Szarpanie i brak mocy

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
SWATU
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Szarpanie i brak mocy

Postautor: SWATU » 24 paź 2018, 08:37

Witajcie, mam taki oto problem. Samochód szarpie i nie ma mocy na zimnym silniku ( zaraz po odpaleniu, po 10-15 sekundach jest już OK). Zauważyłem ten objaw z miesiąc temu, działo się tak tylko w deszczowe lub wilgotne dni. Stwierdziłem że może być to problem z elektryką układu zapłonowego więc zacząłem od sprawdzenia przewodów. Po kolei zdejmowałem przewody ze świec i okazało się, że jeden z przewodów podczas wyjmowania mi się urwał. Pomyślałem, że problem rozwiązany. Wymieniłem przewody i działało przez 2 tygodnie (w tym czasie było sucho).
Wczoraj trochę popadało i znowu problem powrócił. Odpalam auto, wbijam jedynkę, daje gaz a auto jedzie tak jak bym ruszał z 4 biegu. Nie ma mocy, szarpie i strzela z wydechu, po kilku sekundach zamułki auto jedzie normalnie. Gdzie szukać usterki? Może sonda lambda świruje, jakiś czujnik temperatury czy coś innego? Silnik G4GC zasilany gazem, ale dzieje się tak tylko na benzynie bo gaz przy niższych temperaturach załącza się dopiero po ok 500 m - do 1 km jazdy. Gdzie szukać usterki? Dodam jeszcze, że w wakacje zapaliła mi się kontrolka Check engine, ale nic się nie działo tylko lampka się zaświeciła, po odłączeniu akumulatora Check zgasł i już się nie zaświeca.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3141
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + OWCA LIMITED EDITION :)
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: Owca007 » 24 paź 2018, 08:43

Jak masz możliwość wręcz to jest wskazane to sprawdź błędu w ECU może nakieruje na usterkę i szybko się znajdzie. Jak sam mówisz coś było bo się świeciła. Więc pozostał błąd historyczny lub mrożona ramka.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

SWATU
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: SWATU » 24 paź 2018, 08:50

Ok. Dziękuję za szybką odpowiedź. Podjadę do mechanika na komputer.

Crown
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 03 paź 2015, 22:29
Czym jeżdzę: 2.7 Kia Sportage II

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: Crown » 26 paź 2018, 15:41

Miałem kiedyś identyczny problem. Czasami dochodziło nieregularne gaśnięcie silnika kilka minut od ruszenia.
Komputer nie wykrył niczego. Wymieniłem świece, które też nie rozwiązały problemu. Problem zniknął po spuszczeniu paliwa i zalania nowym. Kompletnie nie mam pojęcia czy miało to jakikolwiek wpływ, ale od półtora roku problem nie wrócił.

SWATU
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: SWATU » 26 paź 2018, 18:36

Hmmm. Dziwne że paliwo miało na to wpływ. A może filtr paliwa by należało zmienić. Auto ma 8 lat, a filtr nigdy nie był wymieniany. Szczerze mówiąc nie wiem nawet gdzie on jest.

tomgrze
Uzależniony
Posty: 199
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: tomgrze » 26 paź 2018, 20:37

wymiana filtra co 4 lata lub 60kkm

SWATU
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: SWATU » 26 paź 2018, 21:03

A gdzie jest ten filtr?

Awatar użytkownika
diselboy
Expert
Posty: 1152
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", A R Mito 1,3 JTDm, 8 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: diselboy » 26 paź 2018, 21:14

w komorze silnikowej, jak masz instrukcję to tam jest pokazane, ja mam S III 1,7 CRDI i filtr jest za akumulatorem i rozdzielaczem ABS'u, wójek googel pomoże.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ AR MiTo :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

tomgrze
Uzależniony
Posty: 199
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: tomgrze » 27 paź 2018, 09:00

https://www.youtube.com/watch?v=kbwq4H9OL4w
to chyba będzie to, niestety nie tak lajtowo jak w dieslach

SWATU
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: SWATU » 27 paź 2018, 15:10

Ale ja mam benzyne. Silnik G4GC. Filtra paliwa chyba ni ma. W książce serwisowej jest mowa tylko o filtrze paliwa w dieslu.

tomgrze
Uzależniony
Posty: 199
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: tomgrze » 27 paź 2018, 18:17

W benzynowych 2.0 i 2.7 z lat 04-10 filtr paliwa jest w zbiorniku, tak jak jest to pokazane na załączonym filmie
W instrukcji rozdział 7 strona 6

SWATU
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: SWATU » 10 lis 2018, 13:25

Siema. Auto wróciło od mechanika. Brak jakichkolwiek błędów na komputerze. Oczywiście (bo jak by inaczej) u mechanika auto zachowywało się normalnie. Dzisiaj znowu rano wsiadam do auta (rosa i wilgoć jak ch.j), Odpalam, ruszam i zaś brak mocy. Najlepsze jest to ze jak wcisnąłem sprzęgło to silnik wchodził na obroty jak puściłem znowu zamułka, dosłownie 50 metrów i auto pojechało normalnie i teraz zaś normalnie jeździ. Zauważyłem że jak go tak zamulało to zaczęło w aucie spalinami śmierdzieć.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

cantonek+74
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 04 lut 2011, 14:38
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 4x4 140KM 2006r
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: cantonek+74 » 18 lis 2018, 00:49

- miałem podobne objawy + 2 razy zapalił się check engine ( chwilowo pomagało odłączenie + w aku na 20 minut) - na Twoim miejscu pojechałbym na komputer do serwisu Kia - wcześniej byłem w zwykłym warsztacie i podłączyli do kompa - zero błędów - podjechałem do serwisu KIA koszt jakieś 150 zł - po podpięciu do kompa wyszedł błąd położenia czujnika wału - koszt wymiany i części w ASO 350 zł więc da się przeżyć

SWATU
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: SWATU » 27 lis 2018, 18:00

Kolejny mechanik zajął się moim autem. Świece i kable nowe. Dalej to samo.
Mechanik stwierdził, że przyczyną może być rozjechana mapa benzyny. Że mam zrobić 100 km na samej benzynie i później podjechać na regulacje gazu i powinno być ok. Co o tym sądzicie?

tomgrze
Uzależniony
Posty: 199
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: tomgrze » 27 lis 2018, 23:28

Tak zrób ale najpierw odłącz akumulator na pewien czas tak jak pisał cantonek+74 - to powinno wyzerować korekty. Potem pojeździj 60-100km na benzynie jak zalecał Ci mechanik ale tak po "emerycku" czyli nie wciskaj pedału gazu do dechy.

SWATU
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: SWATU » 29 lis 2018, 17:33

Teraz jeżdżę autem tylko na benzynce, tak jak kazał mechanik. Ale powiedział mi jeszcze, że świece, które sam sobie wymieniłem i przejechałem na nich ok 50 km są czarne, wiec je zalewa. Co może oznaczać uszkodzenie cewki zapłonowej. W sumie mogło by być, ponieważ teraz, jak jest niska temperatura i nie ma wilgoci auto jeździ normalnie (tylko na benzynie na razie). A objawy szarpania i zamulania oraz strzelania z wydechu są tylko i wyłącnie podczas deszczu lub dużej wilgotności powietrza (rano rosa).

SWATU
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: SWATU » 28 sty 2019, 11:40

Odświeżam temat. Mam nówki przewody WN (blue Print), wczoraj wieczorem wjechałem na garaż, pogasiłem światła, spryskałem wszystko wodą i odpaliłem auto. Pod maską dyskoteka (niebiesko) w okolicy przewodów i cewki. Trwało to może ok minuty i przestało. Może być przyczyną pęknięta na przykład obudowa cewki lub jakiś przewód uszkodzony? Ciężko to zdiagnozować ponieważ piorunki za szybko zgasły :) Bo nie wydaje mi się że nowe kable WN były by walnięte.

Awatar użytkownika
diselboy
Expert
Posty: 1152
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", A R Mito 1,3 JTDm, 8 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: diselboy » 28 sty 2019, 12:23

pęknięcie dyskfalifikuje cewkę, może któryś z przewodów nie osiadł dokładnie w gnieździe i ma luz, w sam raz dla rozchulania się piorunów ?sprawdż na sucho. A usterki z tematu zniknęły czy nie.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ AR MiTo :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

SWATU
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: SWATU » 28 sty 2019, 12:45

Tak. Teraz jak nie ma dużej wilgotności powietrza to auto jeździ normalnie. Wszystko zostało sprawdzone. Tylko to przebicie. I wydaje mi się że to właśnie to przebicie jest powodem szarpania samochodem przy dużej wilgotności powietrza. Szarpanie trwało właśnie około minuty od odpalenia i przestawało (tak jak gasną te piorunki). Jak znajdę chwilkę to wymontuje cewkę i posprawdzam wszystkie połączenia kabli oraz czy cewka nie jest gdzieś pęknięta. Może jakiś kabelek dochodzący do cewki jest uszkodzony, a jest taka możliwość, ponieważ u mnie pod maską jak auto stoi pod domem goszczą się koty. Kiedyś nawet jeden c kocurów zesrał mi się na pokrywie zaworów :)

MAJKI4MOZA
Uzależniony
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: gen.IV 2018 "L" 1.6 T-GDI 7DCT AWD
Lokalizacja: Kraków

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: MAJKI4MOZA » 09 maja 2019, 14:52

Moim zdaniem problem to woda w baku.
viewtopic.php?f=60&t=6652&p=75133#p75133

Crown
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 03 paź 2015, 22:29
Czym jeżdzę: 2.7 Kia Sportage II

Re: Szarpanie i brak mocy

Postautor: Crown » 15 maja 2019, 16:48

Czy ktoś wie jaka przerwa powinna być na świecach przy 2.7 z instalacją gazową? Trudno mi uwierzyć, że coś innego może być powodem trzęsienia się auta, jeżeli usterka wystąpiła po wymianie przewodów i świec. No, chyba, że trzęsie się z zimna stojąc w korkach. Kto to widział taką pogodę w maju?


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap