Pytanie o hamowanie i ruszanie w korku.
Wszystko działa jak należy, samochód zwalnia i przyspiesza, wszystko działa płynnie i jeżeli poprzedzający pojazd nie zatrzymuje się (lub nasz pojazd pojeżdza kiedy poprzedni już zdążył ruszyć, to cały proces odbywa się na dwójce (D2).
Obserwuję jednak następujące zachowanie: Poprzedzający pojazd zatrzymuje się, nasz samochód podjeżdża i również się zatrzymuje (nasza prędkość spada do 0, nie ma znaczenia na krócej, czy dłużej niż 3 sekundy). Bieg automatycznie redukuje się do jedynki (D1) i czekamy. Kiedy pojazd przed nami rusza, nasz samochód zaczyna przyspieszać (jeśli staliśmy dłużej, niż 3 sekundy - trzeba mu "pomóc") ale trzyma jedynkę aż do 3000 obrotów i dopiero wtedy wrzuca dwójkę (D2). Potem zmiany biegów następują już normalnie, w okolicach 2000 obrotów.
Też tak macie?
Adaptacyjny tempomat - jazda w korku
- damian94
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 23:44
- Czym jeżdzę: Sportage GT Line S 2.0 CRDi ISG 48V Auto AWD
- Lokalizacja: Bristol UK
Re: Adaptacyjny tempomat - jazda w korku
Masz skrzynie 7 czy 8 biegów? Może masz włączony tryb sport? U mnie nic takiego sie nie dzieje.
- czechirus
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lip 2019, 20:23
- Czym jeżdzę: Sportage IV, 1.6 T-GDI 7DCT GT MAX AWD, 2019
Re: Adaptacyjny tempomat - jazda w korku
7 biegów, tryb sport wyłączony, rocznik 2019
- damian94
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 23:44
- Czym jeżdzę: Sportage GT Line S 2.0 CRDi ISG 48V Auto AWD
- Lokalizacja: Bristol UK
Re: Adaptacyjny tempomat - jazda w korku
sprawdź jeszcze czy masz w ustawieniach coś takiego: " reakcja na...." i tam są opcje wolno, normalnie, szybko. Są to ustawienia reakcji tempomatu na warunki duchu drogowego.
- czechirus
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lip 2019, 20:23
- Czym jeżdzę: Sportage IV, 1.6 T-GDI 7DCT GT MAX AWD, 2019
Re: Adaptacyjny tempomat - jazda w korku
sprawdzę, jak będę nim jechał następny raz, ale wątpię, żeby zmiana ustawiania wpłynęła na zachowanie przy ruszaniu - myślę, że te nastawy dotyczą reakcji hamulców (czyli reagowania na przeszkody)
- damian94
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 23:44
- Czym jeżdzę: Sportage GT Line S 2.0 CRDi ISG 48V Auto AWD
- Lokalizacja: Bristol UK
Re: Adaptacyjny tempomat - jazda w korku
Już rok nie grzebałęm w ustawieniach, ale z tego co pamiętam to są oddzielne ustawienia na reakcje hamulców a drugie właśnie na przyspieszanie. Na początku miałem ustawione na szyblo ale nie odpowiadało mi to i teraz mam ustawienia na wolno. Nie pamiętam do jakich obrotów kręcił silnik ale ruszał za ostro jak na mój gust.
- czechirus
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lip 2019, 20:23
- Czym jeżdzę: Sportage IV, 1.6 T-GDI 7DCT GT MAX AWD, 2019
Re: Adaptacyjny tempomat - jazda w korku
Ustawienia są w pozycji "normalne". W moim przypadku nie chodzi o tempo ruszania (samochód rusza adekwatnie do pojazdu poprzedzającego) ale o to, że kręci aż do 3k obrotów. Zapytam o to przy pierwszym serwisie auta. Wygląda bowiem, że tylko ja tak mam.
[Aktualizacja] Okazuje się, że zachowanie samochodu zależy od tego jak ruszamy po zatrzymaniu w korku. Jeżeli nie minęło więcej niż 3 sekundy, samochód rusza samodzielnie i wszystko jest OK (biegi zmieniają się prawidłowo).
Jeżeli minie więcej niż 3s, to są dwie możliwości:
1 - naciskamy przycisk na kierownicy bądź naciskamy lekko gaz i PUSZCZAMY przed zmianą na drugi bieg - wtedy silnik będzie ciągnął do 3k obrotów.
2- wciskamy pedał gazu i przyspieszamy aż do zmiany biegu na dwójkę - wtedy zmiana biegów jest w okolicach 2k obrotów.
Chyba potrzebna jest aktualizacja oprogramowania
[Aktualizacja] Okazuje się, że zachowanie samochodu zależy od tego jak ruszamy po zatrzymaniu w korku. Jeżeli nie minęło więcej niż 3 sekundy, samochód rusza samodzielnie i wszystko jest OK (biegi zmieniają się prawidłowo).
Jeżeli minie więcej niż 3s, to są dwie możliwości:
1 - naciskamy przycisk na kierownicy bądź naciskamy lekko gaz i PUSZCZAMY przed zmianą na drugi bieg - wtedy silnik będzie ciągnął do 3k obrotów.
2- wciskamy pedał gazu i przyspieszamy aż do zmiany biegu na dwójkę - wtedy zmiana biegów jest w okolicach 2k obrotów.
Chyba potrzebna jest aktualizacja oprogramowania
- czechirus
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lip 2019, 20:23
- Czym jeżdzę: Sportage IV, 1.6 T-GDI 7DCT GT MAX AWD, 2019
Re: Adaptacyjny tempomat - jazda w korku
Będę za jakiś czas w serwisie na przeglądzie i zastanawiam się, czy mój przypadek jest odosobniony (czyli tylko ja tak mam) czy po prostu tak to jest zaprogramowane.
Chciałebym zatem poprosić Was o sprawdzenie jak to działa u Was. Kto może, niech skorzysta z systemu podczas jazdy w korku i po zatrzymaniu na dłużej niż 3 sekundy sprawdzi zachowanie samochodu poprzez skorzystanie z przycisku na kierownicy bądź lekkie muśniecie pedału gazu (ale bez przyspieszenia aż do zmiany biegu). Jeżeli macie tak jak ja, to w takiej sytuacji samochód dociągnie do 3k obrotów.
Komu się uda sprawdzić, jest proszony o opisanie wyników eksperymentu tutaj
Chciałebym zatem poprosić Was o sprawdzenie jak to działa u Was. Kto może, niech skorzysta z systemu podczas jazdy w korku i po zatrzymaniu na dłużej niż 3 sekundy sprawdzi zachowanie samochodu poprzez skorzystanie z przycisku na kierownicy bądź lekkie muśniecie pedału gazu (ale bez przyspieszenia aż do zmiany biegu). Jeżeli macie tak jak ja, to w takiej sytuacji samochód dociągnie do 3k obrotów.
Komu się uda sprawdzić, jest proszony o opisanie wyników eksperymentu tutaj
Ostatnio zmieniony 30 sty 2020, 22:12 przez czechirus, łącznie zmieniany 1 raz.
- AldenteSaba
- Uzależniony
- Posty: 299
- Rejestracja: 16 gru 2010, 10:12
- Czym jeżdzę: Cosmo Blue 1,6 t-gdi 7 dct AWD GT-Line, Yamaha FJ1200
- Lokalizacja: Opole
Re: Adaptacyjny tempomat - jazda w korku
Mam dokładnie tak jak u Ciebie. Też rusza ostro do 3k zwłaszcza jak poprzedzający ostro ruszy
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika