2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Postanowiłem, że to już czas założyć temat dla 2.0 GDI. Jeśli ktoś zamówił taki silnik w nowym Sportku i w niedalekiej przyszłości odbiera furkę to niech wpisuje tutaj spalanie i wrażenia z jazdy, 2WD/AWD, manual/automat.
U mnie decyzja padła na 2.0 GDI 2WD manual, zamówienie zostanie złożone na dniach. Jak auto dotrze to na pewno złożę raporty z .
U mnie decyzja padła na 2.0 GDI 2WD manual, zamówienie zostanie złożone na dniach. Jak auto dotrze to na pewno złożę raporty z .
- marcin_open
- Uzależniony
- Posty: 166
- Rejestracja: 25 sty 2014, 10:20
- Czym jeżdzę: na razie bez
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Na pewno dodam info, też będę miał ten silnik, jestem ciekaw, przy dynamicznej jeździe pewnie z 8,5L łyknie
odebrana 08.05.2014r. Kia Sportage 2.0 GDi XL
-
- Administrator
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 sty 2011, 09:51
- Czym jeżdzę: Sportage 3, 2.0 DOHC XL, Techno Orange
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Boje się, że te 8,5l to minimum a nie maximum
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
8,5 to wciągnie w trasie przy w miarę rozsądnej jeździe.
W mieście to dyszkę spokojnie wciągnie, do 12 l na setkę trzeba liczyć.
Nawet KMP podaje w katalogu 10,5 w mieście.
No, ale póki się nie pojeździ to się nie dowiemy ile bestia wciąga.
W mieście to dyszkę spokojnie wciągnie, do 12 l na setkę trzeba liczyć.
Nawet KMP podaje w katalogu 10,5 w mieście.
No, ale póki się nie pojeździ to się nie dowiemy ile bestia wciąga.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
8, 5 to kotłuje 2.0CRDi i to przy delikatnej jeździe hi hi hi. .....
Z doświadczenia mojego ojca z Carensa z tym silnikiem wychodzi średnio ok 11l/100km . Tak więc w KS spodziewałbym się raczej 12.....
Z doświadczenia mojego ojca z Carensa z tym silnikiem wychodzi średnio ok 11l/100km . Tak więc w KS spodziewałbym się raczej 12.....
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- marcin_open
- Uzależniony
- Posty: 166
- Rejestracja: 25 sty 2014, 10:20
- Czym jeżdzę: na razie bez
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Hmm ... nie mam pojęcia ale jeźeli mówicie nawet 12 to trzeba chyba w gaz zainwestować ... Choć osobiście zawsze byłem przeciw tej instalacji.
odebrana 08.05.2014r. Kia Sportage 2.0 GDi XL
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Myślę, że cena instalacji gazowej do silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny Ciebie odstraszy.
-
- Uzależniony
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 paź 2010, 15:24
- Czym jeżdzę: sportage 1,7 CRDi
- Lokalizacja: Uć
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
jeździłem hultajem i40 z tym silnikiem spalanie w trasie 7,5l/100km przy naprawdę spokojnej jeździe, w mieście raczej małym około 11/100
Teść, który jeździ tym samochodem na co dzień nie schodzi poniżej 13l/100 km ale to wynika też ze sposobu eksploatacji, czyli samochód jest po to żeby nim jeździć więc wyprawa do kiosku po gazetę nie jest niczym nadzwyczajnym. W hultaju silnik naprawdę fajny reakcja na gaz poprawna, chociaż przyzwyczaiłem się do diesla.
Teść, który jeździ tym samochodem na co dzień nie schodzi poniżej 13l/100 km ale to wynika też ze sposobu eksploatacji, czyli samochód jest po to żeby nim jeździć więc wyprawa do kiosku po gazetę nie jest niczym nadzwyczajnym. W hultaju silnik naprawdę fajny reakcja na gaz poprawna, chociaż przyzwyczaiłem się do diesla.
jeżdżę Sportage 1,7 CRDi
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Nie rozumiem po grzyba kupować taki silnik nawet instalacji LPG nie założysz. Spalanie kosmiczne. Przyspieszenia ma podobne jak 2.0 DOHC. Bezpośredni wtrysk nie lubi chrzczonej benzyny, czyli pod każdym względem LIPA.
- Przemek1472
- Uzależniony
- Posty: 373
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 18:35
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDi GT Line 7DCT+ MAX | Orange
- Lokalizacja: Nadarzyn
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Sprzedawca powiedział, że do kalogowego spalania to 1,5 - 2 litrów średni trzeba dołożyć i to by się zgadzało.
Powaga jest zwykle strojem głupców
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
karlos pisze: (...) Bezpośredni wtrysk nie lubi chrzczonej benzyny, (...)
Już nie przesadzaj, kolego. CRDi jak każdy diesel na CR też nie lubi kiepskiego ON, a jakoś jeżdżą ludzie i nie narzekają... Jak ktoś tankuje byle gówno to potem zostaje z gównem. Jak ktoś tankuje na nieszemranej stacji to nie powinien się bać. Swoją drogą 1.6 GDI na forum też sporo jest i póki co wszystkie żyją.
Jak tak patrzyłem po necie na spalania ix35 2.0 GDI to nie ma dramatu. 11-12 l w mieście przy silniku 2.0 to raczej nic dziwnego.
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lut 2014, 22:58
- Czym jeżdzę: SPORTAGE 2.0 GDI AWD XL
RIO XL
1.4 DOHC CVVT
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Witam
jutro zamawiam Sportage 2014 2.0 GDI AWD, w automacie wersja limitowana z wyposażeniem XL na 18 i też trochę mnie
martwi spalanie, chciałem założyć gaz ale do 2.0 GDI jest problem, w Bydgoszczy jeszcze nie mają dobrej mapy do wgrania
cena instalacji około 5 - 5.5 tyś i ponoć oprócz gazu również pobiera około 30% benzyny i co najgorsze po założeniu instalacji
traci się gwarancję. Co o tym sądzicie a może ktoś ma już gaz w tej wersji silnika? Dodatkowo rozczarowałem się bo nie mogę
zamówić panoramy jesli jest to wersja limitowana, obłed. Pzdr Bilwaldi
jutro zamawiam Sportage 2014 2.0 GDI AWD, w automacie wersja limitowana z wyposażeniem XL na 18 i też trochę mnie
martwi spalanie, chciałem założyć gaz ale do 2.0 GDI jest problem, w Bydgoszczy jeszcze nie mają dobrej mapy do wgrania
cena instalacji około 5 - 5.5 tyś i ponoć oprócz gazu również pobiera około 30% benzyny i co najgorsze po założeniu instalacji
traci się gwarancję. Co o tym sądzicie a może ktoś ma już gaz w tej wersji silnika? Dodatkowo rozczarowałem się bo nie mogę
zamówić panoramy jesli jest to wersja limitowana, obłed. Pzdr Bilwaldi
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Tak, zamawiając wersje limitowane nie można korzystać z innych opcji wyposażenia/innych pakietów dodatkowych. Jedynie automat/AWD/lakier metallic. Coś za coś, dadzą Ci taniej pewne opcje, ale nie pozwolą wziąć innych.
Niestety to specyfika silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Instalacja gazowa do nich kosztuje zauważalnie więcej niż do dotychczasowego MPI. Za 5-5,5 tys. to powinna być już całkiem OK instalacja do GDI. Co do pobierania benzyny - to prawda. Jest to konieczne, żeby nie zatrzeć wtrysków - benzyna je schładza. Proporcje są różne, ale 20-30% benzyny w mieszance paliwowej to taki standard.
Nikt jeszcze nie ma tutaj LPG w tym silniku, bo ten silnik jest w sprzedaży od stycznia.
Musiałbyś uderzyć do posiadaczy Hyundaia ix35, tam już silnik 2.0 GDI jest dłużej w ofercie, może ktoś gazował chociaż osobiście w to wątpię.
Generalnie spalania na trasie bym się nie bał, spali podobnie co 1.6 GDI. W mieście faktycznie już gorzej.
Ja ostatecznie, wczoraj, zamówiłem jednak 1.6 GDI. Po teście stwierdziłem, że wbrew pozorom wystarcza do jazdy. Myślałem jeszcze nad 1.7 CRDi i później zachipowaniu, ale odpuściłem sobie.
Niestety to specyfika silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Instalacja gazowa do nich kosztuje zauważalnie więcej niż do dotychczasowego MPI. Za 5-5,5 tys. to powinna być już całkiem OK instalacja do GDI. Co do pobierania benzyny - to prawda. Jest to konieczne, żeby nie zatrzeć wtrysków - benzyna je schładza. Proporcje są różne, ale 20-30% benzyny w mieszance paliwowej to taki standard.
Nikt jeszcze nie ma tutaj LPG w tym silniku, bo ten silnik jest w sprzedaży od stycznia.
Musiałbyś uderzyć do posiadaczy Hyundaia ix35, tam już silnik 2.0 GDI jest dłużej w ofercie, może ktoś gazował chociaż osobiście w to wątpię.
Generalnie spalania na trasie bym się nie bał, spali podobnie co 1.6 GDI. W mieście faktycznie już gorzej.
Ja ostatecznie, wczoraj, zamówiłem jednak 1.6 GDI. Po teście stwierdziłem, że wbrew pozorom wystarcza do jazdy. Myślałem jeszcze nad 1.7 CRDi i później zachipowaniu, ale odpuściłem sobie.
- selva
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Ale dołozyli do pieca zamieniając DOHC na GDI, aż 3 KM ugrali tym sposobem, kosztem skomplikowania silnika i utrudnienia LPG
No chyba że błąd w katalogu bo nie wierzę...
W zamian - praktycznie nic (spalanie lepsze? - please, o ile, 0,3L/100km ?).
Czekałem na GDI i nawet chętnie bym wziął, bo samo przez się było oczywiste, że bezpośrendni wtrysk ma nieść za sobą osiągi charakterystyczne dla tej konstrukcji Hyundaia, czyli:
Szkoda że nie ma wyboru starszej jednostki DOHC, bo może być podobnie jak w grupie VW-A, gdzie zamiast 1.6 FSI ludzie brali (np Octavię tour) 1.6 MPI i mieji wy.. wyrąbane na to że coś się może zepsuć. Choć tam była większa wartość dodana, gdyż bezpośredni wtrysk dawał 15KM więcej (15%) a nie 3 KM (lol 2%).
Bez urazy dla posiadaczy, silnik i autko naprawdę bardzo fajne, ośmielam się jedynie na słowa krytyki odnośnie polityki koncernu.
No chyba że błąd w katalogu bo nie wierzę...
W zamian - praktycznie nic (spalanie lepsze? - please, o ile, 0,3L/100km ?).
Czekałem na GDI i nawet chętnie bym wziął, bo samo przez się było oczywiste, że bezpośrendni wtrysk ma nieść za sobą osiągi charakterystyczne dla tej konstrukcji Hyundaia, czyli:
2.0L (1999cc) version of this engine featuring the same 81mm bore but with a longer stroke of 97mm that produces 164 hp @ 6,500rpm and 201 N·m at 4,800rpm for MPI and 174 hp at 6,500rpm with 213 N·m of torque at 4,700 rpm for GDI.
Szkoda że nie ma wyboru starszej jednostki DOHC, bo może być podobnie jak w grupie VW-A, gdzie zamiast 1.6 FSI ludzie brali (np Octavię tour) 1.6 MPI i mieji wy.. wyrąbane na to że coś się może zepsuć. Choć tam była większa wartość dodana, gdyż bezpośredni wtrysk dawał 15KM więcej (15%) a nie 3 KM (lol 2%).
Bez urazy dla posiadaczy, silnik i autko naprawdę bardzo fajne, ośmielam się jedynie na słowa krytyki odnośnie polityki koncernu.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Właśnie dlatego szukałem DOHC 2.0.
Poprzednio miałem DODGE CALIBER CRDI 2.0 140 KM, i powiem tak, moment obrotowy robi swoje
wciskam pedał gazu i nie ważne jaki bieg, szedł jak zły - 140 Km/h szósty bieg na autostradzie wciskam gaz i przyspiesza bez gadania. Średnie spalanie na autostradzie 7 l/100 km - jak dla mnie całkiem przyzwoicie.
Ale swoje miał już przejechane i czas było na zmianę.
Mając wcześniej auto z LPG szukałem czegoś co łatwo można przystosować na LPG.
Padło na Kia Sportage 2.0 DOHC, co prawda nie ma takiego kopa jak DODGE ale bardzo przyjemnie się jeździ i jest jednak większy komfort jazdy, no i wygląda ładnie
Znalazłem na allegro, czarny metalik, skóra, multimedia PIONIER no i .... - jak to się mówi napaliłem się jak szczerbaty na suchary - KUPIŁEM. Spalanie w drodze powrotnej 9,8 l/100 km trochę dużo w porównaniu z DODGIEM.
Zainstalowałem LPG: STAG 4 Q-BOX, wtryskiwacze HANA, zbiornik 68 L.
Spalanie około 12,5 L/100 km, co przy cenie 2,53 zł/l = w zaokrągleniu 32 zł/100 km.
Różnicy pomiędzy benzyną a lpg podczas jazdy nie czuję.
Przejechałem dopiero 600 km więc nie mogę nic powiedzieć o eksploatacji. Jak wykręcę więcej to poinformuję.
pozdrawiam
Poprzednio miałem DODGE CALIBER CRDI 2.0 140 KM, i powiem tak, moment obrotowy robi swoje
wciskam pedał gazu i nie ważne jaki bieg, szedł jak zły - 140 Km/h szósty bieg na autostradzie wciskam gaz i przyspiesza bez gadania. Średnie spalanie na autostradzie 7 l/100 km - jak dla mnie całkiem przyzwoicie.
Ale swoje miał już przejechane i czas było na zmianę.
Mając wcześniej auto z LPG szukałem czegoś co łatwo można przystosować na LPG.
Padło na Kia Sportage 2.0 DOHC, co prawda nie ma takiego kopa jak DODGE ale bardzo przyjemnie się jeździ i jest jednak większy komfort jazdy, no i wygląda ładnie
Znalazłem na allegro, czarny metalik, skóra, multimedia PIONIER no i .... - jak to się mówi napaliłem się jak szczerbaty na suchary - KUPIŁEM. Spalanie w drodze powrotnej 9,8 l/100 km trochę dużo w porównaniu z DODGIEM.
Zainstalowałem LPG: STAG 4 Q-BOX, wtryskiwacze HANA, zbiornik 68 L.
Spalanie około 12,5 L/100 km, co przy cenie 2,53 zł/l = w zaokrągleniu 32 zł/100 km.
Różnicy pomiędzy benzyną a lpg podczas jazdy nie czuję.
Przejechałem dopiero 600 km więc nie mogę nic powiedzieć o eksploatacji. Jak wykręcę więcej to poinformuję.
pozdrawiam
- selva
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Racja kolego, tutaj na wolnossącym silniku przy tej objętości i masie auta to trzeba ciągnąć mocno na obroty, żeby było ciekawie.
Na LPG już nie zmieniam biegów poniżej 4500
Przy rozpędzaniu ostatnio miałem 130 na 3 biegu (wtedy to dopiero idzie jak dziki) i 150 na 4-tym.
Spalanie 12-13 czyli odpowiednik 7l Pb. Teraz to dopiero czuję fun z jazdy. Wcześniej to był niedosyt że wydało się ~100k na auto, które a wlecze się na 30% osiągów, bo inaczej spalanie boli.
Na LPG już nie zmieniam biegów poniżej 4500
Przy rozpędzaniu ostatnio miałem 130 na 3 biegu (wtedy to dopiero idzie jak dziki) i 150 na 4-tym.
Spalanie 12-13 czyli odpowiednik 7l Pb. Teraz to dopiero czuję fun z jazdy. Wcześniej to był niedosyt że wydało się ~100k na auto, które a wlecze się na 30% osiągów, bo inaczej spalanie boli.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 paź 2010, 16:30
- Czym jeżdzę: Hyundai Ix20 1.6
Zamówiony Sportage 2.0 GDI AT wersja L
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
selva pisze:Ale dołozyli do pieca zamieniając DOHC na GDI, aż 3 KM ugrali tym sposobem, kosztem skomplikowania silnika i utrudnienia LPG
No chyba że błąd w katalogu bo nie wierzę...
W zamian - praktycznie nic (spalanie lepsze? - please, o ile, 0,3L/100km ?).
GDI.
Jak czytam takie bzdury to nie wierzę, że można wypisywać takie farmazony
Po pierwsze maksymalny moment obrotowy w 2.0 GDI wynosi 205/4000obr/min , w 2.0 MPI 194/4600 w związku z tym
elastycznością 2.0 GDI miażdży to Twoje cudowne 2.0 MPI
Dane producenta cyt.......
60-100 9,4s GDI 10,8 MPI
80-120 13,4 GDI 18,2 MPI
Nie mówiąc o prędkości max 196km/h GDI 184km/h MPI i 6 biegowej skrzyni biegów w nowej benzynie.Czyli będzie szybciej,oszczędniej i ciszej w kabinie przy prędkościach autostradowych.
Nie ma o czym gadać Kolego
Ostatnio zmieniony 08 mar 2014, 22:41 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
ja tam baba jestem i do tego (znowu) blondynka, ale mi w serwisie też mówili, że GDI jest oszczędniejsze w spalaniu i osiągi ma większe niz moje DOHC... no ale babie można wszystko wmówić (no prawie )
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
A ja i tak zachorowałem na amerykańska wersję 2,4i 176KM. Osiągi jak 184KM diesel a gazunek no problem (silnik flexi fuel) . Aktualnie poluję na taką 2-3 letnia (za wielką wodą of kos).
Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem
Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- XV 1900
- Uzależniony
- Posty: 209
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
- Gadu Gadu: 8000250
- Lokalizacja: Milcz
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
Ja mam właśnie taką w automacie zagazowałem ją koszt 3250 zł STAG i 80l. zbiornik. Jeździ się fajnie
Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie
11 Nm - faktycznie miażdży hehehehehehehe. Poczekajcie trochę bo to jest nowy silnik. Może będzie tak cudowny jak FSI w VW zwłaszcza te pierwsze serie które robiły 30 000 km i silnik do wymiany. Nie ma to jak stara sprawdzona konstrukcja. KS kupiłem dopiero po 3 latach od wejścia na rynek tak aby poprawili wszystkie mankamenty tego auta na bazie doświadczeń klientów. I nikt nie wmówi mi, że GDI jest to ekonomiczniejszy silnik - 2.0 DOHC 10 l LPG na 100 km (czyli 25 zł na 100 km). Jakieś pytania? Więc mam w d...pie te 11 Nm bo na 100 000 km po zwrocie kosztów instalacji na czysto zostaje 15 000 zł w kieszeni. A ten argument z prędkościami maksymalnymi to mnie TOTALNIE POWALIŁ NA KOLANA buahahahahaha. Pewnie będziesz ją rozwijał każdorazowo zaraz po wyjeździe z garażu heheheheheh
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika