Usterki i ich rozwiązania

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
moskitq
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 24 sie 2012, 19:17
Czym jeżdzę: KS IV 2.0 136 km AWD
Lokalizacja: pomorskie

Usterki i ich rozwiązania

Postautor: moskitq » 24 wrz 2012, 22:17

OPIS: normalna praca silnika, przyspieszanie super, brak błędów w ECU, praktycznie bez objawów

OBJAWY:troche wiecej kręcenia przy odpalaniu, silnik od tak sobie zgasł, łacznie 5 razy,
przy ostrym hamowaniu, przy wchodzeniu z zakręt,

POWÓD: uszkodzony czujnik pozłożenia wału korbowego

KOSZT: wymiana w ASO 0zł - autko na gwarancji ( cena czujnika coś około 250zł)
był :
matiz 5lat
golf III 1,5 roku
A6 kombi 5,5 lat
KS II 150km 4x4 po zmianie 180km - 7lat
obecnie KS IV BL 136km AWD

Dexon
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2012, 14:20
Czym jeżdzę: 2.0 CRDi EX 150KM 4x4
Lokalizacja: Wrocław

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: Dexon » 25 wrz 2012, 00:22

Awaria czujnika nie generuje kodu błędu?
Jeśli to prawda, to warto wiedzieć.

moskitq
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 24 sie 2012, 19:17
Czym jeżdzę: KS IV 2.0 136 km AWD
Lokalizacja: pomorskie

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: moskitq » 16 gru 2012, 23:10

OPIS: normalna praca silnika, przyspieszanie super, mruga lampka Check Engine, skanowanie elm
uszkodzony czujnik temperatury

OBJAWY: brak

POWÓD: uszkodzony II czujnik temperatury

KOSZT: wymiana w ASO 0zł - autko na gwarancji ( cena czujnika coś około nieznana zł)
był :
matiz 5lat
golf III 1,5 roku
A6 kombi 5,5 lat
KS II 150km 4x4 po zmianie 180km - 7lat
obecnie KS IV BL 136km AWD

moskitq
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 24 sie 2012, 19:17
Czym jeżdzę: KS IV 2.0 136 km AWD
Lokalizacja: pomorskie

koło dwu masowe

Postautor: moskitq » 16 gru 2012, 23:25

OPIS: normalna praca silnika, przyspieszanie super, przy niskich obrotach, stukanie jak w blachę przy wysokich normalna praca
po dłuższej jeździe cisza , po powrocie na miasto trochę światełek ponowne klekotanie

OBJAWY: stukanie i klekotanie, przy gaszeniu silnika mocne stukanie , szarpanie samochodem w dolnym zakresie obrotów, troche
ciężej wchodzące biegi ogólnie jazda nieprzyjemna

POWÓD: koło dwu-masowe martwe, łożysko martwe, wysprzęglik przytarty, tarcze dobre

KOSZT: dwu-mas - 1200zł
tarcza sprzęgłowa, docisk, łożysko - 900zł
wysprzęglik - 340zł
wymiana ASO - 650zł
przy okazji pasek wymieniony bo piszczał 90zł + 30zł wymiana

poprzednia właścicielka prawdopodobnie jeździła z nagą opartą na sprzęgle ( od tego padło łożysko i wysprzęglik) , i na wysokim biegu trzymała za niskie obroty czyli jazda z pozoru ekonomiczna
dwumas nie lubi jazdy poniżej 2000 obrotów ( takie info otrzymałem od mechanika)
był :
matiz 5lat
golf III 1,5 roku
A6 kombi 5,5 lat
KS II 150km 4x4 po zmianie 180km - 7lat
obecnie KS IV BL 136km AWD

pfirst
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: 15 maja 2011, 21:10
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2,0 CRDi

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: pfirst » 23 kwie 2013, 08:12

Witam.
Trochę już czasu mineło ale zapytam:
- nie było szans na wymianę tej dwumasy na gwarancji?
- gdzie pisze w instrukcji obsługi że koło dwumasowe zostanie uszkodzone jak obroty są ponizej 2000
- jakim jest (był) przebieg auta
Pozdrawiam

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: kjs62 » 28 lis 2013, 16:42

Okresowo przez kilka minut czasem króciutko słyszę buczenie z przodu pod podłogą na prawo od kierowcy.
Wysiadam podnoszę maskę szukam źródła nie mogę zlokalizować przyczyny.
Buczenie to pojawia się przeważnie po przejechaniu kilku kilomterów czyli jakby przy rozgrzaniu silnika i samo ustaje.
Może to nawet nie usterka tylko normalny objaw czegoś tam ale i wówczas chciałbym wiedzieć "co to i dlaczego" taki juz jestem:)

Podejrzewam
1. Jakiś wentylator lub pompa ale nie mam pojęcia czy jest jakaś mogąca być przyczyną.
Ten duży od chłodnicy stoi w czasie "buczenia" sprawdziłem - ba nawet nie wiem czy kiedykolwiek się włączył.
2. Odgłosy z układu wydechowego - czy możliwe ze to są odgłosy spalania sadzy w dpf?

Może ktoś doświadczył i mnie oświeci?

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: kjs62 » 30 maja 2014, 11:54

Ostatnio padało mocno i pasek akcesoriów zaczął piszczeć i ślizgać.
Potem ciężej kierownica zaczęła pracować.
Potem wspomaganie wróciło do normy ale i tak zapisałem się do mechaniora na wymianę paska zobaczymy czy pomoże bo jak nie to co pompa, rolka?
Zobaczymy.

pfirst
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: 15 maja 2011, 21:10
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2,0 CRDi

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: pfirst » 16 cze 2015, 18:38

Opis:
normalna praca silnika, przyspieszanie ok, bez kontrolki
Objawy:
Jadąc z Krakowa do Tarnowa na autostradzie moją uwagę zwrócił dziwny szum dochodzący z przodu - zatrzymałem się podniosłem maskę - ten dziwny szum dochodził gdzieś z lewej strony silnika (alternator, sprężarka klimy), - objechałem ten Tarnów bo jechałem z rodzinką do mamy do szpitala.
Na drugi dzień oddałem auto do mechanika to niestety okazało się że zatarło się łożysko na kompresorze i jeszcze coś tam uszkodziło tak że koszt naprawy całego kompresora- bo jeszcze dodatkowo uszkodziło w jakiś sposób obudowę - wyniósł
750 PLN :(
Myślę że lepiej byłoby wezwać lawetę no ale Polak mądry po szkodzie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: puder12 » 16 cze 2015, 19:38

A gwarancji nie podlegało?

pfirst
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: 15 maja 2011, 21:10
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2,0 CRDi

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: pfirst » 16 cze 2015, 22:11

Nie wiem myślałem ze to tylko jakieś łożysko i nie pojechałem do serwisu a jak rozebrali to było za późno

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: Kwarcu » 16 cze 2015, 22:25

Jeśli Kolega ma Sportka II z 2008 roku to raczej nie ma co dyskutować na temat gwarancji... no co najwyżej o gwarancji na perforację blachy. :czujnik:

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: henryk_kania » 08 kwie 2016, 11:54

OPIS: Problem z odpaleniem silnika po nocy/kilku godzinach postoju.

OBJAWY: Odpala za pierwszym razem, lecz trzeba kręcić rozrusznikiem 5-7 sekund. Alternatywnie - odpala od razu po przekręceniu kluczyka i gaśnie.

POWÓD: Wiele. W tym wypadku była to instalacja LPG. Do sprawdzenia:
1. Wężyk podciśnienia reduktora i/lub zaworu bezpieczeństwa reduktora idący do kolektora
2. Sprawdzenie wtrysków
Na wszystkie wtryski oraz wężyki z 1. założyć po zgaszeniu silnika zwykłe worki foliowe na gumkach. Jeśli po kilku godzinach któryś spuchnie - jest to droga dostawania się gazu do kolektora, co powoduje w/w objawy.
Radzę sprawdzić to samodzielnie bez słuchania gaziarzy i ich "to na pewno nie reduktor" - mój mnie przekonał, że to wtryski i w dzień zamówienia jeszcze pomyślałem, żeby sprawdzić reduktor... Był to reduktor.
Oprócz tego może to być - akumulator/nieszczelne wtryski benzyny/inne.

KOSZT: Jeśli to reduktor ~200zł, jeśli wtryski ~300zł zakładając, że robimy to sami. Jeśli nie - trzeba doliczyć wymianę + regulację gazu

Awatar użytkownika
DarekJ
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2016, 08:30
Czym jeżdzę: 2.0 d 140KM

Usterki i ich rozwiązania

Postautor: DarekJ » 20 lut 2017, 22:53

2017-02-21_062642.png
2017-02-21_062642.png (521.32 KiB) Przejrzano 30969 razy
Witam , objawy byly takie - zgasiłem auto na stacji zatankowałem i juz nie mogłem odpalić dopiero po 10 min. Potem po 5 dniach w czasie jazdy zgasł i znów po 10 min odpalił . Myslalem ze paliwo zamarza wymieniłem filtr paliwa. Następnie po 2 dniach gasł zaraz po rodzeniu czyli 2-3 km. I odpalał po 30 min . Pojechałem na komuter pokazało] jak na fotce . I zaczelo sie stawanie na drodze co kilka km. ale odpalał po 1/2 min. Aż wykoncypował nie odpalił i laweta . U mechanika postał 3 dni w tym czasie uszczelnił pompę paliwa bo faktycznie był wyciek u wymienił czujnik położenia wału korbowego . Jeździłem 2 dni i żniw stanął i odpalił pi 10 Nin. I jestem w głębokiej D. Nie wiem co robić bo to jest niebezpieczne taka jazda . Czy ktoś moze pomoc? Disel , automat , 113koni


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 07:27 przez DarekJ, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: puder12 » 20 lut 2017, 23:07

DarekJ pisze:Nie wiem ci robić

pisać po polsku, żeby można było Cię łatwo zrozumieć!

Awatar użytkownika
DarekJ
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2016, 08:30
Czym jeżdzę: 2.0 d 140KM

Usterki i ich rozwiązania

Postautor: DarekJ » 20 lut 2017, 23:08

Przepraszam piszę z telefonu a oczy nie takie już . Może coś pomożesz w temacie ?
I jeśli można to proszę o podpowiedź jak dostać się czy też zdemontować tylni fotel w celu wyczyszczenia smoka i sprawdzenia baku.

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: henryk_kania » 21 lut 2017, 11:44

Tylni fotel-kanapę - trzeba ściągnąć osłonki tych "stopek" na których jest kanapa, tam są śrubki. Odkręcić i to wszystko - kanapa podnosi się na zawiasie do góry wtedy. I masz tam zarówno z jednej, jak i drugiej strony dostęp do baku przez odpowiednie "drzwiczki" w podłodze (bo bak jest "dwukomorowy", przynajmniej w benzynie 4WD). Pompa jest po stronie kierowcy.

Awatar użytkownika
DarekJ
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2016, 08:30
Czym jeżdzę: 2.0 d 140KM

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: DarekJ » 21 lut 2017, 12:23

Dzięki za odp. zauważyłem że tam są 2 plastiki jeden taki szeroki i on łączy się z dywanikiem i jeden już na samej "nóżce" nie wiem jak nazwać .Ten wyżej jest luźniejszy ten przy dywaniku jest szerszy ale mocno trzyma ,trochę strach że coś pęknie :) Rozumiem że trzeba jakoś podważyć i to wyskoczy z jakiegoś zatrzasku ?
Pozdrawiam

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: henryk_kania » 21 lut 2017, 14:10

Jeśli kolega nie dojdzie do tego to wieczorem napiszę, będę wtedy w aucie to rzucę okiem. Ostatnio ściągałem rok temu chyba, więc nie pamiętam. Chodzi w każdym razie o zaślepki te przy podłodze samej, pod nimi są całkiem spore śruby. Należy jednak sprawdzić, czy te zaślepki czasem nie są przykręcane, coś mi dziwnie świta tak.
Ale jak coś dam znać wieczorem jak rzucę okiem.

Strach, że pęknie jest zawsze ;). Ostatnio sprawdzałem jak się ściąga te plastiki (mam do malowania), które idą od lamp w górę i się pożegnałem z jednym zatrzaskiem.

cantonek+74
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 04 lut 2011, 14:38
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 4x4 140KM 2006r
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: cantonek+74 » 18 lis 2018, 00:52

Objawy: brak mocy ( na górę którą wjeżdża się na 3 ledwo udaje się wjechać na jedyce ), problem z odpaleniem, losowe zapalanie się check engine
Przyczyna: uszkodzony czujnik położenia wału

cantonek+74
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 04 lut 2011, 14:38
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 4x4 140KM 2006r
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: cantonek+74 » 27 cze 2019, 11:42

Objawy: Cieknąca pompa Common Rally
Samodzielne uszczelnienie z demontażem, uszczelnieniem i montażem - zajęło mi jakieś 2 godzinki - komplet uszczelek do pompy - 80 zł - zaoszczędzone minimum 1500 zł ( regeneracja ).
Jedyny minus ( robiłem pod blokiem ) to upierdliwi sąsiedzi ;) sąsiad a co robisz a co się popsuło itp ;-P

dr delirium
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2021, 19:22
Czym jeżdzę: KS II Lift 2.0 16v

Re: Usterki i ich rozwiązania

Postautor: dr delirium » 05 lut 2022, 18:10

Usterka: auto odpala na benzynie, po przełączeniu na gaz gaśnie.
Diagnoza: poluzowana nakrętka na cewce przy zbiorniku i odrobinę wysunięta wtyczka z komputera gazu..
Auto oddane do gazowników na przegląd. Trafiła się trasa po 3 dniach i po 1000km przestało palić na gazie.
Trochę pachnie teorią spiskową ale oceńcie sami. Doszedłem sam.
Diagnoza gazowników - coś z komputerem... Pan przyjedzie jutro.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap