koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
jac64
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:54
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2012/2013, 1.6, XL

koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: jac64 » 15 lut 2015, 19:41

właśnie się naczytałem jaki to może być kosztowny problem, kiedy nawali, a pytanie jest takie: czy sportek z silnikiem 1,6 GDI ma to koło , czy nie, bo czytałem, ze dotyczy to głównie diesli, chociaż właśnie Kia i Hyundai CRDI nie mają go. Więc jak to jest w przypadku benzyny 1,6 GDI?

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: mint » 15 lut 2015, 20:01

1.6 jak i każdy inny benzyniak nie posiada dwu masy.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: czyzyk64 » 15 lut 2015, 20:01

1,6 nie ma. i całe szczęście . [ura]

jac64
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:54
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2012/2013, 1.6, XL

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: jac64 » 15 lut 2015, 20:13

no i GIT ;-), ;-), ;-)

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: Kwarcu » 15 lut 2015, 20:57

Nie wiem skąd masz info, że CRDi nie mają dwumasowego koła zamachowego. Co prawda niektóre nie mają, ale nie wszystkie.

W przypadku benzyniaków w KIA nie ma dwumasy, więc 1.6 GDI go nie ma jak już wyżej napisano.

jac64
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:54
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2012/2013, 1.6, XL

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: jac64 » 17 lut 2015, 12:22

ostatnio pisali chyba na onet.pl

ravel
Bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 22 lip 2011, 23:55
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 GDI

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: ravel » 17 lut 2015, 12:43

tam pisali o 1,6 crdi ładowanych do ceeda a z naszym 1,7 to ja już nie wiem jak jest :bzik:

sxill
Bywalec
Posty: 96
Rejestracja: 22 gru 2014, 20:42
Czym jeżdzę: Sportage 2014, 1.7 CRDI, XL, Deluxe White
Lokalizacja: Poznań

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: sxill » 17 lut 2015, 15:06

1.7 CRDI 115 KM w Sportage nie ma dwumasy. Ale z kolei 1.7 CRDI 136 KM z Optimy już dwumasę ma.

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: Kwarcu » 17 lut 2015, 18:14

1.1 , 1.4 , 1.5 , 1.6 oraz 1.7(115KM) CRDi nie mają dwumasy (chociaż krąży plotka, że niektóre nowsze 1.6 mają)

1.7(136KM) , 2.0 , 2.2 , 2.5 , 2.9 CRDi mają dwumasę

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: kjs62 » 20 lut 2015, 10:50

czyzyk64 pisze:1,6 nie ma. i całe szczęście . [ura]


Pozornie.
Koło dwumasowe ma bardzo pozytywny wpływ nie tylko na komfort ale też na żywotność silnika i innych mechanizmów.
Jego zadaniem jest tłumienie wibracji i drgań i to robi jak wiemy drgania są bardzo niekorzystnym zjawiskiem dla trwałości mechanizmów.
Dwumas bierze je na klatę dlatego pada po czasie no ale lepiej wymienić ten jeden element niż jeździć rozklekotanym sztruclem prawda?

Techniką jazdy można znacznie przedłużyć żywotność dwumasu - m.in. unikać gwałtownych przyspieszeń, jazdy na wysokim biegu i zbyt niskich obrotach przy podwyższonym obciążeniu.

Nigdy nie lubiłem diesli z uwagi na wibracje właśnie.
Obecni e lubię diesla bo nic nie trzęsie inie telepie.

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: Kwarcu » 20 lut 2015, 20:27

Wszystko co do dwumasu to prawda, ale nie popadaj w skrajności... 1.6 GDI nie wymaga dwumasu. :czujnik:

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: czyzyk64 » 20 lut 2015, 21:11

Ja miałem diesla właśnie z dwumasą i z turbina i z dpf , i już się wyleczyłem, jak za ten komfort jak napisałeś musiałem zapłacić 2,500 za dwumase , a już turbina też zaczynała gwizdać. Wiec teraz całkowicie świadomie wybrałem benzynę. I już kończę te wywody bo zaraz się odezwa zwolennicy diesla. Każdy jeździ tym co lubi. i kropka. [papa]

jac64
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:54
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2012/2013, 1.6, XL

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: jac64 » 22 lut 2015, 14:36

masz rację. Ja też jeżdżę na benzynie, ale jak słucham, że diesel w trasie , przy 120 - 140 km/h pali 6 l , to mnie szlag trafia, przy moich 11/12 l kiedy jadę ok 140 - 150 km/h. Nooo...ale zawsze wtedy pocieszam się, ze niby większy kłopot serwisowo/kosztowy z dieslami, jak już zaczną się sypać....podobno ;-). Oczywiście, życzę wszystkim dieslom bezawaryjnej jazdy po wsze czasy ;-)

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: mint » 22 lut 2015, 15:30

Jac64 dolicz jeszcze różnicę w cenie.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: marcinK » 22 lut 2015, 22:08

jac64 pisze: ale jak słucham, że diesel w trasie , przy 120 - 140 km/h pali 6 l , to mnie szlag trafia,

A ja jak słucham, że przy 140 pali 6 , to kółka na czole robię. Nie denerwuj się, bo to to samo jakbyś Ty mówił, że 8. [rotfl1]
Odebrana po 178 dniach:)

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: ZygJe » 23 lut 2015, 08:19

To i ja dołożę swoje 3 grosze. Od strony technicznej dwumas redukuje wibracje, ale co najważniejsze redukuje drgania skrętne wału korbowego. Szczególnie w dieslu, ma to ogromny wpływ na trwałość układu korbowo-tłokowego a szczególnie na panewki. Ale również układ napędowy, skrzynia biegów, półosie, itd również mają lżej. Jeszcze lepiej od dwumasu działa przekładnia hydrokinetyczna (zwana czasami sprzęgłem lub o zgrozo "konwerterem momentu") w przekładni automatycznej przy czym jest pozbawiona wady dwumasu - nie zużywa się.
Moje zdanie nt. diesla w osobówce jest takie że aktualnie to jest pomyłka. Stopień skomplikowania wymuszony ekologią powoduje w dłuższym okresie czasu że koszty zjadają oszczędności.
Co do kosztów. Mój aktualny smok średnio kotłuje 16l LPG /100 km. Licząc po 2zł/l daje 32zł /100 km. Dzieląc to przez cenę diesla 4,40zł/l mamy 7,2l wirtualnego ON. Trzeba dodać jeszcze trochę na PB rozruchowe więc niech będzie 7.5. Moja Sportage 2.0Crdi nie schodziła poniżej 8.5l/100km.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: diselboy » 23 lut 2015, 09:47

dodam od siebie w spawie 6 na 100.
Stilo 1,9 JTD 115 km, 255 Nm (identycznie jak Sportek 1,7 CRDI), rok 2002 trasa 1450 km czwórką od Rzeszowa do Zgorzelca i dalej za Keiseslautern, połowa w Polsce apetyt na poziomie 6 l/100 km średnia na poziomie 75 km/h, tankowanie na granicy po korek, reset komputera na zero wjazd do Niemiec, średnia prędkość 110 km/h, średnie spalanie na trasie prawie 800 km na poziomie 5,5 litra. najniższe jakie udało mi się osiągnąć na tej trasie to 4,5 litra benzyny w Brava 1,2 (ale jazda do dupy bo nie przekraczane 110 km/h) najmniej w Stilo to 2,2 na odcinku 150 km po Weinstrasse od Trieru po Mienz.
Sportkiem przy jeździe w Polsce 4,3 na odcinku 1370 km, wystarczyło prawie jedno tankowanie pod korek + dolewka bezpieczeństwa na 200 km przed celem (10 l ON) (jazda oczywiście zgodnie z przepisami) kolega mało zębów nie zgubił gdy widział jak się opróżnia zbiornik.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: cisco » 23 lut 2015, 10:13

ZygJe czy dobrze zrozumiałem że w 2.0 Crdi w automacie nie ma koła dwumasowego ? bo już się pogubiłem [zdziwko]
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: ZygJe » 23 lut 2015, 10:46

Nie ma. W "klasycznej" skrzyni automatycznej nie ma sprzęgła ciernego służącego do ruszania. Za sprzęgło robi przekładnia hydrokinetyczna która przenosi moment obrotowy przez płyn na bazie oleju. Wszystkie wibracje są tłumione gdyż nie ma mechanicznego połączenia silnika z kołami. W nowoczesnych skrzyniach jak w Sportku jest zastosowane dodatkowe sprzęgło cierne blokujące mechanicznie przekładnię hydrokinetyczną gdyż z zasady działania wynikają duże straty. Ale sprzęgło to załącza sie w ustabilizowanych warunkach jazdy przy odpowiednio wysokich obrotach silnika. Przy silnym przyspieszaniu sprzęgło to rozłącza się.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: cisco » 24 lut 2015, 00:27

No to teraz już wiem, dzięki ZygJe :oki:
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: koło dwumasowe - głupie pytanko ;-)

Postautor: kjs62 » 24 lut 2015, 11:00

Kwarcu pisze:Wszystko co do dwumasu to prawda, ale nie popadaj w skrajności... 1.6 GDI nie wymaga dwumasu. :czujnik:

Żaden nie wymaga ale dwumas w ogólnym rozliczeniu jest korzystny - wpływa na poprawę komfortu i w skali x tys km obniża koszty napraw. Brzmi dziwnie? No tak - ale takie są fakty.

Niemniej coraz częściej słychać opinie, że auta benzynowe z bezpośrednim wtryskiem też będą wyposażane w dwumas i dpf.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2015, 11:22 przez kjs62, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap