Tuning silnika 184KM
- seth
- Bywalec
- Posty: 80
- Rejestracja: 22 kwie 2011, 17:49
- Czym jeżdzę: 2.0CRDI 184KM 4WD XL AT, dach kluczyk18-alu
- Lokalizacja: Gdańsk
Tuning silnika 184KM
Może kogoś zainteresuje - załączam fragment korespondencji z firmą zajmującą się podkręcaniem mocy silnika. Dotyczy wersji 2.0CRDI 184KM, zaproponowany przez firmę koszt to 2400 zł, prześpię się z tematem i może w 2012 się zdecyduję:
"Witamy Pana
W przypadku Pana samochodu KIA Sportage 2011 2.0CRDI 4WD AT z silnikiem 184KM będącego na gwarancji fabrycznej zalecamy tak jak wybiera gro klientów wykonujących u nas modernizacje - opcję Digital Power Pack (DPP Multichannel – programowalny indywidualnie sterownik zewnętrzny), gdyż pozwala na łatwy powrót do stanu perwotnego - bezśladowo.
Po odłączeniu systemu DPP za pomocą złączy Plug and Play elektronika powraca do stanu pierwotnego, a samochód odbierany jest jako seryjny.
Wykonanie modernizacji owocuje zwiększeniem mocy poprzez system DPP Multichannel o ok. 25 KM i 55 - 60 Nm. więcej (przyrosty zależą od indywidualnej pracy danego egzemplarza)
Opcja DPP Multichannel - cała modernizacja w tym przypadku wykonana w formie indywidualnej optymalizacji poprzez DPP Multichannel to: 2200 - 2400 zł brutto
(cena obejmuje samochód z seryjnym wyposażeniem bez wprowadzonych dodatkowych modernizacji)"
"Witamy Pana
W przypadku Pana samochodu KIA Sportage 2011 2.0CRDI 4WD AT z silnikiem 184KM będącego na gwarancji fabrycznej zalecamy tak jak wybiera gro klientów wykonujących u nas modernizacje - opcję Digital Power Pack (DPP Multichannel – programowalny indywidualnie sterownik zewnętrzny), gdyż pozwala na łatwy powrót do stanu perwotnego - bezśladowo.
Po odłączeniu systemu DPP za pomocą złączy Plug and Play elektronika powraca do stanu pierwotnego, a samochód odbierany jest jako seryjny.
Wykonanie modernizacji owocuje zwiększeniem mocy poprzez system DPP Multichannel o ok. 25 KM i 55 - 60 Nm. więcej (przyrosty zależą od indywidualnej pracy danego egzemplarza)
Opcja DPP Multichannel - cała modernizacja w tym przypadku wykonana w formie indywidualnej optymalizacji poprzez DPP Multichannel to: 2200 - 2400 zł brutto
(cena obejmuje samochód z seryjnym wyposażeniem bez wprowadzonych dodatkowych modernizacji)"
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Tuning silnika 184KM
Z opinii zaczytanych w necie można wnioskować, że oferta pochodzi od firmy 44tuning - generalnie mają dobre opinie, ale trafiłem również na taki topic . Ja na wejściu wykluczałem wszelkiego rodzaju power boxy, ale z opisów wynika że ten DPP jest indywidualnie programowalny i efekt jest lepszy. Chociaż przyrost nie jest powalający - ciekaw jestem czy będzie to odczuwalne ?
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 15 mar 2011, 19:55
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 184KM 4WD
- Lokalizacja: Warsaw
Re: Tuning silnika 184KM
Obawiam się, że taki przyrost mocy i momentu przy tej masie samochodu może nie być zbyt odczuwalny.
Ja z resztą mam dość traumatyczne przeżycia z przechipowaniem mojego poprzedniego samochodu: Renault Megane II 1,9 DCi. Przeczipowanie nastąpiło po przejechaniu 70 tyś, moment obrotowy został podniesiony o 100Nm do 370 Nm, a moc o 24Km do 144Km. Samochód przejechał jeszcze 55 tyś, po czym wystrzeliła panewka i silnik był do wyrzucenia. Koszt remontu - 8500 zł, ewentualnie kupno i montaż nowego. Pożegnałem się z Megane w takim stanie jaki był.
Z tego powodu byłbym bardzo ostrożny w chipowaniu silników.
Ja z resztą mam dość traumatyczne przeżycia z przechipowaniem mojego poprzedniego samochodu: Renault Megane II 1,9 DCi. Przeczipowanie nastąpiło po przejechaniu 70 tyś, moment obrotowy został podniesiony o 100Nm do 370 Nm, a moc o 24Km do 144Km. Samochód przejechał jeszcze 55 tyś, po czym wystrzeliła panewka i silnik był do wyrzucenia. Koszt remontu - 8500 zł, ewentualnie kupno i montaż nowego. Pożegnałem się z Megane w takim stanie jaki był.
Z tego powodu byłbym bardzo ostrożny w chipowaniu silników.
Cieszę się swoim 2.0 CRDI 184KM 4WD, ATE, SRK, LST, NVN, SRN, AW8, MET, itp.. itd..
Re: Tuning silnika 184KM
Uszkodzenie panewki niekoniecznie musi być powodem chipowania silnika. U kolegi jeżdżącego spokojnie w Scenicu II 1.5 dCi po przebiegu 130 tys. bez tuningu także padła panewka. Jest to prawdopodobnie wada materiału.
Chiptuning nie jest groźny o ile jest to zrobione jak należy. Z dystansem należy też podejść do tzw. indywidualego podjścia do klienta. Tunerzy mają gotowe zestawy, mapy, itp. i generalnie dopasowują je tylko do silnika co nie jest wielkim wyśiłkiem jeśli nie wykazuje on już jakiegoś stopnia zużycia. Klient po prostu chętniej zapłaci większą cenę jak słyszy że jego silnik jest robiony indywidualnie.
Tuningu nie ma co się bać jeśli jest robiony przez kompetentną osobę i nie próbujemy zrobić później z auta rajdówki. Generalnie stosujemy te same zasady co normalnie, tj. nie wysilamy silnika a zimno, schładzamy na wolnych obrotach turbinę przed zgaszeniem, nie przekraczamy obrotów mocy maksymalnej i oczywiście stosujemy porządne oleje.
Zapewniam że te 25KM, a bardziej ponad 50 Nm momentu da się odczuć, a i spalanie wcale nie musi specjalnie wzrosnąć. Cena 2400 wydaje mi się jednak z lekka wygórowana.
Chiptuning nie jest groźny o ile jest to zrobione jak należy. Z dystansem należy też podejść do tzw. indywidualego podjścia do klienta. Tunerzy mają gotowe zestawy, mapy, itp. i generalnie dopasowują je tylko do silnika co nie jest wielkim wyśiłkiem jeśli nie wykazuje on już jakiegoś stopnia zużycia. Klient po prostu chętniej zapłaci większą cenę jak słyszy że jego silnik jest robiony indywidualnie.
Tuningu nie ma co się bać jeśli jest robiony przez kompetentną osobę i nie próbujemy zrobić później z auta rajdówki. Generalnie stosujemy te same zasady co normalnie, tj. nie wysilamy silnika a zimno, schładzamy na wolnych obrotach turbinę przed zgaszeniem, nie przekraczamy obrotów mocy maksymalnej i oczywiście stosujemy porządne oleje.
Zapewniam że te 25KM, a bardziej ponad 50 Nm momentu da się odczuć, a i spalanie wcale nie musi specjalnie wzrosnąć. Cena 2400 wydaje mi się jednak z lekka wygórowana.
-
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 01 kwie 2011, 18:37
- Czym jeżdzę: KIA . . .
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Tuning silnika 184KM
wlodek3 pisze:Ja z resztą mam dość traumatyczne przeżycia z przechipowaniem mojego poprzedniego samochodu: Renault Megane II 1,9 DCi. Przeczipowanie nastąpiło po przejechaniu 70 tyś, moment obrotowy został podniesiony o 100Nm do 370 Nm, a moc o 24Km do 144Km.
Czy mógłbym zobaczyć jakieś pomiary z hamowni tego auta, bo przyrosty są jakieś abstrakcyjne jak dla mnie, zwłaszcza przyrost momentu obrotowego - czego takiego nie robi się francuzom które mają słabe sprzęgła
Shrek pisze:Cena 2400 wydaje mi się jednak z lekka wygórowana.
Też tak osobiście uważam, zwłaszcza że mówimy tu o PowerBox'ie tylko z inną nazwą W mojej sieci (V-tech Tuning) mówimy na to RedBox i kosztuje on aż 1300 zł brutto (również z możliwością indywidualnego dostrojenia box'a przez komputer)
Jeśli chodzi o chiptuning jednostki 2.0 CRDi 184 KM to udało mi się uzyskać przyrost rzędu 29 KM i 60 Nm, który jest w pełni odczuwalny i odbija się również na mniejszym spalaniu (skrzynia automatyczna, napęd 4x4 - średnie spalanie 9,7l/100km). Zostało to uzyskane poprzez przeprogramowanie sterownika - koszt takiej modyfikacji to jedynie 1500 zł (i tu podpowiedź - jeszcze w styczniu mamy promocję!).
Dlatego też dawanie się naciągać na jakieś moduły za ponad 2000 zł wydaje mi się śmieszne i nieuczciwe ze strony sprzedawcy.
Na koniec dodam, że mądry i profesjonalny chiptuning czy PowerBox to jedynie przyjemność i zero obaw o auto (oczywiście nie wykluczamy usterek które i tak mogą się wydarzyć podczas używania auta).
Wykres z hamowni poniżej w linku.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Tuning silnika 184KM
Ja właśnie przymierzam się do Redboxa. W przyszłym tygodniu może pojadę do V-techu na przymiarkę na hamowni i zobaczę co to z tego będzie...
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Tuning silnika 184KM
Przebieg wykresu momentu i mocy wydaje się trochę dziwny, szczególnie przesunięcie momentu w przedziale 1200-1600 obr.
Tak samo peak przy 3400? co to oznacza?
Widać że moc fabryczna to 178KM a nie 184KM, w transporcie uciekło gdzieś te 6 kucyków
Widziałem wykres silnika 2.0 136KM po chipie i myślałem że w przypadku 2.0 184 wzrost mocy będzie na poziomie 220 KM no i że przebieg wykresu będzie zbliżony do 136KM a tu rozczarowanie i góry i dołki.
Tak samo peak przy 3400? co to oznacza?
Widać że moc fabryczna to 178KM a nie 184KM, w transporcie uciekło gdzieś te 6 kucyków
Widziałem wykres silnika 2.0 136KM po chipie i myślałem że w przypadku 2.0 184 wzrost mocy będzie na poziomie 220 KM no i że przebieg wykresu będzie zbliżony do 136KM a tu rozczarowanie i góry i dołki.
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 01 kwie 2011, 18:37
- Czym jeżdzę: KIA . . .
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Tuning silnika 184KM
Problem w tym, że był to automat, a pokazany tu przez Ciebie wykres jest z manualnej skrzyni biegów. W automatach prawie każdy pomiar z dołu obrotów jest inny (nie można wcisnąć 100% gazu w niskich obrotach, gdyż automat zredukuje bieg, dlatego moment wciskania gazu do oporu jest zawsze inny w przypadku automatów) , dlatego analizowałbym wykres dopiero od 2000 obrotów.
Co do przyrostów to osobiście uważam, że są bardzo ładne a moment obrotowy jest bardziej płaski co odbija sie na równomiernym przyśpieszaniu w dłuższym zakresie obrotów. Bardzo bym chciał zrobić program w 2.0 CRDi 184KM ale z manualną skrzynią biegów. Wtedy można by w pełni wszystko porównać, może ktoś chętny???
Co do przyrostów to osobiście uważam, że są bardzo ładne a moment obrotowy jest bardziej płaski co odbija sie na równomiernym przyśpieszaniu w dłuższym zakresie obrotów. Bardzo bym chciał zrobić program w 2.0 CRDi 184KM ale z manualną skrzynią biegów. Wtedy można by w pełni wszystko porównać, może ktoś chętny???
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Tuning silnika 184KM
A i teraz już rozumiem ten burzliwy początek wykresu dzięki za wyjaśnienie
jak tylko odbiorę swoje auto to przymierzam się właśnie do RedBoxa. Ma on standardowy soft ,czy układany specjalnie pod konkretny silnik? mam na myśli indywidualne dostrajanie
jak tylko odbiorę swoje auto to przymierzam się właśnie do RedBoxa. Ma on standardowy soft ,czy układany specjalnie pod konkretny silnik? mam na myśli indywidualne dostrajanie
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 01 kwie 2011, 18:37
- Czym jeżdzę: KIA . . .
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Tuning silnika 184KM
Z RedBox'em w praktyce wygląda to tak, że najpierw testujemy auto na nastawach domyślnych (wgranych fabrycznie). Jeśli wychodzi ładnie to fajnie jest i zostawiamy. Jeśli natomiast widzę, że można coś poprawić, podłączam kompa i indywidualnie dostrajam box'a pod konkretny model aby uzyskać jak najlepszy efekt. W każdym bądź razie, każdy RedBox ma możliwość dostrojenia.
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Tuning silnika 184KM
Odświeżę temat, czy ktoś z posiadaczy wersji 2.0 Crdi 184KM zdecydował się na chip//box?
Jakie opinie, co podczas wizyty w seriwsie, jakie spalenie itp.
Proszę o informację w tym temacie
Jakie opinie, co podczas wizyty w seriwsie, jakie spalenie itp.
Proszę o informację w tym temacie
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: Tuning silnika 184KM
Cisco... qsi, no nie
Ja swoją odebrałem w połowie września (czyli mniej niż miesiąc temu). Nakręcone mam 6,5 tysiąca. Teoretycznie: silnik się już "ułożył" i sam będę się zastanawiał. A może za jakiś czas przyjdzie wywalić DPF'a
Śledzę również stosowne wątki na innych forach (FRA, US (choć tu dizla nie uświadczysz), DEU i RUS (tu jest tego najwięcej)).
Ale może u nas w POL już ktoś jeździ "podkręcony"
Ja swoją odebrałem w połowie września (czyli mniej niż miesiąc temu). Nakręcone mam 6,5 tysiąca. Teoretycznie: silnik się już "ułożył" i sam będę się zastanawiał. A może za jakiś czas przyjdzie wywalić DPF'a
Śledzę również stosowne wątki na innych forach (FRA, US (choć tu dizla nie uświadczysz), DEU i RUS (tu jest tego najwięcej)).
Ale może u nas w POL już ktoś jeździ "podkręcony"
Re: Tuning silnika 184KM
Nie rozumiem... 184 KM i jeszcze podkręcać?
Hmm po co?
Mam 150 KM i w zupełności mi to wystarcza i tak mnie wkurzają te ślamazary, które zmuszają mnie do użycia pedału hamulca co chwilę.
Każdy wyczyn wpływa niekorzystnie trwałość auta. Gdyby tak nie było jeździlibyśmy bolidami F1 a nie jeździmy bo po trzech wyścigach silnik jest zarżnięty.
Hmm po co?
Mam 150 KM i w zupełności mi to wystarcza i tak mnie wkurzają te ślamazary, które zmuszają mnie do użycia pedału hamulca co chwilę.
Każdy wyczyn wpływa niekorzystnie trwałość auta. Gdyby tak nie było jeździlibyśmy bolidami F1 a nie jeździmy bo po trzech wyścigach silnik jest zarżnięty.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Tuning silnika 184KM
Cóż.... mi ciągle brakuje pod pedałem.... Parafrazujac amerykańskie powiedzonko o silnikach (od dużej pojemności lepsza jest większa pojemność) - Od dużej mocy lepsza jest większa moc
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Tuning silnika 184KM
@Navkol Oj kusi kusi
@kjs62 wiesz apetyt rośnie w miarę jedzenia, już sie przyzwyczaiłem do tych 184 kucy i chętnie powiększyłbym stadko i przygarnął jeszcze kilka Niutków
@kjs62 wiesz apetyt rośnie w miarę jedzenia, już sie przyzwyczaiłem do tych 184 kucy i chętnie powiększyłbym stadko i przygarnął jeszcze kilka Niutków
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: Tuning silnika 184KM
W sieci (na jednym z internacjonalych for) wydłubałem TO.
Za 230 ojro niby dostajesz:
184 -> 238 HP
383 -> 468 Nm
Tylko ciekawe jak z tym box'em jest w "realu"
EDIT: uuuuppppsssss...nie ja pierwszy to wykopałem... więcej w tutaj: "power box do 2.0 crdi 184" (może by je połączyć )
Za 230 ojro niby dostajesz:
184 -> 238 HP
383 -> 468 Nm
Tylko ciekawe jak z tym box'em jest w "realu"
EDIT: uuuuppppsssss...nie ja pierwszy to wykopałem... więcej w tutaj: "power box do 2.0 crdi 184" (może by je połączyć )
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Tuning silnika 184KM
Hmmm, jakoś sceptycznie podchodzę do takich boxów...
Jakby było to na miejscu to co innego, można założyć, przetestować, zwrócić a tak jeżeli będzie to niewypał to 900zł w plecy.
Ostatnio napisałem do V-tech prze formularz zgłoszeniowy, ale mnie olali, zero odezwu przez 2 m-ce
Jakby było to na miejscu to co innego, można założyć, przetestować, zwrócić a tak jeżeli będzie to niewypał to 900zł w plecy.
Ostatnio napisałem do V-tech prze formularz zgłoszeniowy, ale mnie olali, zero odezwu przez 2 m-ce
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 01 kwie 2011, 18:37
- Czym jeżdzę: KIA . . .
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Tuning silnika 184KM
Navkol pisze:W sieci (na jednym z internacjonalych for) wydłubałem
Za 230 ojro niby dostajesz:
184 -> 238 HP
383 -> 468 Nm
Tylko ciekawe jak z tym box'em jest w "realu"
Uwielbiam takie wynalazki Tylko zachęcam klientów aby je kupowali i przekonali się jakie to g... 238KM ze 184 hmmmm biorę w ciemno
Cisco, czemu nie odezwałeś się bezpośrednio do mnie? Odpowiedź byś miał bardzo szybko. Ogólnie jeśli chodzi o 2.0 CRDi 18$ to wychodzi to na okolice 205-210 KM i +50-60Nm. To są realne przyrosty dla tej jednostki, a zarazem sprawdzone i wszystko ładnie działa (mówię tu o programie oczywiście). Ale z drugiej strony po co przepłacać na program czy porządnego cyfrowego box'a V-techu z mapą pod konkretny silnik jak mona mieć za 230 ojro 238 KM i 468 Nm
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Tuning silnika 184KM
A na RedBox'ie jak wyglądają przyrosty?
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 01 kwie 2011, 18:37
- Czym jeżdzę: KIA . . .
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Tuning silnika 184KM
Wszystko masz tu wraz z wykresami z hamowni (tych wykresów nikt sobie z głowy nie rysuje, uwierzcie )
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Tuning silnika 184KM
baqak - a macie już doświadczenie z usuwaniem DPF w Sportage 3?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot]