Obsługa, wypalanie filtra DPF.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Skąd wiesz czy nie jest już wykastrowana i czy nie ma wgranego wirusa . Jak ciśnienie zwiększone to coś musiało się dziś samo się nie zwiększa.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Na 100% nie wiem jestem 3cim właścicielem aczkolwiek porpzednicy to dziadki ca 60 letnie im wirusy nie w głowie.
Jedyne podejrzenie to ze temu 1szemu zapchało dpf I ktoś go usunął przy okazji wirusując - dodając powietrza, żeby nie dymiło.
Z ciekawości jakie jest w Twoim ? U mnie ciśnienie w kolektorze dolotowym osiaga 2,5 bara a przy takim ciśnieniu VW się wyłączają....
Jedyne podejrzenie to ze temu 1szemu zapchało dpf I ktoś go usunął przy okazji wirusując - dodając powietrza, żeby nie dymiło.
Z ciekawości jakie jest w Twoim ? U mnie ciśnienie w kolektorze dolotowym osiaga 2,5 bara a przy takim ciśnieniu VW się wyłączają....
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
No to już ponad 3 lata i dalej zero symptomów wypalania dpf, oleju nie bierze i nie przybywa, temperatura stała ot jakbym benzynowym autem jeździł, aczkolwiek rurki wydechowe czyściutkie - zero czarnej sadzy.
No dziwne to.Ale skoro jeździ to nie ma się czym martwić.
No dziwne to.Ale skoro jeździ to nie ma się czym martwić.
-
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Podobnie jest u mnie. Auto mam od wiosny i też nie odczułem aby wypalał się DPF.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Mam nowe więści. Jakieś 4 miesiące temu wyczyściłem w aucie z rozbiegu można powiedzieć wszystko. Dolot ,zawór EGR, kolektor, chłodniczkę spalin, węże, przewody itp. itd. Sam filtr nie ruszałem ale jego osprzęt rurki czujniki też były czyszczone. Mam potwierdzenie już po raz 8, że mój filtr wypala się co 510-515km i zajmuje to mu 12-15km styl jazdy mieszany z lekką przewagą na trasę.
Jestem bardzo zadowolony jak w książce przepowiadam kiedy zacznie i zawsze mam rację .
Samochód ma około 130tys. nalatane oby tak dalej .
Na chipie od 30tys. przebiegu. I jak niektórzy piszą, tłoki korby turbo sprzęgła półośki itp. mają się bardzo dobrze i są na swoim miejscu .
Jestem bardzo zadowolony jak w książce przepowiadam kiedy zacznie i zawsze mam rację .
Samochód ma około 130tys. nalatane oby tak dalej .
Na chipie od 30tys. przebiegu. I jak niektórzy piszą, tłoki korby turbo sprzęgła półośki itp. mają się bardzo dobrze i są na swoim miejscu .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Dziś pierwszy raz przyłapałem Kia na wypalaniu dpf - smród dookoła auta jak ze starego Jelcza albo Stara. Zabrałem go w trasę i zaobserwowałem zwiększone o ok 1,5 l spalanie (musiałem restartować co chwila licznik średniego spalania bo nie mam u siebie chwilowego). Po przejechaniu ok 10-12km gdy wróciłem pod garaż smrodu sadzy już nie było, a spalanie wróciło do normy.
Czy ktoś orientuje się średnio co ile kilometrów jest wypalanie w silniku D4EA-V ?
Teoretycznie czy wyłączenie EGR zwiększa odstępy pomiędzy wypalaniem dpf ?
Czy ktoś orientuje się średnio co ile kilometrów jest wypalanie w silniku D4EA-V ?
Teoretycznie czy wyłączenie EGR zwiększa odstępy pomiędzy wypalaniem dpf ?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Jak EGR jest całkowicie wyłączony to DPF-a szybko szlag trafi. Powie Ci to każdy tuner jak się robi jedno to od razu drugie bo to kwestia czasu i DPF się zatyka.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Nie wiedziałem o tym nigdzie o tym wcześniej nie czytałem
Jak całkowite wyłączenie EGR wpływa na uszkodzenie dpf? Wydaje mi się że skoro podajemy do spalania czyste powietrze, to temp spalin jest wyższa i przez to mniej sadzy zostaje w dpf.
Jak całkowite wyłączenie EGR wpływa na uszkodzenie dpf? Wydaje mi się że skoro podajemy do spalania czyste powietrze, to temp spalin jest wyższa i przez to mniej sadzy zostaje w dpf.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Nie chce mi się tłumaczyć zasad działania po co na co i powiem w skrócie nie ma recyrkulacji spalin więcej szkodliwych związków, sadz ze spalin leci na filtr szybciej się napełnia częściej wypala. Z autopsji to znam po 15tys. filtr też wyleciał . Teraz w swojej zrobione tak, że EGR się mniej otwiera niż powinien ale wszystko jest i od dobrych 60tys. spokój cisza śmiga aż miło.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Uzależniony
- Posty: 228
- Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Mi wypalal się co jakieś 500km, ale z czasem ze względu na jazdę po mieście zaczął po 100km. Chemia pomagała tylko na chwilę. Przy egr nic nie robiłem, ale mam wstawiony nowy w 2012. Miałem dość, że wróciłem do domu, a dpf zaczynał się wypalać i musiałem jeździć 20km bez celu.
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Łukasz - po czym wiedziałeś że wypala dpf podczas jazdy? Tylko po zapachu? czy można to sprawdzić obserwując jakiś parametr programem diagnostycznym?
Googlując w necie znalazłem takie info na temat celu stosowania EGR i DPF-a (który jak się okazuje jest konsekwencja zastosowania EGR)
1. EGR stosuje się aby ograniczyć emisję szkodliwych dla środowiska tlenków azotu- użycie ponowne spalin powoduje że proces spalania zachodzi mniej gwałtownie przez co spada temp spalania i zmniejsza się tendencja łączenia się tlenu z azotem
2. mniejsza temperatura spalania powoduje zwiększenie rakotwórczych cząstek stałych (sadzy) w spalinach - dlatego wymyślili DPF-a żeby je zatrzymywał.
3. i business ekologiczny "samosięnakręca" na szkodę kierowcom
Dlatego gdy mamy auto z zaślepionym EGR nasz silnik produkuje więcej tlenków azotu (dla których DPF jest przeźroczysty) i jednocześnie mniej sadzy (spalanie w wyższej temperaturze) z korzyścią dla DPF-a
Na tej podstawie uważam że zaślepienie EGR nie szkodzi DPF.
Jeśli jednak okaże się że mi DPF nawali obiecuję poinformować o tym na forum
Googlując w necie znalazłem takie info na temat celu stosowania EGR i DPF-a (który jak się okazuje jest konsekwencja zastosowania EGR)
1. EGR stosuje się aby ograniczyć emisję szkodliwych dla środowiska tlenków azotu- użycie ponowne spalin powoduje że proces spalania zachodzi mniej gwałtownie przez co spada temp spalania i zmniejsza się tendencja łączenia się tlenu z azotem
2. mniejsza temperatura spalania powoduje zwiększenie rakotwórczych cząstek stałych (sadzy) w spalinach - dlatego wymyślili DPF-a żeby je zatrzymywał.
3. i business ekologiczny "samosięnakręca" na szkodę kierowcom
Dlatego gdy mamy auto z zaślepionym EGR nasz silnik produkuje więcej tlenków azotu (dla których DPF jest przeźroczysty) i jednocześnie mniej sadzy (spalanie w wyższej temperaturze) z korzyścią dla DPF-a
Na tej podstawie uważam że zaślepienie EGR nie szkodzi DPF.
Jeśli jednak okaże się że mi DPF nawali obiecuję poinformować o tym na forum
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
gdzieś jest opisane jak sygnalizuje wypalanie dpf'a, w skrócie na pasku spalania chwilowego gdy zdejmiesz nogę z gazu jadąc na 5- 6 biegu to powinno zostać "czarne" pole (odcięcie dopływu paliwa na wtryskiwacze), gdy działa wypalanie to na pasku spalania chwilowego widoczny jest pasek podświetlony sygnalizujący ,że jest podawane dodatkowe paliwo zwiększające temperaturę spalin i co za tym filtra.filtra. A i chciałbym wyprostować mit o innym zapachu spalin przy wypalaniu, nie ma czegoś takiego, capi jak zwykle bez dodatkowych efektów wzmożonego smrodu, zapach gumy etc.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
diselboy pisze:chciałbym wyprostować mit o innym zapachu spalin przy wypalaniu, nie ma czegoś takiego, .
Jest zdecydowanie. Całkiem inaczej śmierdzą spaliny w trakcie wypalania.
Stwierdzone organoleptycznie.
-
- Uzależniony
- Posty: 228
- Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Zapach spalin jest mocniejszy ale nie ma zapachu spalonej gumy. Jak przyłoży się dłoń do końcówki tłumika to na tyle jest gorąca że można się poparzyć. Nie mam paska chwilowego spalania ale na postoju silnik pracuje zupełnie inaczej ze aż czuć w środku jak mocno chodzi. Przez pierwszy rok też nie wiedziałem co to jest dpf.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Spaliny całkiem inaczej śmierdzą wąchałem nie raz, ja znowu czuje taką jakby siarkę czy wodór i jest takie pierdzenie z tłumika.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
@puder12@
czuć spaloną sadzę( identyczny zapach ale o wiele mocniejszy wali z komina domowego CO gdy zacznie się palić sadza, ) , ale to samo masz co przy filtrze po dłuższej jeździe jak zajdziesz od zadka i wionie z wydechu na organ powonienia, ja to określam jako zapach "przegrzanego aluminium".
mitem są zapach spalonej gumy i inne różne atrakcje smrodowe, fakt, że silnik ciut inaczej pracuje, jakby twardziej i na delikatnie wyższych obrotach.
@owca007@
siarkowodór to bardziej przy benzynowcach tam, potrafiło walnać z katalizatora aż człowiek "wiądł", do tego potrzebna jest woda i zasiarczone paliwo + wysoka temperatura, dla klekota siarka w paliwie to nie dobrze. bardziej może podchodzi ten zapach pod wodór (ja to określam "przegrzanym aluminium) ale masz rację identycznie (niemal) jedzie gdy odpowietrzam grzejniki CO , rurka miedź, panel aluminium, powstaje ogniwo elektrolityczne i w wyniku reakcji mamy wodór (choć jest to ponoć gaz bezwonny).
czuć spaloną sadzę( identyczny zapach ale o wiele mocniejszy wali z komina domowego CO gdy zacznie się palić sadza, ) , ale to samo masz co przy filtrze po dłuższej jeździe jak zajdziesz od zadka i wionie z wydechu na organ powonienia, ja to określam jako zapach "przegrzanego aluminium".
mitem są zapach spalonej gumy i inne różne atrakcje smrodowe, fakt, że silnik ciut inaczej pracuje, jakby twardziej i na delikatnie wyższych obrotach.
@owca007@
siarkowodór to bardziej przy benzynowcach tam, potrafiło walnać z katalizatora aż człowiek "wiądł", do tego potrzebna jest woda i zasiarczone paliwo + wysoka temperatura, dla klekota siarka w paliwie to nie dobrze. bardziej może podchodzi ten zapach pod wodór (ja to określam "przegrzanym aluminium) ale masz rację identycznie (niemal) jedzie gdy odpowietrzam grzejniki CO , rurka miedź, panel aluminium, powstaje ogniwo elektrolityczne i w wyniku reakcji mamy wodór (choć jest to ponoć gaz bezwonny).
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
No i się rozumiemy Tak czy siak zapach do przyjemnych nie należy. Dzisiaj znowu na liczniku od ostatniego wypalania 512km i filtr się regenerował. Jak na 130tys. super się trzyma ale znowu druga sprawa jak dbasz i pilnujesz to masz.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
- Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
- Gadu Gadu: 5863681
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
wypalanie DPF nigdzie nie jest sygnalizowane.
Można ropoznać po tym że na wolnych obrotach silnik pracuje jakby miał duże obciążenie np klimatycacją, podczas jazdy pokazuje się zużycie gdy jedziemy na jakimkolwiek biegu i zdejmiemy nogę z gazu (normalnie wtedy zużycie jest 0) to jest spalanie wg naszego KIA komputera 1 b adz nawet 2 kreski.
Jeżeli zaobserwujesz ze takie coś czyli wypalanie ma miejsce cześciej niż 2 dni lub 300 km to sprawdz poziom oleju
Jeżeli poziom oleju wzrasta i nadal nie zaświeciła się zadna kontrolka to znaczy ze filtr się zapycha lu jest już zapchany. nie pomogą już żadne srodki do poaliwa które w teorii obniżają temperature wypalania sadzy, jest albo wymiana, czyszczenie albo kastracja!!!! DPF a oczywiście
w razie jakichkolwiek pytan odpowiem bo już to przechodziłem ze swoją KIA
Można ropoznać po tym że na wolnych obrotach silnik pracuje jakby miał duże obciążenie np klimatycacją, podczas jazdy pokazuje się zużycie gdy jedziemy na jakimkolwiek biegu i zdejmiemy nogę z gazu (normalnie wtedy zużycie jest 0) to jest spalanie wg naszego KIA komputera 1 b adz nawet 2 kreski.
Jeżeli zaobserwujesz ze takie coś czyli wypalanie ma miejsce cześciej niż 2 dni lub 300 km to sprawdz poziom oleju
Jeżeli poziom oleju wzrasta i nadal nie zaświeciła się zadna kontrolka to znaczy ze filtr się zapycha lu jest już zapchany. nie pomogą już żadne srodki do poaliwa które w teorii obniżają temperature wypalania sadzy, jest albo wymiana, czyszczenie albo kastracja!!!! DPF a oczywiście
w razie jakichkolwiek pytan odpowiem bo już to przechodziłem ze swoją KIA
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Przepis na otrzymanie informacji o wypalaniu DPF-a
- właśnie przetestowany i potwierdzony na Sportage 1.7 CRDi
Informację znalazłem na forum jakichś japończyków.
1. kupić smartfon z androidem
2. Kupić adapter LM327 - wystarczy z bluetooth
3. wejść na sklep play i zaciągnąć Torque. Są dwie wersje. Darmowa i płatna.
Osobiście mam płatną, więc nie wiem, czy takie pomiary oferuje damowa. Trzeba sprawdzić.
4. w ustawieniach Torque "wywalić" na pulpit aplikacji (wystarczą dwa odczyty) EGR i sonda temp. katalizatora B1S2.
Można dorzucić chwilowe spalanie (dla porównania ze wskazaniami na desce rozdzielczej)
5. Znaleźć fajny odcinek drogi co by jechać z równą prędkością. Bieg wyższy niż 2, obroty 1500-2000.
osobiście miałem 1750 (tempomat) na 4 biegu.
Podczas normalnej jazdy EGR coś tam sobie cały czas pokazuje (wartość różna od 0,0) a sonda katalizatora B1S1 pokazuje ok. 350st celsjusza, a samochód pali, jak pali.
W momencie uruchomienia procedury wypalania EGR ma wartość 0,0 a temperatura B1S1 rośnie od 600 do 700st celsjusza oraz wyraźnie wzrasta spalanie.
Po zakończeniu procedury EGR znów pokazuje wartości różne od 0,0 a temperatura B1S1 spada do standardowych wartości, tak jak i spalanie.
Drobna uwaga. W Torque jest coś takiego jak pomiar temperatury DPF, ale przynajmniej u mnie nie działa.
Miłych obserwacji i skutecznego wypalania.
Pozdrawiam.
- właśnie przetestowany i potwierdzony na Sportage 1.7 CRDi
Informację znalazłem na forum jakichś japończyków.
1. kupić smartfon z androidem
2. Kupić adapter LM327 - wystarczy z bluetooth
3. wejść na sklep play i zaciągnąć Torque. Są dwie wersje. Darmowa i płatna.
Osobiście mam płatną, więc nie wiem, czy takie pomiary oferuje damowa. Trzeba sprawdzić.
4. w ustawieniach Torque "wywalić" na pulpit aplikacji (wystarczą dwa odczyty) EGR i sonda temp. katalizatora B1S2.
Można dorzucić chwilowe spalanie (dla porównania ze wskazaniami na desce rozdzielczej)
5. Znaleźć fajny odcinek drogi co by jechać z równą prędkością. Bieg wyższy niż 2, obroty 1500-2000.
osobiście miałem 1750 (tempomat) na 4 biegu.
Podczas normalnej jazdy EGR coś tam sobie cały czas pokazuje (wartość różna od 0,0) a sonda katalizatora B1S1 pokazuje ok. 350st celsjusza, a samochód pali, jak pali.
W momencie uruchomienia procedury wypalania EGR ma wartość 0,0 a temperatura B1S1 rośnie od 600 do 700st celsjusza oraz wyraźnie wzrasta spalanie.
Po zakończeniu procedury EGR znów pokazuje wartości różne od 0,0 a temperatura B1S1 spada do standardowych wartości, tak jak i spalanie.
Drobna uwaga. W Torque jest coś takiego jak pomiar temperatury DPF, ale przynajmniej u mnie nie działa.
Miłych obserwacji i skutecznego wypalania.
Pozdrawiam.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
żadna nowość ale przyda się nowym (wątek nazywał się coś jakoś tak: Torque dodatkowe wskaźniki czy jakoś podobnie), było już opisane dokładnie ze 3 lata temu, funkcja dostępna tylko w płatnej wersji.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 cze 2013, 22:43
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDi 136KM 4WD
- Lokalizacja: Fordon
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Użytkuję 2.0 CRDi 136 KM od 3,5 roku. Przebieg 52 tys. Moje obserwacje są takie. Okres zimowy wypalanie DPF-a co ok. 480 - 520 km bez względu trasa czy miasto. Okres letni wypalanie miasto 100 - 160 km, trasa 250 - 300 km. Gdy proces wypalania rozpocznie się krótko przed końcem podróży, dojeżdżam do celu, czekam ok 2 min. aż wypalanie się skończy (silnik się uspokoi) i gaszę. Oleju nie przybywa. Zimą po takim "wymuszonym" zakończeniu wypalania, proces uruchamia się zaraz następnego dnia po rozgrzaniu silnika. Latem - po następnych 100 - 160 km. Na początku zgłosiłem problem w ASO. Podłączenie do komputera niewiele pokazało. Ponieważ panowie mechanicy nie spotkali się wcześniej z takim problemem, to nie zlecałem dalszych działań w tym kierunku bo byłoby to eksperymentowanie. Za jakiś czas znowu zgłoszę ten problem, może będą mądrzejsi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika