Skrzynia Biegów - olej
- Piotrek777
- Bywalec
- Posty: 81
- Rejestracja: 25 lis 2018, 22:22
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III 2.0 Pb + LPG (163KM)
- Lokalizacja: okolice stolicy
Re: Skrzynia Biegów - olej
Dziś wymieniłem wreszcie olej w skrzyni. Korek wlewowy to ten który pokazuję śrubokrętem na górnej fotce. Nie ma innej śruby na boku czy gdzie indziej - przynajmniej w tej skrzyni.
- Załączniki
-
- DSC_0007.JPG (126.71 KiB) Przejrzano 6037 razy
-
- DSC_0008.JPG (125.09 KiB) Przejrzano 6037 razy
- color1
- MODERATOR
- Posty: 414
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Skrzynia Biegów - olej
Dziś ładna pogoda, pomyślałem sobie że jeszcze ostatnim rzutem na taśmę wymienię sobie olej przekładniowy, ale kurna... poległem na osłonie silnika ! Czy ja mam coś nie tak, czy jakiś idiota wymyślił, że śruby od frontu auta (razem 5 śrub) mają po drugiej stronie (od komory) podwójne nakrętki ? Mam to wszystko skorodowane i nie mam pomysłu jak przytrzymać te obracające się nakrętki, bo od komory silnika nie ma szans się tam do wszystkich dostać. Tylko dwie (w na tylnej krawędzi osłony) są wkręcane w stalowe nagwintowane kątowniki.
Macie jakiś pomysł jak odkręcić tą osłonę ?
p/s i tu zastanawiam się, że skoro to aż tak skorodowane to czy na zeszłorocznym wrześniowym przeglądzie faktycznie wymieniono mi olej i filtr, bo bez zdjęcia osłony przeciez nie idzie tego dokonać...
Macie jakiś pomysł jak odkręcić tą osłonę ?
p/s i tu zastanawiam się, że skoro to aż tak skorodowane to czy na zeszłorocznym wrześniowym przeglądzie faktycznie wymieniono mi olej i filtr, bo bez zdjęcia osłony przeciez nie idzie tego dokonać...
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Skrzynia Biegów - olej
te wkrety o których piszesz ja mam bezproblemowo odkręcane, żadnych podwójnych nakrętek za drugą wymiana oleju potraktowałem je smarem.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- color1
- MODERATOR
- Posty: 414
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Skrzynia Biegów - olej
Właśnie patrzyłem na diagram (jakiś kiaparts coś tam) dot. tej osłony, tam faktycznie w rozpisce są tylko wkręty sześciokątne, które wchodzą w jakąś listwę z otworami - czyżby u mnie się te gwinty wyrobiły/zerwały i aso odwaliło taką fuszerkę ?
Co z tym teraz począć ?
Co z tym teraz począć ?
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Skrzynia Biegów - olej
Tam są zaciśnięte nitonakrętki w tym czarodziejskim plastiku. Korodują i obracają się i żeby je odkręcić to żabka plus gimnastyka żeby od środka odgiąć osłonę i zacisnąć ja na obracającej się nakrętce lub wyrwanie osłony i założenie potem większej podkładki. U mnie nitonakrętki poszły w kubeł i mam tam założone takie metalowe kołki rozporowe z nierdzewki. Od tego czasu spokój i bezproblemowe ściąganie osłony.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- color1
- MODERATOR
- Posty: 414
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Skrzynia Biegów - olej
Dzięki...
no to czeka mnie gimnastyka :/
no to czeka mnie gimnastyka :/
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Re: Skrzynia Biegów - olej
Cześć mam wyciek z czujnika w skrzyni co to za czujnik pomocy.
- Załączniki
-
- czujnik kia 2.jpg (55.71 KiB) Przejrzano 5550 razy
-
- czujnik kia.jpg (69.38 KiB) Przejrzano 5550 razy
- kodas
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 lis 2017, 23:04
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI 2015r kolor czarny wersja XL
Re: Skrzynia Biegów - olej
Słaba jakość zdjęcia i chyba do góry nogami bo olej raczej pod górę nie cieknie. Ale wygląda mi to na czujnik biegu neutralnego od podpowiadacza (ekonomizera?)zmiany biegów. Ostatnio wymieniałem i nie pamiętam czy była tam jakaś podkładka miedziana. może to cieknie nie spod czujnika tylko z czujnika już sie wyrobił mechanizm w środku ten trzpień i trzeba go wymienić. Wymiana szybka i łatwa, cena czujnika około 90 zł.
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 maja 2019, 12:11
- Czym jeżdzę: KSIII 1,6 GDI L
- Lokalizacja: Łańcut
Re: Skrzynia Biegów - olej
Panowie podpowiedzcie proszę, mam 170k km przebieg i gdy pytałem mechanika o wymianę oleju w skrzyni to usłyszałem że się nie wymienia. Wy piszecie o wymianie. Czy wymiana jest podyktowana problemami, przebiegiem? Jak do tego podejść, czy wymiana powinna być? Nie mam żadnych problemów z pracą skrzyni.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Skrzynia Biegów - olej
O jeden poziom wyżej (Sportage IV) masz cały "doktorat" takiego jednego "mędrca" o oleju do skrzyni a i w tym wątku też. A i żeby potem mnie od nieuków nie wyzywać na forum , podaj dokładniej jaki silnik bo 1,6 GDI (wersja, czy skrzynia 5 czy 6 biegów) w opisie to ciut mało, może jeszcze czy 2 czy 4 WD
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: Skrzynia Biegów - olej
kodas pisze:... cena czujnika około 90 zł.
Wiesz może jaki jest kod tego czujnika do Sportage 3 1.7 crdi ? Gdzie go kupić ?
Re: Skrzynia Biegów - olej
Hejka dołączę się do tematu
Pomóżcie proszę w lokalizacji spustu i wlewu/przelewu oleju do skrzyni. Pacjent KIA Sportage diesel 1.7, manualna skrzynia 6-cio biegowa, numer silnika D4FD CZ085873. Szukałem troszkę w necie i nie jestem do końca przekonany.
Jakiś czas temu wymieniałem jedną półoś i jak wypiąłem ją ze skrzyni wyleciał mi olej. Za słabo się przygotowałem, ale cóż człowiek uczy się na błędach. Dolewkę zrobiłem od góry odkręcając czarny czujnik. Jest to chyba czujnik cofania świateł. Jeśli nie, proszę o skorygowanie.
Obecnie przymierzam się do wymiany znów tej samej półosi, bo na zamienniku przejechałem zaledwie 28k km i znów jest luz na przegubie wewnętrznym i podczas zmiany biegów gdy się smar w przegubie zagrzeje - słychać taki delikatny specyficzny stuk, klik czy jak to zwał. Mógłbym jeszcze na tym jeździć, bo występuje tylko stuk przy zmianie na pierwszych biegach, a przy dużej prędkości albo go nie słychać, albo nie występuje. Budą nie trzęsie na razie wiec luz. Dokładnie taki sam objaw jak miałem dwa lata temu a po wymianie na nową półoś stuk zniknął.
Chciałem więc teraz zrobić to jak należy i spuścić olej najpierw, a potem po wymianie półosi wlać nowy otworem/przelewem, który jest do tego celu przeznaczony.
Dołączam parę zdjęć z lokalizacją śrub i proszę o potwierdzenie/poprawienie czy mam rację czy nie
Wydaje mi się, że to te dwie zakreślone. Obie takie same na klucz 17.
Przy okazji powiem jeszcze o sprzęgle.
Moje sprzęgło nadal działa. Nie slizga się, biegi wchodzą normalnie. Jedyny mankament to łożysko sobie czasem zapiszczy. Zwłaszcza rano jak jest zimno. Działo się to już jak kupiłem kijankę pięć lat temu przy przebiegu 47850km. Teraz na zegarze mam 124245km i nadal sobie popiskuje.
Może latem się za to wezmę….
Za młodego parę sprzęgieł wymieniłem, ale miałem kanał. Teraz będę musiał to robić na podjeździe. Dam radę chyba…. Robił ktoś bez kanału?
Z ciekawości ile taka skrzynia waży?
Pozdro. dla wszystkich
Pomóżcie proszę w lokalizacji spustu i wlewu/przelewu oleju do skrzyni. Pacjent KIA Sportage diesel 1.7, manualna skrzynia 6-cio biegowa, numer silnika D4FD CZ085873. Szukałem troszkę w necie i nie jestem do końca przekonany.
Jakiś czas temu wymieniałem jedną półoś i jak wypiąłem ją ze skrzyni wyleciał mi olej. Za słabo się przygotowałem, ale cóż człowiek uczy się na błędach. Dolewkę zrobiłem od góry odkręcając czarny czujnik. Jest to chyba czujnik cofania świateł. Jeśli nie, proszę o skorygowanie.
Obecnie przymierzam się do wymiany znów tej samej półosi, bo na zamienniku przejechałem zaledwie 28k km i znów jest luz na przegubie wewnętrznym i podczas zmiany biegów gdy się smar w przegubie zagrzeje - słychać taki delikatny specyficzny stuk, klik czy jak to zwał. Mógłbym jeszcze na tym jeździć, bo występuje tylko stuk przy zmianie na pierwszych biegach, a przy dużej prędkości albo go nie słychać, albo nie występuje. Budą nie trzęsie na razie wiec luz. Dokładnie taki sam objaw jak miałem dwa lata temu a po wymianie na nową półoś stuk zniknął.
Chciałem więc teraz zrobić to jak należy i spuścić olej najpierw, a potem po wymianie półosi wlać nowy otworem/przelewem, który jest do tego celu przeznaczony.
Dołączam parę zdjęć z lokalizacją śrub i proszę o potwierdzenie/poprawienie czy mam rację czy nie
Wydaje mi się, że to te dwie zakreślone. Obie takie same na klucz 17.
Przy okazji powiem jeszcze o sprzęgle.
Moje sprzęgło nadal działa. Nie slizga się, biegi wchodzą normalnie. Jedyny mankament to łożysko sobie czasem zapiszczy. Zwłaszcza rano jak jest zimno. Działo się to już jak kupiłem kijankę pięć lat temu przy przebiegu 47850km. Teraz na zegarze mam 124245km i nadal sobie popiskuje.
Może latem się za to wezmę….
Za młodego parę sprzęgieł wymieniłem, ale miałem kanał. Teraz będę musiał to robić na podjeździe. Dam radę chyba…. Robił ktoś bez kanału?
Z ciekawości ile taka skrzynia waży?
Pozdro. dla wszystkich
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Skrzynia Biegów - olej
Na YT jest bardzo ciekawy kanał nt wymiany sprzęgieł
https://youtu.be/qehL86bl1PY
https://youtu.be/qehL86bl1PY
Re: Skrzynia Biegów - olej
Dzięki Piejar
Link nie działa do końca, bo po naciśnięciu albo skopiowaniu wywala/zamyka stronę. Ale znlazłem tego magika. Dobry jest. No i do tego taka sama KIA Sportage. I nawet kolor się zgadza
https://www.youtube.com/watch?v=YMpUWoF ... =6&t=1104s
Na tym filmie widać lokalizację spustu oleju przy 3:12 a wlewu/przelewu przy 1:00:07. Czyli moje przypuszczenia i powyższe zdjęcia są właściwe i pokazują gdzie dokładnie są te śruby. Dorzucam jeszcze dwa dodatkowe zrzuty dla innych.
Z takim filmikiem to można sprzęgło wymieniać. Wszystko co potrzebne jest w nim zawarte.
Pokusiłem się nawet o wycenę tak z ciekawości z tego mobilnego serwisu.
Supply and fitting:
SACHS/LUK/VALEO Clutch Kit.
Or
AP/EXEDY/AISIN Clutch Kit.
Repair comes with 12 months/10,000 miles parts warranty.
£115.86 for 3 Piece Clutch kit.
£350 fitting cost.
This will include :
Gearbox Service
Clutch fluid
Clean.
Grease.
Total upon completion £465.86
Link nie działa do końca, bo po naciśnięciu albo skopiowaniu wywala/zamyka stronę. Ale znlazłem tego magika. Dobry jest. No i do tego taka sama KIA Sportage. I nawet kolor się zgadza
https://www.youtube.com/watch?v=YMpUWoF ... =6&t=1104s
Na tym filmie widać lokalizację spustu oleju przy 3:12 a wlewu/przelewu przy 1:00:07. Czyli moje przypuszczenia i powyższe zdjęcia są właściwe i pokazują gdzie dokładnie są te śruby. Dorzucam jeszcze dwa dodatkowe zrzuty dla innych.
Z takim filmikiem to można sprzęgło wymieniać. Wszystko co potrzebne jest w nim zawarte.
Pokusiłem się nawet o wycenę tak z ciekawości z tego mobilnego serwisu.
Supply and fitting:
SACHS/LUK/VALEO Clutch Kit.
Or
AP/EXEDY/AISIN Clutch Kit.
Repair comes with 12 months/10,000 miles parts warranty.
£115.86 for 3 Piece Clutch kit.
£350 fitting cost.
This will include :
Gearbox Service
Clutch fluid
Clean.
Grease.
Total upon completion £465.86
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika