GPF - ile km bez konieczności wypalania

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
KrzysiekG
Uzależniony
Posty: 256
Rejestracja: 06 lut 2019, 22:20
Czym jeżdzę: Sportage IV 2019 BL 1.6T-GDi

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: KrzysiekG » 15 gru 2022, 22:38

Ja mam KS4 2019 1.6TGDI z GPFem. Jestem przy tym niemal pewny, że wszelkie problemy z tym filtrem mają swoje źródło w zamontowanym (akcesorium oferowane przez ASO i tam instalowane) ogrzewaniem postojowym. W lecie nie mam żadnych problemów z filtrem. Gdy przychodzi jesień/zima i jest palone to zaczynają się "jazdy". Choć prawdą też jest, że tym razem problem jest głębszy niż w poprzednich sezonach zimowych - wtedy wystarczała jazda regeneracyjna. Teraz jest źle i trudno powiedzieć czemu

MarcinEn
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 15 gru 2022, 23:59
Czym jeżdzę: Kia Sportage '22 1,6 T-GDI MHEV 7DCT AWD 180KM Business Line

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: MarcinEn » 16 gru 2022, 00:13

14 listopada pierwszy raz wypalałem GPF, w pierwszy dzień 40 km na drodze szybkiego ruchu, dokładnie wg instrukcji 80km/h około 2500 obr/min i nic. Następnego dnia kolejne 40 km i sukces kontrolka zgasła. Minęły 3 tygodnie i dokładnie to samo. Dzisiaj dopiero po 110km kontrolka zgasła.
Auto ma przejechane 4000km, ciekawe czy w styczniu będzie to samo ...
Jazda spokojna na niskich obrotach około 10 km dziennie ( 5km w jedną stronę do pracy ), przy zakupie nikt nie informował, że auto nie nadaje się do krótkich tras :(

Pachnie dużą akcją serwisową ...

Awatar użytkownika
Tom16v
Nasz Człowiek
Posty: 675
Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: Tom16v » 16 gru 2022, 17:59

Ponoć już serwis to ma ale ile w tym prawdy
Załączniki
Screenshot_20221210-170322_Facebook.jpg
Screenshot_20221210-170322_Facebook.jpg (130.4 KiB) Przejrzano 2974 razy

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: jarmk » 16 gru 2022, 18:33

Tyle tylko, że tu mowa o Hyundaiu, a my mamy Kia, a w Kia udają głupich, że nie ma problemu, bo wszędzie piersze słyszą..

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: automaciek » 17 gru 2022, 07:34

Wiesz @jarmk , pracuję w jednym z większych serwisów w Polsce, nasz "przemiał" to ok 400 pojazdów KIA w miesiącu. Auta z kontrolką GPF widuję raz na 3-4 tygodnie jedno, to tak średnio. Większość z nich nie widziało jazdy regeneracyjnej przed wizytą w ASO, a mam zwyczaj wsiadać w auto i jechać na autostradę bez testera, co by klientowi udowodnić ignorancję. I wiesz co, w większości przypadków komunikat znika samoistnie. Nie gazuję, nie cisnę, ot lajtowa przejażdżka. Pojedyncze trudniejsze przypadki, cóż, zdarzają się. Ostatni Sportek z NQ5 (chyba jedyny) to wyrwane przewody z czujnika temperatury spalin, bo klient ma coś najechał....

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: jarmk » 17 gru 2022, 11:02

Z całym szacunkiem dla Ciebie i Twojej wiedzy..


automaciek pisze:Auta z kontrolką GPF widuję raz na 3-4 tygodnie jedno, to tak średnio.


Wierzę, bo jak każdy usłyszy koszt wypalenia 300 - 400 zł., to kombinuje na własną rękę, sam też tak zrobiłem, dlatego za pierwszym razem nie byłem w serwisie.. poza tym, co niektórzy mają po 100 km i więcej do serwisu..
A mogę Ci tu wrzucić na szybko z 50 skrenów postów osób wraz z imionami i nazwiskami z Grup Facebooka, które tylko w ciągu ostatniego miesiąca miało i ma z tym problem.. o innych forach nie wspomnę..


automaciek pisze:.. mam zwyczaj wsiadać w auto i jechać na autostradę bez testera, co by klientowi udowodnić ignorancję.


I uważasz, że to normalne, że jeśli zapaliła mi się kontrolka od GPF po miesiącu od kupna i przebiegu 1000 km, to teraz co kwartał mam jechać 40 km na autostradę i jeżdzić jak idiota próbując wypalić filtr...?

Jak żonie poopowiadałem o tym filtrze, że auto to nie nadaje się do miasta, to mnie wręcz wyśmiała, co za gó..any samochód kupiłem za 160 tys.
A przed chwilą właśnie wróciłem z zakupów i co, autobusem mieliśmy jechać, bo za trochę znowu GPF da znać o sobie...?


Proszę odpowiedz na te 4 pytania:
1. Dlaczego w poprzednej edycji Kia Spotage IV, też w beznzynie, też w najprostszym silnikiem 1.6 w manualu, przez 4 lata, ani ja, ani nikt nie miał problemu z GPF-em....? .. a jeżdżę od 35 lat tak samo w koło komina, ze 2- 3 razy w roku gdzieś dalej w Polskę... ciężko znaleźć choć 1 post z osobą mającą problem z KS IV,a tu już setki ludzi..

2. Dlaczego np. z Kia Ceed z GPF-ami, albo innymi modelami nie ma problemu, problem dotyczy tylko KS V 1.6 T-GDI 150 KM i Hyundi Tusconów..?

3. Czy uważasz, że to normalne, że tylko w tym modelu i tylko z tym silnikiem tak ma być, że nie wolno jeżdzić po mieście, na krótkich odcinkach, a jak nie, to co trochę pojawi się komunikat GPF i nie jest to wina wadliwego czujnika, bądż filtra, bądż oprogramowania ?

4. Czy uważasz, że jeśli Hyunadi przygotował aktualizację i próbuje coś z tym zrobić, to nie mają racji, bzdury ich fachowcy stwierdzili, że coś rzeczywiście jest nie tak, a że Kia ma rację lekceważąc problem dalej, wysyłając ludzi na autaostardy co kwartał..?

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: automaciek » 17 gru 2022, 16:07

U mnie kierownik nie kasuje za GPF, choć moim zdaniem powinien gdy sama jazda wystarczyła, nie oszukujmy się jeśli jadę za klienta to nie ma mni 40 min i w tym czasie nie zarabiam, a KDS tester diagnostyczny jest zablokowany bo mam go zawsze ze sobą. Koszty mojego wynagrodzenia to ponad 60 zl za godzinę, a gdzie całą reszta.

Sportage z 2018 nie miał GPF....
Ceedy i Sportki QLE pojawiają się częściej niż NQ5 (których poza tym z urwanymi przewodami nie było wcale)

50 osób, zapewne KIA I HYUNDAI razem, w skali kraju i wolumenu sprzedaży to niewiele, zważywszy że część z nich zamiast wykonać regenerację drogową biła pianę na FB I forach.

Hyundai i Kia nie mają wspólnego softu, i jeśli ja w ASO nie mam zgłoszeń to na jakiej podstawie producent ma robić poprawkę?

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: jarmk » 17 gru 2022, 19:10

automaciek pisze:Sportage z 2018 nie miał GPF....


I tu się mylisz... GPF był montowany w Kia Sportage IV od września 2018 r., możesz to przecież sprawdzić..
Ja miałem auto z października 2018 r. z GPF, przejeżdziłem 4 lata i zero problemu. Nikt nie miał problemu z poprzednią wersją KS..
Oddałem całą dokumentację wraz z autem, a bym Ci udowodnił, że miałem GPF, miałem to na piśmie - wydruk z pisma z Kia Polska.
Ale mam jeszcze mój VIN U5YPH814AKL556676 , jeśli pracujesz w Kia to łatwo sobie sprawdzisz..

Poza tym przeczytaj 4 post nawet z tego forum, co "Zozol" napisał..
viewtopic.php?t=6513

Zresztą można wygooglować sobie od kiedy są GPF-y...pierwszy, lepszy z brzegu link i artykół...
https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnosci/gpf-od-kiedy


Ale też przecież rocznik 2019, 2020, 2021 też miał GPF... pokaż gdzieś w necie, że ktoś miał problem z GPF-em w KS IV..


Te ok. 50 osób o których wspomniałem, to miałem na myśli i napisałem, że tylko z ostatniego miesiąca przybyło i że na szybko mogę wrzucić tu skany ich postów z nazwiskami, a tak wogóle ludzi z problemami czytając wszystkie fora i Grupy fejsowe są setki..

MarcinEn
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 15 gru 2022, 23:59
Czym jeżdzę: Kia Sportage '22 1,6 T-GDI MHEV 7DCT AWD 180KM Business Line

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: MarcinEn » 17 gru 2022, 22:06

jarmk pisze:
4. Czy uważasz, że jeśli Hyunadi przygotował aktualizację i próbuje coś z tym zrobić, to nie mają racji, bzdury ich fachowcy stwierdzili, że coś rzeczywiście jest nie tak, a że Kia ma rację lekceważąc problem dalej, wysyłając ludzi na autaostardy co kwartał..?


co kwartał ?? niestety nie, u mnie problem pojawił się ponownie po 3 tygodniach .... prawie 200km niepotrzebnej jazdy przy spalaniu około 9l/100km. Grunt to ekologia [zlosnikok] o kosztach paliwa nie wspomnę.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: RE: Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: automaciek » 18 gru 2022, 00:45

jarmk pisze:I tu się mylisz... GPF był montowany w Kia Sportage IV od września 2018 r., możesz to przecież sprawdzić..
Cóż, rok modelowy czasem mi rozjeżdża się z rokiem produkcji. RM2019 tp już GPF. Mylisz się pisząc że QLE nie zjawiały się z kontrolką GPF, owszem zjawiały. Skoro jest pomór na GPF w NQ5 jak piszesz, to w zachodniopomorskim pogoda sprzyja tym systemom!

KrzysiekG
Uzależniony
Posty: 256
Rejestracja: 06 lut 2019, 22:20
Czym jeżdzę: Sportage IV 2019 BL 1.6T-GDi

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: KrzysiekG » 18 gru 2022, 09:45

@automaciek
Zwróciłeś może uwagę na mój post?
Mam niestety niezłe przejścia z moim filtrem GPF :|
Zdarzały Ci się takie oporne przypadki?
Dla mnie katastrofą diagnostyczną jest fakt, że samochód wali ostrzeżeniem na desce a nie zapisuje żadnych błędów i wskazań czujników przez które ECU stwierdza że ten komunikat należy uporczywie wyświetlać.
Czujniki temperatury wydają się pracować normalnie (pomijając prawdopodobny błąd w opisach nazw tych czujników w KDS "downstream/upstream")...
Zastanawiam się co teraz? Będziemy wypalać go do skutku? Aż umrze turbo?
Zadałem to pytanie w serwisie ale w odpowiedzi było jedynie niezręczne milczenie, które nawet na swój sposób rozumiem.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: automaciek » 18 gru 2022, 09:56

Zwróciłem, niestety nie zdarzył mi się tak oporny. Dziwi mnie fakt że serwis mie przyjmie auta na dłużej i nie zawalczy z tematem przy wsparciu KPL.

Piejar
Uzależniony
Posty: 300
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: Piejar » 18 gru 2022, 18:27

Duuuuużo słów. A ktoś jakieś przebiegi może zarejestrował? Z takiego wypalanka np? Jakieś temperatury przed, za, delta p Można coś wrzucić inni może pomogą a przy okazji można się czegoś nauczyć.

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: jarmk » 19 gru 2022, 12:40

@automaciek

Zobacz, nie ma dnia żeby nie przybywało ludzi na forach i na fejsie..to akurat sąsiednie forum, kilka minut temu..
Załączniki
Screenshot_20221219_113539_Edge.jpg
Screenshot_20221219_113539_Edge.jpg (280.54 KiB) Przejrzano 2723 razy

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: automaciek » 20 gru 2022, 08:11

Z uporem maniaka powtórzę, producent nie monitoruje mediów społecznościowych. Być może zachodniopomorskie jest wolne od tych przypadłości, bo w moim serwisie nikt się nie zgłasza, a w związku z tym nie mogę określić czy to wada, czy wynik sposobu eksploatacji. I chyba czas zakończyć dywagacje w tym temacie.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: ZygJe » 26 gru 2022, 14:01

Czytam temat z niezwykłym zaciekawieniem... mam świadomość że o silnikach nie mam bladego pojęcia :mrgreen: , ale cośtam o działaniu GPF w maglu kiedyś usłyszałem... Ogólnie to on wgl nie wymaga wypalania podobnego do tego w DPF albowiem temperatura spalin w silniku benzynowym jest na tyle wysoka, że proces wypalania zachodzi w zasadzie non stop. Na zapychanie GPF ma wpływ styl jazdy (choć niewielki jednak właśnie przy pracy przy niewielkich obciążeniach powstaje najwięcej cząstek stałych, żaden nowoczesny samochód nie lubi non stop stylu emeryta), oraz olej silnikowy którego wpływ jest ogromny. Filtr cząstek stałych ma określoną liczbę cząstek którą jest w stanie zneutralizować, a dodatkowo przy spokojnej jeździe nie działa z pełna wydajnością. Jeśli z oleju pojawia się duża ilość cząstek stałych (bądź to przez jego jakość, bądź to nieszczelności) to filtr nie jest w stanie oczyszczać się wystarczająco szybko. I może to (olej) jest tropem dlaczego np. @automaciek nie ma oblężenia z powodu zapchanych GPF. W Jego serwisie może być wlewany olej z którego powstaje mało sadzy, a inny serwis (bądź Janusz oszczędności) leje jakiś podrabiany olej (bo tani).

Z ciekawostek. Aktualnie mam Peugeota benzynowa hybrydę również z bezpośrednim wtryskiem, turbo i GPF. Jak ten silnik jest w stanie wytrzymać eksploatację to ja się czasem za głowę łapię. To że w mieście silnik non stop start-stop to jedno (kiedy ma sie dogrzać np GPF?) , ale jeździ na obrotach typu 1200 przy 80km/h, na autostradzie przy 130 po puszczeniu gazu natychmiast sie wyłącza, a przy gwałtownym stracie natychmiast wchodzi z zatrzymania na maks obroty... na razie 50000 i bezawaryjnie. Ale... do silnika jest specjalny olej który wygląda jak woda (brak zabarwienia) i leje się jak woda. W serwisie twierdzą że nawet dolanie niewielkiej ilości "zwykłego" oleju to proszenie się o kłopoty. Co ciekawe oleju prawie wgl nie ubywa w czasie eksploatacji i nie ma potrzeby dolewek między wymianami. (20000km). OLEJ ma znaczenie.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Lunar GT
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 01 sie 2022, 19:38
Czym jeżdzę: Sportage V HEV GT 4WD + wszystko (prócz dziury w dachu).
Lokalizacja: Śląsk

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: Lunar GT » 26 gru 2022, 14:13

ZygJe pisze:W Jego serwisie może być wlewany olej z którego powstaje mało sadzy, a inny serwis (bądź Janusz oszczędności) leje jakiś podrabiany olej (bo tani).

Może Twoje wywody mają sens ale nie tym razem gdy ludzie jeżdżą na fabrycznym oleju w samochodach które mają od kilkuset do kilku tysięcy przebiegu.

Piejar
Uzależniony
Posty: 300
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: Piejar » 26 gru 2022, 17:25

Olej ma znaczenie a ta "woda" o której piszesz to pewno 0W20. Do GPF mają być stosowane oleje LOW SAPS cokolwiek to znaczy, znajdziesz na necie. Z uporem maniaka pisze o tym żeby ludzie wrzucili właśnie jakieś rejestrację temperatury że swoich kijanek ale bez odzewu. Ja w Megane IV dobijam 100 tys i nic mi nie wiadomo o jakimś wypalaniu GPF bo on się wypala na bieżąco podczas jazdy. Zaczynam jednak skłaniać się do tego że faktycznie coś w sofcie Kia skichali bo podstawowo właśnie ilość sadzy jest "liczona" z parametrów jazdy, danych o spalaniu Itp
Czujniki pomiarowe delta p na przykład nie są prawdopodobnie wiodące w tym procesie. Natomiast temperatura jest bardzo ważna Myślę że delta p wchodzi w grę kiedy wykrywa już duże spadki ciśnienia (opory ma GPF).

KrzysiekG
Uzależniony
Posty: 256
Rejestracja: 06 lut 2019, 22:20
Czym jeżdzę: Sportage IV 2019 BL 1.6T-GDi

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: KrzysiekG » 26 gru 2022, 23:50

Z tego co rozumiem, przynajmniej w ks4 1.6T-GDI , nie ma czujników ciśnienia a przed i za GPFem są wyłącznie czujniki temperatury spalin.
Sam się zastanawiam jak komputer stwierdza stan "sprawdź układ wydechowy"... Na podstawie jakich parametrów? Nie mam pojęcia

Piejar
Uzależniony
Posty: 300
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: Piejar » 27 gru 2022, 06:16

W brak czujników ciśnienia niespecjalnie wierzę ale po prostu nie wiem - spróbuję sprawdzić. Tak jak pisałem - wg mojej wiedzy, również z tego forum, ECU wylicza ilości sadzy z innych pomiarow. Nie mierzy jej.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: GPF - ile km bez konieczności wypalania

Postautor: automaciek » 28 gru 2022, 07:26

Ecu przyjmuje akumulowanie sadzy stosownie do jazdy, jak również obserwuje przebieg temperatur podczas aktywnej i pasywnej regeneracji. Określony czas i podniesiona temperatura (wyższa za filtrem) oznacza stosowny spadek zapełnienia. Prawdopodobnie spadek temperatury za GPF oznacza koniec regeneracji, a brak reakcji na próby zapłonu (brak wzrostu temp "za", pomimo przekroczenia temp. zapłonu "przed") oznacza pusty filtr. Ale to tylko dywagacje. Czujnika różnicy ciśnienia, ani ciśnienia przed filtrem w KIA nie ma!


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap