Filtr cząstek stałych
- Wandal
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 lis 2010, 22:03
- Czym jeżdzę: M 1,7 D orange
- Lokalizacja: Płońsk
Filtr cząstek stałych
dla tych co się boją silnika diesla ze względu na ewentualną konieczność wymiany filtra cząstek stałych PDF obecnie kilkanaście tysięcy (będą tanieć) przydatna strona z rozwiązaniem problemu
http://emulatory.com.pl/nasze-produkty. ... DgodemQGHQ
http://emulatory.com.pl/nasze-produkty. ... DgodemQGHQ
M 1,7 orange
- Bodzio_s40
- Uzależniony
- Posty: 169
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
- Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)
Re: Filtr cząstek stałych
gwarancje sie traci,wiem to na pewno.
a po drugie to filtry nie sa takie straszne jak sie wydaje.Wystarczy lac dobry olej(acea c3) i przegonic autko od czasu do czasu na autostradzie i jest ok
a po drugie to filtry nie sa takie straszne jak sie wydaje.Wystarczy lac dobry olej(acea c3) i przegonic autko od czasu do czasu na autostradzie i jest ok
- Wandal
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 lis 2010, 22:03
- Czym jeżdzę: M 1,7 D orange
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Filtr cząstek stałych
oczywiście że masz rację, ale gdyby coś się stało....
poza tym własnie dowiedziałem się, że od prawie 3 lat jeżdżę autem właśnie z takim filtrem i teraz już wiem dlaczego palił więcej i był słaby jak zona jeździła nim przez miesiąc tylko na zakupy ok 4 km, mechanicy mówili że z autem wszystko ok zwalałem winę na paliwo i dopiero gdy przegoniłem go w trasie ok 150 km zmienił sie jakby z fabryki go wypuscili, teraz znam przyczynę zamulony filtr czastek stałych i niewłaściwy kierowca za kierownicą
poza tym własnie dowiedziałem się, że od prawie 3 lat jeżdżę autem właśnie z takim filtrem i teraz już wiem dlaczego palił więcej i był słaby jak zona jeździła nim przez miesiąc tylko na zakupy ok 4 km, mechanicy mówili że z autem wszystko ok zwalałem winę na paliwo i dopiero gdy przegoniłem go w trasie ok 150 km zmienił sie jakby z fabryki go wypuscili, teraz znam przyczynę zamulony filtr czastek stałych i niewłaściwy kierowca za kierownicą
M 1,7 orange
-
- Uzależniony
- Posty: 171
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 21:58
- Czym jeżdzę: Czarny Sportage XL 2.0 CRDI
Re: Filtr cząstek stałych
Mam pytanie, przypuśćmy że zapala się lampka informująca o rozpoczęciu wypalania filtra, a ja stoję akurat w korku, czy w takim razie mogę sobie radzić w ten sposób, że silnik trzymam na wyższych obrotach będąc na luzie? Czy na czas wypalania auto musi być w ruchu (zgodnie z zaleceniami min 60 km/h)?
Teoretycznie stojąc w korku i trzymając na wyższych obrotach filtr powinien szybciej się rozgrzać i wypalić sadzę. Równocześnie strumień spalin na wyższych obrotach zapewnia wyższe ciśnienie a tym samym lepszy przedmuch.
Teoretycznie stojąc w korku i trzymając na wyższych obrotach filtr powinien szybciej się rozgrzać i wypalić sadzę. Równocześnie strumień spalin na wyższych obrotach zapewnia wyższe ciśnienie a tym samym lepszy przedmuch.
Jeżdżę czarnym 2.0 CRDI, XL
Re: Filtr cząstek stałych
jerry.. pewnie jak byś stał z tydzień w korku to mógłby być kłopot... a tak to zawsze zdążysz "przedmuchać" wydech... jak się zapala lampka (jeśli tak jest bo nie wiem) to nie jest tak, że od tego momentu musisz być na trasie i musisz przedmuchać wydech...
- Bodzio_s40
- Uzależniony
- Posty: 169
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
- Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)
Re: Filtr cząstek stałych
wypalanie odbywa sie bezinwazyjnie(tzn. zadna lampka,kontrolka, informacja cie o tym nie informuje).zeby odbylo sie wypalanie filtra musza byc spelnione okreslone warunki; odpowiednia predkosc, tj. obroty temperatura silnika i filtr dostatecznie zapchany,czyli jakis odstep czasu od ostatniego wypalania.jesli zapali ci sie kontrolka to tylko dlatego ze filtr jest prawie calkowicie zatkany i moze ulec uszkodzeniu lub juz jest uszkodzony
krotko mowiac jesli zobaczysz kontrolke to muszisz jak najszybciej gnac do serwisu
krotko mowiac jesli zobaczysz kontrolke to muszisz jak najszybciej gnac do serwisu
Re: Filtr cząstek stałych
Poniżej informacja dot. filtra jaką dostałem z KIA Motors Polska:
"W odpowiedzi na Pana zgłoszenie, uprzejmie informujemy, że nowy model Sportage spełniając normę Emisji EURO 5 , jak każde auto innego producenta z silnikiem Diesla ma filtr cząstek stałych, który jest bez obsługowy tzn. procedura czyszczenia uruchamiana jest bezwiednie podczas jazdy, gdy filtr wymaga czyszczenia. Dodatkowo serwis może przeprowadzić wymuszoną procedurę czyszczenia, gdy wymaga tego informacja podana z komputera diagnostycznego. Dzieje się tak, gdy parametry eksploatacyjne nie pozwalają na uruchomienie procedury czyszczenia filtra tj. samochód tylko stoi w korkach, jeździ na krótkich dystansach i w ogóle nie jeździ w tzw. trasie. Żywotność nie może być określona ze względu na różne warunki eksploatacyjne (jakość paliwa, styl jazdy itp.). Żywotność filtra we wszystkich markach jest podobna, ze względu tych samych poddostawców w/w filtra. "
"W odpowiedzi na Pana zgłoszenie, uprzejmie informujemy, że nowy model Sportage spełniając normę Emisji EURO 5 , jak każde auto innego producenta z silnikiem Diesla ma filtr cząstek stałych, który jest bez obsługowy tzn. procedura czyszczenia uruchamiana jest bezwiednie podczas jazdy, gdy filtr wymaga czyszczenia. Dodatkowo serwis może przeprowadzić wymuszoną procedurę czyszczenia, gdy wymaga tego informacja podana z komputera diagnostycznego. Dzieje się tak, gdy parametry eksploatacyjne nie pozwalają na uruchomienie procedury czyszczenia filtra tj. samochód tylko stoi w korkach, jeździ na krótkich dystansach i w ogóle nie jeździ w tzw. trasie. Żywotność nie może być określona ze względu na różne warunki eksploatacyjne (jakość paliwa, styl jazdy itp.). Żywotność filtra we wszystkich markach jest podobna, ze względu tych samych poddostawców w/w filtra. "
jeżdżę 1.7 CRDI - "M" - "Czarna Mamba"
Re: Filtr cząstek stałych
Mam pytanie do użytkowników KS 1,7 (już niedługo i ja takim będę) w temacie DPFa. Szukając info na temat DPF wszedłem na stronę forum Peugeota. Na tej stronie znalazłem informację, że wypalaniu filtra towarzyszy w Peugeotach włączenie ogrzewania tylnej szyby, ogrzewania lusterek oraz wentylatora na chłodnicy. Wszystko po to aby jak najbardziej obciążyć silnik i zwiększyć temperaturę spalin, oczywiście oprócz dawkowania dodatkowego paliwa. Zjawisko to użytkownicy tych samochodów wykorzystali instalując diodę włączoną w obwód włączanych podczas wypalania urządzeń. A teraz pytanie, czy zauważyliście podczas wypalania jakieś podobne objawy, mogące posłużyć do zbudowania sygnalizacji tego zjawiska ? Pewnie wielu, mniej doświadczonym z tym urządzeniem by sie taka sygnalizacja przydała.
- bartdobr
- Uzależniony
- Posty: 172
- Rejestracja: 04 lis 2010, 21:35
- Czym jeżdzę: KS3 1.7CRDI biała M
- Lokalizacja: Łódzkie
Re: Filtr cząstek stałych
Jako użytkownik peugeota z FAP (=dpf) powiem, że żaden z tych objawów nie ma miejsca. Temperaturę spalin podnosi się poprzez wpuszczenie większej ilości paliwa oraz dozowanie niewielkich ilości płynu EOLYS, który się uzupełnia co 120 tys km, dlatego dawne filtry są tzw "obsługowe", w KS jest bezobsługowy - nie dolewa się niczego. Niezależnie od tego - średnio po 150 tys filtr się wymienia na nowy lub usuwa chipując. W KS3 ta druga opcja jest chyba jeszcze niedostępna..
sorry za OT z peugeotem:)
sorry za OT z peugeotem:)
Tak długo czekałem na 1.6 że się doczekałem 1.7
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Filtr cząstek stałych
Wandal pisze:dla tych co się boją silnika diesla ze względu na ewentualną konieczność wymiany filtra cząstek stałych PDF obecnie kilkanaście tysięcy (będą tanieć) przydatna strona z rozwiązaniem problemu
http://emulatory.com.pl/nasze-produkty. ... DgodemQGHQ
pisałem o tym w tym, wątku: viewtopic.php?f=20&t=410&hilit=dpf - po gwarancji najrozsądniejsze wydaje się być usunięcie DPFa w sposób opisany na tej stronie http://www.kreatormocy.pl/index.php?act=fapdpf - w KIA jest to możliwe z tego co napisali.
-
- Uzależniony
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
- Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła
Re: Filtr cząstek stałych
tylko czy nie zaczną karac za brak dpf jak kiedyś za brak apteczki
Re: Filtr cząstek stałych
na 100% przeglądu rocznego nie przejdzie, już o tym na TVN Turbo mówili
Na początku stycznia, lutego,marca, może... będzie SportAge 1.6 czarna elka
ps
Na początku stycznia, lutego,marca,kwietnia, maja, może... będzie SportAge 1.6 czarna elka
... i tak od listopada (czytaj: "i tak do zajebania")
ps
Na początku stycznia, lutego,marca,kwietnia, maja, może... będzie SportAge 1.6 czarna elka
... i tak od listopada (czytaj: "i tak do zajebania")
-
- Uzależniony
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
- Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła
Re: Filtr cząstek stałych
ja jak kupowałem to podpowiedziałem imbyb od razu mi go wycięli ale nie chcieli i kazali z nim jeżdzic co 2 tyg mam trasę otwock grajewo to mu pocisne i bede wypalał mam nadzieje
- maddj
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:54
- Czym jeżdzę: Sportage III 1.7 crdi XL
- Lokalizacja: głuchołazy Okolice Nowego Yorku
Re: Filtr cząstek stałych
Odświerze temat jak wyglada dokladnie wypalnie w 1,7? Wie ktoś?
co możesz zrobić jutro zrób dziś
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:49
- Czym jeżdzę: sportage 1.7 crdi xl
- Lokalizacja: Sztum, na Powiślu
Re: Filtr cząstek stałych
przy obecnych temperaturach wypalanie wypada co 700-900 km, zaobserwować można to włączając na komputerku spalanie chwilowe - jest wyraźnie wyższe niż przy standardowej jeździe z daną prędkością, a jadąc z górki (na biegu) pokazuje, że zużywa paliwo mimo iż powinno się pokazać zero zużycia
ktoś już o tym pisał - mam nadzieję że mój opis zjawiska jest w miarę zrozumiały
a tak bogiem a prawdą - tyle przejechałeś sportkiem kilometrów i nie wiesz ???
ktoś już o tym pisał - mam nadzieję że mój opis zjawiska jest w miarę zrozumiały
a tak bogiem a prawdą - tyle przejechałeś sportkiem kilometrów i nie wiesz ???
lubię jeździć... kia sportage 1.7 crdi xl sand track + skóra , ta jaśniejsza
- maddj
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:54
- Czym jeżdzę: Sportage III 1.7 crdi XL
- Lokalizacja: głuchołazy Okolice Nowego Yorku
Re: Filtr cząstek stałych
Nie bo nic nie zaobserwowalem:( mozliwe jest ze on sie jeszcze niewypalal?
co możesz zrobić jutro zrób dziś
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Filtr cząstek stałych
Zauważyłem, że (przynajmniej wg wskaźnika) przed wypalaniem DPF nieznacznie wzrasta spalanie (zapchany filtr?) a po wypalaniu jest niższe. Np przy 70km/h przed wypalaniem oscyluje ~5-6l/100 a po oscyluje 4-5. Ale może mam zwidy
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:49
- Czym jeżdzę: sportage 1.7 crdi xl
- Lokalizacja: Sztum, na Powiślu
Re: Filtr cząstek stałych
maddj pisze:Nie bo nic nie zaobserwowalem:( mozliwe jest ze on sie jeszcze niewypalal?
wypalał się na pewno nie jeden raz
lubię jeździć... kia sportage 1.7 crdi xl sand track + skóra , ta jaśniejsza
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Filtr cząstek stałych
A tak wygląda wypalanie DPF w 2.0 184KM
Jak widać temp DPF ponad 600 st (a potrafi być i 650) co ciekawe to normalna temp wydechu w benzynie. Ciśnienie w dolocie ujemne (podciśnienie) znaczy sprężarka na bypass`ie (zapewne otwarty na stałe blow-off) i nie tłoczy.
Ta sama prędkość tylko na 4 biegu (60km/h to prędkość przełączania z 4 na 5 i automat różnie tu jeździ raz na 4 a raz na 5 b)
temp DPF już ok 250st (tak jest normalnie - przy dużym obciążeniu wzrasta max do 300st) i jak widać turbo już coś dmucha
Ciekawostka jest też wskaźnik chwilowego spalania. Przy normalnej pracy wskazania z Torqe i ze wskaźnika KS są identyczne natomiast przy wypalaniu Torqe pokazuje 3 - 4 l/100 (przy tej prędkości) a wskaźnik na liczniku 8 - 9 l/100km
Jak widać temp DPF ponad 600 st (a potrafi być i 650) co ciekawe to normalna temp wydechu w benzynie. Ciśnienie w dolocie ujemne (podciśnienie) znaczy sprężarka na bypass`ie (zapewne otwarty na stałe blow-off) i nie tłoczy.
Ta sama prędkość tylko na 4 biegu (60km/h to prędkość przełączania z 4 na 5 i automat różnie tu jeździ raz na 4 a raz na 5 b)
temp DPF już ok 250st (tak jest normalnie - przy dużym obciążeniu wzrasta max do 300st) i jak widać turbo już coś dmucha
Ciekawostka jest też wskaźnik chwilowego spalania. Przy normalnej pracy wskazania z Torqe i ze wskaźnika KS są identyczne natomiast przy wypalaniu Torqe pokazuje 3 - 4 l/100 (przy tej prędkości) a wskaźnik na liczniku 8 - 9 l/100km
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Uzależniony
- Posty: 194
- Rejestracja: 23 mar 2013, 19:12
- Czym jeżdzę: Renault Master III
- Gadu Gadu: 4674149
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Filtr cząstek stałych
Czy ktoś mi może napisac jak należy go wypalic ? czy wystarczy jecha na wyższych obrotach / powiedzmy ponad 2000 / jakiś czas ? czy musi byc prędkośc wyższa ? bo na 3 biegu też można jechac 90km/h , chciałem po prostu uświadomic ten proces córce zanim jej auto odbiorę
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: Filtr cząstek stałych
On zaczyna się wypalać sam, kiedy chce. Jeśli zauważysz ten proces (wyższe spalanie) to należy go przegonić na troszkę wyższych obrotach niż normalnie. Najlepiej w czasie wypalania nie gasić auta tylko wyjechać poza miasto i się troszkę pokręcić zatruwając środowisko
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika