Hybryda + turbo

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Blorak
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 31 mar 2022, 09:25
Czym jeżdzę: KS IV GT-Line 1.6 T-GDI 2WD Manual 2017

Hybryda + turbo

Postautor: Blorak » 31 mar 2022, 09:40

Cześć,
jestem tu nowy, choć śledzę forum od 3 lat, od kiedy kupiłem swoją KS. Jeżdżę autem z silnikiem T-GDI i ciekawi mnie jak Kia rozwiązała kwestię połączenia hybrydy z ochroną turbiny przed jej ciągłym odcinaniem "na gorąco". Silnik jest nagle wyłączany, a turbina kręci się dalej. Macie jakieś informacje z tym związane? czy jest jakiś czujnik temperatury uniemożliwiający przełączenie na EV przy rozgrzanej turbinie lub iny system chroniący ten element? Inne marki stosują wolnossące silniki w swoich hybrydach, więc temat wydaje się ciekawy.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Hybryda + turbo

Postautor: ZygJe » 31 mar 2022, 22:38

Ja mam hybrydę Peugeota, też z silnikiem turbo i jakoś to działa. W silniku są zawory utrzymujące ciśnienie oleju nawet przy zatrzymanym silniku.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Zoltar4
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 16 kwie 2023, 10:14
Czym jeżdzę: Hyundai CRDi

Re: Hybryda + turbo

Postautor: Zoltar4 » 16 kwie 2023, 10:24

Jeśli wymagane jest chłodzenie turbiny nie odłączy się silnik spalinowy , nawet kiedy parametry jazdy będą wskazywała na możliwość skorzystania z silnika elektrycznego ( hybrydy )w trybie EV. Najlepiej odczujesz to kiedy dojedziesz do skrzyżowania , staniesz pod czerwonym światłem , a silnik spalinowy będzie nadal pracował z tego powodu właśnie , a i ruszysz spod świateł także na silniku spalinowym, jeśli parametr będzie wymagał nadal chłodzenia turbiny , mimo włączonego trybu EV. Zatem pozorne mogą wydawać się oszczędności z hybrydy w cyklach miejskich , zwłaszcza w korkach lub w dużym natężeniu ruchu, zwłaszcza latem , kiedy klima wymagać będzie korzystania ze spaliny etc.. ale to problem nie tylko w silnikach KIA z układem hybryda+turbo

Piejar
Uzależniony
Posty: 300
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Hybryda + turbo

Postautor: Piejar » 16 kwie 2023, 13:17

Myślę że rozwiązanie jest prostsze - w mojej Megane 4 turbiną jest chłodzona wodą (cieczą chłodzącą) a w obwodzie jest dodatkowa pompką elektryczna która wymusza obieg płynu na niepracującym silniku. Auta które mają start-stop raczej mają takie rozwiązania i do hybrydy też by to pasowało.
Turbiną jest +/- tej maści i widać.przylacza olejowe i wodne (w mojej ocenie)
https://allegro.pl/oferta/turbosprezark ... 2103583606

Lunar GT
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 01 sie 2022, 19:38
Czym jeżdzę: Sportage V HEV GT 4WD + wszystko (prócz dziury w dachu).
Lokalizacja: Śląsk

Re: Hybryda + turbo

Postautor: Lunar GT » 16 kwie 2023, 18:29

Zoltar4 pisze:Jeśli wymagane jest chłodzenie turbiny nie odłączy się silnik spalinowy

Już wiesz jak niewiele wiesz.

Kamilkamil3
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 30 lis 2023, 22:00
Czym jeżdzę: Planuje kia sportage mhev 1.6 180km

Re: Hybryda + turbo

Postautor: Kamilkamil3 » 30 lis 2023, 22:03

Dzień dobry, temat chyba dalej nie wyjaśniony? Mam w planach zakup kia sportage 180km w wersji mHEV I właśnie zacząłem się mocno zastanawiać jak to jest z tym dbaniem o turbo I silnik w wersji mHEV przez ten napęd? Jest to jakoś rozwiązane czy kia się tym raczej nie przejmuje? Jeden dealer odpisał mi że nie ma żadnych zabezpieczeń ale kia daje 7 lat gwarancji na turbo, a drugi zaś napisał że silnik się nie będzie wyłączał gdy nie będą spełnione jakieś tam warunki. Gdzie leży prawda?

Piejar
Uzależniony
Posty: 300
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Sportage V 180km mHEV chłodzenie turbiny

Postautor: Piejar » 30 lis 2023, 22:50

Auta że start-stop mają podobny problem. W Megane 4 1,33 turbina jest chłodzona cieczą i jest dodatkowa pompa elektryczna cieczy która wchodzi w razie potrzeby.
Myślę że w Kia jest podobnie bo jest coś takiego jak taka pompa
https://www.proxyparts.com/car-parts-st ... el-gallery


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap