AWD 2.0 CRDi XL

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
Kieszko
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 04 sie 2014, 14:58
Czym jeżdzę: KS IV 1.6 GDI L

AWD 2.0 CRDi XL

Postautor: Kieszko » 27 gru 2014, 23:16

Witam. Dzis mialem okazje przetestowac moja Kijanke w gorach po opadach sniego. Pokrywa sniezna ok 10 cm. Problem wystapil z podjazdem pod delikatne wzniesienie przy zablokowanym napedzie. Mialem wrazenie ze tyl wogole sie nie zalaczyl. Potwierdzila to osoba stojaca obok auta. W dodatku zapalila sie zolta kontrolka mostu obok tej informujacej o wlaczonym napedzie na 4 kolka. Po chwili gasla. Jednoczesnie poczulem dziwny zapach tak jakby przypalone sprzeglo (automat). Obroty kol buksujacych przednich nie przekraczaly 20 km/h. Wyjazd tylem zalatwil sprawe. Nie mam przy sobie instrukcji i tu moja prosba czy podpowie mi ktos co oznacza ta kontrolka. Cos mi swita ze zapala sie jak jest awaria mostu. Tylko ze u mnie gasla po chwili. Nie mialem przypadku wczesniejszego jej zapalenia.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: awd 2.0 CRDi XL

Postautor: ZygJe » 27 gru 2014, 23:25

Kontrolka oznacza awarię sprzęgła AWD. Załącza się wtedy gdy z czujników ABS przychodzi informacja że przednie koła buksują a tylne nie mimo podania sygnału załączenia sprzęgła. Zapach i brak działania świadczy o spaleniu tarczek sprzęgła. Niestety ASO i wymiana sprzęgła (na gwarancji of kos) bo jest to zespół oficjalnie nienaprawialny (wymianie podlega tylko silniczek pompki oleju). Pocieszające jest to że poza gwarancją sprzęgiełko kosztuje circa 5000zł (netto [zlolta] ).
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Kieszko
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 04 sie 2014, 14:58
Czym jeżdzę: KS IV 1.6 GDI L

Re: awd 2.0 CRDi XL

Postautor: Kieszko » 28 gru 2014, 21:55

Dzieki

Kieszko
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 04 sie 2014, 14:58
Czym jeżdzę: KS IV 1.6 GDI L

Re: awd 2.0 CRDi XL

Postautor: Kieszko » 11 sty 2017, 17:52

Witam. Wracam do tematu. Wymieniłem cały most. Mechanik wykonał adaptacje przez komputer. Sprawdził podzespoły i wyraźnie słychać jak sprzęgło się załącza. Wykasował wcześniejsze błędy. Trochę pojeździłem z podpiętym kompem. Uwagi: Podczas szybkiego ruszania na śniegu jest wszystko ok jednak gdy wjadę na większe wzniesienie, zatrzymam się i ponownie ruszę to przy większych obrotach zapala się nieszczęśliwa kontrolka mostu i stoję w miejscu. Nie czuć palonego sprzęgła. Podejrzewam ze kupiony most może mieć już przypalone sprzęgło. Macie jakieś sugestie.
Załączniki
20170111_160016.jpg
Na zywo wzniesienie jest bardziej strome

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: awd 2.0 CRDi XL

Postautor: Owca007 » 11 sty 2017, 18:08

W sportach AWD zdarza się czasami znam już kilka przypadków, że psuje się zębatka zdawcza i wałek atakujący pomiędzy skrzynią, a reduktorem. Wtedy zostaje tylko przód, a napęd na tył znika. Też drogo i bardzo pracochłonne :(.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: awd 2.0 CRDi XL

Postautor: ZygJe » 11 sty 2017, 21:35

Chodziło Ci o koła stożkowe na skrzynce rozdzielczej (?) na skrzyni biegów, te co napędzają wał? Bo w Sportku (prócz jedynki ofc) reduktora nie uświadczysz przecie...
Ten sam problem (koła zębate) występuje u większej siostry - Sorento.
Łatwo to sprawdzić. Na podnośniku obracamy ręką wałem, jeśli SB na luzie to powinny zacząć obracać się przednie koła, a jeśli na biegu to po wybraniu luzu, nie powinno dać się obrócić wałem.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: awd 2.0 CRDi XL

Postautor: Owca007 » 11 sty 2017, 22:26

Tak ten sam problem ma Sorrento chodzi o wielowypust reduktora (wałek)co wchodzi w skrzynię biegów. Lubi się ponoć skończyć i wtedy wybija drugą stronę w skrzyni biegów. Rozbiórki reduktora całej skrzyni trochę zabawy. Nie rozumiem trochę sprawdzenia opisz proszę to dokładniej.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: AWD 2.0 CRDi XL

Postautor: ZygJe » 11 sty 2017, 22:55

Chodziło mi o to, że jak da się luźno kręcić wałem, czyli razem z wałem nie obracają się koła przednie (wyjście jest OIDP z wałka atakującego przedniego mechanizmu różnicowego), to jest jakaś awaria przy przeniesieniu napędu na wał , czyli koła zębate lub wielowypust. Chory jestem, nie chce mi się pisać .... ale się ostro leczę :pijak:
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Kieszko
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 04 sie 2014, 14:58
Czym jeżdzę: KS IV 1.6 GDI L

Re: AWD 2.0 CRDi XL

Postautor: Kieszko » 11 sty 2017, 23:05

Dzięki ZygJe. Jutro rano jestem umówiony na kompa to może uda mi sprawdzić na podnośniku.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: AWD 2.0 CRDi XL

Postautor: Owca007 » 11 sty 2017, 23:31

No tak wał ma się kręcić cały czas i kręcąc nim na podnośniki przednie koła powinny się ruszyć. Jak to sprawdzisz Kieszko i będzie działać to tylny dyfer ze sprzęgłem coś szwankuje. Albo to też bardzo prawdopodobne bo się z tym sam spotkałem wszystko jest ok, a silnik zapinający sprzęgło w tylnym moscie leci w kulki.

Zdrowia ZygJe :soczek:
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Kieszko
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 04 sie 2014, 14:58
Czym jeżdzę: KS IV 1.6 GDI L

Re: AWD 2.0 CRDi XL

Postautor: Kieszko » 12 sty 2017, 10:28

Witam. Sprawdzilem przy kreceniu walem kola stoja w miejscu. Tylko pytanie czy przypadkiem jezeli jest to automat to tez powinny sie krecic? Dysponuje moze ktorys z Forumowiczow owym schematem jak mniej wiecej wyglada takie polaczenie skrzyni z walem. Blad, ktory wyskakuje mowi o temperaturze sprzegla. Brak komunikacji. Podmienie jeszcze czujnik zeby wyeliminowac go.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: AWD 2.0 CRDi XL

Postautor: Owca007 » 12 sty 2017, 11:49

Kurde przyznam się bez bicia sam teraz nie wiem. Mam manuala ale chyba z ciekawości go podniosę mimo złych warunków i pokręcę wałkami czy oby na 100% tak jest. Chyba, że ktoś ma możliwość to szybciej i łatwiej sprawdzić to poproszę . Bo to, że inna skrzynia nie powinno mieć znaczenia wał jest spięty z przednimi kołami na stałe, a tył dołączany sprzęgłem.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: AWD 2.0 CRDi XL

Postautor: ZygJe » 12 sty 2017, 19:15

Tak jak pamiętam, napęd wału wychodzi z przedłużenia wałka atakującego przedniego mechanizmu różnicowego. Oznacza to, że obracając wałem powinny się zawsze kręcić przednie koła (przynajmniej jedno) i wice versa. Obracając kołem (mając zablokowane drugie) musi obracać się wał.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: AWD 2.0 CRDi XL

Postautor: Owca007 » 12 sty 2017, 19:24

Tak jest z przodu wychodzi jak piszesz jest "reduktor" tak mówimy, a to naprawdę przekładni kątowa i tyle. ZygJe masz rację byłem pod autem i sprawdzałem ale podnosić mi się nie chciało. Ale sprawdzałem motyw z górką jechać zatrzymać się i znowu jechać i czuję napęd zawsze się dołączył bo szła ładnie bokiem :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap