O napędzie AWD

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
Kudec
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 29 cze 2012, 19:37
Czym jeżdzę: CRDI 184KM, Awd, A/T, Sand Track
Gadu Gadu: 71407
Lokalizacja: Łódź/Warszawa

Re: O napędzie AWD

Postautor: Kudec » 22 sty 2013, 22:58

W ingliszu (kanadiszu) ale jest kilka informacji o naszym AWD, które chyba jeszcze się tu nie pojawiły

Awatar użytkownika
l_ewy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 29 lis 2010, 14:14
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2.7 V6 & KIA Sorento

Re: O napędzie AWD

Postautor: l_ewy » 23 sty 2013, 00:41

ZygJe pisze:Otóż jak włączasz guziorem to spinasz "na sztywno" przód z tyłem - co najmniej 2 koła: 1 przednie i 1 tylne muszą kręcić się z tą samą prędkością. W trybie "auto"sprzęgło przenosi płynnie od 0 do (teoretycznie) 100% na tył czyli działa jak między osiowy mechanizm różnicowy likwidując naprężenia w układzie napędowym. Żadnego braku logiki jak widzisz tu nie ma.

Nie wiem jak jest w modelu KSIII ale w KSII, guzikiem niczego nie spinasz na sztywno. Uruchamiasz to samo sprzęgło, które uruchamia się w trybie "auto" tyle, że manualnie. Jeżeli byłoby na sztywno to po włączeniu AWD próba ruszenia na skręconych kołach na suchym, kończy się ukręceniem półosi, przegubu itp.
ZygJe pisze:Spięcie na sztywno przednich kół z tylnymi ma duży wpływ na działanie układu ABS. Np.: jeśli przednie koła tracą przyczepność to przy spiętym tyna sztywno tyle również tylne koła tracą przyczepność

Dla mnie kompletna bzdura. Jeżeli tak by było to już bym złomował auto.
ZygJe pisze:Cóż chyba jestem za stary - ja 0,3s zwłoki (tyle to trwa wg Magna-Steyr producenta sprzęgła do AWD w KS3)w dopięciu tyłu już nie zauważam....

Moim zdaniem bardziej chodzi tutaj o sytuację kiedy w trybie auto, sterownik na bieżąco sprawdza stan przyczepności i na zmianę załącza lub rozłącza układ. I to 0,3s występuje kilka lub kilkanaście razy w przeciągu np. 10s. (może nawet częściej). Sumując deje to już wartość odczuwalną.

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: O napędzie AWD

Postautor: cisco » 23 sty 2013, 00:57

l_ewy, tych systemów nie można w żaden sposób porównywać to jest przepaść technologiczna między KS II a KS III.
Sporo wyjaśnia ten tekst w ingliszu :lol: do którego link podesłał kudec :D
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: O napędzie AWD

Postautor: ZygJe » 23 sty 2013, 11:19

Ups, nie zauważyłem, ze l_ewy ma KSII. To 2 zupełnie inne światy. Na wszelki wypadek zapytałem zaprzyjaźniony serwis i potwierdzili, że w KSII ABS ma priorytet i w momencie kiedy nastąpi uaktywnienie ABS niezależnie od tego czy guzior jest wciśnięty czy nie napęd AWD jest ZAWSZE rozłączany. W KSIII natomiast w trybie "auto" jest rozłączany a przy "manualnym" załączeniu nie. To samo ma miejsce w KSIII przy zaciągnięciu ręcznego. W "auto" rozłączy AWD a w "manualu" nie.
W KSII faktycznie w "auto" napęd jest załączany tylko w razie poślizgu przednich kół (zwłoka do ok 1s) i rozłączany jeśli poślizg "ustąpi" stąd faktycznie jazda z załączonym na stałe AWD w KSII ma sens. Natomiast w KSIII IMO takiego sensu nie ma albowiem jak można przeczytać w tekście z linku (zresztą pisałem o tym kilkanaście postów wcześniej) napęd AWD w KSIII załączany jest ZANIM poślizg wystąpi.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap