Półoś prawy przód.
-
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 lut 2018, 21:27
- Czym jeżdzę: Kia sportage 2.0 crdi XL
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Półoś prawy przód.
Nie jestem fachowcem w tych sprawach, ale chyba to będzie to samo autem szarpało od 2 biegu, na pozostałych też i przede wszystkim podczas przyspieszania. Nie szarpało na boki.
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 sie 2017, 17:08
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 1,6 2013
- Lokalizacja: PAWŁOWICE
Re: Półoś prawy przód.
Witam,jeśli dobrze zrozumiałem to w kia o napędz na dwie osie jest temat, bo ja mam z napędem na jedną oś (1.6gdi z 2013r 70000) ,a objawy takie same jak opisane luz na półosiach ,wibracje.Sądziłem że to łożyska w układzie różnicawym ,a to najprawdopodobnie przegub.Zastanawiam się dlaczego ja nigdy nie szarpałem autem nigdy nie robiłem zrywów jeżdżę bardzo delikatnie.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Półoś prawy przód.
U Ciebie półosie są monolitami nie mają wałków pośrednich i podpór. Co nie znaczy, że się nie zużywają, Jedź na kanał czy podnośnik i sprawdź luzy. \przy okazje poduchy mocujące silnik i skrzynię.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 sie 2017, 17:08
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 1,6 2013
- Lokalizacja: PAWŁOWICE
Re: Półoś prawy przód.
poduszki sprawdzone, u mechaników wszelakich byłem i każdy wyklucza skrzynię biegów (łożyska) więc najprawdopodobniej przegub. Kilka razy ciągnąłem przyczepę capingową gdzie nie mogłem się bardzo rozpędzić ale chyba to nie przyczyna. Duży wpływ na objawy (luz i wibracje) ma ciśnienie w oponach im mniejsze tym objawy się nasilają i odwrotnie, aha podczas jazdy kiedy wrzucam luz wszystko zanika także kiedy wciskam sprzęgło to każdą nierówność(dziurę)czuję na pedale sprzęgła czy auto jest na biegu czy nie.
-
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 lut 2018, 21:27
- Czym jeżdzę: Kia sportage 2.0 crdi XL
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Półoś prawy przód.
No I sprawa szarpania wyjaśniona. Powodem był zbyt mały stan płynu w sprzęgle dyfra. Wchodzi tam ok 0.5 litra płynu (do nabycia tylko w serwisie 120 zł za litr). Demontaż sprzęgła, mycie i odtłuszczanie, dokładne uszczelnienie i zalanie płynem. Mam nadzieję, że teraz będzie już tylko lepiej .
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Półoś prawy przód.
Owca miał rację ale tego już nie napisałeś. Dobrze, że zmusiłem Ciebie do rozebrania dyfra i sprawdzenia sprzęgła .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 lut 2018, 21:27
- Czym jeżdzę: Kia sportage 2.0 crdi XL
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Półoś prawy przód.
A to jest sprawa oczywista i niepodważalna, dlatego udało się to zrobić i nie trzeba było wymieniać całego elementu tak więc małe sprostowanie .... Rozebrałem i sprawdziłem dzięki Owcy to sprzęgło
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Półoś prawy przód.
Trochę się chłopaki pogubiłem, bo raz dyfer to reduktor, a raz dyfer to tylny most, bo tam jest sprzęgło. To gdzie tego oleju brakowało i co wcześniej było wymienione?
PS. Mały stan płynu, czyli oleju?
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
PS. Mały stan płynu, czyli oleju?
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Półoś prawy przód.
Jak telepał Tomek wymienił półoś bo luzy były wyczuwalne. Trochę lepiej ale dalej było więc ściągnął wał napędowy który idzie na tył. I cud nie telepie więc do diagnozy tylny dyfer. W dyfrze z tyłu masz dwie komory w jednej jest olej i cały mechanizm różnicowy, a w drugim sprzęgło i ten dziwny płyn. Tomka dyfer był cały mokry więc stąd obstawianie było na niego. Chciał kupić coś z rynku wtórnego ale mówię rozbierz zobacz czy sprzęgło cało. I wyszło, że całe ale lekko przytarte więc czyszczenie nowy płyn i już nie telepie.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Półoś prawy przód.
@Owca007 dzięki za wyjaśnienie, bo się zgubiłem lekko.
Niestety nie mogę tego przełożyć na moją przypadłość, gdzie mechanicy wydoili mnie z kasy i rozłożył ręce, a problem pozostał...
Tylko że u mnie drgania występują tylko w przedziale prędkości 30-45km/h,czyli to jest 2 bieg, ale testowo zmieniając wcześniej na 3 także są, mówię testowo bo wiadomo że silnik się męczy. Drgania występują tylko pod obciążeniem, jak silnik musi przenieść moc na koła, po wysprzegleniu znikają i na luzie też nie ma.
Koła dwukrotnie wyważane, obie półosie wymienione (prawa i lewa), a wcześniej same przeguby wewnętrzne za 370pln/szt/Febest. Lecz stwierdzili że jednak luzy są delikatne to lepiej całe półosie i guzik, drgania jak są tak były, a ja nie zamierzam więcej płacić i kupować kolejne części, żeby się doktoryzowali za moje...
Tyle że u mnie po demontażu wału napędowego nie było zmian, czyli problem jest gdzieś z przodu...
A i ich zdaniem wszystkie poduszki są sprawne, bo Kia JE ma ponoć pancerne poduszki. Ta od rozrządu olejowo-powietrzna jest sucha, a ta pod filtrem powietrza dobrze wygląda (stwierdzili mechanicy). Olej i w skrzyni biegów i reduktorze był wymieniony po zakupie auta czyli w 2015 a usterka objawiła się rok temu...
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
Dodano : tylko u mnie drgania są na boki, najlepiej to zobrazować na przykładzie, że złożone oparcie w fotelu pasażera obija wędruje miedzy tunelem a drzwiami.
Niestety nie mogę tego przełożyć na moją przypadłość, gdzie mechanicy wydoili mnie z kasy i rozłożył ręce, a problem pozostał...
Tylko że u mnie drgania występują tylko w przedziale prędkości 30-45km/h,czyli to jest 2 bieg, ale testowo zmieniając wcześniej na 3 także są, mówię testowo bo wiadomo że silnik się męczy. Drgania występują tylko pod obciążeniem, jak silnik musi przenieść moc na koła, po wysprzegleniu znikają i na luzie też nie ma.
Koła dwukrotnie wyważane, obie półosie wymienione (prawa i lewa), a wcześniej same przeguby wewnętrzne za 370pln/szt/Febest. Lecz stwierdzili że jednak luzy są delikatne to lepiej całe półosie i guzik, drgania jak są tak były, a ja nie zamierzam więcej płacić i kupować kolejne części, żeby się doktoryzowali za moje...
Tyle że u mnie po demontażu wału napędowego nie było zmian, czyli problem jest gdzieś z przodu...
A i ich zdaniem wszystkie poduszki są sprawne, bo Kia JE ma ponoć pancerne poduszki. Ta od rozrządu olejowo-powietrzna jest sucha, a ta pod filtrem powietrza dobrze wygląda (stwierdzili mechanicy). Olej i w skrzyni biegów i reduktorze był wymieniony po zakupie auta czyli w 2015 a usterka objawiła się rok temu...
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
Dodano : tylko u mnie drgania są na boki, najlepiej to zobrazować na przykładzie, że złożone oparcie w fotelu pasażera obija wędruje miedzy tunelem a drzwiami.
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 18:15
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 136KM AWD 2012 XL
Re: Półoś prawy przód.
tomasz74 pisze::D ..... Powodem był zbyt mały stan płynu w sprzęgle dyfra. Wchodzi tam ok 0.5 litra płynu (do nabycia tylko w serwisie 120 zł za litr)...... .
Czy ten płyn ma jakąś swoją nazwę?
Mam pytanie czy zbyt mały poziom płynu oprócz szarpania może powodować dodatkowo komunikat awarii napędu i błąd p1822 ???
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Półoś prawy przód.
Jal ten błąd to bardziej obstawiam awarie silnika elektrycznego który steruje tym sprzęgłem. Na żywo nie widziałem ale u ruskich lub jak auto używane jest na ostro to szczotki w tym silniku na dyfrze i komutator uniera- nie kręci. Wykręć i sprawdź to łatwe.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 18:15
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 136KM AWD 2012 XL
Re: Półoś prawy przód.
U mnie raz napęd działa a raz nie i wtedy pojawia się ten błąd. Mówisz że to łatwe. Jak wykręcę tam nic ze środka nie wyleci?
Jeżeli pada to jedynie wymiana na nowy? Nie masz gdzieś dostępu do tego silniczka? Chętnie kupię.
Jeżeli pada to jedynie wymiana na nowy? Nie masz gdzieś dostępu do tego silniczka? Chętnie kupię.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Półoś prawy przód.
Jak dział czasami to dobry objaw. Może lo prostu szczotki się zawiesiły i rozebranie czyszczenie wszystko uratuje. Lub też pierdoła i gdzieś coś po prostu nie łączy.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 18:15
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 136KM AWD 2012 XL
Re: Półoś prawy przód.
Wracam z tematem prawej polosi.
W październiku wymieniłem cala kompletna polos BRV razem z przegubami, wałkiem oraz łożyskiem.
Niestety powrocily wibracje i okazalo sie ze mam za duzy luz miedzy walkiem a przegubem wewnętrznym.
Mechanik proponuje wymienic przegub wewnetrzeny i walek bo przegub zewnetrzny jest ok.
Nie chce wymieniać znowu na polos tej samej firmy.
Czy mozecie polecic jaka inna dobra firme produkujaca polosie? Moze jakis link do sklepu itp.??
W październiku wymieniłem cala kompletna polos BRV razem z przegubami, wałkiem oraz łożyskiem.
Niestety powrocily wibracje i okazalo sie ze mam za duzy luz miedzy walkiem a przegubem wewnętrznym.
Mechanik proponuje wymienic przegub wewnetrzeny i walek bo przegub zewnetrzny jest ok.
Nie chce wymieniać znowu na polos tej samej firmy.
Czy mozecie polecic jaka inna dobra firme produkujaca polosie? Moze jakis link do sklepu itp.??
Re: Półoś prawy przód.
Kupiłem polecaną na początku tego wątku BRV, ale teraz nie wiem czy dobrze. Podobno oryginał poza siecią KIA kosztuje ok. 1600, w serwisie 2800 - wszystko netto za komplet (półoś i wałek).
A jeśli chodzi o instrukcję to chodziło mi o tę wymienianą na początku wątku - bodajże 3-4 post.
A jeśli chodzi o instrukcję to chodziło mi o tę wymienianą na początku wątku - bodajże 3-4 post.
-
- Bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 20 mar 2018, 10:00
- Czym jeżdzę: Sportage III FL - 2.0 CRDI AWD - L Limited
- Lokalizacja: Zamość/Hrubieszów
Re: Półoś prawy przód.
Ja się podepnę i odkopię temat ostatnio będąc w kanale robiłem przegląd ogólny i zauważyłem dość spory luz na łączeniu wałek / półoś prawa.
Obstawiam podporę, czy jednak problem leży gdzie indziej ? Luz jest góra dół. Próbując obracać (ruch jak kołem) zero luzów.
Dodam ze nie słyszę nie czuje wibracji itp. Po prostu zmartwił mnie luz. W poprzednich autach nie miałem takiej konstrukcji i nie wiem czy tak powinno być.
Obstawiam podporę, czy jednak problem leży gdzie indziej ? Luz jest góra dół. Próbując obracać (ruch jak kołem) zero luzów.
Dodam ze nie słyszę nie czuje wibracji itp. Po prostu zmartwił mnie luz. W poprzednich autach nie miałem takiej konstrukcji i nie wiem czy tak powinno być.
JEST : KIA SPORTAGE III FL - 2.0 AWD AT
BYŁA : KIA SPORTAGE III - 2.0 AWD AT / Renault Laguna III
Viptour24.pl
BYŁA : KIA SPORTAGE III - 2.0 AWD AT / Renault Laguna III
Viptour24.pl
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Półoś prawy przód.
Nie powinno być luzu w osi łączenia. Do póki nie czuć bicia itp. polecam ściągnąć i zrobić to co ja zrobiłem w swojej i spokój.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 20 mar 2018, 10:00
- Czym jeżdzę: Sportage III FL - 2.0 CRDI AWD - L Limited
- Lokalizacja: Zamość/Hrubieszów
Re: Półoś prawy przód.
Dzięki Owca. A czy masz może jeszcze namiar na te ruskie filmiki o których wspominałeś w poście na początku ?
JEST : KIA SPORTAGE III FL - 2.0 AWD AT
BYŁA : KIA SPORTAGE III - 2.0 AWD AT / Renault Laguna III
Viptour24.pl
BYŁA : KIA SPORTAGE III - 2.0 AWD AT / Renault Laguna III
Viptour24.pl
-
- Bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 20 mar 2018, 10:00
- Czym jeżdzę: Sportage III FL - 2.0 CRDI AWD - L Limited
- Lokalizacja: Zamość/Hrubieszów
Re: Półoś prawy przód.
Tutaj jeszcze link do filmu jak to się zachowuje.
https://drive.google.com/file/d/1hYBS57 ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1hYBS57 ... p=drivesdk
JEST : KIA SPORTAGE III FL - 2.0 AWD AT
BYŁA : KIA SPORTAGE III - 2.0 AWD AT / Renault Laguna III
Viptour24.pl
BYŁA : KIA SPORTAGE III - 2.0 AWD AT / Renault Laguna III
Viptour24.pl
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Półoś prawy przód.
Nie chce mi się szukać ale jeżeli chodzi o demontaż czy zaspawanie to nic trudnego, bez problemu do ogarnięcia bez podnośnika. Demontujesz koło odkręcasz półoś, dolny wahacz. Cała kolumna na bok, odkręcasz podporę ciągniesz do siebie i cała półoś z wałkiem itp. masz w rękach. Nie ukrywam, że klucze z przegubem bardzo ułatwiają zadanie.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2020, 11:36 przez Owca007, łącznie zmieniany 1 raz.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika