Jaki silnik wybrać?
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 676
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: Jaki silnik wybrać?
Gisio a jak to jest zamawiam auto przy cenie x w danym dniu i odbiór za kilka miesięcy czy cena jest utrzymana z dnia zamówienia.
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki silnik wybrać?
Dopytaj dokładnie sprzedawcę, ja siedzę bardziej w tematach serwisowych. Niemniej z tego co się orientuję cena jest gwarantowana z dnia złożenia zamówienia niezależnie kiedy auto byłoby odbierane oraz co by się nie działo z cennikiem w międzyczasie.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: RE: Re: Jaki silnik wybrać?
Sprężarka klimy jest napędzana własnym silnikiem elektrycznym z baterii trakcyjnej.Tom16v pisze:Jeszcze pytanie które zadałem w salonie i niestety nikt nie wiedział jak realizowana jest klimatyzacja w hev
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 676
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: Jaki silnik wybrać?
Dzięki Maćku za info
Re: Jaki silnik wybrać?
dario37 pisze:Jeździłem jednym i drugim. Wybrałem MHEV. Nie widziałem wielkiej różnicy. Oczywiście mój wybór. Każdemu wedle potrzeb....
Co prawda króciutko jeździłem MHEV i byłem na niego zdecydowany, ale kolejna już dłuższa jazda HEV przekonała mnie do niego i to jego zamówiłem.
Przesiadam się ze 173KM diesla i w MHEV brakowało mi momentu obr. W HEV pomaga elektryk i jest chyba 340 Nm (w MHEV 265 Nm).
-
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: 13 lut 2022, 07:24
- Czym jeżdzę: Seat Ateca 1.4 tsi dsg Xcellence
Re: Jaki silnik wybrać?
Tom16v pisze:Gisio a jak to jest zamawiam auto przy cenie x w danym dniu i odbiór za kilka miesięcy czy cena jest utrzymana z dnia zamówienia.
Zamówiełem Sportag"a w lutym.Mam gwarancję ceny przy odbiorze.Kia chyba tak ma.
-
- Bywalec
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 lut 2022, 09:56
- Czym jeżdzę: Kia Sportage V 1.6 MHEV 180KM 7DCT FWD Business Line
Re: Jaki silnik wybrać?
Zamawiając w grudniu zeszłego roku miałem gwarancję utrzymania ceny. Zadatek wpłaciłem i nie martwiłem się tym czy coś salon zmieni.
Wracając do wyboru silnika to mój wybór padł na opcję MHEV 180KM FWD. Czemu? Prosta kalkulacja robię małe przebiegi roczne między 8 a 10 tys kilometrów, więc przeliczyłem ileż bym musiał jeździć, żeby zwróciła się mi dodatkowa kasa na dołożenie do wersji hybrydowej. Różnice w spalaniach, a średnich przebiegach rocznych spowodowały, że nie widziałem sensu wykładania pieniążków do HEV i takim to sposobem 1 marca będę śmigać nową Sportage z Mild Hybrid.
Wracając do wyboru silnika to mój wybór padł na opcję MHEV 180KM FWD. Czemu? Prosta kalkulacja robię małe przebiegi roczne między 8 a 10 tys kilometrów, więc przeliczyłem ileż bym musiał jeździć, żeby zwróciła się mi dodatkowa kasa na dołożenie do wersji hybrydowej. Różnice w spalaniach, a średnich przebiegach rocznych spowodowały, że nie widziałem sensu wykładania pieniążków do HEV i takim to sposobem 1 marca będę śmigać nową Sportage z Mild Hybrid.
Re: Jaki silnik wybrać?
Ja wybrałem HEV wersja L 90% miasto.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Jaki silnik wybrać?
I słusznie, Sorento z napędem 1.6 T-GDI HEV zużywa 7.5-8 L/100 km
Re: Jaki silnik wybrać?
Przyłączam się do tematu. Wstępnie wybrałem wersję HEV. Ale obliczając różnicę w spalaniu x koszt paliwa nie widzę dużej korzyści.
W tabeli przyśpieszania też są znikome różnice około 1 sec.
Teraz doszła obawa o akumulatory, w wersji HEV mamy prawdopodobnie 7 lat ale po tych latach już koszty są po naszej stronie. Wyczytałem że jest tu aż 9 baterii gdzie każda kosztuje ponad 2000zł więc wracamy do początku to co zaoszczędzimy na paliwie musimy znowu władować w nowe baterie ...
Po 7 latach pojemność baterii może spaść do 70% nie mniej tak deklaruje KIA, więc i oszczędność paliwa będzie mniejsza skoro rzadziej będziemy jeździć na prądzie.
Sam teraz się zastanawiam czy nie rozejrzeć się nad 3 letnią używaną mazdą CX-5 silnik 2 lub 2.5 l który pali tyle samo na trasie co HEV
W tabeli przyśpieszania też są znikome różnice około 1 sec.
Teraz doszła obawa o akumulatory, w wersji HEV mamy prawdopodobnie 7 lat ale po tych latach już koszty są po naszej stronie. Wyczytałem że jest tu aż 9 baterii gdzie każda kosztuje ponad 2000zł więc wracamy do początku to co zaoszczędzimy na paliwie musimy znowu władować w nowe baterie ...
Po 7 latach pojemność baterii może spaść do 70% nie mniej tak deklaruje KIA, więc i oszczędność paliwa będzie mniejsza skoro rzadziej będziemy jeździć na prądzie.
Sam teraz się zastanawiam czy nie rozejrzeć się nad 3 letnią używaną mazdą CX-5 silnik 2 lub 2.5 l który pali tyle samo na trasie co HEV
Re: Jaki silnik wybrać?
Jeżeli 1 sekunda to dla Ciebie nieznaczna różnica to pewnie nie warto, dalej jest 1.6 150 km i tylko 0,6 mniej więc da się jeszcze zejść Ja osobiście posiadam HEV i jestem bardzo zadowolony. Tu mówimy o wartościach jakie jakie auto jest w stanie wykręcić przy ciśnięciu na maksa. W hybrydzie mam poczucie, że nie ma w ogóle takiej potrzeby bo jest zupełnie inna kultura pracy. Ale to moje prywatne odczucia.
Co do baterii, to w gwarancji jest zapis, że 70% nie dotyczy HEV, a tylko aut EV i PHEV. Tak więc raczej nie wymienią baterii jak pojemność spadnie bardziej. Z drugiej strony po to bateria jest modułowa, żeby nie trzeba było wymieniać wszystkich na raz. Jako taką ciekawostkę powiem, że miałem dwa Hyundai'e i w obydwu wymieniałem fabryczny akumulator po 10 latach tylko dlatego, bo mnie mechanik męczył już o to. Więc wierzę że da się zrobić baterie które są trwałe.
Żeby jeszcze dolać oliwy do ognia to uwzględnij, że hybryda nie ma skrzyni dwusprzęgłowej, przez co odpada koszt wymiany sprzęgła po jakimś czasie. Dodatkowo z tego co wiem w skrzyni hydrokinetycznej nie ma dwumasy. Więc zawsze są plusy i minusy.
Podsumowując: Jeśli chce się wszystko przeliczyć na kasę, to nie ma co dyskutować i brać tańszą wersję, ale jak jest opcja na HEV to według mnie warto.
Co do baterii, to w gwarancji jest zapis, że 70% nie dotyczy HEV, a tylko aut EV i PHEV. Tak więc raczej nie wymienią baterii jak pojemność spadnie bardziej. Z drugiej strony po to bateria jest modułowa, żeby nie trzeba było wymieniać wszystkich na raz. Jako taką ciekawostkę powiem, że miałem dwa Hyundai'e i w obydwu wymieniałem fabryczny akumulator po 10 latach tylko dlatego, bo mnie mechanik męczył już o to. Więc wierzę że da się zrobić baterie które są trwałe.
Żeby jeszcze dolać oliwy do ognia to uwzględnij, że hybryda nie ma skrzyni dwusprzęgłowej, przez co odpada koszt wymiany sprzęgła po jakimś czasie. Dodatkowo z tego co wiem w skrzyni hydrokinetycznej nie ma dwumasy. Więc zawsze są plusy i minusy.
Podsumowując: Jeśli chce się wszystko przeliczyć na kasę, to nie ma co dyskutować i brać tańszą wersję, ale jak jest opcja na HEV to według mnie warto.
Re: Jaki silnik wybrać?
Warto czy nie warto , u mnie zadecydowała ekonomia przy moich przebiegach i typie tras zwrot różnicy w cenie wynosi ok 10 lat więc stwierdziłem że nie warto i dopłaciłem do mocniejszego silnika i wyższej wersji. Wydałem tyle samo co za hybrydę ale mam lepiej wyposażona i komentarzy cnuejsza wersję , każdy ma swoje przemyślenia i potrzeby.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika