Strona 1 z 1

ROZPÓRKA TYLNEGO ZAWIESZENIA

: 25 paź 2019, 18:27
autor: czyzyk64
Dzisiaj dzień twórczy , najpierw klocki teraz kolejna rzecz tj. rozpórka tylnego zawieszenia. Element długości około 60 cm oryginalnie występujący w samochodach Hyundai ix35 , i40 oraz w niektórych Optimach w wersjach koreańskich. Rozpórka występuje tylko w modelach samochodów z napędem tylko na przednią oś 2WD i spina w tylnej belce lewy i prawy wahacz. Instalacja polega na odkręceniu dwóch śrub , wstawieniu rozpórki i ponownym skręceniu dwóch śrub razem z rozpórką. Dla lepszego komfortu pracy warto auto podnieś na podnośniku , wtedy zawiecha się nie rozjedzie. Pamiętać należy aby zawieszenie na mocno dokręcać gdy auto już stoi kołami na ziemi. Po zainstalowaniu rozpórki , auto zdecydowanie lepiej się prowadzi w zakrętach. Tył stał się bardziej sztywny i nie buja tak . Jak to mówią troszkę więcej sztywności nigdy nie zaszkodzi. [zlosnik2]

Rozpórka posiada nr org katalogowy 55484-2S000

Śruba x2 nr katalogowy oryginalny 62617-3K200

Podkładka zostaje ta co była.

Re: ROZPÓRKA TYLNEGO ZAWIESZENIA

: 25 paź 2019, 22:04
autor: Owca007
Racja 4WD ma tylne sanki bo jest napęd i jest sztywno, ale tak patrzę na zdjęcie i widzę, że ta rozpórka powoduje, że wahacz nie ugina się na tulei do środka. Jak mi to ładnie pomierzysz znaczy rostaw śrub to idę w produkcję seryjną:). I bez problemu zrobi się z rurki lub płaskownika nawet sztywniejsze.

Re: ROZPÓRKA TYLNEGO ZAWIESZENIA

: 26 paź 2019, 06:10
autor: Marwi
Z płaskownika nie będą sztywniejsze.

Re: ROZPÓRKA TYLNEGO ZAWIESZENIA

: 26 paź 2019, 06:12
autor: czyzyk64
Chyba nie ma sensu się bawić w produkcję, w Hyundaiu za oryginał z i40 wołają koło 100 zł , więc to nie jest dużo.