Przegląd po 120 000 km - wymiany olejów skrzyni biegów i w napędach
: 04 maja 2020, 17:50
Powoli zbliżam się do ww. przebiegu, postanowiłem umówić się na przegląd do ASO. Wysłałem maila do serwisu o wstępną wycenę czynności serwisowych. Zgodnie z zaleceniami w instrukcji obsługi, poza standardowym serwisem olejowym chciałem zlecić również:
1. Wymianę oleju mechanicznej skrzyni biegów
2. Wymianę oleju tylnego mechanizmu różnicowego (4WD)
3. Wymianę oleju skrzynki rozdzielczej (4WD)
Rozmowa telefoniczna z pracownikiem serwisu, a także przesłana wstępna wycena wprawiła mnie w osłupienie. Otóż okazało się, że jeśli chodzi o punkt 1, to została ona wyceniona na 570 zł (robocizna) + 870 zł (olej ATF) brutto, mimo że wyraźnie zaznaczyłem, że chodzi o skrzynię manualną. Jeśli zaś chodzi o punkty 2 i 3, pracownik serwisu powiedział mi, że nie przeprowadzali oni nigdy takich czynności serwisowych i nie podejmą się także tym razem. Powiedzcie mi, czy trafiłem po prostu na niekompetentne ASO, czy faktycznie wszystkie ASO nie chcą przeprowadzać takich czynności? Może powinienem poszukać warsztatu niezależnego, który podejmie się takich prac? Niestety nie mam dostępu do kanału, więc ciężko mi będzie zrobić to samodzielnie. Idąc tym tropem myślenia, widziałem na forum, że do skrzyni biegów polecany był olej Ravenol, a co byście polecili do dyferencjału i skrzynki rozdzielczej? Specyfikacja tego oleju jest inna niż do skrzyni biegów, mianowicie "HYPOID GEAR OIL API GL-5, SAE 75W/90, SHELL SPIRAX X lub równoważny".
1. Wymianę oleju mechanicznej skrzyni biegów
2. Wymianę oleju tylnego mechanizmu różnicowego (4WD)
3. Wymianę oleju skrzynki rozdzielczej (4WD)
Rozmowa telefoniczna z pracownikiem serwisu, a także przesłana wstępna wycena wprawiła mnie w osłupienie. Otóż okazało się, że jeśli chodzi o punkt 1, to została ona wyceniona na 570 zł (robocizna) + 870 zł (olej ATF) brutto, mimo że wyraźnie zaznaczyłem, że chodzi o skrzynię manualną. Jeśli zaś chodzi o punkty 2 i 3, pracownik serwisu powiedział mi, że nie przeprowadzali oni nigdy takich czynności serwisowych i nie podejmą się także tym razem. Powiedzcie mi, czy trafiłem po prostu na niekompetentne ASO, czy faktycznie wszystkie ASO nie chcą przeprowadzać takich czynności? Może powinienem poszukać warsztatu niezależnego, który podejmie się takich prac? Niestety nie mam dostępu do kanału, więc ciężko mi będzie zrobić to samodzielnie. Idąc tym tropem myślenia, widziałem na forum, że do skrzyni biegów polecany był olej Ravenol, a co byście polecili do dyferencjału i skrzynki rozdzielczej? Specyfikacja tego oleju jest inna niż do skrzyni biegów, mianowicie "HYPOID GEAR OIL API GL-5, SAE 75W/90, SHELL SPIRAX X lub równoważny".