Hejka dołączę się do tematu
Pomóżcie proszę w lokalizacji spustu i wlewu/przelewu oleju do skrzyni.
Pacjent KIA Sportage diesel 1.7, manualna skrzynia 6-cio biegowa, numer silnika D4FD CZ085873. Szukałem troszkę w necie i nie jestem do końca przekonany.
Jakiś czas temu wymieniałem jedną półoś i jak wypiąłem ją ze skrzyni wyleciał mi olej. Za słabo się przygotowałem, ale cóż człowiek uczy się na błędach. Dolewkę zrobiłem od góry odkręcając czarny czujnik. Jest to chyba czujnik cofania świateł. Jeśli nie, proszę o skorygowanie.
Obecnie przymierzam się do wymiany znów tej samej półosi, bo na zamienniku przejechałem zaledwie 28k km i znów jest luz na przegubie wewnętrznym i podczas zmiany biegów gdy się smar w przegubie zagrzeje - słychać taki delikatny specyficzny stuk, klik czy jak to zwał. Mógłbym jeszcze na tym jeździć, bo występuje tylko stuk przy zmianie na pierwszych biegach, a przy dużej prędkości albo go nie słychać, albo nie występuje. Budą nie trzęsie na razie wiec luz. Dokładnie taki sam objaw jak miałem dwa lata temu a po wymianie na nową półoś stuk zniknął.
Chciałem więc teraz zrobić to jak należy i spuścić olej najpierw, a potem po wymianie półosi wlać nowy otworem/przelewem, który jest do tego celu przeznaczony.
Dołączam parę zdjęć z lokalizacją śrub i proszę o potwierdzenie/poprawienie czy mam rację czy nie
Wydaje mi się, że to te dwie zakreślone. Obie takie same na klucz 17.
- Lokalizacja spustu i wlewu oleju do skrzyni.JPG (288.99 KiB) Przejrzano 1266 razy
Przy okazji powiem jeszcze o sprzęgle.
Moje sprzęgło nadal działa. Nie slizga się, biegi wchodzą normalnie. Jedyny mankament to łożysko sobie czasem zapiszczy. Zwłaszcza rano jak jest zimno. Działo się to już jak kupiłem kijankę pięć lat temu przy przebiegu 47850km. Teraz na zegarze mam 124245km i nadal sobie popiskuje.
Może latem się za to wezmę….
Za młodego parę sprzęgieł wymieniłem, ale miałem kanał. Teraz będę musiał to robić na podjeździe. Dam radę chyba….
Robił ktoś bez kanału?
Z ciekawości ile taka skrzynia waży?
Pozdro. dla wszystkich