Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
- aBARTh
- MODERATOR
- Posty: 859
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
- Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
- Lokalizacja: okolice Świerklańca
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
widzę, że dotyczy to silnika 2 litrowego, bo nikt z jeżdzących 1.6 GDI się nie uskarża na takie dolegliwości
- jaro
- Uzależniony
- Posty: 339
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed - Lokalizacja: Pruszków
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
Niestety koledzy z silnikiem 1,6 też mają takie problemy.
Patrz http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=9&t=73
Ależ oczywiście, to byłaby ostateczna ostateczność. Na początek pokojowe metody.
Patrz http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=9&t=73
excile pisze:jaro pisze:<ciach>
W razie czego zostaje nam pozew zbiorowy - zawsze będzie taniej.
Ludzie zanim zaczniecie wytaczać artylerie spróbujcie się dogadać.
pzdr
Ależ oczywiście, to byłaby ostateczna ostateczność. Na początek pokojowe metody.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
- jaro
- Uzależniony
- Posty: 339
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed - Lokalizacja: Pruszków
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
Piszę w oddzielnym poście, bo uważam, że informacja jest istotna. Oto odpowiedź Kia Motors Polska, którą przed chwilą otrzymałem:
Cyt. "Witam,
uprzejmie informujemy, że przeprowadzona diagnostyka nie wykazała awarii układu zasilania w Pana samochodzie. Nie odczytano żadnych kodów błędów. Opisany przez Pana objaw nie świadczy więc o usterce samochodu, jest to cecha pojazdu.
Dotychczas nie mieliśmy ze strony klientów sygnałów, aby powodowało to niedogodności przy korzystaniu z pojazdu.
Z poważaniem,
Rafał Wróblewski
Infolinia KIA Motors Polska
0801 542 542
Niniejsza wiadomość została przesłana w imieniu KIA Motors Polska Sp. z o.o. przez Polskie Centrum Marketingowe Sp. z o.o."
To chyba mamy już jasność sytuacji odnośnie polityki koncernu - "jest to cecha pojazdu"
Ciekawe, że jest to mój pierwszy samochód z taką "cechą", choć zaczynałem użytkowanie aut za czasów komuny.
I co Wy na to?
Cyt. "Witam,
uprzejmie informujemy, że przeprowadzona diagnostyka nie wykazała awarii układu zasilania w Pana samochodzie. Nie odczytano żadnych kodów błędów. Opisany przez Pana objaw nie świadczy więc o usterce samochodu, jest to cecha pojazdu.
Dotychczas nie mieliśmy ze strony klientów sygnałów, aby powodowało to niedogodności przy korzystaniu z pojazdu.
Z poważaniem,
Rafał Wróblewski
Infolinia KIA Motors Polska
0801 542 542
Niniejsza wiadomość została przesłana w imieniu KIA Motors Polska Sp. z o.o. przez Polskie Centrum Marketingowe Sp. z o.o."
To chyba mamy już jasność sytuacji odnośnie polityki koncernu - "jest to cecha pojazdu"
Ciekawe, że jest to mój pierwszy samochód z taką "cechą", choć zaczynałem użytkowanie aut za czasów komuny.
I co Wy na to?
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
jaro, ale czego się spodziewałeś? Nie sądziłeś chyba, że stworzą precedens i wezmą na siebie lawinę podobnych roszczeń. Taka niestety jest polityka wielu firm i koncernów - KMP po prostu idzie w ich ślady.
Jedyne rozwiązanie to droga prawna - statystyki dają im wyraźną informację, że niewielki procent Klientów zdecyduje się na taki krok, więc zrobią tylko to co muszą zrobić lub to do czego zmusi ich wyrok sądu. Trzeba się zaprzyjaźnić z prawnikiem, żeby skutecznie dociekać swoich praw i żeby potraktowali Cię serio. Liczby nie kłamią i takie postępowanie uważają za uzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia.
Możemy tu złorzeczyć i bluzgać na nich, udowadniać że to nie w porządku i nie fair - to wszystko prawda, ale to nic nie zmieni - trzeba po prostu zrozumieć tą rzeczywistość i wykorzystać takie środki i metody, które w tej rzeczywistości będą skuteczne.
Jak to mówi jedna reklam - rzeczywistość nie jest idealna.
Już to kiedyś pisałem na tym forum - warto wykorzystać siłę tworzącej się społeczności! Niech wszyscy z podobnym problemem złożą pozew zbiorowy - koszty prawnika rozłożone na kilka/kilkanaście czy więcej osób nie będą tak odczuwalne, a KMP zrozumie, że taka polityka do niczego dobrego ich nie doprowadzi.
Wylewając swoje żale tylko na tym forum, bez realnych działań, swoich problemów nie rozwiążecie.
Jedyne rozwiązanie to droga prawna - statystyki dają im wyraźną informację, że niewielki procent Klientów zdecyduje się na taki krok, więc zrobią tylko to co muszą zrobić lub to do czego zmusi ich wyrok sądu. Trzeba się zaprzyjaźnić z prawnikiem, żeby skutecznie dociekać swoich praw i żeby potraktowali Cię serio. Liczby nie kłamią i takie postępowanie uważają za uzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia.
Możemy tu złorzeczyć i bluzgać na nich, udowadniać że to nie w porządku i nie fair - to wszystko prawda, ale to nic nie zmieni - trzeba po prostu zrozumieć tą rzeczywistość i wykorzystać takie środki i metody, które w tej rzeczywistości będą skuteczne.
Jak to mówi jedna reklam - rzeczywistość nie jest idealna.
Już to kiedyś pisałem na tym forum - warto wykorzystać siłę tworzącej się społeczności! Niech wszyscy z podobnym problemem złożą pozew zbiorowy - koszty prawnika rozłożone na kilka/kilkanaście czy więcej osób nie będą tak odczuwalne, a KMP zrozumie, że taka polityka do niczego dobrego ich nie doprowadzi.
Wylewając swoje żale tylko na tym forum, bez realnych działań, swoich problemów nie rozwiążecie.
- selva
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
Kurde, dziwne, że nikt z nas (włączając w to moją osobę) nie wykrył tego na próbnych jazdach
Teraz wg. polityki KMP pozostanie nam jeździć do 3000 obrotów/min, aby szarpanie nie rozerwało auta.
Na forum Captivy ludze wparwdzie mówili, że auto miało pełno błędów w 2006 roku ale w sumie wzywani byli na 4-5 akcji serwisowych.
A niby to tylko "badziewne Deawoo, co robi ludzi w konia"
Poniższy cytat z Sportage II CRDI, czyli coś w tej marce z reakcją na gaz jest ewidentnie nie halo
Ale do rzeczy - skoro koledze napisali, że 'inni użytkownicy się nie uskarżają' , to myślę, że należy wyprowadzić KMP z błędu.
Rozumiem, że nie każdy chce jechać do serwisu i do tego auto zostawiać tam - proponuje zacząć od wysłąnia oficjalnego maila na service@kia.com.pl
Zajmie wam to 5 minut a na pewno nie zaszkodzi (tylko z 'poważnych' skrzynek wysyłajcie, podpisanych imieniem i nazwiskiem, a nie typu 'xxx69@buziaczek,pl' )
Domagajmy się tam jasno wprowadzenie aktualizacji softu silnika
Zobaczymy, czy dalej będzie mowa, że innym użytkownikom to nie przeszkadza.
Teraz wg. polityki KMP pozostanie nam jeździć do 3000 obrotów/min, aby szarpanie nie rozerwało auta.
Na forum Captivy ludze wparwdzie mówili, że auto miało pełno błędów w 2006 roku ale w sumie wzywani byli na 4-5 akcji serwisowych.
A niby to tylko "badziewne Deawoo, co robi ludzi w konia"
Poniższy cytat z Sportage II CRDI, czyli coś w tej marce z reakcją na gaz jest ewidentnie nie halo
Jeszcze przed przekroczeniem 1000km zauważyłem że w zakresie obrotów 1000-1900/min przy przyspieszaniu samochód jakby galopował. Silnik coś przytrzymuje po czym obroty "odrabiają straty" goniąc do tych zadanych przez pedał. Siedząc za kierownicą czuje się jakby kilku tonowa przyczepa szarpała za samochód. Problem męczy mnie przez pół dnia i kolejne pół dnia jest trochę lepiej. Przy 6000km wymienili oprogramowanie i objawy "spłaszczyły się" na kilka tysięcy km
Ale do rzeczy - skoro koledze napisali, że 'inni użytkownicy się nie uskarżają' , to myślę, że należy wyprowadzić KMP z błędu.
Rozumiem, że nie każdy chce jechać do serwisu i do tego auto zostawiać tam - proponuje zacząć od wysłąnia oficjalnego maila na service@kia.com.pl
Zajmie wam to 5 minut a na pewno nie zaszkodzi (tylko z 'poważnych' skrzynek wysyłajcie, podpisanych imieniem i nazwiskiem, a nie typu 'xxx69@buziaczek,pl' )
Domagajmy się tam jasno wprowadzenie aktualizacji softu silnika
Zobaczymy, czy dalej będzie mowa, że innym użytkownikom to nie przeszkadza.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
- color1
- MODERATOR
- Posty: 413
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
A mnie ciekawi, czy to o czym mówią koledzy (też mam taka przypadłość i wydaje mi się że przy zmianie biegu na wyższy a jednocześnie zmianie obrotów na niższe i to tylko w określonym zakresie obrotów, następuje dostosowanie - ponowne przymknięcie - kanałów dolotowych) pojawiłoby się na wykresie z hamowni ?
Swego czasu jak jeździłem Lanosem w którym był VGIS, zastanawiało mnie czemu obroty (po dogazowaniu) spadają powoli a nie tak jak w innych autach od razu - okazało się że właśnie tak działa VGIS który podtrzymuje otwarcie kanałów (zmienna geometria kanałów dolotowych) właśnie na wypadek zmiany biegu przy przyspieszaniu, co powoduje niejako stały moment obrotowy (no, może nie stały ale zrównoważony) ale powoduje też dodatkowe zużycie paliwa. W kijance być może elektronika jest ustawiona tak, że brak jest podtrzymania otwarcia kanałów dolotowych (a może też wylotowych) toteż w momencie zmiany biegu i spadku obrotów muszą one ponownie wejść w fazę większego otwarcia na wyższych obrotach - a to z kolei powoduje swoiste przyhamowanie silnikiem
Postaram się przetestować czy przypadłość występuje także przy wyższym zakresie obrotów, ale obawiam się że ten typ tak ma - albo faktycznie wskazana nieznaczna zmiana softu sterującego.
P/S być może gadam bzdury ale ciekaw jestem opinii kolegów...
Swego czasu jak jeździłem Lanosem w którym był VGIS, zastanawiało mnie czemu obroty (po dogazowaniu) spadają powoli a nie tak jak w innych autach od razu - okazało się że właśnie tak działa VGIS który podtrzymuje otwarcie kanałów (zmienna geometria kanałów dolotowych) właśnie na wypadek zmiany biegu przy przyspieszaniu, co powoduje niejako stały moment obrotowy (no, może nie stały ale zrównoważony) ale powoduje też dodatkowe zużycie paliwa. W kijance być może elektronika jest ustawiona tak, że brak jest podtrzymania otwarcia kanałów dolotowych (a może też wylotowych) toteż w momencie zmiany biegu i spadku obrotów muszą one ponownie wejść w fazę większego otwarcia na wyższych obrotach - a to z kolei powoduje swoiste przyhamowanie silnikiem
Postaram się przetestować czy przypadłość występuje także przy wyższym zakresie obrotów, ale obawiam się że ten typ tak ma - albo faktycznie wskazana nieznaczna zmiana softu sterującego.
P/S być może gadam bzdury ale ciekaw jestem opinii kolegów...
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- selva
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
color1 pisze:Postaram się przetestować czy przypadłość występuje także przy wyższym zakresie obrotów, ale obawiam się że ten typ tak ma
To se kask ubierz jak będziesz chciał przy 5k włączyć dwa (bez mocnego półsprzęgła), bo efekt będzie jak na emotku -->
Czy ten typ tak ma? - w Suzuki GV 2.0 tak jest i nic się z tym nie da zrobić niestety, choć ma relatywnie prosty silnik
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
-
- Bywalec
- Posty: 40
- Rejestracja: 07 sty 2011, 00:35
- Czym jeżdzę: Fiat Ducato 2.3 MJT i Opel Vectra 1.8 16V, Astra H 1,6 115km
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
To właśnie o ten objaw chodzi. Ale to żadne dostosowanie zaworów, taka zmiana dzieje się w milisekundach i w żadnym aucie ze zmiennymi fazami rozządu tego się nie czuje. Jeżeli to by było to, to znaczy, że mamy najgorszy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu w historii motoryzacji. Mam nadzieję, że tak nie jest.
Szwagier ma w Astrze III 1,6 to samo z tymi fazami rozrządu.
Na silnikach z zmięnnymi fazami rozrządu to chyba mają pojęcie tylko "konstruktory" Hondy bo podobno "BÓG STWORZYŁ V-TECa NA SWOJE PODOBEŃSTWO"
- color1
- MODERATOR
- Posty: 413
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
selva pisze:To se kask ubierz jak będziesz chciał przy 5k włączyć dwa (bez mocnego półsprzęgła), bo efekt będzie jak na emotku -->
no to chyba czegoś nie zrozumiałem.... kręcę na czwórce do ok 4.5 tys, zmieniam na piątkę, daję gaz i przez moment czuję jakby hamowanie silnikiem. czy o to chodzi przedmówcom ?
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- selva
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
color1 pisze:no to chyba czegoś nie zrozumiałem....
Już wyjaśniam - przez "włączyć dwa" mam na myśli zapięcie drugiego biegu (z jedynki), a nie piątego. Ja wtedy czuje największe hamowanie, na niskich przełożeniach. Na wysokich nie jest to przeszkadzające
Dziś byłem w salonie i pracownik się ze mną przejechał, po czym stwierdził, że rzeczywiście coś nie halo. Następnie umówił elektryka na przyszły tydzień. Dam znać co poczarują.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
- jaro
- Uzależniony
- Posty: 339
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed - Lokalizacja: Pruszków
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
Tak, to właśnie to. Dołączyłeś właśnie Szanowny Kolego Color1 do nieistniejącego grona osób nieistniejącego problemu .
Zrób jeszcze taki test - rusz autem tak ,jakbyś się "próbował" z kimś na śwatłach - jedynka, gaz, sprzęgło, dwójka, gaz, sprzęgło, trójka. Zobaczysz wtedy jak to auto idzie - jak burza . Tylko uważaj proszę na głowę i zęby jak Ci będą w kierownicę walić i ostrzeż pasażerów przed dodatkową atrakcją.
Popieram - kto coś takiego zauważył proszę, niech napisze maila z krótkim opisem problemu do Kia Motors Polska na adres service@kia.com.pl. To ważne, by nie dać się tak banalnie spławić, w końcu każdy z nas wydał na to auto dość spore pieniądze i oczekuje, by było w pełni sprawne.
Ja nie mam zamiaru tego odpuścić - powiem szczerze, że teraz w Polsce skuteczniejsze niż sądy powszechne są media. I tą drogą pójdę. Ależ wzrośnie sprzedaż KIA po takim materiale w Turbo Kamera...
Zrób jeszcze taki test - rusz autem tak ,jakbyś się "próbował" z kimś na śwatłach - jedynka, gaz, sprzęgło, dwójka, gaz, sprzęgło, trójka. Zobaczysz wtedy jak to auto idzie - jak burza . Tylko uważaj proszę na głowę i zęby jak Ci będą w kierownicę walić i ostrzeż pasażerów przed dodatkową atrakcją.
Popieram - kto coś takiego zauważył proszę, niech napisze maila z krótkim opisem problemu do Kia Motors Polska na adres service@kia.com.pl. To ważne, by nie dać się tak banalnie spławić, w końcu każdy z nas wydał na to auto dość spore pieniądze i oczekuje, by było w pełni sprawne.
Ja nie mam zamiaru tego odpuścić - powiem szczerze, że teraz w Polsce skuteczniejsze niż sądy powszechne są media. I tą drogą pójdę. Ależ wzrośnie sprzedaż KIA po takim materiale w Turbo Kamera...
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
- Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
Jaro --- dziś jechałem testowo 2.0 DOHC + manual i trafiłem na taki problem który opisuję w innym wątku. Poniżej go nakreślę - czy masz namyśli właśnie to?:
Natomiast muszę zwrócić uwagę na 1 rzecz. W momencie zmiany biegu (zwłaszcza z 1 na 2 i 2 na 3) następuje mocne bujnięcie samochodem. Nie wiem może ja za gwałtownie puszczam sprzęgło? (ale robie tak w mojej obecnej astrze w dieslu i asterka nawet tego nie czuje). A tutaj jakby samochód ktoś w dupe kopał. Czytałem gdzieś że niektórzy forumowicze mają tak w swoich KIAch. Jeśli tak to współczuję. To było bardzo wkurzające.
Dlatego tym bardziej biorę automat.
Aha jak sprzęgło puszczałem delikatnie to było lepiej ale dalej nie tak jak być powinno (w/g mnie) - no ale wtedy dynamiczna jazda jest niemożliwa...
???? O tym Panowie dyskutujecie czy o czymś jeszcze innym?
Natomiast muszę zwrócić uwagę na 1 rzecz. W momencie zmiany biegu (zwłaszcza z 1 na 2 i 2 na 3) następuje mocne bujnięcie samochodem. Nie wiem może ja za gwałtownie puszczam sprzęgło? (ale robie tak w mojej obecnej astrze w dieslu i asterka nawet tego nie czuje). A tutaj jakby samochód ktoś w dupe kopał. Czytałem gdzieś że niektórzy forumowicze mają tak w swoich KIAch. Jeśli tak to współczuję. To było bardzo wkurzające.
Dlatego tym bardziej biorę automat.
Aha jak sprzęgło puszczałem delikatnie to było lepiej ale dalej nie tak jak być powinno (w/g mnie) - no ale wtedy dynamiczna jazda jest niemożliwa...
???? O tym Panowie dyskutujecie czy o czymś jeszcze innym?
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
- selva
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
KMP wysłało mnie na diagnozę, która oczywiście nic nie wykazała (a jakże)
Pan serwisant jednak stwierdził (po tym jak mi chciał pokazać, jak się prawidłowo włącza dwójkę ), że jednak faktycznie się nie da tego płynnie zrobić. Mało tego, sprawdzili swoje testówki benzynowe i wszędzie tak samo (whatta surprise )
Pytałem o aktualizację - podobno do Opli często dają, do Kii już nie tak chętnie (salon był Opel-Skoda-Chev-Kia). Ale mam nadzieję, że teraz się jednak pofatygują
Wracam do dyskusji z KMP (jako że już wykluczono usterkę), zobaczymy co za odpowiedź otrzymam.
Tak w międzyczasie jakiś sposób na dwójkę próbowałem znaleźć i udało mi się w miarę ją załączać, jeśli:
- depnę na jedynce
- sprzęgło
- poczekam chwilkę aż obroty opadną
- bieg dwa i jazda bez [wymoderowano] w deskę rozdzielczą
O tym o tym dokładnie
Pan serwisant jednak stwierdził (po tym jak mi chciał pokazać, jak się prawidłowo włącza dwójkę ), że jednak faktycznie się nie da tego płynnie zrobić. Mało tego, sprawdzili swoje testówki benzynowe i wszędzie tak samo (whatta surprise )
Pytałem o aktualizację - podobno do Opli często dają, do Kii już nie tak chętnie (salon był Opel-Skoda-Chev-Kia). Ale mam nadzieję, że teraz się jednak pofatygują
Wracam do dyskusji z KMP (jako że już wykluczono usterkę), zobaczymy co za odpowiedź otrzymam.
Tak w międzyczasie jakiś sposób na dwójkę próbowałem znaleźć i udało mi się w miarę ją załączać, jeśli:
- depnę na jedynce
- sprzęgło
- poczekam chwilkę aż obroty opadną
- bieg dwa i jazda bez [wymoderowano] w deskę rozdzielczą
Orion66 pisze:???? O tym Panowie dyskutujecie czy o czymś jeszcze innym?
O tym o tym dokładnie
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
- Mariusz W
- Bywalec
- Posty: 111
- Rejestracja: 04 sty 2011, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 1.6 AWD GT LINE
KIA SPORTAGE 2.0DOHC AWD "L" - Lokalizacja: Gliwice
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
Niestety też mam ten objaw, że auto się zastanawia czy chcę przyspieszyć czy nie ? Jeździłem autami z mniejszą mocą (140KM V-tec)i takiego przyduszenia po zmianie 1 na 2 i 2 na 3 nigdy nie zauważyłem. Nawet jak jechałem testówką pzed zamówieniem auta zwróciłem uwagę sprzedawcy na ten fakt ale on jakby nie słyszał Niestety ja również myślę, że to mapa oprogramowania silnika jest wadliwa. A może ktoś się wybierze na hamownię i sprawdzi ile faktycznie mamy PS-ów i zdjagnozują tą przypadłość. Niestety w Gliwicach tkich cudów niema
KIA SPORTAGE 1.6 T-GDI AWD GT-LINE + SZYBKA NA DASZKU
KIA SPORTAGE 2.0 DOHC AWD L 18" SIRIUS SILVER
KIA SPORTAGE 2.0 DOHC AWD L 18" SIRIUS SILVER
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
- Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
selva pisze:Orion66 pisze:???? O tym Panowie dyskutujecie czy o czymś jeszcze innym?
O tym o tym dokładnie
No to tym bardziej się cieszę że ja będę miał automat. Pewien diler w łodzi który ma pojazd testowy 2.0 benzyna + automat mówił mi dziś że jeździ się nim dużo lepiej niż na manualu. Wierzę mu w 100%. Do łodzi daleko nie mam ale mimo wszystko nie chce mi się tam jechać.
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
- jaro
- Uzależniony
- Posty: 339
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed - Lokalizacja: Pruszków
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
Jest nas coraz więcej. Problem ten sam tylko opisy różnią się słowami. Piszcie Panowie do KMP, w jedności siła, w końcu muszą zareagować, nie wierzę, że nie znają problemu. Jeżeli ktoś trafi na jakiś wybitny serwis, który znajdzie rozwiązanie problemu to też niech napisze o tym na forum.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
- Baraqda
- Bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 28 paź 2010, 10:16
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 GDI L
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
Chcę się tylko dopisać - u mnie w 1.6 też jest efekt przytłumienia przy 1 i 2. Moim rozwiązaniem jest dodawanie więcej gazu przy wolniejszym odpuszczaniu sprzęgła - pomaga, ale nie wiem czy to tak za zdrowo dla silnika... Przy zmianie softu zmienili by też oprogramowanie wspomagania kierownicy - przy sporych zakrętach kierownica za dobrze nie wraca do prostych kół po końcu manewru... też trzeba na to uważać...
KIA - SPORTAGE 1,6 L czarna perła
- jaro
- Uzależniony
- Posty: 339
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed - Lokalizacja: Pruszków
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
To prawda, powrót kierownicy nie jest taki jak przy wspomaganiu hydraulicznym. Powinni to dopracować.
Na silnik rzeczywiście podobny sposób działa ale wydaje mi się, że nie posłuży to sprzęgłu...
Na silnik rzeczywiście podobny sposób działa ale wydaje mi się, że nie posłuży to sprzęgłu...
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
- wentyl
- Uzależniony
- Posty: 245
- Rejestracja: 01 lis 2010, 23:22
- Czym jeżdzę: 2.0 DOHC XL
- Lokalizacja: Kraków
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
Gdy zgłosiłem problem dławienia w ASO, byli zdziwieni, ale ich mechanik wkrótce potwierdził, że przy zmianie z 1 biegu na 2 przy wysokim podkręceniu obrotów występuje efekt zdławienia. NIestety, jak stwierdzili w systemie KIA raportowanych usterek nikt jeszcze tego nie zgłosił. Obiecali, że to zrobią (dopilnuję tego Popieram zatem kolegów, żeby robić szum koło tej sprawy. Inaczej żadna poprawka do oprogramowania silnika nie powstanie. A już podobno jest opublikowana poprawka do softu silnika 2.0 CRDI i jakiś drobiazg dla 1.6GDI. Trzeba zatem cisnąć KIA, żeby poprawili również sterownik dla 2.0 DOHC.
Kiedyś czarna kijanka, teraz czarny tuk tuk
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
Czy wspomniany drobiazg dotyczy softu silnika 1.6 GDI? Mnie również wkurza dławienie przy zdecydowanym ruszaniu na 1 i na 2 biegu.Już się przyzwyczaiłem . Ale to zjawisko odbiera trochę radość z jazdy KIĄ.
-
- Bywalec
- Posty: 92
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 11:02
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 GDI Black Metalick ( S )
Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji
właśnie na początku myślałem że to ja puszczam dziwnie sprzęgło a okazuje się że jednak nie
Kia Sportage 1.6 GDI Black
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot]