Strona 1 z 1

AWD 2.0 CRDi XL

: 27 gru 2014, 23:16
autor: Kieszko
Witam. Dzis mialem okazje przetestowac moja Kijanke w gorach po opadach sniego. Pokrywa sniezna ok 10 cm. Problem wystapil z podjazdem pod delikatne wzniesienie przy zablokowanym napedzie. Mialem wrazenie ze tyl wogole sie nie zalaczyl. Potwierdzila to osoba stojaca obok auta. W dodatku zapalila sie zolta kontrolka mostu obok tej informujacej o wlaczonym napedzie na 4 kolka. Po chwili gasla. Jednoczesnie poczulem dziwny zapach tak jakby przypalone sprzeglo (automat). Obroty kol buksujacych przednich nie przekraczaly 20 km/h. Wyjazd tylem zalatwil sprawe. Nie mam przy sobie instrukcji i tu moja prosba czy podpowie mi ktos co oznacza ta kontrolka. Cos mi swita ze zapala sie jak jest awaria mostu. Tylko ze u mnie gasla po chwili. Nie mialem przypadku wczesniejszego jej zapalenia.

Re: awd 2.0 CRDi XL

: 27 gru 2014, 23:25
autor: ZygJe
Kontrolka oznacza awarię sprzęgła AWD. Załącza się wtedy gdy z czujników ABS przychodzi informacja że przednie koła buksują a tylne nie mimo podania sygnału załączenia sprzęgła. Zapach i brak działania świadczy o spaleniu tarczek sprzęgła. Niestety ASO i wymiana sprzęgła (na gwarancji of kos) bo jest to zespół oficjalnie nienaprawialny (wymianie podlega tylko silniczek pompki oleju). Pocieszające jest to że poza gwarancją sprzęgiełko kosztuje circa 5000zł (netto [zlolta] ).

Re: awd 2.0 CRDi XL

: 28 gru 2014, 21:55
autor: Kieszko
Dzieki

Re: awd 2.0 CRDi XL

: 11 sty 2017, 17:52
autor: Kieszko
Witam. Wracam do tematu. Wymieniłem cały most. Mechanik wykonał adaptacje przez komputer. Sprawdził podzespoły i wyraźnie słychać jak sprzęgło się załącza. Wykasował wcześniejsze błędy. Trochę pojeździłem z podpiętym kompem. Uwagi: Podczas szybkiego ruszania na śniegu jest wszystko ok jednak gdy wjadę na większe wzniesienie, zatrzymam się i ponownie ruszę to przy większych obrotach zapala się nieszczęśliwa kontrolka mostu i stoję w miejscu. Nie czuć palonego sprzęgła. Podejrzewam ze kupiony most może mieć już przypalone sprzęgło. Macie jakieś sugestie.

Re: awd 2.0 CRDi XL

: 11 sty 2017, 18:08
autor: Owca007
W sportach AWD zdarza się czasami znam już kilka przypadków, że psuje się zębatka zdawcza i wałek atakujący pomiędzy skrzynią, a reduktorem. Wtedy zostaje tylko przód, a napęd na tył znika. Też drogo i bardzo pracochłonne :(.

Re: awd 2.0 CRDi XL

: 11 sty 2017, 21:35
autor: ZygJe
Chodziło Ci o koła stożkowe na skrzynce rozdzielczej (?) na skrzyni biegów, te co napędzają wał? Bo w Sportku (prócz jedynki ofc) reduktora nie uświadczysz przecie...
Ten sam problem (koła zębate) występuje u większej siostry - Sorento.
Łatwo to sprawdzić. Na podnośniku obracamy ręką wałem, jeśli SB na luzie to powinny zacząć obracać się przednie koła, a jeśli na biegu to po wybraniu luzu, nie powinno dać się obrócić wałem.

Re: awd 2.0 CRDi XL

: 11 sty 2017, 22:26
autor: Owca007
Tak ten sam problem ma Sorrento chodzi o wielowypust reduktora (wałek)co wchodzi w skrzynię biegów. Lubi się ponoć skończyć i wtedy wybija drugą stronę w skrzyni biegów. Rozbiórki reduktora całej skrzyni trochę zabawy. Nie rozumiem trochę sprawdzenia opisz proszę to dokładniej.

Re: AWD 2.0 CRDi XL

: 11 sty 2017, 22:55
autor: ZygJe
Chodziło mi o to, że jak da się luźno kręcić wałem, czyli razem z wałem nie obracają się koła przednie (wyjście jest OIDP z wałka atakującego przedniego mechanizmu różnicowego), to jest jakaś awaria przy przeniesieniu napędu na wał , czyli koła zębate lub wielowypust. Chory jestem, nie chce mi się pisać .... ale się ostro leczę :pijak:

Re: AWD 2.0 CRDi XL

: 11 sty 2017, 23:05
autor: Kieszko
Dzięki ZygJe. Jutro rano jestem umówiony na kompa to może uda mi sprawdzić na podnośniku.

Re: AWD 2.0 CRDi XL

: 11 sty 2017, 23:31
autor: Owca007
No tak wał ma się kręcić cały czas i kręcąc nim na podnośniki przednie koła powinny się ruszyć. Jak to sprawdzisz Kieszko i będzie działać to tylny dyfer ze sprzęgłem coś szwankuje. Albo to też bardzo prawdopodobne bo się z tym sam spotkałem wszystko jest ok, a silnik zapinający sprzęgło w tylnym moscie leci w kulki.

Zdrowia ZygJe :soczek:

Re: AWD 2.0 CRDi XL

: 12 sty 2017, 10:28
autor: Kieszko
Witam. Sprawdzilem przy kreceniu walem kola stoja w miejscu. Tylko pytanie czy przypadkiem jezeli jest to automat to tez powinny sie krecic? Dysponuje moze ktorys z Forumowiczow owym schematem jak mniej wiecej wyglada takie polaczenie skrzyni z walem. Blad, ktory wyskakuje mowi o temperaturze sprzegla. Brak komunikacji. Podmienie jeszcze czujnik zeby wyeliminowac go.

Re: AWD 2.0 CRDi XL

: 12 sty 2017, 11:49
autor: Owca007
Kurde przyznam się bez bicia sam teraz nie wiem. Mam manuala ale chyba z ciekawości go podniosę mimo złych warunków i pokręcę wałkami czy oby na 100% tak jest. Chyba, że ktoś ma możliwość to szybciej i łatwiej sprawdzić to poproszę . Bo to, że inna skrzynia nie powinno mieć znaczenia wał jest spięty z przednimi kołami na stałe, a tył dołączany sprzęgłem.

Re: AWD 2.0 CRDi XL

: 12 sty 2017, 19:15
autor: ZygJe
Tak jak pamiętam, napęd wału wychodzi z przedłużenia wałka atakującego przedniego mechanizmu różnicowego. Oznacza to, że obracając wałem powinny się zawsze kręcić przednie koła (przynajmniej jedno) i wice versa. Obracając kołem (mając zablokowane drugie) musi obracać się wał.

Re: AWD 2.0 CRDi XL

: 12 sty 2017, 19:24
autor: Owca007
Tak jest z przodu wychodzi jak piszesz jest "reduktor" tak mówimy, a to naprawdę przekładni kątowa i tyle. ZygJe masz rację byłem pod autem i sprawdzałem ale podnosić mi się nie chciało. Ale sprawdzałem motyw z górką jechać zatrzymać się i znowu jechać i czuję napęd zawsze się dołączył bo szła ładnie bokiem :).