bez szarpania.
Czy są jakieś czujniki ciśnienia lub temperatury na których wskazania trzeba zwrócić uwagę? W jaki sposób sterownik silnika stwierdza "błąd"?
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Zapełnienie fitra jest określane przez ilość zużytego paliwa, przebieg, czas pracy, warunki pracy i obciążenie silnika. Do tego dochodzi analiza temperatur przed i za GPF, ale to bardziej do określenia przebiegu i zakończenia udanej regeneracji, choć w silniku benzynowym przy dynamicznej jeździe dochodzi regeneracja bierna (bez udziału sterownika silnika, temperatura spalin przekracza wtedy 500'C i łatwo rozpoznać spalanie sadzy czujnikiem#2) . Migająca kontrolka GPF bez kodu usterki to stan niepożądany - błędny. Lekarstwem może okazać się procedura "wymiany GPF" - tylko programowo oczywiście i wprowadzenia rzeczywistego przebiegu dla GPF. Co do włączania grzania tylnej szyby - nie potwierdzę tego. Przed regeneracją serwisową KDS wyświetla monit o włączenie obciążenia, gdyby mógł, sam by to realizował.
-
- Uzależniony
- Posty: 256
- Rejestracja: 06 lut 2019, 22:20
- Czym jeżdzę: Sportage IV 2019 BL 1.6T-GDi
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Jaką różnicę temperatur uznaje się za "normalną" przy zdrowym (nie zapchanym) GPFie a kiedy uznałbyś że jest "problem" i trzeba wypalać serwisowo?
W moim przypadku zaproponowano mi wypalanie serwisowe aby pozbyć się migającej kontrolki i komunikatu ale widziałem na YT jak to wygląda i powiem szczerze - bardzo nie podoba mi się to katowanie silnika/turbiny. Zwłaszcza, że wg mnie filtr jest "czysty" bo samochód jeździ bardzo normalnie.
W moim przypadku zaproponowano mi wypalanie serwisowe aby pozbyć się migającej kontrolki i komunikatu ale widziałem na YT jak to wygląda i powiem szczerze - bardzo nie podoba mi się to katowanie silnika/turbiny. Zwłaszcza, że wg mnie filtr jest "czysty" bo samochód jeździ bardzo normalnie.
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Szkoda że nikt nie próbuje czegoś podejrzeć zarejestrować odnośnie temperatur. Automaciek napisał ważną rzecz, że powyżej 500st spaliny same dopalają sądzę - nie trzeba dawkować dodatkowego paliwa do GPF żeby go "zapalić". Dlatego ciekawi mnie jakie macie te spaliny bo w mojej Megane przejechałem >90 kkm bez żadnego wypalania a raczej jestem świadomym użytkownikiem i zauwazylbym jakieś anomalie. Przebieg moich temp wrzuciłem kilka postów wyżej.
- nextto
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 paź 2015, 08:59
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 1.6gdi 2022 BL Czarny
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
U mnie przejechane 9,2k zapaliła się kontrolka. Nie chce zgasnąć mimo, że robię co instrukcja podpowiada, przejechałem ok 20km obroty 3 - 3.5k bieg 3 i 4.
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
A ta instrukcja naprawdę tak każe robić? Polskiej nie mam ale angielska nic nie mówi o jeździe NA 3 czy 4 biegu Z OBROTAMI 3-3,5 tys. Pisze o jeździe powyżej 80 kmh, na biegu 3 lub wyższym, z obrotami wyższymi niż 1500 obr. Czyli zwykła jazda. Po co walicie głową w ścianę. Walcie do serwisu jak jedna jazda nie pomogła.
https://drive.google.com/file/d/1mtxtHK ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1mtxtHK ... p=drivesdk
- nextto
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 paź 2015, 08:59
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 1.6gdi 2022 BL Czarny
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Taką instrukcję dostałem z serwisu... do serwisu mam kawałek drogi i to zawsze jest wyprawa
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: RE: Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Różnica temperatur to nie to samo co różnica ciśnień, i nie pozwala określić zapełnienia. Czujniki temperatury pozwalają obserwować procesy zachodzące w GPF....KrzysiekG pisze:Jaką różnicę temperatur uznaje się za "normalną" przy zdrowym (nie zapchanym) GPFie a kiedy uznałbyś że jest "problem" i trzeba wypalać serwisowo?
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: RE: Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
20 km to malo, po co te obroty ponad 3 tyś? Spokojna jazda powyżej 1500obr i już. Jeśli 50 km nie pomoże, to wtedy serwis.nextto pisze:U mnie przejechane 9,2k zapaliła się kontrolka. Nie chce zgasnąć mimo, że robię co instrukcja podpowiada, przejechałem ok 20km obroty 3 - 3.5k bieg 3 i 4.
-
- Uzależniony
- Posty: 256
- Rejestracja: 06 lut 2019, 22:20
- Czym jeżdzę: Sportage IV 2019 BL 1.6T-GDi
Re: RE: Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
automaciek pisze: Lekarstwem może okazać się procedura "wymiany GPF" - tylko programowo oczywiście i wprowadzenia rzeczywistego przebiegu dla GPF.
Dziś poszła na początek procedura wymiany filtra (softwareowo). Bez sukcesu.
Przystąpiliśmy więc do serwisowego wypalania GPF. Serce me krwawi na wspomnienie turbosprężarki w kolorze płynnej lawy wulkanicznej :/ Temperatury na czujnikach podczas procesu około 620-640stC.... Niestety, bez sukcesu
Kontrolka GPF miga dalej. Samochód jeździ idealnie. Co za bezsens. W ogóle to rejestrowanie błędów przez ECU w kia uznaję za jakiś absurd. Miga kontrolka, jest komunikat "sprawdź układ wydechowy" a błędu czy jakiejś zamrożonej ramki brak. I szukaj wiatru w polu.
Panowie z ASO powiedzieli że mieli już taki przypadek, pomogło dopiero wypalanie-przejażdżka ekspresówką-ponowne wypalanie.
Love ekologia XXIw.
Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania
Dlatego zgłaszać do Kia Polska niech coś z tym robią, a jak nie pomoże, trzeba będzie pisać Rzecznika Praw Konsumentów, do TVN Turbo, poinformować portale motryzacyjne i gdzie tylko można...
Wszystkie inne auta/marki Kia z GPF-ami nie mają problemów, nie miały też KS IV, sam jeżdziłem 4 lata w koło komina i zero problemów..
Setki już chyba ludzi mają z tym problem.. bo na wszystkich motoryzacyjnych forach toczą się dyskusje, we wszystkich też Grupach na fejsie również..
Dla przykładu:
https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.p ... &start=100
Wszystkie inne auta/marki Kia z GPF-ami nie mają problemów, nie miały też KS IV, sam jeżdziłem 4 lata w koło komina i zero problemów..
Setki już chyba ludzi mają z tym problem.. bo na wszystkich motoryzacyjnych forach toczą się dyskusje, we wszystkich też Grupach na fejsie również..
Dla przykładu:
https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.p ... &start=100
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika