Owca007 pisze:Czytam cały wątek i dochodzę do wniosku, że każdy robi co uważa. Ale co do wymiany to ja od zawsze stosuję zasadę raz na 100-120 tys. km wymieniam oleje o których niektórzy nawet mogą nie wiedzieć. Skrzynia, itp. i już nie raz nie dwa tylko naście byłem naocznym świadkiem, że to pomaga np. w haczeniu pierwszego biegu (moja kijanka) lepszej klasy olej i jak ręką odjął praca skrzyni jest nie do poznania. W pasarati znowu skrzynia mi buczała, nowy olej i cisza. Więc nie piszcie, że to nic nie daje bo w takim razie po co w silniku olej zmieniacie? Nie lepiej kupić coś z silnikiem Wankla który jest mocno „olejożerny” i tylko oleju dolewać. W automacie jest tak zwana kierownica która olej ukierunkowuje na drugie koło i tak jest przekazywany moment. Jak olej robi się coraz to gęstszy zabrudzony lub jest po prostu nieodpowiedni do danej skrzyni to życzę powodzenia potem w naprawie. I im mocniejsze auto tym szybciej da to o sobie znać
Myślę kolego że trochę pobiegłeś piszemy tu o skrzyni olej w silniku po ok 1000jest już zmieniony szczególnie w traktorach (czarny)są potężne tarci obroty itp więc należy go wymienić nawet po 10tys ale skrzynia ? to co innego ja byłem zmuszony wymienić bo pękł mi przewód łączący skrzynie z chłodnicą tak dodatkowe chłodzenie może nie każdy wie i olej który a raczej końcówka została to była zmuszony zmienić i był czysty i klarowny jak nowy a auto ma 180tys .Fakt olej do skrzyń musi być bezwzględnie taki jak przewiduje producent danej marki na innym nie pojedziesz. To tak jak z jedzeniem producent pisze że należy spożyć do? a tak naprawdę musztardę możesz jeść jeszcze ok rok po terminie jeśli jest w lodówce .Ale jak stwierdziłeś każdy robi jak uważa i ja też jestem za tym i jem ją aż dno zobaczę