Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Witam,
Czy po demontażu, czyszczeniu i montażu dpfa konieczne jest wykasowanie/zmienienie jakiś rzeczy w komputerze silnika, aby ten widział,
że zamontowany jest nowy/drożny filtr?
Pozdrawiam
Zenek
Czy po demontażu, czyszczeniu i montażu dpfa konieczne jest wykasowanie/zmienienie jakiś rzeczy w komputerze silnika, aby ten widział,
że zamontowany jest nowy/drożny filtr?
Pozdrawiam
Zenek
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Nic nie trzeba robić tylko poprawnie wszystko zamontować. Dla spokoju sprawdzić czy wszystkie sondy czujniki działają poprawnie i jeździć.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Okazało się, że po montażu wyczyszczonego dpfa, wypalanie dalej robiło się co 50-60km.
Pojechałem do serwisu gdzie mi go czyścili, stwierdzili, że trzeba w komputerze silnika kilka rzeczy pozmieniać (tzn. powiedzieć "komputerowi", że auto ma zamontowany nowy filtr). Zrobili dodatkowo dopalanie serwisowe. Po tej akcji kolejne dopalanie pojawiło się po około 150km, więc jakaś poprawa jest.
Pojechałem do serwisu gdzie mi go czyścili, stwierdzili, że trzeba w komputerze silnika kilka rzeczy pozmieniać (tzn. powiedzieć "komputerowi", że auto ma zamontowany nowy filtr). Zrobili dodatkowo dopalanie serwisowe. Po tej akcji kolejne dopalanie pojawiło się po około 150km, więc jakaś poprawa jest.
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Owca007 pisze:Nic nie trzeba robić tylko poprawnie wszystko zamontować. Dla spokoju sprawdzić czy wszystkie sondy czujniki działają poprawnie i jeździć.
Również jestem świeżo po czyszczeniu dpf, przed czyszczeniem tzw praniem auto wypalało ok 40/50km w tym momecie jest to miasto ok 140km a trasa ponad 200km wnioskuje czyszczenie dpf pomogło ale chyba jeszcze problem leży przy czujniku ciśnień dpf, teraz jestem na wakacjach po przyjezdzie biorę sie za konkretne czyszczenie czujnika i moze egr.
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
U mnie po czyszczeniu dpfa niestety znowu to samo, wypalanie co 50-60 km. podmieniłem czujnik różnicy ciśnień na używkę i dalej to samo.
Podpiąłem się kompem i różnica ciśnień na dpf:
-bieg jałowy (obroty min)= 0 mbar
- bieg jałowy (4500 obr/min) = 72 mbar (w trakcie wypalania-bieg jałowy (4500 obr/min = 93 mbar)
Czy powyższe wartości są prawidłowe???
Może on faktycznie będzie robił tak często wypalanie bo np. egr nie domyka się do końca i zawala dpfa sadzą (po odczytach z kompa widać, że egr pracuje (wypalanie, przyśpieszanie - pozycja 0%, normalna jazda pozycja >0%)?
Ręce mi już opadają. ma ktoś może jakiś pomysł?
Podpiąłem się kompem i różnica ciśnień na dpf:
-bieg jałowy (obroty min)= 0 mbar
- bieg jałowy (4500 obr/min) = 72 mbar (w trakcie wypalania-bieg jałowy (4500 obr/min = 93 mbar)
Czy powyższe wartości są prawidłowe???
Może on faktycznie będzie robił tak często wypalanie bo np. egr nie domyka się do końca i zawala dpfa sadzą (po odczytach z kompa widać, że egr pracuje (wypalanie, przyśpieszanie - pozycja 0%, normalna jazda pozycja >0%)?
Ręce mi już opadają. ma ktoś może jakiś pomysł?
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
rafQ podaj jakiś mail do kontaktu, jakoś nie mogę wysłać do ciebie info z tego forum
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Też mam tak samo. Wypala co chwilę, a wszystko już wyczyszczone.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
a z kompa z czytałeś parametry?, widzę że sprawa dpf to duży problem u użytkowników kia, jeden mechanik mi porównał wypalanie dpf z kominem domowym
Czemu komin się zapycha?, bo jest słaby piec, wiec w aucie tak jest że dpf sie zapycha bo jest problem z silnikem a nie z dpfem, lejące wtryski itp, nie bardzo sie zgodze z tą teorią bo np u mnie po praniu dpf czestotliwość spadł w tym momecia żona jezdzi do pracy ok 25km w jedną stronę, dzienie około 50km procedura wypalania po tygodniu takiej jazdy powtórzyła sie po 230km w tym 30km miasto odemnie, zobaczymy w tym tygodniu co będzie, zamierzam dolać środku K2 do zmniejszenia częstotliwości wypalania dpf, można stosować co 3tyś km, zobaczymy co będzie po tym środku, kolejna sprawa podobno w upalne dni wypalanie dpf powtarza się cześciej, i fktycznie u mnie wypalało sie cześciej nawet raz po 95km w tym większość jazdy w mieście.
Czemu komin się zapycha?, bo jest słaby piec, wiec w aucie tak jest że dpf sie zapycha bo jest problem z silnikem a nie z dpfem, lejące wtryski itp, nie bardzo sie zgodze z tą teorią bo np u mnie po praniu dpf czestotliwość spadł w tym momecia żona jezdzi do pracy ok 25km w jedną stronę, dzienie około 50km procedura wypalania po tygodniu takiej jazdy powtórzyła sie po 230km w tym 30km miasto odemnie, zobaczymy w tym tygodniu co będzie, zamierzam dolać środku K2 do zmniejszenia częstotliwości wypalania dpf, można stosować co 3tyś km, zobaczymy co będzie po tym środku, kolejna sprawa podobno w upalne dni wypalanie dpf powtarza się cześciej, i fktycznie u mnie wypalało sie cześciej nawet raz po 95km w tym większość jazdy w mieście.
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
U mnie sprawdzili w ASO już wszystko. Chyba się już poddali. Ja w sumie już też.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Co ile ci wypala?.
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Teraz co ok 100km. Może trochę mniej
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
u mnie miasto/trasa wypalanie co około 80km teraz.
wyjąłem egr wyczysciłem i dalej to samo.
zastanawiam się czy nie spr. wtryskiwaczy czy nie leją
wyjąłem egr wyczysciłem i dalej to samo.
zastanawiam się czy nie spr. wtryskiwaczy czy nie leją
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Mam to samo. U mnie wypalenie co 40-50 km. Do tej pory wymienione egr, czujnik różnicy ciśnień, i dpf poddany regeneracji. Auto jeździ 50 km dziennie trasa pomiędzy miastami i codziennie się przepala. Przepalanie trwa około 15 km. Pilnuje bo w ciągu roku 3 razy olej wymieniałem. W aso proponują jeszcze wymianę pompy wysokiego ciśnienia koszt 4800 sama część. Straciłem nadzieje że to pomoże. Auto było w 5 warsztatach w tym ASO. Brak pomysłów prócz wycięcia. Jak ktoś znalazł rozwiązanie to błagam napiszcie .
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Kyn pisze: Brak pomysłów prócz wycięcia.
Podziwiam cie że jeszcze tego niezrobiłeś, i że masz tak dużo cierpliwości na tak częste pilnowanie wypalania, ja widzę że majstry dobre pół silnika ci wymienią metodami prób i błędów...
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Lubie mieć wszystko sprawne. Pilnowanie nie jest straszne. Jeżdżę ze starym telefonem z torque i Elm i 327 Bluetooth. Na zegarach mam temperaturę spalin i egr. 90 % przepaleń mam na trasie więc rzadko dokładam km pod domem. Wycięcie DPF będzie ostatecznością.
Wizyta u kolejnego mechanika. Brak błędów, Po wypalaniu komputerowym pokazuje więcej sadzy niż przed z 3g skoczyło na 6g. Zalecenia "aktualizacja softu ECU" jeśli nie pomoże to wycięcie DPF. Pewnie na razie zrobię tą aktualizacje bo brzmi niegroźnie.
W razie czego u kolejnego speca wizyta umówiona za 2 tygodnie .
Wizyta u kolejnego mechanika. Brak błędów, Po wypalaniu komputerowym pokazuje więcej sadzy niż przed z 3g skoczyło na 6g. Zalecenia "aktualizacja softu ECU" jeśli nie pomoże to wycięcie DPF. Pewnie na razie zrobię tą aktualizacje bo brzmi niegroźnie.
W razie czego u kolejnego speca wizyta umówiona za 2 tygodnie .
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Kyn pisze:Zalecenia "aktualizacja softu ECU"
Powiedz jaki koszt takiej przyjemności?, bo to chyba będzie właśnie wina softa, no i jak coś daj znać po tym czy pomogło
-
- Bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 cze 2019, 11:08
- Czym jeżdzę: KIa Sportage III 1.7crdi 2015r.
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Ja bym jeszcze spróbował przedmuchać rurki idące od DPF do czujnika ciśnienia. Gdzieś było na ten temat.
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
RT102 pisze:przedmuchać rurki idące od DPF.
Czyściłem czujnik różnicy ciśnień, jak i rurki przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną i przedmuchałem, rurki maja dość sporą średnicę by się miały przypchać to by było dość dziwne, niestety nic to niepomogło, pies leży gdzie indziej pogrzebany, bynajmniej u mnie...
Kyn pisze:Pewnie na razie zrobię tą aktualizacje bo brzmi niegroźnie. .
Coś już wiadomo jak po aktualizacji softa?.
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Przy okazji pochwalcie się ile kasy wydaliście na te nadal niezakończone zabiegi ?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
To napisz przy okazji co jeszcze z tym dziadostwem można zrobić, skoro w serwisie autoryzowanym twierdzą że posprawdzali wszystko i dla nich jest ok. A ja mam dalej wypalanie co 100km
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie
Rozumiem, że piszesz o swoim cee’d a nie sportage 1,6 GDI
Skoro tak się dzieje to znaczy, że nie potrafisz skutecznie w warunkach drogowych skończyć pętli dopalania. Serwis bardzo łatwo może stwierdzić czy poprawnie dopalasz DPF odczytując wartości przebiegów. Jeżeli skalkulowana ilość pokonanych km dla DPF różni się znacznie od wskazania licznika przy ostatniej regeneracji to znaczy, że warunki dopalania nie są zachowane przez użytkownika. Co więcej w takim przypadku należy skrócić harmonogram przeglądów (patrz trudne warunki eksploatacji).
Skoro tak się dzieje to znaczy, że nie potrafisz skutecznie w warunkach drogowych skończyć pętli dopalania. Serwis bardzo łatwo może stwierdzić czy poprawnie dopalasz DPF odczytując wartości przebiegów. Jeżeli skalkulowana ilość pokonanych km dla DPF różni się znacznie od wskazania licznika przy ostatniej regeneracji to znaczy, że warunki dopalania nie są zachowane przez użytkownika. Co więcej w takim przypadku należy skrócić harmonogram przeglądów (patrz trudne warunki eksploatacji).
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika