Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo

Wszystko co dotyczy zawieszenia. Najczęstsze awarie, opinie, porady.
wasielewskis
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo

Postautor: wasielewskis » 06 mar 2016, 22:30

Stoję przed zakupem autka i podczas jazd testowych zauważyłem, że przy skręcaniu kierownicą w lewo lub w prawo od kierunku jazdy na wprost czuję delikatny opór, który skręcając kierownicą dalej znika. Zauważyłem też jest coś co dociąga kierownicę do jazdy na wprost.

Czy te zjawiska są normalne i jest to system, który ma wspierać w jeździe na wprost?
Czy może to wadliwe działanie wspomagania elektrycznego?

Pzdr
SW

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2140
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i prawo

Postautor: puder12 » 06 mar 2016, 22:34

U mnie jest podobnie, więc chyba tak ma być.

wasielewskis
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w praw

Postautor: wasielewskis » 06 mar 2016, 22:37

Bardzo dziękuję, bo to było dla mnie istotną przeszkodą w podjęciu decyzji zakupowej.
W takim razie śmiało kupuję.

Awatar użytkownika
diselboy
Expert
Posty: 1134
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", A R Mito 1,3 JTDm, 8 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w praw

Postautor: diselboy » 07 mar 2016, 11:03

to elektryczne wspomaganie, tak działa.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ AR MiTo :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

pjak
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2016, 16:56
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 XL

Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo

Postautor: pjak » 08 mar 2017, 10:35

U mnie jest to samo - i strasznie wkurza. Czy jest sposób na wyłączenie tego badziewia? Przejechałem się Kianka kolegi i u niego działa zupełnie inaczej - tzn jest liniowe. Ja natomiast mam tak, ze w okolicach neutrum muszę przyłożyć bardzo dużo siły aby wychylić kierownice w lewo lub prawo. Potem jest już lekko. Jest to o tyle upierdliwe, ze nie ma precyzyjnego sterowania. Co ciekawsze na postoju i przy prędkości poniżej 5-10 km/h efekt znika. Mam drugi samochód i tego efektu nie ma. Przy prędkościach powyżej 120 km/h z powodu tego defektu kierowanie jest bardzo mało przyjemne. Czy można jakoś komputerem wysterować charakterystykę tego wspomagania?

Awatar użytkownika
diselboy
Expert
Posty: 1134
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", A R Mito 1,3 JTDm, 8 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Delikatny opór przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo

Postautor: diselboy » 08 mar 2017, 12:54

coś jest nie tak jeśli jak piszesz wymaga to sporej siły, opór faktycznie jest ale ledwo wyczuwalny, opisał bym to jak delikatne wachnięcie na przekładni zębatej gdy tryb wchodzi w tryb. zostaje serwis.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ AR MiTo :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"


Wróć do „ZAWIESZENIE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot]

Sitemap