Mam podobny problem jak greniu73 - przy zmianie z 1. na 2. lekki zgrzyt i opór. Przy zimnym silniku problem bardziej odczuwalny. Przy rozgrzanym jest nieco lepiej. Pomaga przeciągniecie auta na 1. i potem 2. wchodzi sprawniej.
tak czy inaczej, to trochę denerwujące i chyba tak być nie powinno. No chyba że ten typ tak ma. Nie jechałem inną Sportage a swoją mam od niedawna.
Przy redukcji z 2. na 1. też ciężko - trzeba praktycznie wyhamować, aby wbić.
Sportage III 2.0 163KM 2010.
Skrzynia biegów
- AldenteSaba
- Uzależniony
- Posty: 299
- Rejestracja: 16 gru 2010, 10:12
- Czym jeżdzę: Cosmo Blue 1,6 t-gdi 7 dct AWD GT-Line, Yamaha FJ1200
- Lokalizacja: Opole
Skrzynia biegów
ZygJe pisze:Nie wiem czy pamiętasz, co to takiego między gaz, i po co trzeba go było używać przy niesynchronizowanych skrzyniach.
To pamiętają tylko takie dinozaury motoryzacyjne jak ja i diesel, którzy mieli zaszczyt jeździć wojskowymi Starami. W tamtych czasach standardem była niesynchronizowana jedynka i wsteczny, instruktor lał mnie po łapach jeśli pociągnąłem dźwignię bez sekundowego choćby zatrzymania w położeniu luzu. Każdy bieg musiał być wbijany na dwa tempa. Tego się trzymam do dziś i nigdy nie miałem problemów ze skrzyniami.
Obstawiałbym, że problem z synchronizatorem czwórki jest spowodowany właśnie szybkim, bezpośrednim szarpnięciem z 3 na 4 bez zatrzymania.
Ale cóż. Mnie tego nauczyli w Technikum Samochodowym bo tam robiłem prawko (ciekawostka - kurs trwał dwa lata szkolne - przez rok tylko przepisy drugi rok przepisy i jazda łącznie 40 godzin na trzech samochodach). Sam uczyłem jeździć przez 10 lat i moim kursantom to przekazywałem. Teraz to instruktorzy sami o tym nie wiedzą i nie mają czasu tego uczyć bo trzeba opanować plac
Re: Skrzynia biegów
Co było przyczyną problemów z 4 i 6 biegiem ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika