Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
kin133
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 03 lis 2014, 22:51
Czym jeżdzę: 2.0 crdi 184 km 4x4

Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: kin133 » 03 lis 2014, 23:19

Witam
Jestem użytkownikiem Sportage 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r .
Auto kupiłem w salonie , przejechałem nim ponad 100000 km.
Od pewnego czasu ciągnie w prawo. I żaden serwis nie potrafi sobie z tym poradzić.
Wymieniłem na nowe wszystkie możliwe tuleje ,gumy, sworznie.Tarcze i klocki hamulcowe nówki .
Opony nowe plus przekładka felg przód tył i prawo lewo .
Tydzień temu wszystkie amortyzatory.
A auto dalej CIĄGNIE w prawo.
Na geometrii byłem w tylu miejscach że mam 50% zniżki.
Geometria jest o.k , wręcz wzorowa.
Szlak mnie trafia że żaden serwis nie potrafi sobie z tym poradzić.
Może na tym forum znajdzie się ktoś kto podpowie coś.

bobster
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 11 mar 2014, 20:12
Czym jeżdzę: 2.0 GDI AT 4x4

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: bobster » 04 lis 2014, 13:20

Może układ wspomagania kierownicy szwankuje?

kin133
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 03 lis 2014, 22:51
Czym jeżdzę: 2.0 crdi 184 km 4x4

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: kin133 » 04 lis 2014, 15:53

Przepraszam że nie wspomniałem. Układ kierowniczy został wymieniony na nowy we wrześniu.
Jedyne co mi przychodzi na myśl, to układ przeniesienia napędu.
Może prawa strona mocniej napędza. Ale jestem w temacie laikiem i nie wiem czy to w ogóle możliwe.
Normalnie PARANOJA
Wszystkie pomiary wzorowe a ciągnie i to solidnie .

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: diselboy » 04 lis 2014, 16:52

napęd może być winny, zrób testa:
na placu posypanym równomiernie piaskiem (może być oblodzone oprószone śniegiem - mniejsze obciążenia, lepiej widać) rusz gwałtownie żeby zerwać przyczepność i tylko na takim odcinku żeby Ci tył nie zatarł śladu z przednich kół, wysiądź i sprawdź czy któreś koło nie ciągnie słabiej (ale bez przesady, na AWD są duże obciążenia mechanizmów miedzy mostowych, żebyś czegoś nie spierniczył).
a sprawdzałeś jeszcze czy któryś z zacisków nie blokuje , ręczny ?
spróbuj jeszcze zjechać na lewy pas czy nie zacznie ciągnąc w lewo . Ale wiadomo że musisz to zrobić z głową i nie spowodować zagrożenia czasem droga jest tak wyprofilowana że ciągnie, szczególnie koleiny dają znać o sobie.


z opisu wygląda na zły kąt pochylenia koła prawego przedniego, ale piszesz, że wszystko było juz sprawdzane, a tak na marginesie nie zaliczyłeś gdzieś sporego doła w asfalcie ?
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

kin133
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 03 lis 2014, 22:51
Czym jeżdzę: 2.0 crdi 184 km 4x4

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: kin133 » 04 lis 2014, 20:07

Dziękuje za wskazówki.
Zaciski ok, niedawno po podobnej sugesti były sprawdzane, przy okazji wymieniłem tarcze i klocki.
Jeśli chodzi o lewy pas to faktycznie trochę pomaga , ale mimo wszystko i tak jeszcze trochę ciągnie.
Dołów w asfalcie zaliczyłem sporo. Wałbrzych i wszystko jasne.

Dario911
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 25 lis 2013, 18:29
Czym jeżdzę: KS 1.6 GDI M Limited
Lokalizacja: Stara Miłosna

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: Dario911 » 05 lis 2014, 23:20

Roczny samochód 100 tysi przebiegu? Czy w nim mieszkasz?

kin133
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 03 lis 2014, 22:51
Czym jeżdzę: 2.0 crdi 184 km 4x4

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: kin133 » 06 lis 2014, 08:36

Roczny to takie określenie marketingowe, bo mam go od 20 miesięcy z czego ponad miesiąc stał w serwisie,
dość długo wymieniali silnik.Przez wadliwy wtryskiwacz co dawał za dużo ropki rozrzedził się olej co doprowadziło do zatarcia.
Ale co by o aucie nie pisać to do pewnego czasu jeździło ŚWIETNIE. Teraz chyba czas na zmiany.
Też żeby było jasne,auta raczej nie oszczędzam.Nawet można powiedzieć że jest mocno testowane.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: diselboy » 06 lis 2014, 10:31

podpowiem Ci pewien "myk" pomagający trochę choć niezbyt techniczny ale wypróbować możesz .
ciągnie w prawo, zmniejsz ciśnienie w lewej przedniej oponie o 0,5 atm (stary jestem i nie mogę się przyzwyczaić do tych nowych PSI i barów) i próba drogowa, jak zmniejszyło się ściąganie to wiesz, że winne jest koło prawe przednie, to samo dla tyłu po uprzednim wyrównaniu ciśnień w kołach przednich i jeszcze dla przeciwnej strony ku ciekawości. trochę roboty jest bo się trzeba nadymać w oponki.
możesz w ten sposób chwilowo poprawić sobie samopoczucie dobijając koło prawe ciut ponad zalecaną wartość i o podobną zmniejszając ciśnienie w kole po przeciwnej stronie, ma to niestety swoje wady, obciąża mechanizm różnicowy i na dłuższą metę nie jest polecane.

sprawdź jeszcze opory toczenia, właśnie mi przyszło do głowy ,że może któreś łożysko w piaście jest za mocno skręcone.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: puder12 » 06 lis 2014, 11:35

To faktycznie może być wina koła. W moim przypadku jedno z kół zimowych zakładam tylko na tył, bo gdy było z przodu zawsze powodowało ściąganie auta (mimo, że na wyważarce wszystko było OK).

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: XV 1900 » 06 lis 2014, 15:56

No ale pisał w 1 poscie że przekładał koła z tyłu na przód i z lewej na prawą ;)

bobeeck
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2013, 20:41
Czym jeżdzę: Sportage 2.o CRDI
XL 162KM
techno-orange
Lokalizacja: Nysa

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: bobeeck » 06 lis 2014, 22:52

Mialem podobną historię z autem w firmie w czasie gwarancji i sewisowanym przez ASO.
Sugerowałem kierownikowi sprawdzenie opon - oczywiście sprawdził (?), i wiele innych rzeczy póżniej, auto ściągało przez 3 miesiące
dopiero jak w czasie kolejnej reklamacji , przełożyli koła z takiego samego auta - problem się rozwiązał.. :roll:
Proponuję ci abyś się przyglądnął osobiście jak oni te opony sprawdzali

jarecki555
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 04 mar 2011, 20:57
Czym jeżdzę: kia sportage III

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: jarecki555 » 30 sty 2015, 17:40

Drodzy uzytkownicy za sciaganie odpowiada wada fabryczna mdps ktory jest uszkodzony pozatym bledy jakie wyskoczyly przy diagnostyce pojazdu to c1687, c1283,c1261to bledy podwozia jesli ktos zainteresowany walka z kia to moj nr 506116363

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: diselboy » 30 sty 2015, 18:23

...Drodzy uzytkownicy za sciaganie odpowiada wada fabryczna mdps ...
czyli po polsku: moduł sterowania silnikiem elektrycznego wspomagania układu kierowniczego.
a co mu się w "rozumie pomieszało", może nie był skalibrowany (to się chyba nazywa procedura proxy) i ciągnął sobie do położenia neutralnego.
jak to działa (wspomaganie) można zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=G1S9LhNsN8I

z tego co obejżałem to twoje błędy świadczą że nie przeprowadzono kalibracji układu
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

wasielewskis
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: wasielewskis » 04 maja 2016, 14:36

Czy można poprosić o rozwinięcie tematu?
Mam ten sam problem, ale tłumaczyłem sobie, że samochód jest wyższy (wyższy środek ciężkości) i bardziej czuły na przechyły asfaltu i stąd ściąga w prawo. Pisałem o tym tutaj: viewtopic.php?f=9&t=4052 ale otrzymałem odpowiedź "TTTM", którą zrozumiałem jako "Ten Typ Tak Ma"
Winę opon wkluczyłem, ponieważ zmieniłem z zimowych na letnie i nadal jest to samo...
Wiem, że na gwarancji miałem wymienianą podporę tylnego wału napędowego i zbieżność była ustawiana (mam wydruki)

kin133
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 03 lis 2014, 22:51
Czym jeżdzę: 2.0 crdi 184 km 4x4

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: kin133 » 04 maja 2016, 19:32

Witam
W moim przypadku, za ściąganie w prawo odpowiedzialne było przeniesienie napędu .
Gdy "zajechałem" drugi silnik , wymieniłem go razem ze skrzynią . Podczas wymiany w serwisie w Lublińcu " serdeczne pozdrowienia dla całego zespołu"
dowiedziałem się że moja stara skrzynia "automat" miała "wyrobione"gniazdo mocowania półośki .Od tamtej pory problem znikł .
Na dzień dzisiejszy auto ma przejechane 190 000 km .I od 20 000 km jeździ prosto .
Dwa silniki i kilka turbin zajechałem z mojej przyczyny . Konsekwencje najszybszej kijanki w Polsce.

wasielewskis
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: wasielewskis » 04 maja 2016, 21:04

Dzięki, nie wpadłbym na pomysł, że skrzynia automatyczna może mieć coś do znaczenia przy tym problemie...
Auto ma przejechane dopiero 87 tys. km
Raczej obstawiałem tą kalibrację...

wasielewskis
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Re: Pomocy ! 2.0 CRDI 184 KM 4X4 2013 r Sciąga w prawo

Postautor: wasielewskis » 04 maja 2016, 21:13

I jeszcze jedno pytanie, jak udowodnić ASO, że samochód ściąga pomimo dobrze ustawionej zbieżności.
Można to jakoś zmierzyć na przyrządach, czy porostu wsiąść z mechanikiem ASO i się przejechać...?


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap