1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Hej,
Zrobiłem dopalanie serwisowe dpf'a.
Wszystko ładnie, pięknie. Przy końcówce dopalania masa sadzy w dpf wynosiła około 1g.
Gdy jednak dopalanie zakończyło się całkowicie, poziom ten wzrósł do 5g.
Czy to normalne?
Dodam, że dpf był demontowany i czyszczony, tylko do końca nie wiem czy tym moim fachowcom
udało się go zresetować w kompie silnika.
Pozdrawiam
Zrobiłem dopalanie serwisowe dpf'a.
Wszystko ładnie, pięknie. Przy końcówce dopalania masa sadzy w dpf wynosiła około 1g.
Gdy jednak dopalanie zakończyło się całkowicie, poziom ten wzrósł do 5g.
Czy to normalne?
Dodam, że dpf był demontowany i czyszczony, tylko do końca nie wiem czy tym moim fachowcom
udało się go zresetować w kompie silnika.
Pozdrawiam
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Podobno po takim wypalaniu serwisowym powinno się wymienić olej, jakieś rezultaty po wypalaniu serwisowym?, i podobno po praniu dpf powinno się zrobić do zresetowania wypalanie serwisowe ...
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
A rezultaty takie, że ponowne wypalanie zrobiło się po około 60 km. Szczerze, mam już dość tego auta.
Pozostaje pytanie bez odpowiedzi, czy po wymianie/czyszczeniu DPFa powinno się zmieniać coś w kompie auta???
Do tej pory zero odpowiedzi.
Po dopalaniu serwisowym czy powinno wymieniać się olej? To zależy (jednak pewnie zaraz posypie się lawina komentarzy).
Jeżeli po dopalaniu serwisowym nie przybyło ci oleju, to nie ma sensu go wymieniać.
A i jeszcze jedna sprawa, może ktoś wie (bo to bardzo ważne), w 1.7crdi jest DOC i DPF?
pozdr
Zenek
Pozostaje pytanie bez odpowiedzi, czy po wymianie/czyszczeniu DPFa powinno się zmieniać coś w kompie auta???
Do tej pory zero odpowiedzi.
Po dopalaniu serwisowym czy powinno wymieniać się olej? To zależy (jednak pewnie zaraz posypie się lawina komentarzy).
Jeżeli po dopalaniu serwisowym nie przybyło ci oleju, to nie ma sensu go wymieniać.
A i jeszcze jedna sprawa, może ktoś wie (bo to bardzo ważne), w 1.7crdi jest DOC i DPF?
pozdr
Zenek
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
rafQ, tobie pewnie chodzi o wykasowanie w kompie silnika wymianę dpfa. Wg. mnie też to powinno się zrobić.
Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie?
W końcu auto musi wiedzieć, czy ma dpfa nowego czy starego.
Pozdrawiam
Zenek
Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie?
W końcu auto musi wiedzieć, czy ma dpfa nowego czy starego.
Pozdrawiam
Zenek
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Pisałem już przecież o tym w innym temacie. Nic się nie robi auto nie wie w jakim stanie jest DPF robi to tylko wyłącznie czujnik różnicy ciśnień on decyduje- widzi co się tam dzieje i inicjuje wypalanie. Sonda jest dla wtrysków, a czujnik temp. tylko nadzoruje cały proces żeby nie było za cold czy za hot.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Owca007, to wytłumacz mi dlaczego mam wypalanie co 60 km? Czujnik różnicy ciśnień podmieniałem na inny (używany) i ten wskazywał takie same wartości jak oryginalny.
Dodam, że wypalanie przechodzi, bo po nim zmniejsza się ciśnienie różnicowe na dpf. Dodam, że EGR był czyszczony.
Zostały już tylko wtryski. Słyszał ktoś o uszkodzonych wtryskach w autach z przebiegiem 180kkm?
Dodam, że wypalanie przechodzi, bo po nim zmniejsza się ciśnienie różnicowe na dpf. Dodam, że EGR był czyszczony.
Zostały już tylko wtryski. Słyszał ktoś o uszkodzonych wtryskach w autach z przebiegiem 180kkm?
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
zenek_777 pisze:rafQ, tobie pewnie chodzi o wykasowanie w kompie silnika wymianę dpfa. k
Nie nie, mi właśnie też chodziło o wypalanie serwisowe, a druga sprawa dpf trzeba zainstalować od nowa po praniu, tak też koleś zrobił u mnie po praniu z poprawnym rezultatem, ale właśnie czy od razu nie trzeba po praniu i instalacji kompem jako nowy dpf, wypalić go serwisowo?, i tak jak Owac pisze może warto pomyśleć o czujniku różnicy ciśnień?, ja myślę go wymienić
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Wróżką nie jestem, a szklana kula śnieży i nie powiem czemu tak często wypala. Ze swojej strony wsiadłbym w auto z kompem podpiął się i z nim pojeździł analizując cały czas wartości czujników otwarcia EGR itp. związanego z pracą silnika i DPF. Może być, że czujnik pokazuje ok, a ma jakieś dziwne piki bo coś inicjuje to wypalanie musi być powód.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Owca007 a powiedz mi jeśli chodzi o czyszczenie egr bo nad tym się zastanawiam czy go nie wymyć, jakoś specjalnie trzeba go rozkręcać by go wymyć czy wystarczy wymoczyć i wyczyścić te elementy które będą widoczne po odkręceniu. Rozumiem, że czyścić jakimś nitro czy benzyną ekstrakcyjną.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Najważniejsze jest aby przy samym elektromagnesie ten grzybek chodził lekko i zamykał się szczelnie. Więc czyścisz to środek dowolny aby zmywał syf no i drugi ważny element to chłodnica spalin tam też lub się zawalić.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Witam wszystkich którzy mają problemy z częstym wypalaniem w 1,7. Śledzę co jakiś czas forum a wcześniej pisałem że mam ten sam problem samochód mam już 7 lat. Częste wypalanie pojawiło się gdzieś po dwóch latach. Imam to do teraz. Jak pisałem wcześniej w zimie wypala się dokładnie ale mówię dokładnie co 400 km a latem jest różnie. Czasami co 100 km a czasem 150 180 wszystko zależy jaka jest temperatura w danym okresie. I ten Problem pojawia się co roku. I przypuszczam że macie tak samo. Czekam aż ktoś wpadnie na to co jest przyczyną bo na pewno nie EGR lub czujnik różnicy ciśnień.
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Chciałem jeszcze dodać że moim skromnym zdaniem przyczyna tkwi w oprogramowaniu ale tylko w 1,7. Te 400 km to ja sobie nie wymyśliłem po każdym wypaleniu resetuje licznik i dokładnie po ponownym przejechaniu zaczyna się wypalanie więc co może liczyć kilometry jedynie komputer.
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Zmieniałeś oprogramowanie w kompie silnika?
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
czyli radzisz poczekać do jesieni/zimy i zobaczyć, czy dopalanie będzie robiło się rzadziej?
w sumie u mnie problem z dopalaniem zbyt częstym zaczął się na początku maja tego roku.
wcześniej było w miarę OK (dopalanie co 250-300km podczas jazdy raczej miejskiej).
w sumie u mnie problem z dopalaniem zbyt częstym zaczął się na początku maja tego roku.
wcześniej było w miarę OK (dopalanie co 250-300km podczas jazdy raczej miejskiej).
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Nie nic nie wymieniałem. I nie chcę nikomu doradzać. Wcześniej też mnie to denerwowało ale jak na razie nic się nie dzieje tylko te częste wypalanie latem potem wszystko wraca do normy. Wszystko zależy od temperatury jaka jest w danym okresie.
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Ja mam to samo w Ceed 1.6 W ASO zmienili nawet Egr i czujnik różnicy ciśnień na nowy i nic to nie pomogło. Rozłożyli ręce. Mechanik stwierdził że sprawdził wszystko, zostały tylko do sprawdzenia wtryski.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Ja w swoim aucie mapę to nie mam oryginalną wy pewnie jeździcie na serii. Nie obstawiam, że to mogą być wtryski przyjrzałbym się w tym momencie mapie sterowania tym całym zabiegiem. Ale fakt żeby sprawdzić w jeździe co się dzieje kiedy zaczyna wypalać również polecane. Nie może tak być, że jest cieplej pali częściej niż jak jest zimno. Po swoim widzę, że nie ma znaczenia czy zima czy lato wypala się co 500-510km.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Witam ja mam to już przetestowane bo mam to od paru lat i dokładnie po 400 km zaczyna się wypalanie. Mam cały czas włączony komputer na chwilowym zużyciu paliwa i wiem kiedy zaczyna wypalać trwa to około 15 do 20 km Wszystko zależy od prędkości. Jak skończy wypalać resetuje licznik kilometrów i tak dokładnie po 400 znowu zaczyna wypalać. Jest to w okresie jesienno-zimowym jak temperatura jest poniżej 15 stopni. A teraz latem to jest różnie. W te upały co były w czerwcu to wypalał co 150 km ale jak rok temu jechałem na Chorwację to wypalał co 100 i nawet mniej. Taki urok mojej kijanki. Na wtryski też bym nie stawiał bo samochód pali na dotyk i nie mam żadnych problemów. Owca z tego co mi wiadomo to masz Kia 2.0.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Tak 2.0, z tego co widzę to one dużo lepiej znoszą dpf-a i nawet w ciepłe dni nie szaleją. Coś czuję, że pies pogrzebany jest w kulturze pracy i samym spalaniu mieszanki w cylindrach. Niech wypowiedzą się najlepiej teraz osoby z 1,7 po wirusie jak u nich to wygląda.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Właśnie już wcześniej chciałem napisać że Owieczka masz 2.0 silnik więc stąd ta różnica częstotliwości wypalania miedzy 1.7 a 2.0, może w 1.7 jest taki feler, u mnie widzę że częstotliwość wypalania jest uzależniona on temperatury, przy temperaturze ok 30c auto wypalało co ok 100km a przy ok 15c ok 230km, ostatnio dolałem specyfik k2 do zmniejszenia częstotliwości wypalania zobaczymy czy to coś pomoże.
Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym
Mnie nurtuje cały czas to wypalanie po 400 km dlaczego tak równo. A druga rzecz jak to wygląda w tych nowych Kia 1.7 czy też mają problemy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika