Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje
: 13 mar 2019, 02:13
Witam,
Dzisiaj pojechałem do innego mechanika sprawdzić zbieżność, bo ciągle jest z tym problem. Okazało się, że nie da rady zrobić zbieżności z tyłu, bo śruby mimośrodowe są tak zapieczone i tuleje się kręcą. Do tego przerwa między owalną podkładką a mocowaniem wahacza jest różna na obu stronach. Być może tuleje są na wyczerpaniu. Facet mi powiedział, że najlepiej wymienić całe wahacze i przy okazji tylne łączniki stabilizatora i wtedy wrócić do niego na ustawienie zbieżności – 4 wheel alingment. Monitor pokazywał, że zbieżność czy to z przodu czy z tyłu nie mieści się w granicach odchyłki.
Wahacze (7 letnie) wyglądają na „zdrowe”. Pytanie czy muszę wymieniać całe wahacze czy mogę same tuleje, jeżeli się da? Prasa jakaś w pracy by się znalazła Przydałoby się pewnie przy okazji za jednym zamachem wymienić również te tuleje, które są pod piastą?
Czy takie śruby mimośrodowe (jak na zdjęciu poniżej)
też muszę wymienić i można je problemu zakupić i gdzie? Na allegro są, ale nie do Sportage. Mechanik mi powiedział, że prawdopodobnie będzie trzeba je uciąć, aby dostać się do wahacza.
Ciekawe jest to, że jak wymieniałem w autoryzowanym serwisie KIA koła, przednie drążki stabilizatora oraz końcówki drążków to ustawili mi pełną zbieżność na cztery koła. Jednakże nie było takiej możliwości, czyli zapłaciłem za połowę pracy.
Dwa tygodnie temu jak robiłem ostatni gwarancyjny serwis - coroczny, ale już u innego dealera KIA ASO to w raporcie napisali, że zbieżność jest OK a znów jej nie wykonali prawidłowo.
Przez cały ten czas nikt z ASO nie miał śmiałości mi powiedzieć, że muszę coś zrobić z tylnym zawieszeniem. Tylko skasowali pieniądze i tyle. Żenada!
Dzisiaj pojechałem do innego mechanika sprawdzić zbieżność, bo ciągle jest z tym problem. Okazało się, że nie da rady zrobić zbieżności z tyłu, bo śruby mimośrodowe są tak zapieczone i tuleje się kręcą. Do tego przerwa między owalną podkładką a mocowaniem wahacza jest różna na obu stronach. Być może tuleje są na wyczerpaniu. Facet mi powiedział, że najlepiej wymienić całe wahacze i przy okazji tylne łączniki stabilizatora i wtedy wrócić do niego na ustawienie zbieżności – 4 wheel alingment. Monitor pokazywał, że zbieżność czy to z przodu czy z tyłu nie mieści się w granicach odchyłki.
Wahacze (7 letnie) wyglądają na „zdrowe”. Pytanie czy muszę wymieniać całe wahacze czy mogę same tuleje, jeżeli się da? Prasa jakaś w pracy by się znalazła Przydałoby się pewnie przy okazji za jednym zamachem wymienić również te tuleje, które są pod piastą?
Czy takie śruby mimośrodowe (jak na zdjęciu poniżej)
też muszę wymienić i można je problemu zakupić i gdzie? Na allegro są, ale nie do Sportage. Mechanik mi powiedział, że prawdopodobnie będzie trzeba je uciąć, aby dostać się do wahacza.
Ciekawe jest to, że jak wymieniałem w autoryzowanym serwisie KIA koła, przednie drążki stabilizatora oraz końcówki drążków to ustawili mi pełną zbieżność na cztery koła. Jednakże nie było takiej możliwości, czyli zapłaciłem za połowę pracy.
Dwa tygodnie temu jak robiłem ostatni gwarancyjny serwis - coroczny, ale już u innego dealera KIA ASO to w raporcie napisali, że zbieżność jest OK a znów jej nie wykonali prawidłowo.
Przez cały ten czas nikt z ASO nie miał śmiałości mi powiedzieć, że muszę coś zrobić z tylnym zawieszeniem. Tylko skasowali pieniądze i tyle. Żenada!