Strona 1 z 1

Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo

: 06 mar 2016, 22:30
autor: wasielewskis
Stoję przed zakupem autka i podczas jazd testowych zauważyłem, że przy skręcaniu kierownicą w lewo lub w prawo od kierunku jazdy na wprost czuję delikatny opór, który skręcając kierownicą dalej znika. Zauważyłem też jest coś co dociąga kierownicę do jazdy na wprost.

Czy te zjawiska są normalne i jest to system, który ma wspierać w jeździe na wprost?
Czy może to wadliwe działanie wspomagania elektrycznego?

Pzdr
SW

Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i prawo

: 06 mar 2016, 22:34
autor: puder12
U mnie jest podobnie, więc chyba tak ma być.

Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w praw

: 06 mar 2016, 22:37
autor: wasielewskis
Bardzo dziękuję, bo to było dla mnie istotną przeszkodą w podjęciu decyzji zakupowej.
W takim razie śmiało kupuję.

Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w praw

: 07 mar 2016, 11:03
autor: diselboy
to elektryczne wspomaganie, tak działa.

Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo

: 08 mar 2017, 10:35
autor: pjak
U mnie jest to samo - i strasznie wkurza. Czy jest sposób na wyłączenie tego badziewia? Przejechałem się Kianka kolegi i u niego działa zupełnie inaczej - tzn jest liniowe. Ja natomiast mam tak, ze w okolicach neutrum muszę przyłożyć bardzo dużo siły aby wychylić kierownice w lewo lub prawo. Potem jest już lekko. Jest to o tyle upierdliwe, ze nie ma precyzyjnego sterowania. Co ciekawsze na postoju i przy prędkości poniżej 5-10 km/h efekt znika. Mam drugi samochód i tego efektu nie ma. Przy prędkościach powyżej 120 km/h z powodu tego defektu kierowanie jest bardzo mało przyjemne. Czy można jakoś komputerem wysterować charakterystykę tego wspomagania?

Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo

: 08 mar 2017, 12:54
autor: diselboy
coś jest nie tak jeśli jak piszesz wymaga to sporej siły, opór faktycznie jest ale ledwo wyczuwalny, opisał bym to jak delikatne wachnięcie na przekładni zębatej gdy tryb wchodzi w tryb. zostaje serwis.