Problem - wymiana oleju
Problem - wymiana oleju
Witam Kolegów,
Chce wymienić olej w silniku, lecz nie wiem jaki. Bardziej mi o to chodzi że nie wiem czy poprzedni olej który została zalana jest prawidłowy dla niej. Samochód kupiłem 3 miesiące temu od handlarza, samochód pochodzi z Niemiec. Silnik został zalany przez serwis KIA w Niemczech( Hündl & Leitner GmbH) . Olejek to - MOTUL 2100 Power Plus 10W40 Technosynthese.
Specyfikacja:
Zastosowanie: Olej silnikowy
Typ Silnika: 4-suwowy
Jakość: Technosynthese
Zakres Produktów: Samochody osobowe
Lepkość: 10W40
ACEA Standardy: ACEA A3/B4
API Standardy: API SL/CF
Dopuszczenia producentów : MB-Approval 229.1 ; PSA B71 2300 ; RENAULT RN0700 ; VW 501 01 / 505 00
Częściowo syntetyczny olej wzogacony o komponenty Technosynthese®, opracowany do slilników iskrowych zasilanych benzyną, LPG, etanolem a także do silników Diesla, doładowanych i wolnossących z wtryskiem paliwa oraz katalizatorami.
Kia ma przejechane ok 92tys km, i nie wiem czy półsyntetyk jest dla niej dobry?
Chce wymienić olej w silniku, lecz nie wiem jaki. Bardziej mi o to chodzi że nie wiem czy poprzedni olej który została zalana jest prawidłowy dla niej. Samochód kupiłem 3 miesiące temu od handlarza, samochód pochodzi z Niemiec. Silnik został zalany przez serwis KIA w Niemczech( Hündl & Leitner GmbH) . Olejek to - MOTUL 2100 Power Plus 10W40 Technosynthese.
Specyfikacja:
Zastosowanie: Olej silnikowy
Typ Silnika: 4-suwowy
Jakość: Technosynthese
Zakres Produktów: Samochody osobowe
Lepkość: 10W40
ACEA Standardy: ACEA A3/B4
API Standardy: API SL/CF
Dopuszczenia producentów : MB-Approval 229.1 ; PSA B71 2300 ; RENAULT RN0700 ; VW 501 01 / 505 00
Częściowo syntetyczny olej wzogacony o komponenty Technosynthese®, opracowany do slilników iskrowych zasilanych benzyną, LPG, etanolem a także do silników Diesla, doładowanych i wolnossących z wtryskiem paliwa oraz katalizatorami.
Kia ma przejechane ok 92tys km, i nie wiem czy półsyntetyk jest dla niej dobry?
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Problem - wymiana oleju
uważam ,że spokojnie można lać 5w30.
Re: Problem - wymiana oleju
A czy można półsyntetyk zamienić na syntetyk ?
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Problem - wymiana oleju
oczywiście. Jeżeli silnik nie jest dojechany to jak najbardziej. Nic się nie stanie, jeżeli nie ma wycieków z silnika to wszystko będzie oki, a olej będzie szybciej docierał do trudnych miejsc w silniku.
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 10 sie 2012, 09:50
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0L, 16V, DOHC, 2008r.
Re: Problem - wymiana oleju
Jaki olej lejecie do swoich maszyn interesują mnie silniki 2.0 benzyna. Bo przeważnie wszystkie oleje silnikowe są z normą C3 co do benzyny nie ma znaczenia.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Problem - wymiana oleju
Co powiecie o tym oleju do mojego benzyniaka ? http://allegro.pl/castrol-magnatec-prof ... 39515.html
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Problem - wymiana oleju
parametrami jest oki. Tylko czemu Castrol? nie to żebym cosik do Castrola miał, ale opinie raczej in minus.
Re: Problem - wymiana oleju
to co proponujesz ??
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Problem - wymiana oleju
Z tego co kojarzę, to castrol jest rozlewany w Polsce, więc jakoś tak nie do końca mam zaufanie. Ja jeżdżę na Valvoline synpower FE 5W30 i uważam , że jest to dobry olej. Ale np., dobrym olejem jest też Millers, lub Motul. Musisz poczytać troszkę o parametrach olejów do benzyny i sam wybrać co Tobie będzie odpowiadać.
Tu masz też temat o olejach:
viewtopic.php?f=6&t=1514&start=150
Tu masz też temat o olejach:
viewtopic.php?f=6&t=1514&start=150
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 09:42
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 16v
Re: Problem - wymiana oleju
w serwisie zalali Total 5w30, po 4000km bagnet suchy wlałem 4l castrol 5w30..
- arti14
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 sty 2016, 21:48
- Czym jeżdzę: sportage II 2.0 crdi 140 km
- Lokalizacja: EKU
Re: Problem - wymiana oleju
to co olej ci wyleciał? tyle? to ładnie
u mnie też leci z pod mocowania filtra oleju ale uszczelka już kupiona i na dniach założę
a olej wlałem 5w30 choć ja mam diesela
u mnie też leci z pod mocowania filtra oleju ale uszczelka już kupiona i na dniach założę
a olej wlałem 5w30 choć ja mam diesela
vw golf II 1.6 td
vw golf III 1.9 td
vw jetta II 1.8 16v
nissan primera P11 2.0 td
kia cerato 2.0 crdi
kia sportage II 2.0 crdi
hyundai tucson 2.0 crdi
vw golf III 1.9 td
vw jetta II 1.8 16v
nissan primera P11 2.0 td
kia cerato 2.0 crdi
kia sportage II 2.0 crdi
hyundai tucson 2.0 crdi
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 09:42
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 16v
Re: Problem - wymiana oleju
Olej nie wylatuje, w serwisie powiedzieli, że musi go spalać. Żadnych wycieków, kompresja dobra, a oleju nie ma... Przebieg 109 000 km Zaproponowali mi remont generalny silnika... 9.000 zł-10.000 zł
totalna załamka..
totalna załamka..
-
- Uzależniony
- Posty: 228
- Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Problem - wymiana oleju
Jedź lepiej do porządnego mechanika
Re: Problem - wymiana oleju
Mam pytanko, pod filtrem oleju ma być duża uszczelka gumowa i taka plastikowa podstawka ?
W drugim filtrze miałem taką uszczelkę jak na zdjęciu 3 i chyba metalowy wkład?
W drugim filtrze miałem taką uszczelkę jak na zdjęciu 3 i chyba metalowy wkład?
Re: Problem - wymiana oleju
Wiesz co, ja od lat chwalę sobie oleje Castrol i tylko tej marki używam. Aktualnie do swojego Sportage 2.0 16V stosuję Castrol-magnatec-professional-a5-5w30. Nie mam co do niego żadnych zastrzeżeń i mogę polecić go wszystkim użytkownikom samochodów, do których będzie oczywiście odpowiedni
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Problem - wymiana oleju
a dlaczego ten Motul niby miałby nie pasować ?
Takie ma standardy :
Lepkość: 10W40
ACEA Standardy: ACEA A3/B4
API Standardy: API SL/CF
porównaj czy zgadzają sie z wymogami marki, w instrukcji.
Takie ma standardy :
Lepkość: 10W40
ACEA Standardy: ACEA A3/B4
API Standardy: API SL/CF
porównaj czy zgadzają sie z wymogami marki, w instrukcji.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: Problem - wymiana oleju
Ja kupiłem w Październiku 2.0 i Polak zalał go po zakupie 10w40 jakieś 4k na nim zrobił... odkupieniu auta od niego zmieniłem na 5w30 bo nie wiem w jakim celu zalał półsyntetykiem jak nie miał wycieków...
jeżdżę już 5 miesiąc i jest ok
teraz mam zalany Rowe 5w30 i jest ok wcześniejsze auto zalewałem Motul 5w30 chyba wersją 8100
jeżdżę już 5 miesiąc i jest ok
teraz mam zalany Rowe 5w30 i jest ok wcześniejsze auto zalewałem Motul 5w30 chyba wersją 8100
Re: Problem - wymiana oleju
mam pytanie czy moja kijankę mogę zalać olejem MILLERS EE PERFORMANCE ENGINE OIL C3 5W30?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika