Strona 2 z 2

Re: Automat 7DCT, manual

: 20 mar 2023, 13:05
autor: trade24
Agnieszka1978k pisze:Kia sportage automat z 2021 roku, awaria brak nieparzystych biegów, auto ma przejechane 40000 km


Agnieszka1978k czy możesz przybliżyć jak potoczyła się Twoja sprawa z brakiem nieparzystych biegów? Jak zachowała się KIA Polska i dealer? Jestem niestety w trakcie podobnych zmagań z KIA. Również straciłem nieparzyste biegi w moim 7DCT (tyle że ja mam diesla, ale jak widzę to nie ma znaczenia) Po któreś z kolei lawecie coś zostało "zaleczone" i wypuścili mnie z serwisu KIA uprzednio sugerując wymianę oleju w skrzyni biegów (co z resztą u nich uczyniłem) Podobno zostało wgrane nowe oprogramowanie z grudnia zeszłego roku. Jak dotąd skrzynia jeździ lepiej, ale nadal pojawia się szarpanie przy ruszaniu.

Re: Automat 7DCT, manual

: 27 sty 2024, 22:27
autor: MAJKI4MOZA
Mój kolega miał właśnie taki problem z 7DCT w Hyundai Tucson z 2019. Wymiana części w skrzyni nic nie dała, problem powracał. Dealer w Nowym Targu jakoś nie umiał postarać się lepiej, a dopiero po miesiącach zmagań, gdy Tucson trafił do ASO w Krakowie udało się wywalczyć u importera wymianę skrzyni na całą nową.

Re: Automat 7DCT, manual

: 27 sty 2024, 22:33
autor: automaciek
Skoro diagnosta dupa, to trzeba było skrzynię w całości wymieniać. Toż to proste urządzenie, dwa sprzęgła, 2 x 4 biegi, 8 synchronizatorów, dwa zestawy serwomechanizmów. Wszystko naprawialne Żeby tylko klient dokładnie opisał objaw.

Re: Automat 7DCT, manual

: 27 sty 2024, 22:43
autor: Piejar
Ja. Uhm...

Re: Automat 7DCT, manual

: 28 sty 2024, 11:39
autor: MAJKI4MOZA
automaciek pisze:Skoro diagnosta dupa, to trzeba było skrzynię w całości wymieniać. Toż to proste urządzenie, dwa sprzęgła, 2 x 4 biegi, 8 synchronizatorów, dwa zestawy serwomechanizmów. Wszystko naprawialne Żeby tylko klient dokładnie opisał objaw.

Klient 4 razy opisywał. 2 razy stracił biegi (nie pamiętam parzyste czy nie). 1 raz jadąc z Krakowa do Nowego Targu, po tym jak "naprawili" skrzynię, miał smród palonego oleju. Pokazano koledze otwartą skrzynię, to trudno było bez zatkanego nosa przy niej stać. Przegrzanie oleju. Podróż dokończył na lawecie. Podejście ASO Hyundai i importera było spychotechniką i liczeniem na to, że minie 5 lat gwarancji i klient będzie musiał za własne środki kupić nową skrzynię. Taktyka "a może uda się przeciągnąć". KIA/Hyundai ma problem z pewną partią skrzyń biegów 7DCT i ze względów oczywistych (koszty akcji wymiany skrzyń) utrudnia jak tylko może trwałe i skuteczne, a jednocześnie na koszt producenta, naprawienie usterki. Jeśli skrzyni nie pomagają 4 naprawy, to ewidentnie jest błąd wykonania. Prawdopodobnie całość jest niestabilna, więc cokolwiek wymienisz, to nie trzyma liniowości ruchów. Nie jestem inżynierem z wykształcenia, więc dam amatorski przykład: jeśli źle nagwintowano otwór, to element wkręcany nie będzie poprawnie zamocowany. Drgania, które przy dobrym nagwintowaniu nic by nie zrobiły, w takim przypadku będą powodować nieustanne luzowanie się czyli elementy układu przestaną pracować liniowo, układ straci założone przez konstruktora parametry. Można dowolną ilość razy wymieniać elementy w środku skrzyni, ale efekt będzie zawsze ten sam. Nowa usterka.

Re: Automat 7DCT, manual

: 19 kwie 2024, 07:15
autor: automaciek
Nie istnieje wadliwa seria skrzyń biegów. Po drugie gwarancji podlegają wymienne części i nie wymienia się całego podzespołu (chyba że producent zadecyduje). Po trzecie nie istnieje pojęcie prewencji w naprawie gwarancyjnej (chyba że producent....). Po czwarte skuteczna naprawa to trafna diagnoza i poprawnie wykonana naprawa, a tu producent nie ma wiele do powiedzenia. A nieszczęścia chodzą po ludziach, po mechanikach również.