Od dluższego czasu mam płyn chlodniczy na minimum.
W instrukcji jest napisane, że płyn wymienia się co 10 lat i że dolewki trzeba robić zwykłą wodą destylowana.
Czy rzeczywiście mogę dolać 200-300ml wody destylowanej, aby poziom był bliżęj środka pomiędzy MIN I MAX?
Dolewał ktoś z Was wode destylowana?
Plyn chlodniczy na minimum (Sportage IV, 1.6GDI)
-
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 25 lis 2014, 00:16
- Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6GDI M+SMT 2018r.
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontaktowanie:
Re: Plyn chlodniczy na minimum (Sportage IV, 1.6GDI)
Też mam płyn chłodniczy na min w 1.6GDI. Jak w 2018 odbierałem auto to też był na min. i jak po 1000km wymieniałem olej to zwróciłem na to uwagę w ASO. Dolali mi 200ml. W KSIII płyn miałem na podobnym poziomie i dolewałem czasami z 200ml. Myślę, że spokojnie można dolać. Ja jak będę dolewał to raczej płyn uniwersalny np. Prestone, albo przeczekam zimę, bo potem mam przegląd w ASO i oni doleją.
- damian94
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 23:44
- Czym jeżdzę: Sportage GT Line S 2.0 CRDi ISG 48V Auto AWD
- Lokalizacja: Bristol UK
Re: Plyn chlodniczy na minimum (Sportage IV, 1.6GDI)
Czy minimum masz na zimnym czy na ciepyłm silniku?
-
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 25 lis 2014, 00:16
- Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6GDI M+SMT 2018r.
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontaktowanie:
Re: Plyn chlodniczy na minimum (Sportage IV, 1.6GDI)
Ja mam na zimnym, na ciepłym jest ponad połowę, dlatego przy dolewaniu nie można przesadzić, bo wtedy na ciepłym będzie ponad max.
Re: Plyn chlodniczy na minimum (Sportage IV, 1.6GDI)
dolałem może z 50-100ml i jest prawie w połowie.
Jedna rzecz mnie jeszcze ciekawi, w instrukcji było napisane, ze korek odkręca się do pierwszego oporu, później naciska i odkręca do końca.
A u mnie odkręca się jak zakrętka, bez żadnego oporu i bez naciskania, jak to było u Was? (czy w instrukcji jest błędny opis, nie do tego korka?)
Jedna rzecz mnie jeszcze ciekawi, w instrukcji było napisane, ze korek odkręca się do pierwszego oporu, później naciska i odkręca do końca.
A u mnie odkręca się jak zakrętka, bez żadnego oporu i bez naciskania, jak to było u Was? (czy w instrukcji jest błędny opis, nie do tego korka?)
- Arturecki
- Uzależniony
- Posty: 191
- Rejestracja: 22 sty 2019, 19:11
- Czym jeżdzę: KS IV 1,6 T-GDI, L+Business Line 2018
- Lokalizacja: Gołdap
Re: Plyn chlodniczy na minimum (Sportage IV, 1.6GDI)
Ja mam silnik 1,6 t-gdi i od nowości mam też ten problem...dolalem już z 200-300 ml gdy tylko kupiłem auto poziom był jakoś w poniżej połowy między min a max....na początku eksploatacji szybciej ubywał pewnie związane to było z odpowietrzeniem układu...ale ostatnio zaglądałem i znowu jest bliżej minimum...a jeżeli chodzi o korek zakręca się i jest taki klik ustalający...tyle...
- Arturecki
- Uzależniony
- Posty: 191
- Rejestracja: 22 sty 2019, 19:11
- Czym jeżdzę: KS IV 1,6 T-GDI, L+Business Line 2018
- Lokalizacja: Gołdap
Re: Plyn chlodniczy na minimum (Sportage IV, 1.6GDI)
Dziś byłem na przeglądzie... uzupełnili....na nagrzanym jest full
-
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 25 lis 2014, 00:16
- Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6GDI M+SMT 2018r.
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontaktowanie:
Re: Plyn chlodniczy na minimum (Sportage IV, 1.6GDI)
Czy obecnie panujące ujemne temperatury mogą mieć wpływ na niewielkie obniżenie się poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku?
Gdy kupiłem KSIV w 2018 miałem płyn w połowie (na zimnym). Pół roku poziom spadł do min. Stwierdziłem, że może układ był źle odpowietrzony i na pierwszym przeglądzie po roku dolali mi ok.150ml. Po dwóch latach znowu miałem poziom min., ale nie przejmowałem się tym, bo w KSIII miałem podobnie - cały czas na min. Na początku stycznia dolałem PRESTON ok.100ml i poziom był 5-7mm powyżej min (trochę poniżej połowy). Teraz po 1.5 miesiącu płyn na zimnym jest ok.2mm powyżej min. Auto jest garażowane, ale w pracy całe dnie stoi na mrozie. Oczywiście na nagrzanym silniku poziom dobija prawie do max.
Z góry dzięki za odp.
Gdy kupiłem KSIV w 2018 miałem płyn w połowie (na zimnym). Pół roku poziom spadł do min. Stwierdziłem, że może układ był źle odpowietrzony i na pierwszym przeglądzie po roku dolali mi ok.150ml. Po dwóch latach znowu miałem poziom min., ale nie przejmowałem się tym, bo w KSIII miałem podobnie - cały czas na min. Na początku stycznia dolałem PRESTON ok.100ml i poziom był 5-7mm powyżej min (trochę poniżej połowy). Teraz po 1.5 miesiącu płyn na zimnym jest ok.2mm powyżej min. Auto jest garażowane, ale w pracy całe dnie stoi na mrozie. Oczywiście na nagrzanym silniku poziom dobija prawie do max.
Z góry dzięki za odp.
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 675
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: Plyn chlodniczy na minimum (Sportage IV, 1.6GDI)
kriss u mnie jest tak samo chyba TTTM
-
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 25 lis 2014, 00:16
- Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6GDI M+SMT 2018r.
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontaktowanie:
Re: Plyn chlodniczy na minimum (Sportage IV, 1.6GDI)
Dzięki Tom. Uspokoiłeś mnie Pewnie w kwietniu na przeglądzie powiem żeby mi dolali. Pozdr.
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 675
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: Plyn chlodniczy na minimum (Sportage IV, 1.6GDI)
też mam przeglad w.marcu i powiem aby to uzupełnili.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika