drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod poduszką

Wszystko co dotyczy zawieszenia. Najczęstsze awarie, opinie, porady.
beny
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 29 lip 2014, 20:21
Czym jeżdzę: kia sportage 1,6gdi L

drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod poduszką

Postautor: beny » 29 lip 2014, 20:29

Witam
Od pół roku jeżdżę nową kią sportage 1,6gdi. Od samego początku wyczuwałem jakieś drania pod poduszką - jeżdżąc po wybojach / kamienistych drogach / drogach z płyt jumb, itp. Chodzi o to, że jak położę rękę płasko na klaksonie to wewnątrz czuć jakieś stukanie. Byłem w serwisie, zawieszenie sprawdzone, wszystko ok. Miał ktoś może podobny problem? Czy to może jakieś mocowanie poduszki? Coś z przekładnią / maglownicą ?

zenek1749
Uzależniony
Posty: 173
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:19
Czym jeżdzę: 1.6 GDI L
Gadu Gadu: 6858024

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: zenek1749 » 30 lip 2014, 20:12

może kolumna kierownicza :) miałem wymienioną dwukrotnie i stuki dalej są.gdybym wiedział że auto za tyle kasy będzie słabe wybrałbym inne z poprzednich marek które miałem.

Arczi
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 11 wrz 2015, 09:46
Czym jeżdzę: KS III 1,7 CRDI BL Sirius Silver
Lokalizacja: Wa-wa

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: Arczi » 13 sty 2016, 01:05

Też właśnie rozpocząłem szukanie czegoś w tej sprawie. Mam takie samo wrażenie jakby to była maglownica...
Rozmawiałem z gościem na moim osiedlu, który też użytkuje Sportka 1,6 Gdi Orange i on też ma to samo. Podobno powiedzieli mu w serwisie, że ma jeździć dotąd, aż się rozsypie, bo oni nie wiedzą co jest przyczyną. Gość mówił, że przestał na to zwracać uwagę. Ja też to na razie olewam, zresztą mnie to już nic nie jest w stanie zdziwić w tym aucie (poczytaj moje posty), zdumiewające jest dla mnie tylko to, że inni tym autem są zachwyceni... U mnie od sierpnia 2015 ciągle coś... [zly1]

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: mint » 13 sty 2016, 18:34

u mnie od listopada 2011 nic, nudne jest to auto.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

Arczi
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 11 wrz 2015, 09:46
Czym jeżdzę: KS III 1,7 CRDI BL Sirius Silver
Lokalizacja: Wa-wa

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: Arczi » 13 sty 2016, 23:05

Gratuluję szczęściarzu, bo jak przeglądam to forum, to mało jest takich, którzy czegoś nie robili albo z czymś się nie zmagali w swoich sportkach :oki:
Widzę mint, że jesteś z Wa-wy, może byśmy się gdzieś, kiedyś spotkali i porównali nasze autka, wymienili spostrzeżeniami, wskazówkami?
Wszystko wskazuje na to, że w 2011 Koreańcy lepiej się przykładali... :oczko:
Pozdro.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: diselboy » 14 sty 2016, 11:01

e tam od kwietnia 2011 tylko olej i filtr paliwa wymieniałem itylko :kierownik: , oj przepraszam zaliczyłem tydzień temu poważną awarię . :wmur:
po 5 latach spaliła sie żarówka w lewym reflektorze [angry] , do d..py to auto, strasznie awaryjne i wymiana żarówki niesłychanie skomplikowana. :hehe2:
polecam Golfa 5 kolegi, już wlepił ponad 3k zł na naprawy a olej nadal bierze i turbo wyje jak ranny wilkołak. to takia dobra marka ten VW.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
eng
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 28 sie 2015, 09:45
Czym jeżdzę: Tylko PB
Lokalizacja: Polska

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: eng » 14 sty 2016, 12:00

Niestety niektórzy są po prostu ignorantami pewnych usterek. Jeżdżą z lekkimi drganiami, stukaniem zawieszenia czy trzeszczeniem i do głowy im nie przyjdzie, że z autem jest coś nie tak. Koledze w nondeo np drga kierownica przy 140 km. Kiedy zwróciłem mu na to uwagę popatrzył na mnie jak na kosmite i ze zdziwieniem zapytał o co mi chodzi to przecież normalne.

Arczi
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 11 wrz 2015, 09:46
Czym jeżdzę: KS III 1,7 CRDI BL Sirius Silver
Lokalizacja: Wa-wa

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: Arczi » 14 sty 2016, 12:02

diselboy pisze:e tam od kwietnia 2011 tylko olej i filtr paliwa wymieniałem, oj przepraszam zaliczyłem tydzień temu poważną awarię - po 5 latach spaliła sie żarówka w lewym reflektorze

O następny szczęściarz! :galy:
Brawo! :brawo:
To tylko potwierdza moją teorię, że w 2011 były lepsze materiały użyte do produkcji części, a i sama Kia chciała zabłysnąć na rynku. Może ktoś się zgłosi z tych co kupili auto w 2014-2015, tak jak ja i jeszcze nie mieli awarii... Będę w ciężkim szoku. [zdziwko]
Jak widać kolego po obydwu stronach producenckich zdarzają się wyjątki. Ja w Jetcie z 2010 przez okres 3 lat nawet żarówki nie wymieniłem, a gość który ode mnie kupił to auto jest ze mną w kontakcie i nie może wyjść z zachwytu.
Znam ludzi którzy kupili okrzykniętą pod względem niezawodności Toyotę Corollę i klną na czym świat stoi.
Tutaj chyba odgrywa dużą rolę szczęście, przypadek i nie wiem co jeszcze... :niewiem:
Pozdrawiam

Arczi
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 11 wrz 2015, 09:46
Czym jeżdzę: KS III 1,7 CRDI BL Sirius Silver
Lokalizacja: Wa-wa

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: Arczi » 14 sty 2016, 21:03

eng pisze:Niestety niektórzy są po prostu ignorantami pewnych usterek. Jeżdżą z lekkimi drganiami, stukaniem zawieszenia czy trzeszczeniem i do głowy im nie przyjdzie, że z autem jest coś nie tak. Koledze w nondeo np drga kierownica przy 140 km. Kiedy zwróciłem mu na to uwagę popatrzył na mnie jak na kosmite i ze zdziwieniem zapytał o co mi chodzi to przecież normalne.

Święte słowa drogi kolego! :brawo:
Od mądrego to i warto przeczytać.
Pozdrawiam

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: mint » 14 sty 2016, 21:29

Kolego Eng, niektórzy chcą wymiany samochodu bo twierdzą że ten hamuje o milisekundy później niż ford mondeo. U mnie nic nie drga, chyba że jadę po kocich łbach. Złuszczyła się gałka zmiany biegów, to wymienili. Wymienili także tylne sprężyny. Plastiki nie trzeszczą, nic z tyłu nie stuka, z przodu także. Skąd to wiem. Bo codziennie pokonuje progi zwalniające w moim garażu. Pojawił się rdzawy nalot na tylnych ramkach drzwi od strony środkowego słupka. Został.usunięty. Dla mnie to błahostki. Inny pewnie zażądał by wymiany na wolny od wad. Powodzenia życzę. Na szczęście inne marki są bez awaryjne.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

Awatar użytkownika
eng
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 28 sie 2015, 09:45
Czym jeżdzę: Tylko PB
Lokalizacja: Polska

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: eng » 14 sty 2016, 22:21

mint pisze:u mnie od listopada 2011 nic, nudne jest to auto.


Kolego mint. Zatem z całym szacunkiem. Po co piszesz, że u Ciebie wszystko oki? Co da autorowi tego tematu taka informacja? Szanujmy się i pomagajmy jeżeli temat nas dotyczy. Nie ma po, co nabijać postów odpowiadając: " u mnie tego nie ma". Tego typu odpowiedź nic nie wnosi podobnie jak to, co teraz napisałem - zostałem jednak do tego sprowokowany [hihihi]

Arczi
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 11 wrz 2015, 09:46
Czym jeżdzę: KS III 1,7 CRDI BL Sirius Silver
Lokalizacja: Wa-wa

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: Arczi » 16 sty 2016, 01:39

Drodzy koledzy mint i eng,
nie ma sensu bić piany, bo nie o to tu chodzi.
Tak jak pisałem w każdej marce znajdą się jakieś "gnioty", tak samo jak w VW, tak i w Kia i w każdej innej marce.
Natomiast kolego mint, ja jednak daleki byłbym od stwierdzenia, że na szczęście są marki bezawaryjne, bo jak przeglądam to forum, to...
Wystarczy napisać: fajne autko ale jak każde ma swoje bolączki, to rzecz martwa i nie wieczna, a nie na zasadzie, moje to cacko "perpetum mobile", a reszta to wielkie G...
Teraz do rzeczy,
Podczas przeszukiwania natknąłem się na ten wątek: viewtopic.php?f=9&t=212&p=34777&hilit=stuki+w+przednim+zawieszeniu#p34777, w którym kolega cisco opisuje, że podczas borykania się z podobnym problemem serwis wymienił mu poszczególne części...
Kto wie, czy to co nas denerwuje w naszych Sportkach (tzn. zaznaczam, nie wszystkich, bo niektórzy tylko żarówki wymieniają!;-), może związane jest z tym samym, co już było wcześniej opisywane. Wszystko w zasadzie się zgadza, bo wymienione części pochodzą z okolic kolumny kierowniczej i maglownicy.
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: czyzyk64 » 16 sty 2016, 09:18

Moderator powinien połączyć te dwa wątki ze sobą, bo to jest o tym samym. Sprawa jest znana od dawna, u jednych stuka i nie ma znaczenia ile ma przejechane, jedni to słyszą po jeżdżą częściej po kostce inni mniej po jeżdżą po asfalcie. ogólnie rzecz biorąc są dwa sposoby na to , albo serwis to zakwalifikuje i wymienia tobie maglownicę , co nie znaczy , że będzie ok. , bo na nowej maglownicy tez będzie za chwile stukało lub można to zrobić po rusku , podkłada się gumową uszczelkę pod element maglownicy , albo wymiana uszczelnień maglownicy. Ale niestety 100% to chyba nigdy nie ma gwarancji.
Załączniki
gumka w środku.jpg

Arczi
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 11 wrz 2015, 09:46
Czym jeżdzę: KS III 1,7 CRDI BL Sirius Silver
Lokalizacja: Wa-wa

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: Arczi » 16 sty 2016, 11:41

Wielkie dzięki czyzyk64 :oki:
Jasno, rzeczowo i na temat...
Nic dodać, nic ująć!
Problem uważam za rozwiązany.
Pozdrawiam

Edgar
Uzależniony
Posty: 341
Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L
Lokalizacja: Katowice

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: Edgar » 18 sty 2016, 09:09

Chodzi wam o coś takiego? http://m.youtube.com/watch?v=a8m9T9WhQYA [rotfl1]

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: czyzyk64 » 18 sty 2016, 10:11

Nie. Chodzi o drgania i stuki.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: diselboy » 18 sty 2016, 13:13

to jest przykład choroby "wściekłej kierownicy" przypadłość przy elektrycznym wspomaganiu.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Arczi
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 11 wrz 2015, 09:46
Czym jeżdzę: KS III 1,7 CRDI BL Sirius Silver
Lokalizacja: Wa-wa

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: Arczi » 01 mar 2016, 03:18

Chciałbym wnieść coś nowego do tematu, mianowicie dzisiaj w ASO wymienili mi zupełnie inną część niż te wskazane w postach, związane z maglownicą. Ta część nazywa się "wałek pośredni koła kierownicy" (łącznik drążka kierowniczego) Nr części: 56400 2S202. Za jej uszkodzenie miały niby być odpowiedzialne przecieki wody z rozszczelnienia przedniej szyby? Czy to możliwe? Co o tym sądzicie?
Jak uważacie, czy na postawie wielu wad fabrycznych auta, mógłbym je reklamować? Jest to niezgodność towaru z umową. Wady te (cieknąca szyba), były w aucie przed jego odbiorem z salonu..., więc są to wady ukryte...
Boję się, że za jakiś czas będę miał problem z elektroniką...

Edgar
Uzależniony
Posty: 341
Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L
Lokalizacja: Katowice

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: Edgar » 01 mar 2016, 08:58

Reklamować masz zawsze prawo. Jeśli ASO stwierdziło przyczynę to powinni w ramach tej samej naprawy usunąć usterkę przecieku.
Arczi napisał:
czy na postawie wielu wad fabrycznych
.
o jakich jeszcze wadach myślisz? :oops:

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: diselboy » 01 mar 2016, 11:43

marne szanse, przerabiałem na Fiacie, g.. z tego wyszło, tylko sie uszarpałem i nerwów straciłem.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Arczi
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 11 wrz 2015, 09:46
Czym jeżdzę: KS III 1,7 CRDI BL Sirius Silver
Lokalizacja: Wa-wa

Re: drgania wewnątrz środkowej części kierownicy / pod podus

Postautor: Arczi » 01 mar 2016, 22:34

Edgar pisze:czy na postawie wielu wad fabrycznych
.
Edgar pisze: o jakich jeszcze wadach myślisz? :oops:

Od samego początku użytkowania było ich trochę, generalnie byłem częstym gościem w ASO i ciągle coś...
Samochód ma 5 m-cy., a w serwisie był 4 razy.
1. Usterka drgania dźwigni zmiany biegów - usunięta, 2. Niski poziom sygnału czujników cofania (złożona kwestia - odpuściłem), 3.Łącznik drążka kierowniczego - wymieniony, 4.Awaria systemu Ecodynamic (wyświetlana na wyświetlaczu między zegarami - nie zdiagnozowana bo brak śladu w komputerze) 5. Nieszczelność przedniej szyby...

Edgar pisze:Reklamować masz zawsze prawo. Jeśli ASO stwierdziło przyczynę to powinni w ramach tej samej naprawy usunąć usterkę przecieku.

Tak, oczywiście usuną usterkę przecieku poprzez wycięcie i ponowne wklejenie szyby ale ja już jestem zmęczony tymi naprawami i wiecznym wkurzaniem się, że znowu coś nie działa, bo np. coś padnie w konsekwencji ingerencji wody albo coś zostanie trwale uszkodzone, porysowane w wyniku wykonania tej operacji...
Ponadto w nieskończoność mam jeździć do tego serwisu? - Jest mi już głupio tych ludzi tam pracujących...
Co z utratą wartości pojazdu?
Strata czasu i pieniędzy na dojazdy do serwisu - (każda wizyta, to zwalnianie się z pracy) itp.
Chciałbym, tak jak inni na tym forum, cieszyć się z bezawaryjnego użytkowania tego samochodu.
Szczerze zazdroszczę tym, którzy kupili auto i nigdy nie mieli takich problemów.
Nie jestem przyzwyczajony do takiego stanu rzeczy, a jest to moje kolejne auto (z tym, że tym razem nowe i kupione w wyniku wielu wyrzeczeń :-()
Na tym forum znalazłem posty kolegi zenek1749, który chyba podejmował próbę zwrotu auta, po trzykrotnej wymianie kolumny kierowniczej ale chyba w końcu sprzedał sam auto (zapewne z dużą stratą)...


Wróć do „ZAWIESZENIE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap