Opiszę tu moje doświadczenia z przełożenia reflektorów xenonowych w miejsce standardowych
Wszystkie mocowania oczywiście pasują. Wtyczki pasują oraz sterowanie silniczków działa. Po podłączeniu ledy działają prawidłowo. Nie działa xenon! Zapala się na chwilę i po kilku chwilach gaśnie. Oryginalne przetwornice bez modyfikacji czegoś w komputerze prawdopodobnie nie ruszą.
Podobnie nie każdy zestaw HID działa prawidłowo w KS. Po paru próbach różnych zestawów HID i dobraniu odpowiedniego umieściłem go w halogenowych soczewkach wersji M zamiast żarówek H7. Oczywiście działa i prawie można tak jeździc, ale.. trochę rażą.
Porównywałem optykę i świecenie żarnika z zestawu HID jednocześnie w obu reflektorach - mając po jednej stronie soczewkę pod xenon a po drugiej stronie reflektor z soczewką pod halogen. Halogenowa jest niestety nie do zaakceptowania - pierwsza rzecz to bardzo wysokie oświetlenie strony prawej, a druga sprawa to za słabe odcięcie światła (!) - rażą pomimo skierowania światła w dół. "Cień" jest rażący, jadąc za kimś będziemy oświetlać komuś całą kabinę i razić w lusterkach. Ten cień powyżej lini odcięcia jest dobry gdy świeci słabsza żarówka halogenowa a nie xenon. Z daleka HID w soczewce halogenowej świeci jak kula światła i nawet światło ledów się w tym gubi. Taka sportage wygląda źle.
Wykonałem małą transplantację - czyli zamontowałem przetwornice zestawu HID w miejscu oryginalnej instalacji xenonowej w reflektorze. Usunąłem oryginalne przetwornice i żarniki. Od spodu jest wtyczka którą można rozmontowac - są tam dwa kable które podpiąłem pod zasilanie przetwornicy HID a żarniki H7 zamocowałem odpowiednio w miejscu oryginalnych.
Wszystko działa i świeci świetnie - przede wszystkim nie razi wieśniacko innych kierowców. Sekret tkwi we właściwym kształcie przesłony (w xenonie jest trochę wyższa i bardziej płaska) oraz luster. Na kloszu xenonowym jest oznaczenie DC.
Nie ma problemów z funkcjami komputera. Jedyne zaburzenia jakie zaobserwowałem to spadek zasięgu anteny cb.
Jeszcze jedna sprawa na którą zwracam uwagę - na allegro jest dużo reflektorów xenonowych oryginalnych i w dobrych cenach, choc mają wszystkie odpowiednie oznaczenia i homologacje to gdzies sie coś komuś pomieszało i przesłony są zamontowane dla ruchu lewostronnego!
Nie namawiam nikogo do takich modyfikacji, tym bardziej że oświetlenie halogenowe jest bardzo dobre. Przestrzegam by nie wkładać HIDów pod standardową soczewkę.
Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
Co do reflektorów to najzwyczajniej są z wersji "angielskiej" dlatego świecą na inna stronę.
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
Z tego co pamiętam to na którychś jest strzałka. Ale nie pamiętam na których (czy kontynentalnych czy brytyjskich) i w którą stronę skierowana (choć to juz pewnie mniej ważne)
Edytka mówi, że ta strzałka to gdzieś w okolicy oznaczeń typu reflektora i znaczka homologacji
Edytka mówi, że ta strzałka to gdzieś w okolicy oznaczeń typu reflektora i znaczka homologacji
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
Oznaczenie homologacji i strzałki były IDENTYCZNE jak na lampach fabrycznych w moich halogenowych reflektorach. I w tym problem. Zostały wadliwie zmontowane.
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
Odgrzewam kotleta ale trzeba.
Niedługo dostanę KS w wersji podstawowej. I tu brzmi moje pytanie. Czy lampy z lepszych modeli (halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej) będą pasowały do mojego golasa, w którym takich lam nie mam? Czy wszystkie wtyczki itp są takie same? Oczywiście, jeśli byłaby taka możliwość, zmianę lamp zleciłbym ASO aby nie utracić gwarancji.
No i kolejne pytanie, może nie odpowiedni temat zbytnio, ale chyba też tu może pasować. Chodzi mi o halogeny. Czy jest możliwość ich dołożenia? W niektórych nowych autach instalacje są puszczone i wystarczy dołożyć światła, zmienić manetkę włącznika świateł i wszystko śmiga. Jak ma się sprawa w przypadku KS?
Za odpowiedzi będę wdzięczny. Pozdrawiam
Niedługo dostanę KS w wersji podstawowej. I tu brzmi moje pytanie. Czy lampy z lepszych modeli (halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej) będą pasowały do mojego golasa, w którym takich lam nie mam? Czy wszystkie wtyczki itp są takie same? Oczywiście, jeśli byłaby taka możliwość, zmianę lamp zleciłbym ASO aby nie utracić gwarancji.
No i kolejne pytanie, może nie odpowiedni temat zbytnio, ale chyba też tu może pasować. Chodzi mi o halogeny. Czy jest możliwość ich dołożenia? W niektórych nowych autach instalacje są puszczone i wystarczy dołożyć światła, zmienić manetkę włącznika świateł i wszystko śmiga. Jak ma się sprawa w przypadku KS?
Za odpowiedzi będę wdzięczny. Pozdrawiam
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
- mega_danio
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 gru 2011, 01:16
- Czym jeżdzę: 1.7CRDi
brązowy-metalic- Sand Track - Lokalizacja: Żory
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
Orientuje sie ktoś jaki jest koszt zamontowania xenonów do wersji M?
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
Przetwornice 500 zł
Kosze ok 500 - 1000 zł
Z ledami już tak łatwo nie pójdzie. Potrzebny będzie elektryk i podejrzewam, że najprościej będzie zrobić tak by ledy świeciły cały czas z xenonami.
Kosze ok 500 - 1000 zł
Z ledami już tak łatwo nie pójdzie. Potrzebny będzie elektryk i podejrzewam, że najprościej będzie zrobić tak by ledy świeciły cały czas z xenonami.
- mega_danio
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 gru 2011, 01:16
- Czym jeżdzę: 1.7CRDi
brązowy-metalic- Sand Track - Lokalizacja: Żory
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
luk pisze:Przetwornice 500 zł
Kosze ok 500 - 1000 zł
Z ledami już tak łatwo nie pójdzie. Potrzebny będzie elektryk i podejrzewam, że najprościej będzie zrobić tak by ledy świeciły cały czas z xenonami.
luk masz tu na mysli założenie xenonów w ASO? CZy na własną rękę?Przed zakupem Sportage dowiadywałem się u dealera czy można zamontować Xenonki to otrzymałem odpowiedź że groźi to utratą gwarancjii
- mega_danio
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 gru 2011, 01:16
- Czym jeżdzę: 1.7CRDi
brązowy-metalic- Sand Track - Lokalizacja: Żory
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
W swoim VW Touranie montowałem u znajomego elektryka xenony z przetwornicą koszt z robocizną wyniósł mnie 300zł a światełko było zarąbiste
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
Koszt zrobienia samemu.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
To chyba za zwykłe nie do końca legalne HIDy
Odebrana po 178 dniach:)
- mega_danio
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 gru 2011, 01:16
- Czym jeżdzę: 1.7CRDi
brązowy-metalic- Sand Track - Lokalizacja: Żory
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
Postanowiłem zagłebić sie w ten temat i napisałem maila do serwisu Kia.Ku memu zdziwieniu odpowiedź nadeszła błyskawicznie. Oczywiście podziele się cytując część wiadomości:
Niestety nie ma możliwości zamontowania xenonów. Jakakolwiek ingerencja
w jakikolwiek układ w pojeździe może skutkować utratą gwarancji.
Zlecenie montażu osobom trzecim powinno wiązać się z przejęciem przez
te osoby gwarancji na układ, w którym nastąpiła ingerencja, czyli w tym
konkretnym przypadku na instalację elektryczną pojazdu
Myślę że wyjaśnia do zupełnie jakiekolwiek wątpliwości
Niestety nie ma możliwości zamontowania xenonów. Jakakolwiek ingerencja
w jakikolwiek układ w pojeździe może skutkować utratą gwarancji.
Zlecenie montażu osobom trzecim powinno wiązać się z przejęciem przez
te osoby gwarancji na układ, w którym nastąpiła ingerencja, czyli w tym
konkretnym przypadku na instalację elektryczną pojazdu
Myślę że wyjaśnia do zupełnie jakiekolwiek wątpliwości
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
Ja bym dorzucił także odpowiedzialność mechaniczną na samochód, przecież ksenony trzeba odkręcić i przykręcić (mechanicznie), nie pomijałbym także faktu odpowiedzialności za lakier bo mechanik zapewne będzie się opierał o samochód (lakier może nie autoryzowanymi łapami dotykać). Podziwiam tych gamoni.
Odebrana po 178 dniach:)
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
Tym bardziej, że z tego co się orientuje przetwornice są w lampach a nie na nadwoziu.
Pozostaje tylko kwestia LED i sensora natężenia światła.
Pozostaje tylko kwestia LED i sensora natężenia światła.
- mega_danio
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 gru 2011, 01:16
- Czym jeżdzę: 1.7CRDi
brązowy-metalic- Sand Track - Lokalizacja: Żory
Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L
W takim razie pozostaje jedyn ie obejść się smakiem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika