Sportage a IX35 - korekta toru jazdy

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
rdstudio
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 27 lip 2014, 11:49
Czym jeżdzę: Ford

Sportage a IX35 - korekta toru jazdy

Postautor: rdstudio » 28 lip 2014, 14:21

Witam,

Nie wiem czy to dobry dzial - ale lepszego nie znalazlem :)

Bylem wlasnie na jezdzie probnej IX35 - auto przy jezdzie nawet 80km/h (przebieg auta testowego poniezj 1000km) ciagle wymaga korekty toru jazdy kierownica - jest to bardzo denerwujace i dla mnie skresla to auto (wybieram miedzy IX35 a Sportage) - nie wyobrazam sobie co sie dzieje przy jezdzie autostrada.

Czy KIA nowy model ma ten sam problem czy moze w ogole on nie wystepowal? Bede umawial sie na jazde probna ale wole spytac rowniez tutaj.

Dzieki!

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Sportage a IX35 - korekta toru jazdy

Postautor: Kwarcu » 28 lip 2014, 14:53

Problem korekty toru jazdy dotyczy niektórych aut ze wspomaganiem elektrycznym. Jedne mają lepsze inne gorsze. KIA i Hyundai mają podobno jedne z gorszych. Sytuację ratuje to, że w modelu 2014 są do wyboru trzy tryby - Sport, Normal, Comfort. Osobiście preferuję Sport, kierownica chodzi wtedy trochę sztywniej(ale jakiejś powalającej różnicy nie ma), natomiast nie zauważam wtedy żeby auto uciekało i nie ma potrzeby kontrowania co chwilę(tutaj pojęcie względne, dla jednego co chwilę to 50m dla innego 1km). Oczywiście, jeśli oczekujesz że auto będzie jechało cały czas równo przez kilka km to raczej przestań oczekiwać, bo zawsze coś przeszkodzi - wiatr/nawierzchnia/itp. :czujnik: Ogólnie według mnie nie ma żadnego problemu, ale są osoby które go widzą/czują. Delikatne korekty toru jazdy to według mnie nie jest żaden problem i nie powinno się tego odczuwać/nie powinno irytować, martwić się należy jak auto naprawdę "lata po całej drodze".

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Sportage a IX35 - korekta toru jazdy

Postautor: cisco » 28 lip 2014, 15:00

ja od początku użytkowania nie dostrzegłem takiego problemu, może dlatego że wcześniej jeździłem Ceed'em. ;)
Na pewno auto jest podatne na wiatr ale to przy prędkościach autostradowych 140-150 km/h i to tyle 8-)
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

rdstudio
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 27 lip 2014, 11:49
Czym jeżdzę: Ford

Re: Sportage a IX35 - korekta toru jazdy

Postautor: rdstudio » 28 lip 2014, 15:25

Jestem wlasnie po jezdzie Sportage L 2014 i nie zauwazylem tego problemu. Uklad ustawiony byl na tryb SPORT i tak jezdzilem.
Nie chodzilo mi o korekte co kilka km :) ale wlasnie co chwile (taki efekt mialem przy jezdzie testowej ix35)
Podsumowujac - wygrywa KIA, IX35 wlasnie odpadl jako kandydat do zmiany auta.

Troche offtopujac zauwazylem lepsza jakosc materialow w KIA wzgledem Hyundaia (w miare miekki plastik u gory i na dole w kabinie, material na kierownicy ma fajna fakturke gdzie w hyundaiu jest gladki - podobno pojawilo sie to wraz z liftingiem).

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Sportage a IX35 - korekta toru jazdy

Postautor: cisco » 28 lip 2014, 15:48

w 2011 jak szukałem nowego auta też brałem pod uwagę ix35 ale szczerze mówiąc odpadł od razu jak tylko obejrzałem wnętrze [zlolta]
inna sprawa że bryła Sportka bardziej mi się podoba, ale np. nowe Sorento a nowe Santa Fe to zdecydowanie wybieram SantaFe :oki:
pozdrawiam i życzę trafnego wyboru wyposażenia i silnika 8-)
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

chris
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 15 paź 2010, 16:30
Czym jeżdzę: Hyundai Ix20 1.6
Zamówiony Sportage 2.0 GDI AT wersja L

Re: Sportage a IX35 - korekta toru jazdy

Postautor: chris » 05 sie 2014, 13:38

rdstudio pisze:Nie chodzilo mi o korekte co kilka km :) ale wlasnie co chwile (taki efekt mialem przy jezdzie testowej ix35)
Podsumowujac - wygrywa KIA, IX35 wlasnie odpadl jako kandydat do zmiany auta.
.

Wiem o czym piszesz Kolego.Ja doświadczyłem tego w Hyundaiu ix20 i jest to bardzo denerwująca przypadłość, na szczęście nie występująca w Kii Sportage po FL bo taką miałem przyjemność testować przez kilka dni ;)

excile
Uzależniony
Posty: 353
Rejestracja: 27 wrz 2010, 09:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 GDI/
Ceed 1.6 cdri
Lokalizacja: Borkowo/Gdańsk

Re: Sportage a IX35 - korekta toru jazdy

Postautor: excile » 24 wrz 2014, 15:43

Po prawie 100 000 km jazdy Sportkiem muszę powiedzieć, że nie zauważyłem nic niepokojącego jeśli chodzi o to co nazywasz korekta toru jazdy. ;)
1.6 GDI M DarkGunMetal
pzdr
dc

jac64
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:54
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2012/2013, 1.6, XL

Re: Sportage a IX35 - korekta toru jazdy

Postautor: jac64 » 20 mar 2015, 14:37

ja mam 26.000 na liczniku i też nie zaobserwowałem tego problemu. Wszytko jest bardzo, bardzo OK.

makak
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 24 sty 2013, 11:10
Czym jeżdzę: 1.6 GDI XL
Lokalizacja: Białystok

Re: Sportage a IX35 - korekta toru jazdy

Postautor: makak » 30 mar 2015, 12:27

Ja zauważyłem. U mnie tor jazdy czasem trochę trzeba korygować, ale w sumie mieści się to w normie innych aut którymi jeździłem - Sportage jakoś mocno na minus nie odstaje.

Awatar użytkownika
benezis
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 15 sty 2015, 13:14
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 GDI, Hyundai ix35 2,0 CRDI, VW EOS 1,4 TSI
Lokalizacja: Grójec

Re: Sportage a IX35 - korekta toru jazdy

Postautor: benezis » 31 mar 2015, 10:33

Ma m ix35 i Sportage i w żadnym z nich nie zauważyłem nic niepokojącego z układem kierowniczym.


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap