Jazda automatem.

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Jazda automatem.

Postautor: ZygJe » 07 kwie 2017, 06:53

Jeszcze 15-20lat temu gwarancją bezproblemowej eksploatacji ASB była wymiana oleju co 30-60tyś km. Teraz instrukcja nie przewiduje wymiany przy normalnych warunkach jazdy, a przewiduje wymianę przy ok. 100tyś. w ciężkich warunkach jazdy (tu zalicza się jazda po mieście). Co tu więc pisać? IMO brak konieczności wymiany oleju w ASB to herezja.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Kasztelan
Uzależniony
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2017, 22:55
Czym jeżdzę: KS V 1,6 TGDI 7DCT
Lokalizacja: Kraków

Re: Jazda automatem.

Postautor: Kasztelan » 07 kwie 2017, 08:43

W manualnych skrzyniach też teoretycznie oleju się nie wymienia, a jednak lepiej to robić.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Jazda automatem.

Postautor: Owca007 » 07 kwie 2017, 10:18

Czytam cały wątek i dochodzę do wniosku, że każdy robi co uważa. Ale co do wymiany to ja od zawsze stosuję zasadę raz na 100-120 tys. km wymieniam oleje o których niektórzy nawet mogą nie wiedzieć. Skrzynia, reduktory, dyferencjały itp. i już nie raz nie dwa tylko naście byłem naocznym świadkiem, że to pomaga np. w haczeniu pierwszego biegu (moja kijanka) lepszej klasy olej i jak ręką odjął praca skrzyni jest nie do poznania. W pasarati znowu skrzynia mi buczała, nowy olej i cisza. Więc nie piszcie, że to nic nie daje bo w takim razie po co w silniku olej zmieniacie? Nie lepiej kupić coś z silnikiem Wankla który jest mocno „olejożerny” i tylko oleju dolewać. W automacie jest tak zwana kierownica która olej ukierunkowuje na drugie koło i tak jest przekazywany moment. Jak olej robi się coraz to gęstszy zabrudzony lub jest po prostu nieodpowiedni do danej skrzyni to życzę powodzenia potem w naprawie. I im mocniejsze auto tym szybciej da to o sobie znać
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Jazda automatem.

Postautor: listomek2014 » 08 kwie 2017, 21:30

lucuszysko pisze:Właśnie zasięgnąłem trochę literatury i dużo jest o tym, że w automatach się oleju raczej nie wymienia. Także jak to jest w naszych Sportkach? Wymieniać czy nie wymieniać - o to jest pytanie?

listomek2014 - czyli sytuacja którą opisałem nie jest normalna? Powinienem podjechać na serwis z tym? Jakiś kosztów mogę się spodziewać?


Myślę że powinieneś bo wymiana oleju raczej nie pomoże .Koszty są różne kwestia co tak naprawdę dolega może być pierdół na pocieszenie powiem tyle że skrzynie w automacie w kia są bardzo udane jak na tak krótki czas jak są na rynku nie ma poważnych problemów znam ludzi którzy latają tym już ok 15lat i nie wiedzą co to skrzynia.
Wracając do kosztów przypomnę historię swojej toyoty 2004r diagnoza aso toyota wymiana sterownika ,wybieraka i przy okazji tarczy koszt 12tys momentalnie posiwiałem cena u człowieka którego każdy u nas omija bo jest droższy niż aso naprawa 400zł okazało się zwykła kalibracja ale jak to aso wolało wymienić to i to za mega kasę
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Jazda automatem.

Postautor: listomek2014 » 08 kwie 2017, 22:01

Owca007 pisze:Czytam cały wątek i dochodzę do wniosku, że każdy robi co uważa. Ale co do wymiany to ja od zawsze stosuję zasadę raz na 100-120 tys. km wymieniam oleje o których niektórzy nawet mogą nie wiedzieć. Skrzynia, itp. i już nie raz nie dwa tylko naście byłem naocznym świadkiem, że to pomaga np. w haczeniu pierwszego biegu (moja kijanka) lepszej klasy olej i jak ręką odjął praca skrzyni jest nie do poznania. W pasarati znowu skrzynia mi buczała, nowy olej i cisza. Więc nie piszcie, że to nic nie daje bo w takim razie po co w silniku olej zmieniacie? Nie lepiej kupić coś z silnikiem Wankla który jest mocno „olejożerny” i tylko oleju dolewać. W automacie jest tak zwana kierownica która olej ukierunkowuje na drugie koło i tak jest przekazywany moment. Jak olej robi się coraz to gęstszy zabrudzony lub jest po prostu nieodpowiedni do danej skrzyni to życzę powodzenia potem w naprawie. I im mocniejsze auto tym szybciej da to o sobie znać


Myślę kolego że trochę pobiegłeś piszemy tu o skrzyni olej w silniku po ok 1000jest już zmieniony szczególnie w traktorach (czarny)są potężne tarci obroty itp więc należy go wymienić nawet po 10tys ale skrzynia ? to co innego ja byłem zmuszony wymienić bo pękł mi przewód łączący skrzynie z chłodnicą tak dodatkowe chłodzenie może nie każdy wie i olej który a raczej końcówka została to była zmuszony zmienić i był czysty i klarowny jak nowy a auto ma 180tys .Fakt olej do skrzyń musi być bezwzględnie taki jak przewiduje producent danej marki na innym nie pojedziesz. To tak jak z jedzeniem producent pisze że należy spożyć do? a tak naprawdę musztardę możesz jeść jeszcze ok rok po terminie jeśli jest w lodówce .Ale jak stwierdziłeś każdy robi jak uważa i ja też jestem za tym i jem ją aż dno zobaczę :lol:
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

Lukasz sport
Uzależniony
Posty: 228
Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Jazda automatem.

Postautor: Lukasz sport » 09 kwie 2017, 11:16

To że był czysty nie oznacza, że ma właściwości jak nowy. W dwóch skrzyniach manualnych zlalem czysty olej i po wymianie lepiej pracują mimo, że był odpowiedni stan oleju to zgrzytal wsteczny w toyocie. Rok po wymianie i cisza. W automacie ZF również nastąpiła poprawa pracy na zimnej skrzyni po wymianie oleju.
To że olej w silniku robi sie czarny to nie oznacza, ze stracił parametry i sam kolor oleju nie jest wyznacznikiem jego wymiany.

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Jazda automatem.

Postautor: listomek2014 » 10 kwie 2017, 21:41

Lukasz sport To że był czysty nie oznacza, że ma właściwości jak nowy.A skąd wiesz korzystałeś laboratorium ?Nie więc
To że olej w silniku robi sie czarny to nie oznacza, ze stracił parametry i sam kolor oleju nie jest wyznacznikiem jego wymiany.
To chyba logiczne a kto tu pisze że trzeba wymieniać czytaj ze zrozumieniem raczej powinno
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

Lukasz sport
Uzależniony
Posty: 228
Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Jazda automatem.

Postautor: Lukasz sport » 10 kwie 2017, 22:09

Skoro wsteczny zgrzytal, a po wymianie tego czystego starego oleju przestał to logiczne, że nie trzymał już parametrów po 10 latach. Też kiedyś tego nie robiłem ale teraz uważam, że warto wymienić olej w skrzyni, gdyż następuje poprawa jej pracy więc mi żadne laboratorium nie jest potrzebne :)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Jazda automatem.

Postautor: diselboy » 11 kwie 2017, 09:40

olej w silniku "czernieje" od sadzy (spalin) jaka się mimo wszystko z przedmuchami dostaje do skrzyni korbowej, bez znaczenia czy silnik nowy czy stary przedmuch są zawsze. w skrzyni nie ma przedmuchów z silnika a dokładniej z komory spalania (chyba , że jak to było w którymś Morisie olej był wspólny dla silnika i skrzyni) więc nie ma możliwości zmiany zabarwienia na czarną. Kto jednak spuszczał olej ze skrzyni np po przebiegu 80 kkm widział, że w porównaniu z nowym stary jest odrobinę bardziej "pomarańczowy" (zmienił odcień).Każdy olej traci właściwości choćby przez utlenianie (skrzynia nie jest hermetyczna). Największą szkodę robią opiłki metalu które zawsze powstają gdzie trą się części jak np: koła zębate, synchronizatory, wałki i łożyska. mimo magnesu na korku spustowym opiłki są w oleju i ich się nie uniknie, można próbować przez założenie dodatkowego mocnego magnesu na korku zwiększyć "ściągalność" opiłków. Nie wiem jak teraz ale "stara szkoła" olej w skrzyni manualnej zalecała wymieniać przy przebiegu około 80 - 100 kkm a w automatach co 80 kkm razem z filtem. Teraz żywotność aut ograniczono do ~250 kkm więc i olej o lepszych parametrach taki przebieg powinien wytrzymać.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Grochu
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 28 mar 2017, 16:03
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 Benzyna SLS Automat XL
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Jazda automatem.

Postautor: Grochu » 12 kwie 2017, 09:59

Witam właśnie to mnie dziwi ludzie myślą że po co wymieniać olej a no po to ze z czasem traci swoje właściwości smarne lepkość itp .... a serwisy tylko łapki zacierają za tych co nie wymieniają..... sprzedawca mazdy cx5 nowej wmawiał mi że w tych automatach oleju sie nie wymienia no pewnie oleju nie ale poźniej całą skrzynie tak heeeeee

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Jazda automatem.

Postautor: listomek2014 » 12 kwie 2017, 22:54

No widzisz auta takie jak mazda 99% japan też nie wymieniają to że ktoś wymienił i jest lepiej to nie znaczy że dobrze obecnie w olejach stosowane są ulepszacze i inne wynalazki które powodują lepszą pracę tarcie dlatego wydaje nam się że wymiana oleju to powinna być przy tylu czy tylu ale jak przestaje działać to myślenie włącza się że trzeba wymienić i dany producent cieszy się że sprzedał kolejny litr Obecnie (2008-)co raz więcej producentów aut nie wymienia olejów w skrzyni automatycznych bo przewidują że auto pokona 250tys i na złom dlatego ja trzymam się tego
W krwi benzyna zamiast Serca turbina


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap