ładowanie/rozładowanie akumulatora
ładowanie/rozładowanie akumulatora
Uwaga na ładowanie, a raczej rozładowanie akumulatora przez b. krótki czas.
Nowy samochód, bardzo dłuuuuga jazda na dziennych, akumulator w dieselku 90 Ah
i po ok. 15 min. cichego grania radia i pracy lodówki (ok.3 A) na postoju Sportek nie odpalił.
Niezbędne kabelki rozruchowe.
Poniżej pomiary po powrocie do domu. Wynika z nich, że przy dziennych praktycznie nie ma ładowania.
Po stworzeniu w domu podobnych warunków sytuacja powtórzyła się.
Nie wiem, czy to norma we wszystkich sportkach, ale temat trafił do serwisu i mam nadzieję
że będzie tematem do zastanowienia przy najbliższym przeglądzie.
Nowy samochód, bardzo dłuuuuga jazda na dziennych, akumulator w dieselku 90 Ah
i po ok. 15 min. cichego grania radia i pracy lodówki (ok.3 A) na postoju Sportek nie odpalił.
Niezbędne kabelki rozruchowe.
Poniżej pomiary po powrocie do domu. Wynika z nich, że przy dziennych praktycznie nie ma ładowania.
Po stworzeniu w domu podobnych warunków sytuacja powtórzyła się.
Nie wiem, czy to norma we wszystkich sportkach, ale temat trafił do serwisu i mam nadzieję
że będzie tematem do zastanowienia przy najbliższym przeglądzie.
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 11 paź 2013, 20:41
- Czym jeżdzę: Sportage 2.o CRDI
XL 162KM
techno-orange - Lokalizacja: Nysa
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Co jest na osi poziomej tego wykresu -wygląda że czas.
To gdzie są obroty silnika ?
To gdzie są obroty silnika ?
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Jakiś dziwny ten wykres. Włączenie silnika nie powoduje wzrostu napięcia? Natomiast wzrost napięcia wywołuje się poprzez włączenie świateł????
To w takim razie, mam radę dla Ciebie. Nie wyłączaj świateł mijania , a będziesz miał akumulator cały czas ładowany
To w takim razie, mam radę dla Ciebie. Nie wyłączaj świateł mijania , a będziesz miał akumulator cały czas ładowany
Odebrana po 178 dniach:)
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Tydzień temu w piątek czekałem przed szpitalem z włączonym radiem, bez odpalonego silnika, po jakiejś godzinie radio samo się wyłączyło, samochód odpalił normalnie. Pytanie czy nie masz porąbanej instalacji?
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
na wykresie nie ma nigdzie obrotów silnika
tylko i wyłącznie napięcie na aku.
tylko i wyłącznie napięcie na aku.
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
mint pisze:Tydzień temu czekałem przed szpitalem z włączonym radiem, bez odpalonego silnika, po jakiejś godzinie radio samo się wyłączyło,
Po godzinie? Mi się wyłącza po ok 20 min.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
bioxetin pisze:na wykresie nie ma nigdzie obrotów silnika
tylko i wyłącznie napięcie na aku.
W zasadzie obroty silnika nie są tak bardzo potrzebne, alternator powinien ładować (czyli napięcie powinno być ok. 14 V) od uruchomienia silnika a więc od minimalnych obrotów.
Jeśli zatem silnik jest uruchomiony w pkt. 4-6 a napięcie jest takie samo jak przed uruchomieniem to jest coś nie halo.
Poza tym co powoduje taki skok (wzrost!!) napięcia w momencie włączenia świateł!? Dla mnie albo wykres jest do d... albo coś z układem regulującym napięcie ładowania.
Odebrana po 178 dniach:)
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Witam!
Mam pytanie go kolegi bioxetin. Jaka była w tym przypadku przyczyna problemu i sposób naprawy układu ładowania?
Mam pytanie go kolegi bioxetin. Jaka była w tym przypadku przyczyna problemu i sposób naprawy układu ładowania?
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Witam!
Odświeżam temat. Kolega bioxetin nie odpowiada więc mam pytanie do wszystkich szanownych forumowiczów.
Czy za takie działanie jakie zarejestrował na wykresie kolega nie odpowiada czasem układ automatycznej regulacji prądu ładowania akumulatora. Jego elementem jest zapewne ten czujnik z chipem i rezystorem pomiarowym (tak czarna kostka na klemie minusowej). W przypadku większego obciążenia włącza pełne ładowanie a przy niewielkim obciążeniu i w pełni naładowanym akumulatorze utrzymuje na zaciskach napięcie 12,5V. Nie potrafię znaleźć potwierdzenia czy Sportage III ma taki układ. Może ktoś posiada informację w tym temacie.
Odświeżam temat. Kolega bioxetin nie odpowiada więc mam pytanie do wszystkich szanownych forumowiczów.
Czy za takie działanie jakie zarejestrował na wykresie kolega nie odpowiada czasem układ automatycznej regulacji prądu ładowania akumulatora. Jego elementem jest zapewne ten czujnik z chipem i rezystorem pomiarowym (tak czarna kostka na klemie minusowej). W przypadku większego obciążenia włącza pełne ładowanie a przy niewielkim obciążeniu i w pełni naładowanym akumulatorze utrzymuje na zaciskach napięcie 12,5V. Nie potrafię znaleźć potwierdzenia czy Sportage III ma taki układ. Może ktoś posiada informację w tym temacie.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Ma taki układ musi być w każdym aucie inaczej akumulator by się zagotował przez przeładowanie. Widzę to fajnie u mnie jak zapalam auta jest jakieś 14,2V po jakiś 2-3 minutach jest 12,5-12,7V ale jak tylko włączę światła zwiększę pobór to wraca 14,2V co jest idealnym ładowaniem.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Bardzo dziękuje za odpowiedź najwyraźniej nie jest to wiedza powszechna wśród elektryków w KIA bo kiedy zgłosiłem wątpliwość czy takie działanie jest OK to najpierw wymienili mi akumulator, potem ten czujnik na klemie a potem jeszcze czyścili i przelutowywali regulator napięcia przy alternatorze... (na szczęście cała ta zabawa była na gwarancji). W końcu trochę poczytałem i nabrałem podejrzeń, że tak właśnie ma być. Zysk z całego zamieszania taki, że mam nowy aku, czujnik i zregenerowany alterator.
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
Temat do zamknięcia.
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
Temat do zamknięcia.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Hehe ach te serwisy. Ja też mam ubaw jak u nich nie raz byłem i wstydu narobiłem mechanikowi lub go zagiąłem bo on czegoś nie umiał lub nie wiedział. Połowę rzeczy co mam w aucie to według KIA rzeczy niemożliwe do wykonania. Im się po prostu nie chce ograniczają się do wymiany prostych części i olejów. No i wymieniają to co pokaże komputer jeśli pokaże, a wiedzę fachową to ciężko znaleźć ale pewnie się zdarzy 1 salon na 100 gdzie pracuje ktoś kto wie co robi.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
dlatego omijam serwisy "szerokim łukiem"
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
bioxetin pisze:Nowy samochód, bardzo dłuuuuga jazda na dziennych, akumulator w dieselku 90 Ah
i po ok. 15 min. cichego grania radia i pracy lodówki (ok.3 A) na postoju Sportek nie odpalił.
Czy koledze bioxetin udało się wyjaśnić czy takie ładowanie jest normalne, czy to jednak usterka? Mam ten sam problem, auto po zrobieniu 100 km trasy, najpierw wyłączyło wspomaganie kierownicy, potem po zgaszeniu już nie odpaliło. Kupiłem nowe aku i mam wrażenie że to aku nie jest doładowywane. Napięcie jest podobne do tego na powyższym wykresie od kolegi bioxetin, bez świateł napięcie 12.7 V, ze światłami 13,2-13,5V... wychodzi na to że bez włączonych świateł auto nie ma ładowania...
Gdy podłączam aku pod prostownik, to niewiadomo po ilu godzinach jazdy, aku zawsze zasysa prąd przez kilka godzin z prostownika... coś chyba jest nie tak. Podejrzewam że poprzedni akumulator był dobry, a jedynie rozładowany. Spodziewam się że z nowym za chwile będzie podobnie, bez świateł aku padnie gdzieś w trasie....
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Podpinam się pod temat u mnie podobnie jest z tym ładowaniem. Wiecznie mam niedoładowany akumulator.
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Owca007 pisze:Ma taki układ musi być w każdym aucie inaczej akumulator by się zagotował przez przeładowanie. Widzę to fajnie u mnie jak zapalam auta jest jakieś 14,2V po jakiś 2-3 minutach jest 12,5-12,7V ale jak tylko włączę światła zwiększę pobór to wraca 14,2V co jest idealnym ładowaniem.
Ja u siebie zaobserwowałem ciekawe zjawisko: Napięcie dokładnie takie same jak u Ciebie. Czas ładowania po rozruchu dokładnie taki sam. Załączenie świateł powoduje wzrost napięcia ładowania.
Teraz różnica: po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia i hamowaniu silnikiem napięcie wzrasta do ok 14,2V mniej więcej od wartości 2000 obr/min po wyhamowaniu/wciśnięciu pedału sprzęgła ponownie 12,5-12,7V
Czy to normalne?
KIA Sportage 1.7CRDI
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
U mnie jest tak samo z ładowaniem ale mam inny problem który już opisałem w temacie Rozładowywanie akumulatora.
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Posiadam Kia 3 1,7 crdi z 2012 roku, coś rozładowuje mi akumulator. Sprawdzone już wszystko, mianowicie alternator, regulator napięcia wymieniony, komutator też, rozrusznik jest ok nie ma przebicia, radio oryginalne, nic nie dokładane. Akumulator z tego roku, sprawdzony pod kompem. Ma ktoś jakiś pomysł, co może być nie tak ?
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Ja bym zmierzył pobór prądu w stanie spoczynku (30 minut postoju), zamiast na ślepo wymieniać co popadnie.
P.S. magiczne zaklęcie: odbojnik krańcówki maski silnika , lub wspornik tej krańcówki.
P.S. magiczne zaklęcie: odbojnik krańcówki maski silnika , lub wspornik tej krańcówki.
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Może jakaś podpowiedź, co robić w tej kwestii, bo już nie mam pomysłów. A co się pytam " elektromechaników" to każdy jest specem
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: ładowanie/rozładowanie akumulatora
Odbojnik krańcówki - to gumowy kołek w pokrywie silnika, który naciska na czujnik otwarcia, widziałem też zgięty wspornik krańcówki....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika