1.6GDI zużycie oleju
1.6GDI zużycie oleju
Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że moja kijanka według mnie ma "zwiększony apetyt" na olej. Olej i filtry wymieniane w ASO co 15 tys km. Od ostatniej wymiany (30tys) dolałem już ponad litr oleju. Kijanka jest z końcówki 2015, a obecny przebieg wynosi 42tys km. Jak to wygląda u was? Czy wasze 1.6 też wymagają dolewek między wymianami?
- 11201mariusz
- Nasz Człowiek
- Posty: 575
- Rejestracja: 05 lut 2013, 20:25
- Czym jeżdzę: 1.6 GDI L Bialutka Dama
- Lokalizacja: Sopot
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Miałem 6 lat 1.6 GDI i nie dolewałem ani grama miedzy wymianami, też co 15 tyś km
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Jak dla mnie na rok przebieg autka to strasznie dużo żłopie. Zobacz czy auto nie zostawia przypadkiem tego oleju pod sobą, czy na osłonie silnika.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Ja też od wymiany zero dolewke a to jednak sporo z tego co wiem są jakieś normy ubytków ale tyle?
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.6GDI zużycie oleju
A jeśli można wiedzieć na jakim oleju jeździsz?
Producent dopuszcza zużycie na poziomie jak niżej. Mam mieszane uczucia co do tych wartości.
Producent dopuszcza zużycie na poziomie jak niżej. Mam mieszane uczucia co do tych wartości.
- Załączniki
-
- 2.jpg (11.95 KiB) Przejrzano 28469 razy
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Takie same proporcje były jak pamiętam w BMW i też się dziwiłem taka marka itd. myślałem że w kia są niższe
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Na silniku i osłonie nie widać żadnych wycieków ani śladu oleju. Olej z tego co twierdzi ASO to lotos 5W40 i taki też dolewam. Te normy jak dla mnie są chore, powinny dotyczyć aut z przebiegiem przynajmniej 200 tys km, a nie 40. Jeśli chodzi o Kijanki to jest już moja trzecia i w poprzednich do przebiegu 100tys km nie było problemu ze spalaniem oleju (co było później nie wiem bo sprzedane). Rozmawiałem z dwoma znajomym, którzy też mają te silniki u siebie i nie dolewają nic między wymianami. Na wtorek jestem umówiony do serwisu na oględziny i jakieś "testy" ale przez telefon nie chcieli powiedzieć co i jak będą sprawdzać
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Nigdy jeszcze nie musiałem nawet kropli dolać miedzy wymianami.
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Tak to jest jeden kupi i będzie jeździł prawie całe życie i nic a drugi systematycznie do warsztatu taki mamy klimat
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Byłem dzisiaj w ASO. Fachowcy nie stwierdzili żadnych wycieków, podobno wykręcili wszystkie świece i nie było na nich czarnego nalotu ani oznak przepalania oleju. Zmierzyli ciśnienie na cylindrach i wyszło im w okolicy 15 barów na każdym. Po podłączeniu kompa stwierdzili, że faktycznie zaświeciła się kontrolka od niskiego stanu oleju, a więcej błędów nie stwierdzili. Na dobrą sprawę stwierdzili, że nie ma dowodów na ubywanie oleju i jest słowo przeciwko słowu (ale sami stwierdzili, że czujnik zadziałał) i "może ten typ tak ma"
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 mar 2018, 19:35
- Czym jeżdzę: 1.6 GDI S
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Ja również zauważyłem że ubywa mi oleju, po wymianie w serwisie miałem prawie cały bagnet a wczoraj sprawdzajac jest 3/4
zrobilem 2k km .
zrobilem 2k km .
- szklasty
- Bywalec
- Posty: 78
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 17:49
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 2011 1,6 GDI
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Zacząłem lać Millersa 5w30 i 1,6 też bierze.Poprzedni właściciel lał Shell 5w30 ale nie wiem czy auto też wtedy olej brało.Czy wlanie tego full syntetyka mogło spowodować zwiększone zużycie oleju?
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 mar 2018, 19:35
- Czym jeżdzę: 1.6 GDI S
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Nie sądzę, na forum ktoś pisał że na millers mniej spalał oleju, ile Ci ubywa ?
Ja w styczniu przechodzę na millers a to dam znać jak z ubytkiem.
Ja w styczniu przechodzę na millers a to dam znać jak z ubytkiem.
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Co do spalania oleju w zależności od marki. Moje auto ma obecnie 3,5 roku nalatane 35tyś. Wymianę robię co rok (ok 10tys km). Pierwsze 10tyś zrobiłem na tym co wlali w fabryce. Drugie 10tys. zalałem Motula. Od stanu 20tyś. zalewam Millers-a i nigdy na żadnym oleju nie ubyło ani grama.
- szklasty
- Bywalec
- Posty: 78
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 17:49
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 2011 1,6 GDI
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Ubywa sporo jak na mój gust-od max do min zrobiłem niecałe 10000.Następny będzie 5w40-zobaczymy.
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Przed świętami byłem na wymianie oleju i filtrów w ASO. Znowu podpięli auto pod kompa żeby zobaczyć czy wyskakuje jakiś komunikat odnośnie niskiego poziomu oleju i nic nie znaleźli. Teraz mam zalany Orlen Platinum 5W30. Sprawdziłem na bagnecie ile zalali mi oleju i teraz zobaczę ile przejadę kilometrów zanim znowu pojawi się minimum
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Witam przyłaczam się do tematu nadmiernego zużycia oleju.
Posiadam co prawda hyundaia ix 35 z tym samym silnikiem 1,6 GDI i zauważyłem nadmierne zużycie oleju przy jeździe autostradą.Przy normalnej jeździe do 120km/h oleju nie bierze ,powyżej tej prędkości zaczyna pic olej.Ostatnio zrobiłem autostradą 1000 km z prędkością 130-140 km/h czasami 150 km/h na drugi dzień olej na minimum a przed wyjazdem był na ful-czyli wypił około 1 litr co mnie zaniepokoiło.
Rozważam wymianę oleju na motul 5w40 obecnie mam shell helix profesjinal 5w30, i wizytę w serwisie w celu diagnozy - idę w kierunku uszczelniaczy zaworów lub co najgorsza pierścieni .Rano po odpaleniu nie kopci przy dodawaniu gazu trochę dymi na biało ale przy tych temperaturach i wilgotności to normalne,nie czuć w dymie spalonego oleju,dym nie jest niebieski.Silnik pracuje równo i nie traci mocy,na wolnych obrotach chodzi idealnie jednak 1 litr oleju na 1000 km wydaje mi się że za dużo.
Posiadam co prawda hyundaia ix 35 z tym samym silnikiem 1,6 GDI i zauważyłem nadmierne zużycie oleju przy jeździe autostradą.Przy normalnej jeździe do 120km/h oleju nie bierze ,powyżej tej prędkości zaczyna pic olej.Ostatnio zrobiłem autostradą 1000 km z prędkością 130-140 km/h czasami 150 km/h na drugi dzień olej na minimum a przed wyjazdem był na ful-czyli wypił około 1 litr co mnie zaniepokoiło.
Rozważam wymianę oleju na motul 5w40 obecnie mam shell helix profesjinal 5w30, i wizytę w serwisie w celu diagnozy - idę w kierunku uszczelniaczy zaworów lub co najgorsza pierścieni .Rano po odpaleniu nie kopci przy dodawaniu gazu trochę dymi na biało ale przy tych temperaturach i wilgotności to normalne,nie czuć w dymie spalonego oleju,dym nie jest niebieski.Silnik pracuje równo i nie traci mocy,na wolnych obrotach chodzi idealnie jednak 1 litr oleju na 1000 km wydaje mi się że za dużo.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Nie wiem czy nie piszę oczywistości, natomiast na zużycie oleju ma wpływ wiele czynników:
1) jak samochód (a dokładniej silnik) był docierany, traktowany w czasie pierwszych 2000km przebiegu (mocniejsze zużycie pierścieni na tłokach)
2) czy samochód pokonuje dużo krótkich odcinków z zimnym rozruchem ("bogata mieszanka" czyli następuje rozcieńczanie oleju paliwem)
3) sposób jazdy gdy silnik jest zimny
4) gatunek/rodzaj oleju
5) przebieg samochodu
@ parabel1 - nie piszesz jaki masz przebieg.
Wg. mnie jeśli byś teraz zrobił kolejną trasę (na tym oleju, albo świeżo po wymianie na nowy i taki sam - Shell), to miałbyś dopiero wtedy miarodajny własny pomiar zużycia. Podejrzewam, że nie za często jeździsz w trasach, więc olej ci zbiera paliwo. Poza tym przy 1.6 GDI prędkość 140-150 to już wysokie obroty i też się więcej oleju zużywa (to co sam zauważyłeś jako funkcja prędkości).
W każdym razie - na teraz bez paniki. Jeśli nie masz (na ciepłym silniku) dodatkowego koloru w spalinach, to chyba lepiej lać olej 1x40zł na 1000km, niż przedwcześnie remontować silnik
To nie volkswagen`owski TSI (a jeździłem takowym 1.8), który ma dolny pierścień olejowy o grubości 1mm (!) i silniki potrafią pić olej jak Polak piwo na wakacjach
1) jak samochód (a dokładniej silnik) był docierany, traktowany w czasie pierwszych 2000km przebiegu (mocniejsze zużycie pierścieni na tłokach)
2) czy samochód pokonuje dużo krótkich odcinków z zimnym rozruchem ("bogata mieszanka" czyli następuje rozcieńczanie oleju paliwem)
3) sposób jazdy gdy silnik jest zimny
4) gatunek/rodzaj oleju
5) przebieg samochodu
@ parabel1 - nie piszesz jaki masz przebieg.
Wg. mnie jeśli byś teraz zrobił kolejną trasę (na tym oleju, albo świeżo po wymianie na nowy i taki sam - Shell), to miałbyś dopiero wtedy miarodajny własny pomiar zużycia. Podejrzewam, że nie za często jeździsz w trasach, więc olej ci zbiera paliwo. Poza tym przy 1.6 GDI prędkość 140-150 to już wysokie obroty i też się więcej oleju zużywa (to co sam zauważyłeś jako funkcja prędkości).
W każdym razie - na teraz bez paniki. Jeśli nie masz (na ciepłym silniku) dodatkowego koloru w spalinach, to chyba lepiej lać olej 1x40zł na 1000km, niż przedwcześnie remontować silnik
To nie volkswagen`owski TSI (a jeździłem takowym 1.8), który ma dolny pierścień olejowy o grubości 1mm (!) i silniki potrafią pić olej jak Polak piwo na wakacjach
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Podam może dokładniejsze dane :
1) Przebieg 160 tys - udokumentowany
2) Jak silnik był docerany tego nie wiem ponieważ kupiłem używany miał 120 tys km
3) Samochód pokonuje dużo krótkich odcinków 20-25 km dziennie z zimnym rozruchem
4) Gdy silnik jest zimny staram sie jechać spokojnie bez gazowania (wysokich obrotów)
5) olej zalecany przez hyundai do 1,6 GDI shell helix ultra profesjonal AF 5W30
Ostatnio pokonałem trasę autostradą w sumie około 1000 km w większości prędkość 130-140km/h chwilowo 150 km/h na drugi dzień postanowiłem sprawdzić poziom oleju i było nawet lekko poniżej minimum a przed wyjazdem dolałem do max.Wymianę oleju robię co rok w tracie roku pokonuje około 10 000tys km staram się nie gazować na zimnym silniku jednak w większości pokonuje krótkie trasy na dojazd do pracy .Za wszelkie porady z góry dziękuję jednak 1litr na 1 tys km chyba troszkę za dużo.
Zapomniałem dopisać że chodzi o hyundai ix 35 silnik 1,6 GDI rok 2011
Pytanie do MAJKI4MOZA - jesli często pokonuje krótkie odcinki i następuje rozcieńczanie oleju paliwem czyli olej traci swoje właściwości czy w takim przypadku dokonywać wymiany oleju częściej niż co rok np 2 razy do roku lub co 5-6 tys km ?
Zastanawiam się jeszcze ponieważ zbliża sie termin wymiany oleju czy nie zmienić na Motula 5w40 czy ten shell helix AF 5w30 nie jest zbyt lepki przy nagrzanym silniku ?
1) Przebieg 160 tys - udokumentowany
2) Jak silnik był docerany tego nie wiem ponieważ kupiłem używany miał 120 tys km
3) Samochód pokonuje dużo krótkich odcinków 20-25 km dziennie z zimnym rozruchem
4) Gdy silnik jest zimny staram sie jechać spokojnie bez gazowania (wysokich obrotów)
5) olej zalecany przez hyundai do 1,6 GDI shell helix ultra profesjonal AF 5W30
Ostatnio pokonałem trasę autostradą w sumie około 1000 km w większości prędkość 130-140km/h chwilowo 150 km/h na drugi dzień postanowiłem sprawdzić poziom oleju i było nawet lekko poniżej minimum a przed wyjazdem dolałem do max.Wymianę oleju robię co rok w tracie roku pokonuje około 10 000tys km staram się nie gazować na zimnym silniku jednak w większości pokonuje krótkie trasy na dojazd do pracy .Za wszelkie porady z góry dziękuję jednak 1litr na 1 tys km chyba troszkę za dużo.
Zapomniałem dopisać że chodzi o hyundai ix 35 silnik 1,6 GDI rok 2011
Pytanie do MAJKI4MOZA - jesli często pokonuje krótkie odcinki i następuje rozcieńczanie oleju paliwem czyli olej traci swoje właściwości czy w takim przypadku dokonywać wymiany oleju częściej niż co rok np 2 razy do roku lub co 5-6 tys km ?
Zastanawiam się jeszcze ponieważ zbliża sie termin wymiany oleju czy nie zmienić na Motula 5w40 czy ten shell helix AF 5w30 nie jest zbyt lepki przy nagrzanym silniku ?
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Przy przebiegu 160 tys. km zużycie oleju już może być wyższe, niestety "zapracował" na to poprzedni właściciel. Obserwuj czy zużycie oleju się jakoś zmienia. Ja bym robił tak, że dopóki nie przekracza 1 litra na 1000km (tak, wiem, to niemało) to jeszcze nic bym z silnikiem nie robił.
Krótkie odcinki to dla mnie takie do 10km (5-7km sam robię codziennie). Krótkie w znaczeniu, że silnik ledwo łapie temperaturę roboczą 90st, jeśli chodzi o płyn chłodzący. Olej nagrzewa się wolniej, z moich doświadczeń o około 30st C. ma mniej niż płyn chłodzący, kilka minut po osiągnięciu 90 stopni przez płyn, też sam osiąga tę temperaturę.
Ja zmieniam olej co 7,5 tys. km, z dwóch powodów: krótkie trasy i to, że chcę dbać o turbinę (mam 1.6 T-GDI). Nie znam silnika, któremu zaszkodziły zbyt częste wymiany oleju. Szkodzi olej stary, niedogrzany (krótkie trasy) i jego nadmiar (powyżej "max" na bagnecie).
Twoje przejazdy rzędu 20km raczej nie powodują, że olej jest rozcieńczany paliwem spływającym po ściankach cylindrów. bo na tyle zostanie tenże olej nagrzany, że paliwo z niego szybko odparuje.
Generalnie wygląda na to, że dobrze dbasz o silnik. Co ja bym zrobił?
1) wymienił olej na nowy (nadal Shell) i obserwował zużycie po wymianie.
2) jeśli zużycie oleju nie spadnie, to zmień na 5W-40, jest ciut bardziej "gęsty" niż 5W-30, ale różnica jest nieduża, powinna być wystarczająca, jeśli to nie problem zużytych pierścieni (szczególnie dolnego, który zbiera olej)
Czy Motul, to już twój wybór. Wielu jest wyznawców tego czy innego oleju, nie wchodzę w rozważania wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy (ja akurat używam Orlen Platinum, zgodny ze specyfikacją KIA, ale są tu i na innych forach tacy, którzy twierdzą, że jeśli olej nie zawiera cząstek złota i nie nazywa się ładnie zachodnio, to do niczego się nie nadaje ; choć zapewne nigdy nie byli w rafinerii w Trzebinii, gdzie na jednej linii produkcyjnej z tego samego zalania produkuje się cztery różne marki, jedna to Orlen, trzy pozostałe to właśnie te "zachodnie" - koszty logistyki są ważniejsze i można produkować olej w różnych miejscach na świecie).
Krótkie odcinki to dla mnie takie do 10km (5-7km sam robię codziennie). Krótkie w znaczeniu, że silnik ledwo łapie temperaturę roboczą 90st, jeśli chodzi o płyn chłodzący. Olej nagrzewa się wolniej, z moich doświadczeń o około 30st C. ma mniej niż płyn chłodzący, kilka minut po osiągnięciu 90 stopni przez płyn, też sam osiąga tę temperaturę.
Ja zmieniam olej co 7,5 tys. km, z dwóch powodów: krótkie trasy i to, że chcę dbać o turbinę (mam 1.6 T-GDI). Nie znam silnika, któremu zaszkodziły zbyt częste wymiany oleju. Szkodzi olej stary, niedogrzany (krótkie trasy) i jego nadmiar (powyżej "max" na bagnecie).
Twoje przejazdy rzędu 20km raczej nie powodują, że olej jest rozcieńczany paliwem spływającym po ściankach cylindrów. bo na tyle zostanie tenże olej nagrzany, że paliwo z niego szybko odparuje.
Generalnie wygląda na to, że dobrze dbasz o silnik. Co ja bym zrobił?
1) wymienił olej na nowy (nadal Shell) i obserwował zużycie po wymianie.
2) jeśli zużycie oleju nie spadnie, to zmień na 5W-40, jest ciut bardziej "gęsty" niż 5W-30, ale różnica jest nieduża, powinna być wystarczająca, jeśli to nie problem zużytych pierścieni (szczególnie dolnego, który zbiera olej)
Czy Motul, to już twój wybór. Wielu jest wyznawców tego czy innego oleju, nie wchodzę w rozważania wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy (ja akurat używam Orlen Platinum, zgodny ze specyfikacją KIA, ale są tu i na innych forach tacy, którzy twierdzą, że jeśli olej nie zawiera cząstek złota i nie nazywa się ładnie zachodnio, to do niczego się nie nadaje ; choć zapewne nigdy nie byli w rafinerii w Trzebinii, gdzie na jednej linii produkcyjnej z tego samego zalania produkuje się cztery różne marki, jedna to Orlen, trzy pozostałe to właśnie te "zachodnie" - koszty logistyki są ważniejsze i można produkować olej w różnych miejscach na świecie).
Re: 1.6GDI zużycie oleju
Dzięki za odpowiedź i sugestie wymienię olej zrobię płukankę i będe obserwował apropo krótkich przejazdów to 20 km w dwie strony czyli rano 10 lm i powrót wieczorem 10 km.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika