Witam,
Kilka dni temu odebrałem swoją Kia Sportage w kolorze Dark Gun Metal. Wszystko działa i wyglada ok, no może poza troszkę niedokładnie spasowaną tylną klapą. Dzisiaj, chyba z nudów, postanowiłem sprawdzić ja miernikiem lakieru. Wskazanie grubości lakieru na większości elementów oscylowało wokół 80um, ale maska oraz tylne słupki (pomiędzy tylnymi drzwiami a klapą bagażnika) po obydwu stronach już 130um. Czy tak może być? Nie chce od razu zakładać że samochód był w tych miejscach ponownie lakierowany. Proszę o poradę.
Różnice w grubości lakieru
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: Różnice w grubości lakieru
Powiedz kolego jakim czujnikiem to mierzyłeś - konkretnie ważne jest czy ma głowicę płaską czy kulkową?
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 paź 2014, 21:38
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 2.0 DOHC XL Dark Gun Metal
- Lokalizacja: Lublin
Re: Różnice w grubości lakieru
Głowica była płaska. Byłem przy okazji w salonie, gdzie zmierzyli testerem z głowica kulkową, ale im wychodziło jeszcze gorzej. Może dlatego że samochód był już lekko ubrudzony. Wg salonu różnica w grubości lakieru różnych elementów to norma. Mam też trochę źle spasowaną tylną klapę, którą próbowali poprawić ale nie dadzą rady bez pozostawienia śladów na śrubach (a propos, widać jak ktoś - prawdopodobnie w fabryce - próbował ustawić za pomocą jakiegoś narzędzia, może młotka, bo są ślady. Przy I przeglądzie zarządam wpisania tego faktu w dokumenty pojazdu. Do tego hak automatyczny rusza sie na wszystkie strony, będę go reklamował.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różnice w grubości lakieru
Ja sobie myślę, że jak obleci się cały samochód tym samym czujnikiem, to chyba różnice w poszczególnych elementach się wychwyci. Nie powinno to zależeć od typu czujnika.
Odebrana po 178 dniach:)
-
- Bywalec
- Posty: 49
- Rejestracja: 05 maja 2014, 08:29
- Czym jeżdzę: 1.6, L
Re: Różnice w grubości lakieru
Nie pytaj w KIA czy wszystko jest ok bo i tak cię spławią i powiedzą że jest ok. Jedź po prostu do PZMOtu. Oni mają tam rzeczoznawców. W Toruniu taki rzeczoznawca bierze ok 200-300 zł. Sprawdzi ci miernikiem i powie co i jak.
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: Różnice w grubości lakieru
Otóż drodzy Panowie,
Czujniki z płaską głowicą są hmmm... mówiąc kulturalnie - nadają się do pomiaru grubości lakieru na idealnie płaskich powierzchniach. Problem w tym, że w naszym Sportku ich liczba jest ograniczona. Dlatego, aby pomiar miał sens potrzebny jest czujnik z głowicą kulkową - czyli wypukłą
Jej konstrukcja pozwala na pomiar nawet na elementach mocno wypukłych czy wklęsłych. W takich miejscach głowica płaska zaczyna najnormalniej w świcie pokazywać bzdury.
Przećwiczyłem to dokładnie przy swoim samochodzie - czujnik z płaską głowicą jest g... warty - szczegóły tutaj: viewtopic.php?f=4&t=1774&p=22834#p22834 - to historyjka z odbioru mojej KS. pomiary robione płaskim czujnikiem dawały odczyty od 10 do 150 mikronów zależnie od miejsca. Potem dorwałem profesjonalny czujnik z głowicą wypukłą i odczyty były +/-85 - wszędzie.
Czujniki z płaską głowicą są hmmm... mówiąc kulturalnie - nadają się do pomiaru grubości lakieru na idealnie płaskich powierzchniach. Problem w tym, że w naszym Sportku ich liczba jest ograniczona. Dlatego, aby pomiar miał sens potrzebny jest czujnik z głowicą kulkową - czyli wypukłą
Jej konstrukcja pozwala na pomiar nawet na elementach mocno wypukłych czy wklęsłych. W takich miejscach głowica płaska zaczyna najnormalniej w świcie pokazywać bzdury.
Przećwiczyłem to dokładnie przy swoim samochodzie - czujnik z płaską głowicą jest g... warty - szczegóły tutaj: viewtopic.php?f=4&t=1774&p=22834#p22834 - to historyjka z odbioru mojej KS. pomiary robione płaskim czujnikiem dawały odczyty od 10 do 150 mikronów zależnie od miejsca. Potem dorwałem profesjonalny czujnik z głowicą wypukłą i odczyty były +/-85 - wszędzie.
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 675
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: Różnice w grubości lakieru
Odswieze temat ile ma mieć nowa ks4 chodzi o powłokę lakieru grubość .
Będę mierzył w salonie .
Bardzo proszę o info .dzięki
Będę mierzył w salonie .
Bardzo proszę o info .dzięki
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: Różnice w grubości lakieru
Tego Ci nikt nie powie ile dokładnie ma mieć... Zasadniczo fabryczne lakiery mają zależnie od producenta, itd. od 70 do 120 mikronów. Ale nie ma na to reguły, błędy się zdarzają, robocik czasem pryśnie więcej i zdarzają się auta z fabrycznym lakierem, które mają po 150 mikronów. Generalnie jak nie przekracza 150 to raczej możesz być spokojny i nikt auta nie malował poza fabryką. Chyba, że na jednym elemencie znajdziesz dużą różnicę względem reszty auta, to wtedy może być podejrzane.
W przypadku Sportka i ogólnie KIA spodziewałbym się wyników na poziomie opisanym w poście wyżej, czyli 80-90 mikronów.
W przypadku Sportka i ogólnie KIA spodziewałbym się wyników na poziomie opisanym w poście wyżej, czyli 80-90 mikronów.
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 748
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różnice w grubości lakieru
Fabryczna grubość lakieru nie powinna przekraczać wartości 350µm.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 675
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: Różnice w grubości lakieru
No to kolega troszkę przesadził. Troszkę poczytałem i jeśli wartość 200 jest przekroczona to już trzeba się zastanowić ze było coś robione.
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 748
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różnice w grubości lakieru
Nie przesadziłem tylko tak jest i to nie tylko w Kia ale również w innych markach tych mniej lub bardziej znanych.
Uważasz, że w fabryce nie może wystąpić problem z lakierem np. zaciek? Wtedy element idzie do powtórnego lakierowania i siłą rzeczy grubość powłoki będzie na nim większa ale auto pozostaje nadal fabrycznie nowe i pełnowartościowe. Tyle w temacie.
Uważasz, że w fabryce nie może wystąpić problem z lakierem np. zaciek? Wtedy element idzie do powtórnego lakierowania i siłą rzeczy grubość powłoki będzie na nim większa ale auto pozostaje nadal fabrycznie nowe i pełnowartościowe. Tyle w temacie.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 675
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: Różnice w grubości lakieru
Nie będę się kłócić ale mam inne zdanie pozdrawiam
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 cze 2018, 20:16
- Czym jeżdzę: Diesel, gtline
Re: Różnice w grubości lakieru
Witam. Swoją KS IV zakupiłem w listopadzie zeszłego roku. Nie dawno zauważyłem kilka zacieków na błotniku i tak jakby cieniowanie maski. Udałem się do lakiernika na pomiar grubości lakieru, badanie wykazało poziom w niektórych miejscach pojazdu w wysokości 260-270 um. Czy to normalne wyniki ? Ponadto jest różnica między śladowa jem drzwi lewych z błotnikiem przednim, a drzewami analogicznymi i błotnikiem . Jakieś małe rady, porady ? Myśle aby udać się do biegłego w dziedzinie wyceny pojazdu.
Dziękuje
Dziękuje
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Różnice w grubości lakieru
dla wiadomości ogółu, koreańskie auta mają jedną warstwę lakieru bazowego i na to klar. Możiwe sa więc takie przebarwienia (niedomalowania) na dużych płaszczyznach. plastiki sa z wyjątkiem marek premium malowane tylko raz, niestety cięcie kosztow.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika