Stoję przed zakupem autka i podczas jazd testowych zauważyłem, że przy skręcaniu kierownicą w lewo lub w prawo od kierunku jazdy na wprost czuję delikatny opór, który skręcając kierownicą dalej znika. Zauważyłem też jest coś co dociąga kierownicę do jazdy na wprost.
Czy te zjawiska są normalne i jest to system, który ma wspierać w jeździe na wprost?
Czy może to wadliwe działanie wspomagania elektrycznego?
Pzdr
SW
Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i prawo
U mnie jest podobnie, więc chyba tak ma być.
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat
Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w praw
Bardzo dziękuję, bo to było dla mnie istotną przeszkodą w podjęciu decyzji zakupowej.
W takim razie śmiało kupuję.
W takim razie śmiało kupuję.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w praw
to elektryczne wspomaganie, tak działa.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo
U mnie jest to samo - i strasznie wkurza. Czy jest sposób na wyłączenie tego badziewia? Przejechałem się Kianka kolegi i u niego działa zupełnie inaczej - tzn jest liniowe. Ja natomiast mam tak, ze w okolicach neutrum muszę przyłożyć bardzo dużo siły aby wychylić kierownice w lewo lub prawo. Potem jest już lekko. Jest to o tyle upierdliwe, ze nie ma precyzyjnego sterowania. Co ciekawsze na postoju i przy prędkości poniżej 5-10 km/h efekt znika. Mam drugi samochód i tego efektu nie ma. Przy prędkościach powyżej 120 km/h z powodu tego defektu kierowanie jest bardzo mało przyjemne. Czy można jakoś komputerem wysterować charakterystykę tego wspomagania?
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo
coś jest nie tak jeśli jak piszesz wymaga to sporej siły, opór faktycznie jest ale ledwo wyczuwalny, opisał bym to jak delikatne wachnięcie na przekładni zębatej gdy tryb wchodzi w tryb. zostaje serwis.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika