Problematyczna zmiana biegów na zimnym silniku

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
sqleszcz
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 21 lis 2010, 15:25
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.7 crdi L - D5U
Lokalizacja: Sulejówek

Problematyczna zmiana biegów na zimnym silniku

Postautor: sqleszcz » 29 sty 2011, 17:52

Witam,
czy ktoś z Was zauważył w swojej Kijance 1.7 diesel problemy ze zmianą biegów głównie z 1 na 2 oraz przy wkładaniu 1... Objaw wystepuje przy zimnym samochodzie ( przy temperaturze od zera i niższej ) Jak temperatura wskoczy na 90st sprawa się prostuje. Czy jechać z tym do serwisu ?
SQLESZCZ

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: Problematyczna zmiana biegów na zimnym silniku

Postautor: Bodzio_s40 » 29 sty 2011, 17:59

normalka,typowy objaw,olej gestniej i trudniej sie nagrzewa .Pedal sprzegla tez ma prawo chodzic ciezej przy niskich temperaturach.Jednak po rozgrzaniu silnika wszystko powinno chodzic lekko-jesli tak jest u ciebie to nie zawracaj sobie glowy i ciesz sie z jady kijanka

sqleszcz
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 21 lis 2010, 15:25
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.7 crdi L - D5U
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Problematyczna zmiana biegów na zimnym silniku

Postautor: sqleszcz » 29 sty 2011, 18:12

Generalnie wydaje się normalka, ale problem polega na tym że jest naprawdę duży opór i biegi zmieniają się skokowo... to nie jest efekt po prostu cięzko poruszającego się drążka.
SQLESZCZ

jerry
Uzależniony
Posty: 171
Rejestracja: 23 wrz 2010, 21:58
Czym jeżdzę: Czarny Sportage XL 2.0 CRDI

Re: Problematyczna zmiana biegów na zimnym silniku

Postautor: jerry » 29 sty 2011, 22:31

U mnie w 2.0 CRDI też coś takiego obserwuję, ale po rozgrzaniu wszystko wraca do normy.
Opór najbardziej wyczuwam przy zmianie biegu na 2.
Jeżdżę czarnym 2.0 CRDI, XL

GD_Luk
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.

Re: Problematyczna zmiana biegów na zimnym silniku

Postautor: GD_Luk » 31 sty 2011, 17:50

hmmm..nic takiego nie zauważyłem....
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.

jerry
Uzależniony
Posty: 171
Rejestracja: 23 wrz 2010, 21:58
Czym jeżdzę: Czarny Sportage XL 2.0 CRDI

Re: Problematyczna zmiana biegów na zimnym silniku

Postautor: jerry » 31 sty 2011, 18:59

Bo zapewne parkujesz autko w ciepłym garażu ;)
Jeżdżę czarnym 2.0 CRDI, XL

GD_Luk
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.

Re: Problematyczna zmiana biegów na zimnym silniku

Postautor: GD_Luk » 01 lut 2011, 23:27

racja :)...mam garaż....
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.

krisu
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 16 lut 2011, 11:25
Czym jeżdzę: L silver 1,7 crdi

Re: Problematyczna zmiana biegów na zimnym silniku

Postautor: krisu » 18 mar 2011, 10:51

Mam następujące pytanie. Podczas dojeżdżania do świateł, jadąc już bardzo wolno wbijając pierwszy bieg słychać głuche stuknięcie. Występuje podczas wyczuwalnego oporu na drążku jak jeszcze bieg nie jest do końca wrzucony. Czy to jest normalne? A drugie pytanie (1.7 crdi). Czy u Was też tak jest, że przy wciskaniu sprzęgła przy obrotach silnika 2500 i powyżej pedał się trzęsie (drga)?
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Problematyczna zmiana biegów na zimnym silniku

Postautor: soul » 18 mar 2011, 10:57

Te drgania to może być wada koła dwu masowego. Podobnie stuknięcie przy redukcji.Tyle, że w 1.7 z tego co się orientuje nie występuje.
Podjedz z tym do serwisu i niech się w Twojej obecności przejedzie serwisant.
Obrazek


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap