Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Wszystko co dotyczy zawieszenia. Najczęstsze awarie, opinie, porady.
kijak1979
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2018, 00:14
Czym jeżdzę: KiA Sportage 1.7 CDRi 2012

Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: kijak1979 » 13 mar 2019, 02:13

Witam,
Dzisiaj pojechałem do innego mechanika sprawdzić zbieżność, bo ciągle jest z tym problem. Okazało się, że nie da rady zrobić zbieżności z tyłu, bo śruby mimośrodowe są tak zapieczone i tuleje się kręcą. Do tego przerwa między owalną podkładką a mocowaniem wahacza jest różna na obu stronach. Być może tuleje są na wyczerpaniu. Facet mi powiedział, że najlepiej wymienić całe wahacze i przy okazji tylne łączniki stabilizatora i wtedy wrócić do niego na ustawienie zbieżności – 4 wheel alingment. Monitor pokazywał, że zbieżność czy to z przodu czy z tyłu nie mieści się w granicach odchyłki.
Wahacze (7 letnie) wyglądają na „zdrowe”. Pytanie czy muszę wymieniać całe wahacze czy mogę same tuleje, jeżeli się da? Prasa jakaś w pracy by się znalazła :) Przydałoby się pewnie przy okazji za jednym zamachem wymienić również te tuleje, które są pod piastą?

Czy takie śruby mimośrodowe (jak na zdjęciu poniżej)

wahacz tył.JPG


też muszę wymienić i można je problemu zakupić i gdzie? Na allegro są, ale nie do Sportage. Mechanik mi powiedział, że prawdopodobnie będzie trzeba je uciąć, aby dostać się do wahacza.

Ciekawe jest to, że jak wymieniałem w autoryzowanym serwisie KIA koła, przednie drążki stabilizatora oraz końcówki drążków to ustawili mi pełną zbieżność na cztery koła. Jednakże nie było takiej możliwości, czyli zapłaciłem za połowę pracy.

Dwa tygodnie temu jak robiłem ostatni gwarancyjny serwis - coroczny, ale już u innego dealera KIA ASO to w raporcie napisali, że zbieżność jest OK a znów jej nie wykonali prawidłowo.
Przez cały ten czas nikt z ASO nie miał śmiałości mi powiedzieć, że muszę coś zrobić z tylnym zawieszeniem. Tylko skasowali pieniądze i tyle. Żenada!

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: czyzyk64 » 13 mar 2019, 07:33

Moim zdaniem nie musisz wymieniać całych wahaczy. Wystarczy wymienić tylne śruby mimośrodowe, te do ustawiania zbieżności i spokojnie wszystko ustawisz. Co do demontażu śrub to niestety , trzeba będzie je wyciąć. Mechanik w warsztacie spokojnie sobie poradzi albo fleksem albo lisim ogonem to zrobi. Przy okazji jeżeli jest luz na tylnych łącznikach stabilizatora to też to wymień i sprawdź jeszcze gumy na drążku stabilizatora tylnego , bo przeważnie pada razem z końcówkami. Części ja bym zakupił w ASO.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: Owca007 » 13 mar 2019, 09:02

Wahacza zostają wymieniasz same tuleje śruby. To jest fajne w sportu bo na to pozwala. Tuleje kupisz tak naprawdę wszędzie znaczy w każdym sklepie z częściami gorzej ze śrubami. Od Ciebie zależy czy ASO bo wiadomo jakie ceny. Jedź do tych co kasowali i mówili, że wszystko ok niech dają cenę -50% lub lepszą za brak profesjonalizmu. Co do wymiany to prasa tak, a mechanik fajnie jakby miał podgrzewacz indukcyjny bardzo to ułatwia pracę i nic nie spali, a jak nie to Mariusz już napisał jak sobie poradzi. Ja u siebie już co roku robię zbieżność i śrubami ruszę ale jak jechałem od nowości po 3 latach to masakra ledwo poszło. Tak jest to za ciasno pasowane trochę wody ruda i amen. Pamiętam jak żonie w Touaregu robiłem zbieżność, a tam pneumatyka milion śrubek regulacji to 1,5 dnia fleksa, młot, palnik i wyciągałem 4 wahacze wszystko zmieniłem nowe śruby i poszło zrobiło się na cacy ale za to chyba do piekła pójdę.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

kijak1979
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2018, 00:14
Czym jeżdzę: KiA Sportage 1.7 CDRi 2012

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: kijak1979 » 13 mar 2019, 18:28

Dziękuję koledzy za szybkie odpowiedzi :)
Dzwoniłem dziś do tego samego faceta z zapytaniem dlaczego oferował mi wymianę całego wahacza na nowy, a on na to, że nie mają sprzętu żeby same tulejki wymienić. Mógł mi o tym od razu powiedzieć.
Myślę, aby to sam wymienić. Nie wiem jednak czy na lewarkach dam radę. Kiedyś jak robiłem skodę ale to były wahacze przednie to się nieźle namordowałem, ale zrobiłem.
Czy wycięcie śrub będzie można wykonać szlifierką kątową. To się obcina łeb śruby czy trzeba jakoś to inaczej zrobić od strony tulejki w środku?? Nie wiedziałem że fleks albo lisi ogon :) to chodzi o taką oscylacyjną wyrzynarkę. Do takiej mam też dostęp i mógłbym z pracy pożyczyć.

Łączniki stabilizatora też bym wymienił, może przy okazji też gumy na drążku stabilizatora co wspomniał czyzyk64 oraz te dwie tuleje dla wahacza. Jedna co jest tam gdzie śruba mimośrodowa wchodzi i jedna tam pod łożyskiem. Wahacz mogę zabrać do pracy i na prasie wycisnąć tuleję, a tą tulejkę, która jest z drugiej strony pod łożyskiem to mógłbym wykombinować jakiś wyciskacz/wciskacz typu śruba z nakrętkami, podkładki albo kawałki prostokątów z dziurą przez którą przeszłaby śruba. No i do tego jakaś tuleja albo kawałek rury do wyciskania no i coś większego/rura/mówka aby wyciskana tulejka weszła. Mam nadzieję, że wiecie o co chodzi :) Czy czegoś nie pominąłem, jakieś innej tulejki, części? No i oczywiście później na zbieżność.

Co do serwisu KIA to mam już ich dosyć i będę reklamował o zwrot kosztów. No ale to już inna bajka.

kijak1979
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2018, 00:14
Czym jeżdzę: KiA Sportage 1.7 CDRi 2012

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: kijak1979 » 14 mar 2019, 08:13

Mam jeszcze ściskacz do sprężyn :)

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: czyzyk64 » 14 mar 2019, 19:41

Jeżeli chcesz to robić na lewarkach , to powiem Tobie , że nie dasz rady. Musi być co najmniej kanał i zaplecze z kluczami i narzędziami. Zrobić mozna jak najbardziej wszystko , ale napierdzielisz sie jak smok. Ale jeżeli czujesz się na siłach , to czemu nie. Powodzenia. Jak to mówił mój kolega, " nikt nie mówił , że będzie łatwo". [papa]

kijak1979
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2018, 00:14
Czym jeżdzę: KiA Sportage 1.7 CDRi 2012

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: kijak1979 » 14 mar 2019, 23:38

Klucze są i zaplecze z narzędziami jakieś też jest, ale kanału brak. Palnik gazowy taki do lutowania np. miedzi, też mam może bym śruby nagrzał przy okazji i by puściło. Jednak z tego co wyczytałm to niezawsze do końca to pomaga.

Znalazłem również:
- o indukcji jak odkręcić śruby:
https://www.youtube.com/watch?v=vLGKn4uROXU

- jak wyciąć śrube mimośrodową. Koleś troszkę przeklina, ale nic innego więcej nie udało mi się poszukać:
https://www.youtube.com/watch?v=Z6sF6QAKT5U

Zastanawia mnie tylko bo na schemacie jest jeszcze jedna śruba mimośrodowa 54640. Czy tą też należy wymienić? Czy ona też jest uwzględniana przy ustawianiu zbieżności?
552603R000 Rear Lower Suspension Adjusting Camber Bolt.png
552603R000 Rear Lower Suspension Adjusting Camber Bolt.png (133.75 KiB) Przejrzano 7952 razy

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: Owca007 » 15 mar 2019, 00:51

Tak na wahaczu ustawiasz kąt koła na tej drugiej co pytasz ustawiasz zbieżność. Czasami auta mają jeszcze jedną od ustawienia wyprzedzenia np. żony VW.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2019, 08:29 przez Owca007, łącznie zmieniany 1 raz.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: czyzyk64 » 15 mar 2019, 08:20

Jak już będziesz robił , to zrób dla potomnych taki wykaz części zakupionych ze zdjęciami i jakąś relację z walki z przeciwnościami. Powodzenia [papa]

kijak1979
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2018, 00:14
Czym jeżdzę: KiA Sportage 1.7 CDRi 2012

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: kijak1979 » 15 mar 2019, 12:52

Dziękuje za odpowiedzi, pewnie że się podzielę moimi trudnościami. Mam nadzieję, że do tego dojdzie :)

Czy tą śrubę 54640 tą do zbieżności to też kalibruja zawsze przy ustawnianiu? Czy tylko tą od kątów? Ona też się zapieka tak jak ta główna i ciężko będzie ją odkręcić?
Pytam dlatego, bo te śruby są ciężko dostępne w necie i będe musiał udac się do ASO. Koleś co mi wcześniej oferował wymiane całego wahacza wspominał tylko o tej śrubie mimośrodowej na wahaczu którą trzeba wyciąć.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: Owca007 » 15 mar 2019, 14:21

Ona też lubi nie dać się ruszyć. Musisz sprawdzić i zobaczyć czy da się ją obracać. Jak tak to fajnie jak nie to wiadomo co robić :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: czyzyk64 » 15 mar 2019, 17:17

Te śruby do ustawiania zbieżności maja org taki podłużny rowek, który idzie przez całą długość gwintu śruby. Zobacz sobie ją z bliska jak ona wygląda i psiknij tam jakimś odrdzewiaczem , tak co jakiś czas, Na pewno potem lepiej pójdzie . :oki:
Załączniki
552603R000.jpg
552603R000
wahacz tył.JPG
wahacz tył.JPG (48.16 KiB) Przejrzano 7906 razy

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: Owca007 » 15 mar 2019, 22:48

Z nakrętkami i podkładką nie ma zwykle problemu i da się odkręcić. Problematyczne Mariuszu jest zawsze śruba w samej tulei tam rdzewieje- spawa na amen :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

kijak1979
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2018, 00:14
Czym jeżdzę: KiA Sportage 1.7 CDRi 2012

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: kijak1979 » 16 mar 2019, 11:26

Podgląd jak talala :) Dziękuję bardzo :)

Zastanawia mnie tylko jeszcze ta śruba 55230B. Pytałem o tą śrubę Hyundaia i mam wycene na numer części Y552603R00 (około 60zł)
Z KIA dali mi również wycene na K552603R000 (około 123zł). Różnica jest taka, że Hyndai ma tą śrubę połowę taniej.
Pytałem się również sklepów online i np. Korean Parts dał mi wycene 88zł na śrubę 55230B. Otrzymałem również odpowiedź, że jest różnica między śrubą 55230B a 55260 jest w długości.
Zdjęcie dołączone przez kolegę czyzyk64 pokazuje również chyba śrubę 55260. Nie do końca widać.
Pytanie więc która śruba jest właściwa? ;)
Czekam również na potwierdzenie z KIA bo zapytałem się dlaczego na wycenie jest 55260 zamiast 55230B. Jeśli to ta sama śruba to biorę z Hyudaia.

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: czyzyk64 » 16 mar 2019, 16:33

Brałbym śruby z Hyundaja . [papa]
Załączniki
552603R000 Rear Lower Suspension Adjusting Camber Bolt.png
552603R000 Rear Lower Suspension Adjusting Camber Bolt.png (136.92 KiB) Przejrzano 7853 razy

kijak1979
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2018, 00:14
Czym jeżdzę: KiA Sportage 1.7 CDRi 2012

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: kijak1979 » 17 mar 2019, 00:25

No to sprawa wyjajaśniona biorę 55260 [zlosnik2] :pub:
Teraz odnośnie tulei 55215A. Który rodzaj jest lepszy? Znalazłem dwa rodzaje, ale nie jestem pewien czy pierwsza z kołnierzem też będzie dobra?
Capture.JPG
Capture.JPG (24.4 KiB) Przejrzano 7835 razy

Dziś sprawdzałem jak to wygląda w mojej KIA i mam taką jak na zdjęciu 2. Do wycięcia śruby jest przerwa z jednej i drugiej strony więc lisi ogon da radę :strzelac:

Ciekawy sposób na wciskanie/wycisknie tulei (9:35) za pomocą lewarka.
https://www.youtube.com/watch?v=qYzMfVNEI3Y

Bartoszko93
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 25 wrz 2023, 20:18
Czym jeżdzę: Sportage 3 2.0 163km

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: Bartoszko93 » 24 sty 2024, 01:06

Mam pytanie odnośnie śrub bo w sumie nie do końca załapałem, te numery ze zdjęcia o kolorze czerwonym to są OEM Hyundaia czy KIA i czy pasują do Sportka bo już białej gorączki od szukania dostaję pomału.

Gawon
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:57
Czym jeżdzę: 1.7 crdi SLS

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: Gawon » 27 sty 2024, 12:24

Tak, tylko od 2WD w 4wd chyba są inne. Raczej brak w zamiennikach, niektóre są febi, ale taniej były w ASO jak kupowałem

Bartoszko93
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 25 wrz 2023, 20:18
Czym jeżdzę: Sportage 3 2.0 163km

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: Bartoszko93 » 08 lut 2024, 23:40

Właśnie w poniedziałek robiłem tylne zawieszenie i te numery na czerwono ze zdjęcia wyżej są poprawne. Ja akurat kupiłem z firmy Febest to był chyba 1229-001kit i 1229-023kit dokładnie nie pamiętam ale pasują bynajmniej mechanik nic nie mówił że nie pasuje.

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Śruba mimośrodowa regulacji zbieżności oraz tuleje

Postautor: Piejar » 09 lut 2024, 08:00

czyzyk64 pisze:Jeżeli chcesz to robić na lewarkach , to powiem Tobie , że nie dasz...

W i30 wymieniłem całość włącznie z ramą poprzeczną na lewakach i kobyłkach. Napierdzielilem się tak jak kolega napisał. Przy okazji poprawiłem zabezpieczenie antykorozyjne bo w miejscach gdzie śruby, takowego nie było a auto jednak 15 lat...
Mysle że lekko 2 tysie zostały mi w kieszeni. Same materiały wyszły 1800 po największej taniości.
Przed i po:
https://drive.google.com/file/d/1PEmxS8 ... p=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1PkHToL ... p=drivesdk


Wróć do „ZAWIESZENIE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap