Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 13 lip 2016, 10:16

Skąd wiesz czy nie jest już wykastrowana i czy nie ma wgranego wirusa :). Jak ciśnienie zwiększone to coś musiało się dziś samo się nie zwiększa.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: kjs62 » 14 lip 2016, 09:35

Na 100% nie wiem jestem 3cim właścicielem aczkolwiek porpzednicy to dziadki ca 60 letnie im wirusy nie w głowie.
Jedyne podejrzenie to ze temu 1szemu zapchało dpf I ktoś go usunął przy okazji wirusując - dodając powietrza, żeby nie dymiło.
Z ciekawości jakie jest w Twoim ? U mnie ciśnienie w kolektorze dolotowym osiaga 2,5 bara a przy takim ciśnieniu VW się wyłączają....

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: kjs62 » 16 lis 2016, 12:25

No to już ponad 3 lata i dalej zero symptomów wypalania dpf, oleju nie bierze i nie przybywa, temperatura stała ot jakbym benzynowym autem jeździł, aczkolwiek rurki wydechowe czyściutkie - zero czarnej sadzy.
No dziwne to.Ale skoro jeździ to nie ma się czym martwić.

art211
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: art211 » 16 lis 2016, 16:14

Podobnie jest u mnie. Auto mam od wiosny i też nie odczułem aby wypalał się DPF.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 13 sty 2017, 13:06

Mam nowe więści. Jakieś 4 miesiące temu wyczyściłem w aucie z rozbiegu można powiedzieć wszystko. Dolot ,zawór EGR, kolektor, chłodniczkę spalin, węże, przewody itp. itd. Sam filtr nie ruszałem ale jego osprzęt rurki czujniki też były czyszczone. Mam potwierdzenie już po raz 8, że mój filtr wypala się co 510-515km i zajmuje to mu 12-15km styl jazdy mieszany z lekką przewagą na trasę.
Jestem bardzo zadowolony jak w książce przepowiadam kiedy zacznie i zawsze mam rację :D.
Samochód ma około 130tys. nalatane oby tak dalej [zlosnikok].
Na chipie od 30tys. przebiegu. I jak niektórzy piszą, tłoki korby turbo sprzęgła półośki itp. mają się bardzo dobrze i są na swoim miejscu [ura].
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: tomgrze » 07 mar 2017, 21:51

Dziś pierwszy raz przyłapałem Kia na wypalaniu dpf - smród dookoła auta jak ze starego Jelcza albo Stara. Zabrałem go w trasę i zaobserwowałem zwiększone o ok 1,5 l spalanie (musiałem restartować co chwila licznik średniego spalania bo nie mam u siebie chwilowego). Po przejechaniu ok 10-12km gdy wróciłem pod garaż smrodu sadzy już nie było, a spalanie wróciło do normy.
Czy ktoś orientuje się średnio co ile kilometrów jest wypalanie w silniku D4EA-V ?
Teoretycznie czy wyłączenie EGR zwiększa odstępy pomiędzy wypalaniem dpf ?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 07 mar 2017, 22:53

Jak EGR jest całkowicie wyłączony to DPF-a szybko szlag trafi. Powie Ci to każdy tuner jak się robi jedno to od razu drugie bo to kwestia czasu i DPF się zatyka.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: tomgrze » 07 mar 2017, 23:18

Nie wiedziałem o tym :o nigdzie o tym wcześniej nie czytałem
Jak całkowite wyłączenie EGR wpływa na uszkodzenie dpf? Wydaje mi się że skoro podajemy do spalania czyste powietrze, to temp spalin jest wyższa i przez to mniej sadzy zostaje w dpf.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 08 mar 2017, 00:57

Nie chce mi się tłumaczyć zasad działania po co na co i powiem w skrócie nie ma recyrkulacji spalin więcej szkodliwych związków, sadz ze spalin leci na filtr szybciej się napełnia częściej wypala. Z autopsji to znam po 15tys. filtr też wyleciał :). Teraz w swojej zrobione tak, że EGR się mniej otwiera niż powinien ale wszystko jest i od dobrych 60tys. spokój cisza śmiga aż miło.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Lukasz sport
Uzależniony
Posty: 228
Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Lukasz sport » 08 mar 2017, 08:20

Mi wypalal się co jakieś 500km, ale z czasem ze względu na jazdę po mieście zaczął po 100km. Chemia pomagała tylko na chwilę. Przy egr nic nie robiłem, ale mam wstawiony nowy w 2012. Miałem dość, że wróciłem do domu, a dpf zaczynał się wypalać i musiałem jeździć 20km bez celu.

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: tomgrze » 08 mar 2017, 09:27

Łukasz - po czym wiedziałeś że wypala dpf podczas jazdy? Tylko po zapachu? czy można to sprawdzić obserwując jakiś parametr programem diagnostycznym?

Googlując w necie znalazłem takie info na temat celu stosowania EGR i DPF-a (który jak się okazuje jest konsekwencja zastosowania EGR)
1. EGR stosuje się aby ograniczyć emisję szkodliwych dla środowiska tlenków azotu- użycie ponowne spalin powoduje że proces spalania zachodzi mniej gwałtownie przez co spada temp spalania i zmniejsza się tendencja łączenia się tlenu z azotem
2. mniejsza temperatura spalania powoduje zwiększenie rakotwórczych cząstek stałych (sadzy) w spalinach - dlatego wymyślili DPF-a żeby je zatrzymywał.
3. i business ekologiczny "samosięnakręca" na szkodę kierowcom [zly2]

Dlatego gdy mamy auto z zaślepionym EGR nasz silnik produkuje więcej tlenków azotu (dla których DPF jest przeźroczysty) i jednocześnie mniej sadzy (spalanie w wyższej temperaturze) z korzyścią dla DPF-a

Na tej podstawie uważam że zaślepienie EGR nie szkodzi DPF.
Jeśli jednak okaże się że mi DPF nawali obiecuję poinformować o tym na forum

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: diselboy » 08 mar 2017, 13:02

gdzieś jest opisane jak sygnalizuje wypalanie dpf'a, w skrócie na pasku spalania chwilowego gdy zdejmiesz nogę z gazu jadąc na 5- 6 biegu to powinno zostać "czarne" pole (odcięcie dopływu paliwa na wtryskiwacze), gdy działa wypalanie to na pasku spalania chwilowego widoczny jest pasek podświetlony sygnalizujący ,że jest podawane dodatkowe paliwo zwiększające temperaturę spalin i co za tym filtra.filtra. A i chciałbym wyprostować mit o innym zapachu spalin przy wypalaniu, nie ma czegoś takiego, capi jak zwykle bez dodatkowych efektów wzmożonego smrodu, zapach gumy etc.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: puder12 » 08 mar 2017, 13:45

diselboy pisze:chciałbym wyprostować mit o innym zapachu spalin przy wypalaniu, nie ma czegoś takiego, .

Jest zdecydowanie. Całkiem inaczej śmierdzą spaliny w trakcie wypalania.
Stwierdzone organoleptycznie.

Lukasz sport
Uzależniony
Posty: 228
Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Lukasz sport » 08 mar 2017, 14:12

Zapach spalin jest mocniejszy ale nie ma zapachu spalonej gumy. Jak przyłoży się dłoń do końcówki tłumika to na tyle jest gorąca że można się poparzyć. Nie mam paska chwilowego spalania ale na postoju silnik pracuje zupełnie inaczej ze aż czuć w środku jak mocno chodzi. Przez pierwszy rok też nie wiedziałem co to jest dpf.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 08 mar 2017, 18:34

Spaliny całkiem inaczej śmierdzą wąchałem nie raz, ja znowu czuje taką jakby siarkę czy wodór i jest takie pierdzenie z tłumika.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: diselboy » 08 mar 2017, 18:36

@puder12@
czuć spaloną sadzę( identyczny zapach ale o wiele mocniejszy wali z komina domowego CO gdy zacznie się palić sadza, ) , ale to samo masz co przy filtrze po dłuższej jeździe jak zajdziesz od zadka i wionie z wydechu na organ powonienia, ja to określam jako zapach "przegrzanego aluminium".
mitem są zapach spalonej gumy i inne różne atrakcje smrodowe, fakt, że silnik ciut inaczej pracuje, jakby twardziej i na delikatnie wyższych obrotach.
@owca007@
siarkowodór to bardziej przy benzynowcach tam, potrafiło walnać z katalizatora aż człowiek "wiądł", do tego potrzebna jest woda i zasiarczone paliwo + wysoka temperatura, dla klekota siarka w paliwie to nie dobrze. bardziej może podchodzi ten zapach pod wodór (ja to określam "przegrzanym aluminium) ale masz rację identycznie (niemal) jedzie gdy odpowietrzam grzejniki CO , rurka miedź, panel aluminium, powstaje ogniwo elektrolityczne i w wyniku reakcji mamy wodór (choć jest to ponoć gaz bezwonny).
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 08 mar 2017, 18:51

No i się rozumiemy :) Tak czy siak zapach do przyjemnych nie należy. Dzisiaj znowu na liczniku od ostatniego wypalania 512km i filtr się regenerował. Jak na 130tys. super się trzyma ale znowu druga sprawa jak dbasz i pilnujesz to masz.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: borowqa » 10 mar 2017, 01:37

wypalanie DPF nigdzie nie jest sygnalizowane.
Można ropoznać po tym że na wolnych obrotach silnik pracuje jakby miał duże obciążenie np klimatycacją, podczas jazdy pokazuje się zużycie gdy jedziemy na jakimkolwiek biegu i zdejmiemy nogę z gazu (normalnie wtedy zużycie jest 0) to jest spalanie wg naszego KIA komputera 1 b adz nawet 2 kreski.
Jeżeli zaobserwujesz ze takie coś czyli wypalanie ma miejsce cześciej niż 2 dni lub 300 km to sprawdz poziom oleju
Jeżeli poziom oleju wzrasta i nadal nie zaświeciła się zadna kontrolka to znaczy ze filtr się zapycha lu jest już zapchany. nie pomogą już żadne srodki do poaliwa które w teorii obniżają temperature wypalania sadzy, jest albo wymiana, czyszczenie albo kastracja!!!! DPF a oczywiście
w razie jakichkolwiek pytan odpowiem bo już to przechodziłem ze swoją KIA

bioxetin
Bywalec
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2013, 15:33
Czym jeżdzę: Sportage

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: bioxetin » 13 maja 2017, 17:09

Przepis na otrzymanie informacji o wypalaniu DPF-a
- właśnie przetestowany i potwierdzony na Sportage 1.7 CRDi
Informację znalazłem na forum jakichś japończyków.
1. kupić smartfon z androidem :)
2. Kupić adapter LM327 - wystarczy z bluetooth
3. wejść na sklep play i zaciągnąć Torque. Są dwie wersje. Darmowa i płatna.
Osobiście mam płatną, więc nie wiem, czy takie pomiary oferuje damowa. Trzeba sprawdzić.
4. w ustawieniach Torque "wywalić" na pulpit aplikacji (wystarczą dwa odczyty) EGR i sonda temp. katalizatora B1S2.
Można dorzucić chwilowe spalanie (dla porównania ze wskazaniami na desce rozdzielczej)
5. Znaleźć fajny odcinek drogi co by jechać z równą prędkością. Bieg wyższy niż 2, obroty 1500-2000.
osobiście miałem 1750 (tempomat) na 4 biegu.
Podczas normalnej jazdy EGR coś tam sobie cały czas pokazuje (wartość różna od 0,0) a sonda katalizatora B1S1 pokazuje ok. 350st celsjusza, a samochód pali, jak pali.
W momencie uruchomienia procedury wypalania EGR ma wartość 0,0 a temperatura B1S1 rośnie od 600 do 700st celsjusza oraz wyraźnie wzrasta spalanie.
Po zakończeniu procedury EGR znów pokazuje wartości różne od 0,0 a temperatura B1S1 spada do standardowych wartości, tak jak i spalanie.
Drobna uwaga. W Torque jest coś takiego jak pomiar temperatury DPF, ale przynajmniej u mnie nie działa.
Miłych obserwacji i skutecznego wypalania.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: diselboy » 13 maja 2017, 17:21

żadna nowość ale przyda się nowym (wątek nazywał się coś jakoś tak: Torque dodatkowe wskaźniki czy jakoś podobnie), było już opisane dokładnie ze 3 lata temu, funkcja dostępna tylko w płatnej wersji.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Mikado66
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 29 cze 2013, 22:43
Czym jeżdzę: 2.0 CRDi 136KM 4WD
Lokalizacja: Fordon

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Mikado66 » 18 maja 2017, 09:46

Użytkuję 2.0 CRDi 136 KM od 3,5 roku. Przebieg 52 tys. Moje obserwacje są takie. Okres zimowy wypalanie DPF-a co ok. 480 - 520 km bez względu trasa czy miasto. Okres letni wypalanie miasto 100 - 160 km, trasa 250 - 300 km. Gdy proces wypalania rozpocznie się krótko przed końcem podróży, dojeżdżam do celu, czekam ok 2 min. aż wypalanie się skończy (silnik się uspokoi) i gaszę. Oleju nie przybywa. Zimą po takim "wymuszonym" zakończeniu wypalania, proces uruchamia się zaraz następnego dnia po rozgrzaniu silnika. Latem - po następnych 100 - 160 km. Na początku zgłosiłem problem w ASO. Podłączenie do komputera niewiele pokazało. Ponieważ panowie mechanicy nie spotkali się wcześniej z takim problemem, to nie zlecałem dalszych działań w tym kierunku bo byłoby to eksperymentowanie. Za jakiś czas znowu zgłoszę ten problem, może będą mądrzejsi.
Obrazek


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap