Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
Witam
Jestem użytkownikiem Sportage 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r .
Auto kupiłem w salonie , przejechałem nim ponad 100000 km.
Od pewnego czasu ciągnie w prawo. I żaden serwis nie potrafi sobie z tym poradzić.
Wymieniłem na nowe wszystkie możliwe tuleje ,gumy, sworznie.Tarcze i klocki hamulcowe nówki .
Opony nowe plus przekładka felg przód tył i prawo lewo .
Tydzień temu wszystkie amortyzatory.
A auto dalej CIĄGNIE w prawo.
Na geometrii byłem w tylu miejscach że mam 50% zniżki.
Geometria jest o.k , wręcz wzorowa.
Szlak mnie trafia że żaden serwis nie potrafi sobie z tym poradzić.
Może na tym forum znajdzie się ktoś kto podpowie coś.
Jestem użytkownikiem Sportage 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r .
Auto kupiłem w salonie , przejechałem nim ponad 100000 km.
Od pewnego czasu ciągnie w prawo. I żaden serwis nie potrafi sobie z tym poradzić.
Wymieniłem na nowe wszystkie możliwe tuleje ,gumy, sworznie.Tarcze i klocki hamulcowe nówki .
Opony nowe plus przekładka felg przód tył i prawo lewo .
Tydzień temu wszystkie amortyzatory.
A auto dalej CIĄGNIE w prawo.
Na geometrii byłem w tylu miejscach że mam 50% zniżki.
Geometria jest o.k , wręcz wzorowa.
Szlak mnie trafia że żaden serwis nie potrafi sobie z tym poradzić.
Może na tym forum znajdzie się ktoś kto podpowie coś.
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
Może układ wspomagania kierownicy szwankuje?
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
Przepraszam że nie wspomniałem. Układ kierowniczy został wymieniony na nowy we wrześniu.
Jedyne co mi przychodzi na myśl, to układ przeniesienia napędu.
Może prawa strona mocniej napędza. Ale jestem w temacie laikiem i nie wiem czy to w ogóle możliwe.
Normalnie PARANOJA
Wszystkie pomiary wzorowe a ciągnie i to solidnie .
Jedyne co mi przychodzi na myśl, to układ przeniesienia napędu.
Może prawa strona mocniej napędza. Ale jestem w temacie laikiem i nie wiem czy to w ogóle możliwe.
Normalnie PARANOJA
Wszystkie pomiary wzorowe a ciągnie i to solidnie .
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
napęd może być winny, zrób testa:
na placu posypanym równomiernie piaskiem (może być oblodzone oprószone śniegiem - mniejsze obciążenia, lepiej widać) rusz gwałtownie żeby zerwać przyczepność i tylko na takim odcinku żeby Ci tył nie zatarł śladu z przednich kół, wysiądź i sprawdź czy któreś koło nie ciągnie słabiej (ale bez przesady, na AWD są duże obciążenia mechanizmów miedzy mostowych, żebyś czegoś nie spierniczył).
a sprawdzałeś jeszcze czy któryś z zacisków nie blokuje , ręczny ?
spróbuj jeszcze zjechać na lewy pas czy nie zacznie ciągnąc w lewo . Ale wiadomo że musisz to zrobić z głową i nie spowodować zagrożenia czasem droga jest tak wyprofilowana że ciągnie, szczególnie koleiny dają znać o sobie.
z opisu wygląda na zły kąt pochylenia koła prawego przedniego, ale piszesz, że wszystko było juz sprawdzane, a tak na marginesie nie zaliczyłeś gdzieś sporego doła w asfalcie ?
na placu posypanym równomiernie piaskiem (może być oblodzone oprószone śniegiem - mniejsze obciążenia, lepiej widać) rusz gwałtownie żeby zerwać przyczepność i tylko na takim odcinku żeby Ci tył nie zatarł śladu z przednich kół, wysiądź i sprawdź czy któreś koło nie ciągnie słabiej (ale bez przesady, na AWD są duże obciążenia mechanizmów miedzy mostowych, żebyś czegoś nie spierniczył).
a sprawdzałeś jeszcze czy któryś z zacisków nie blokuje , ręczny ?
spróbuj jeszcze zjechać na lewy pas czy nie zacznie ciągnąc w lewo . Ale wiadomo że musisz to zrobić z głową i nie spowodować zagrożenia czasem droga jest tak wyprofilowana że ciągnie, szczególnie koleiny dają znać o sobie.
z opisu wygląda na zły kąt pochylenia koła prawego przedniego, ale piszesz, że wszystko było juz sprawdzane, a tak na marginesie nie zaliczyłeś gdzieś sporego doła w asfalcie ?
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
Dziękuje za wskazówki.
Zaciski ok, niedawno po podobnej sugesti były sprawdzane, przy okazji wymieniłem tarcze i klocki.
Jeśli chodzi o lewy pas to faktycznie trochę pomaga , ale mimo wszystko i tak jeszcze trochę ciągnie.
Dołów w asfalcie zaliczyłem sporo. Wałbrzych i wszystko jasne.
Zaciski ok, niedawno po podobnej sugesti były sprawdzane, przy okazji wymieniłem tarcze i klocki.
Jeśli chodzi o lewy pas to faktycznie trochę pomaga , ale mimo wszystko i tak jeszcze trochę ciągnie.
Dołów w asfalcie zaliczyłem sporo. Wałbrzych i wszystko jasne.
-
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 25 lis 2013, 18:29
- Czym jeżdzę: KS 1.6 GDI M Limited
- Lokalizacja: Stara Miłosna
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
Roczny samochód 100 tysi przebiegu? Czy w nim mieszkasz?
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
Roczny to takie określenie marketingowe, bo mam go od 20 miesięcy z czego ponad miesiąc stał w serwisie,
dość długo wymieniali silnik.Przez wadliwy wtryskiwacz co dawał za dużo ropki rozrzedził się olej co doprowadziło do zatarcia.
Ale co by o aucie nie pisać to do pewnego czasu jeździło ŚWIETNIE. Teraz chyba czas na zmiany.
Też żeby było jasne,auta raczej nie oszczędzam.Nawet można powiedzieć że jest mocno testowane.
dość długo wymieniali silnik.Przez wadliwy wtryskiwacz co dawał za dużo ropki rozrzedził się olej co doprowadziło do zatarcia.
Ale co by o aucie nie pisać to do pewnego czasu jeździło ŚWIETNIE. Teraz chyba czas na zmiany.
Też żeby było jasne,auta raczej nie oszczędzam.Nawet można powiedzieć że jest mocno testowane.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
podpowiem Ci pewien "myk" pomagający trochę choć niezbyt techniczny ale wypróbować możesz .
ciągnie w prawo, zmniejsz ciśnienie w lewej przedniej oponie o 0,5 atm (stary jestem i nie mogę się przyzwyczaić do tych nowych PSI i barów) i próba drogowa, jak zmniejszyło się ściąganie to wiesz, że winne jest koło prawe przednie, to samo dla tyłu po uprzednim wyrównaniu ciśnień w kołach przednich i jeszcze dla przeciwnej strony ku ciekawości. trochę roboty jest bo się trzeba nadymać w oponki.
możesz w ten sposób chwilowo poprawić sobie samopoczucie dobijając koło prawe ciut ponad zalecaną wartość i o podobną zmniejszając ciśnienie w kole po przeciwnej stronie, ma to niestety swoje wady, obciąża mechanizm różnicowy i na dłuższą metę nie jest polecane.
sprawdź jeszcze opory toczenia, właśnie mi przyszło do głowy ,że może któreś łożysko w piaście jest za mocno skręcone.
ciągnie w prawo, zmniejsz ciśnienie w lewej przedniej oponie o 0,5 atm (stary jestem i nie mogę się przyzwyczaić do tych nowych PSI i barów) i próba drogowa, jak zmniejszyło się ściąganie to wiesz, że winne jest koło prawe przednie, to samo dla tyłu po uprzednim wyrównaniu ciśnień w kołach przednich i jeszcze dla przeciwnej strony ku ciekawości. trochę roboty jest bo się trzeba nadymać w oponki.
możesz w ten sposób chwilowo poprawić sobie samopoczucie dobijając koło prawe ciut ponad zalecaną wartość i o podobną zmniejszając ciśnienie w kole po przeciwnej stronie, ma to niestety swoje wady, obciąża mechanizm różnicowy i na dłuższą metę nie jest polecane.
sprawdź jeszcze opory toczenia, właśnie mi przyszło do głowy ,że może któreś łożysko w piaście jest za mocno skręcone.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
To faktycznie może być wina koła. W moim przypadku jedno z kół zimowych zakładam tylko na tył, bo gdy było z przodu zawsze powodowało ściąganie auta (mimo, że na wyważarce wszystko było OK).
- XV 1900
- Uzależniony
- Posty: 209
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
- Gadu Gadu: 8000250
- Lokalizacja: Milcz
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
No ale pisał w 1 poscie że przekładał koła z tyłu na przód i z lewej na prawą
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 11 paź 2013, 20:41
- Czym jeżdzę: Sportage 2.o CRDI
XL 162KM
techno-orange - Lokalizacja: Nysa
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
Mialem podobną historię z autem w firmie w czasie gwarancji i sewisowanym przez ASO.
Sugerowałem kierownikowi sprawdzenie opon - oczywiście sprawdził (?), i wiele innych rzeczy póżniej, auto ściągało przez 3 miesiące
dopiero jak w czasie kolejnej reklamacji , przełożyli koła z takiego samego auta - problem się rozwiązał..
Proponuję ci abyś się przyglądnął osobiście jak oni te opony sprawdzali
Sugerowałem kierownikowi sprawdzenie opon - oczywiście sprawdził (?), i wiele innych rzeczy póżniej, auto ściągało przez 3 miesiące
dopiero jak w czasie kolejnej reklamacji , przełożyli koła z takiego samego auta - problem się rozwiązał..
Proponuję ci abyś się przyglądnął osobiście jak oni te opony sprawdzali
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 mar 2011, 20:57
- Czym jeżdzę: kia sportage III
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
Drodzy uzytkownicy za sciaganie odpowiada wada fabryczna mdps ktory jest uszkodzony pozatym bledy jakie wyskoczyly przy diagnostyce pojazdu to c1687, c1283,c1261to bledy podwozia jesli ktos zainteresowany walka z kia to moj nr 506116363
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
...Drodzy uzytkownicy za sciaganie odpowiada wada fabryczna mdps ...
czyli po polsku: moduł sterowania silnikiem elektrycznego wspomagania układu kierowniczego.
a co mu się w "rozumie pomieszało", może nie był skalibrowany (to się chyba nazywa procedura proxy) i ciągnął sobie do położenia neutralnego.
jak to działa (wspomaganie) można zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=G1S9LhNsN8I
z tego co obejżałem to twoje błędy świadczą że nie przeprowadzono kalibracji układu
czyli po polsku: moduł sterowania silnikiem elektrycznego wspomagania układu kierowniczego.
a co mu się w "rozumie pomieszało", może nie był skalibrowany (to się chyba nazywa procedura proxy) i ciągnął sobie do położenia neutralnego.
jak to działa (wspomaganie) można zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=G1S9LhNsN8I
z tego co obejżałem to twoje błędy świadczą że nie przeprowadzono kalibracji układu
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
Czy można poprosić o rozwinięcie tematu?
Mam ten sam problem, ale tłumaczyłem sobie, że samochód jest wyższy (wyższy środek ciężkości) i bardziej czuły na przechyły asfaltu i stąd ściąga w prawo. Pisałem o tym tutaj: viewtopic.php?f=9&t=4052 ale otrzymałem odpowiedź "TTTM", którą zrozumiałem jako "Ten Typ Tak Ma"
Winę opon wkluczyłem, ponieważ zmieniłem z zimowych na letnie i nadal jest to samo...
Wiem, że na gwarancji miałem wymienianą podporę tylnego wału napędowego i zbieżność była ustawiana (mam wydruki)
Mam ten sam problem, ale tłumaczyłem sobie, że samochód jest wyższy (wyższy środek ciężkości) i bardziej czuły na przechyły asfaltu i stąd ściąga w prawo. Pisałem o tym tutaj: viewtopic.php?f=9&t=4052 ale otrzymałem odpowiedź "TTTM", którą zrozumiałem jako "Ten Typ Tak Ma"
Winę opon wkluczyłem, ponieważ zmieniłem z zimowych na letnie i nadal jest to samo...
Wiem, że na gwarancji miałem wymienianą podporę tylnego wału napędowego i zbieżność była ustawiana (mam wydruki)
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
Witam
W moim przypadku, za ściąganie w prawo odpowiedzialne było przeniesienie napędu .
Gdy "zajechałem" drugi silnik , wymieniłem go razem ze skrzynią . Podczas wymiany w serwisie w Lublińcu " serdeczne pozdrowienia dla całego zespołu"
dowiedziałem się że moja stara skrzynia "automat" miała "wyrobione"gniazdo mocowania półośki .Od tamtej pory problem znikł .
Na dzień dzisiejszy auto ma przejechane 190 000 km .I od 20 000 km jeździ prosto .
Dwa silniki i kilka turbin zajechałem z mojej przyczyny . Konsekwencje najszybszej kijanki w Polsce.
W moim przypadku, za ściąganie w prawo odpowiedzialne było przeniesienie napędu .
Gdy "zajechałem" drugi silnik , wymieniłem go razem ze skrzynią . Podczas wymiany w serwisie w Lublińcu " serdeczne pozdrowienia dla całego zespołu"
dowiedziałem się że moja stara skrzynia "automat" miała "wyrobione"gniazdo mocowania półośki .Od tamtej pory problem znikł .
Na dzień dzisiejszy auto ma przejechane 190 000 km .I od 20 000 km jeździ prosto .
Dwa silniki i kilka turbin zajechałem z mojej przyczyny . Konsekwencje najszybszej kijanki w Polsce.
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
Dzięki, nie wpadłbym na pomysł, że skrzynia automatyczna może mieć coś do znaczenia przy tym problemie...
Auto ma przejechane dopiero 87 tys. km
Raczej obstawiałem tą kalibrację...
Auto ma przejechane dopiero 87 tys. km
Raczej obstawiałem tą kalibrację...
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat
Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo
I jeszcze jedno pytanie, jak udowodnić ASO, że samochód ściąga pomimo dobrze ustawionej zbieżności.
Można to jakoś zmierzyć na przyrządach, czy porostu wsiąść z mechanikiem ASO i się przejechać...?
Można to jakoś zmierzyć na przyrządach, czy porostu wsiąść z mechanikiem ASO i się przejechać...?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika