6-biegowa - bieg pierwszy
-
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 09:12
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 GDI/
Ceed 1.6 cdri - Lokalizacja: Borkowo/Gdańsk
6-biegowa - bieg pierwszy
PO jakimś 1000 km zauważyłem problemy z wkładaniem biegu pierwszego. Tzn nie chce dac sie wlozyc i nalezy puscic sprzęgło wcisnąć raz jeszcze i jest ok. Niby normalka bo w poprzednich samochodach miałem ten efekt ale nigdy w tak nowym. Normalka czy bac sie?
1.6 GDI M DarkGunMetal
pzdr
dc
pzdr
dc
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
Nie bać się.
Minie po przejechaniu odpowiedniej ilości km.
Też miałem problemy z wbiciem biegu.
Minie po przejechaniu odpowiedniej ilości km.
Też miałem problemy z wbiciem biegu.
-
- Uzależniony
- Posty: 232
- Rejestracja: 20 paź 2010, 10:07
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,6 Xl
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
biegi do przodu są synchronizowane więc nie powinno być problemu z wbiciem biegu co innego gdy mowa o biegu wstecznym ... tutaj nie ma synchronizatorów i rzeczywiście czasami trzeba puścić sprzęgło i ponownie go wcisnąć by bieg wszedł ...
więc w moim przekonaniu coś jest na rzeczy ...obym się mylił ...
więc w moim przekonaniu coś jest na rzeczy ...obym się mylił ...
KIA Sportage III 1,6 XL + navi
-
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 09:12
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 GDI/
Ceed 1.6 cdri - Lokalizacja: Borkowo/Gdańsk
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
jedynka jest biegiem specyficznym NO i jak pisałem w innych samochodach w tym w moim Clarusie tez sie z tym spotkałem i sie nie przejmowałem. Ale nowka to co innego
1.6 GDI M DarkGunMetal
pzdr
dc
pzdr
dc
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
Myślę, że jeden telefon do serwisu i Ci powiedzą czy jesteś pierwszym który to zgłasza czy masz przyjechać do nich w celu sprawdzenia.
Na początku stycznia, lutego,marca, może... będzie SportAge 1.6 czarna elka
ps
Na początku stycznia, lutego,marca,kwietnia, maja, może... będzie SportAge 1.6 czarna elka
... i tak od listopada (czytaj: "i tak do zajebania")
ps
Na początku stycznia, lutego,marca,kwietnia, maja, może... będzie SportAge 1.6 czarna elka
... i tak od listopada (czytaj: "i tak do zajebania")
-
- Bywalec
- Posty: 82
- Rejestracja: 16 lut 2011, 20:32
- Czym jeżdzę: Nowy Sportage-2.0crdi 4x4 + full opcja.
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
Witam.
Mam takie pytanko do was, otóż mam problem z wrzucaniem pierwszego biegu - przebieg jaki mam to niecałe 900 km czy to poprostu kwestia czasu żeby się tam poukładało wszystko ( jak chcę wrzucić 1 to muszę mocniej ją czasami pchnąć )
I druga sprawa to że jak jadę tylko na biegu 3 to drży mi lekko gałka/drążek do zmiany biegów? Czy u was też coś takiego występuje?
Silnik to 2.0 crdi.
Pozdrawiam.
Mam takie pytanko do was, otóż mam problem z wrzucaniem pierwszego biegu - przebieg jaki mam to niecałe 900 km czy to poprostu kwestia czasu żeby się tam poukładało wszystko ( jak chcę wrzucić 1 to muszę mocniej ją czasami pchnąć )
I druga sprawa to że jak jadę tylko na biegu 3 to drży mi lekko gałka/drążek do zmiany biegów? Czy u was też coś takiego występuje?
Silnik to 2.0 crdi.
Pozdrawiam.
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
Na wszelki wypadek sprawdzaj wycieki pod autem. U mnie skończyło się to dość słabo bo brakło oleju no ale auto mam już stare (ponad pół roku) i przebieg duży (ponad 13k) wiec to w sumie normalne
--
Jeżdzę niezbyt udanym Sportage III 2.0 CRDI AWD
Jeżdzę niezbyt udanym Sportage III 2.0 CRDI AWD
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
patryk102 pisze:mam problem z wrzucaniem pierwszego biegu - przebieg jaki mam to niecałe 900 km czy to poprostu kwestia czasu żeby się tam poukładało wszystko ( jak chcę wrzucić 1 to muszę mocniej ją czasami pchnąć )
Tez tak czasem mam (przebieg 6tys.). Ale zamiast wpychania na sile polecam drugi raz wysprzeglic (znaczy puscic sprzeglo i wcisnac ponownie). Nie nerwowo tylko na spokojnie. Najwyzej Cie ktos obtrabi na krzyzowce
patryk102 pisze:I druga sprawa to że jak jadę tylko na biegu 3 to drży mi lekko gałka/drążek do zmiany biegów? Czy u was też coś takiego występuje?
Juz ktos o tym pisal, bo mam to odnotowane w swoim kapowniku pt. na co zwracac uwage U mnie za to lekko drzy na piatce. Na trojce nic sie nie dzieje. Sam nie wiem czy to normalne w nowym aucie i tez czekam na jakies uwagi w tym temacie.
-
- Bywalec
- Posty: 84
- Rejestracja: 06 mar 2011, 23:37
- Czym jeżdzę: KIA Sportage M 1,6 + Navi
- Lokalizacja: Elbląg
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
Co to może być, jak na jedynce np. ruszając pod górkę koła mi zakręca się w miejscu (sliska nawierzchnia) to po tem jak już ruszy słychac takie chrobotanie jakby samochód szorował progiem po betonowym krawęzniku Już miałem tak 3 razy i nie wiem co to może być i czy mam sie czym martwić
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
spox moze to ABS sie załącza skoro wyczuł niedobrą nawierzchnię?
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
a konkretnie TCS
-
- Bywalec
- Posty: 84
- Rejestracja: 06 mar 2011, 23:37
- Czym jeżdzę: KIA Sportage M 1,6 + Navi
- Lokalizacja: Elbląg
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
Dzieki wszystkim za wyjaśnienia teraz jako dyletant w dziedzinie motoryzacji już wiem wszystko!
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
hłe hłe, na koleżanki i kolegów z forum zawsze możesz liczyć \
-
- Uzależniony
- Posty: 246
- Rejestracja: 29 paź 2010, 18:28
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 GDI
- Lokalizacja: Niemcy, Bawaria
Techniki zmiany biegów
A propos trudności z wrzucaniem pierwszego biegu...
W KIA-S mnie to nie dotyczy, choć jeżeli auto się powoli toczy i wrzucam "jedynkę" (dojeżdzam hamując do czerwonych świateł, już jestem na luzie, żeby się zatrzymać, ale koła się jeszcze bardzo powoli toczą, zbyt wono na powtórny "start" z dwójki i zmieniają się światła, trzeba znowu ruszać) to czuję jakieś dziwne zgrzyty, oczywiście przy w pełni wciśniętym sprzęgłem. Tyle na temat KIA-S, daje się przeżyć.
Ale chciałem o wcześniejszych autach, które chyba wszystkie miały czasem z tym problemy, szczególnie wsteczny-jedynka-wsteczny-jedynka. No, przynajmniej był taki problem w moim ostatnim aucie - audi A4.
Oczywiście jest najłatwiesza w świecie technika w przypadku kłopotów z wrzuceniem "jedynki" czy "wstecznego" - wystarczy zakręcić skrzynią biegów wypuszczając pedał sprzęła (można nawet przygazować na między-luzie, jak to podobno drzewiej bywało ze zmianą begów w bolidach i ciężarówkach ze skrzyniami biegów bez synchronizacji).
Jednak a propos tych sprytnych technik jazdy, to kiedyś zaprzyjaźnony kolega z pracy podrzucał mnie swoim oplem vectrą.
Fajne auto ten opel, kolega bardzo chwali. Ale widziałem, że u niego to był dopiero problem ze wrzuceniem jedynki!
Na każdych światłach z czystego zatrzymania (nie wiem, może nie wysprzęglał jak się zatrzymywał?) widać było, że "jedynka" nie chciała mu wchodzić.
Miał (może dalej ma) super "technikę" te tę narowistą "jedynkę" - kiedy światło zielone się zapaloło (a my o czymś coś zawzięcie dyskutujemy), trzeba szybko startować - "jedynka" nie chce wskoczyć - kumpel zdecydowanymi ruchami wrzuca najpierw "dwójkę" a po niej szybko "jedynka" mu wpada jak w masło i dynamicznie startuje spod świateł...
Robił tak za każdym razem na światłach...
Nie wiem jak to jest z tymi oplami, ale od razu przypomniał mi się mój pierwszy samochód (ach te studenckie czasy) - polski maluch, ten miał synchronizację biegów 2-do-4, ale jedynka nie miała prawa wejść bez wcześniejszego wysprzęglenia.
No, więc jak są problemy z "jedynką" przy szybkim ruszaniu to najpierw spróbujcie "dwójki", jak "dwojka" wskoczy to i znowu "jedynka" i gaz!
Pozdrawiam.
W KIA-S mnie to nie dotyczy, choć jeżeli auto się powoli toczy i wrzucam "jedynkę" (dojeżdzam hamując do czerwonych świateł, już jestem na luzie, żeby się zatrzymać, ale koła się jeszcze bardzo powoli toczą, zbyt wono na powtórny "start" z dwójki i zmieniają się światła, trzeba znowu ruszać) to czuję jakieś dziwne zgrzyty, oczywiście przy w pełni wciśniętym sprzęgłem. Tyle na temat KIA-S, daje się przeżyć.
Ale chciałem o wcześniejszych autach, które chyba wszystkie miały czasem z tym problemy, szczególnie wsteczny-jedynka-wsteczny-jedynka. No, przynajmniej był taki problem w moim ostatnim aucie - audi A4.
Oczywiście jest najłatwiesza w świecie technika w przypadku kłopotów z wrzuceniem "jedynki" czy "wstecznego" - wystarczy zakręcić skrzynią biegów wypuszczając pedał sprzęła (można nawet przygazować na między-luzie, jak to podobno drzewiej bywało ze zmianą begów w bolidach i ciężarówkach ze skrzyniami biegów bez synchronizacji).
Jednak a propos tych sprytnych technik jazdy, to kiedyś zaprzyjaźnony kolega z pracy podrzucał mnie swoim oplem vectrą.
Fajne auto ten opel, kolega bardzo chwali. Ale widziałem, że u niego to był dopiero problem ze wrzuceniem jedynki!
Na każdych światłach z czystego zatrzymania (nie wiem, może nie wysprzęglał jak się zatrzymywał?) widać było, że "jedynka" nie chciała mu wchodzić.
Miał (może dalej ma) super "technikę" te tę narowistą "jedynkę" - kiedy światło zielone się zapaloło (a my o czymś coś zawzięcie dyskutujemy), trzeba szybko startować - "jedynka" nie chce wskoczyć - kumpel zdecydowanymi ruchami wrzuca najpierw "dwójkę" a po niej szybko "jedynka" mu wpada jak w masło i dynamicznie startuje spod świateł...
Robił tak za każdym razem na światłach...
Nie wiem jak to jest z tymi oplami, ale od razu przypomniał mi się mój pierwszy samochód (ach te studenckie czasy) - polski maluch, ten miał synchronizację biegów 2-do-4, ale jedynka nie miała prawa wejść bez wcześniejszego wysprzęglenia.
No, więc jak są problemy z "jedynką" przy szybkim ruszaniu to najpierw spróbujcie "dwójki", jak "dwojka" wskoczy to i znowu "jedynka" i gaz!
Pozdrawiam.
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Techniki zmiany biegów
rouman01 pisze:A propos trudności z wrzucaniem pierwszego biegu...
W KIA-S mnie to nie dotyczy, choć jeżeli auto się powoli toczy i wrzucam "jedynkę" (dojeżdzam hamując do czerwonych świateł, już jestem na luzie, żeby się zatrzymać, ale koła się jeszcze bardzo powoli toczą, zbyt wono na powtórny "start" z dwójki i zmieniają się światła, trzeba znowu ruszać) to czuję jakieś dziwne zgrzyty, oczywiście przy w pełni wciśniętym sprzęgłem.
słychać zgrzyty dlatego, że pierwszy bieg nie jest synchronizowany.
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
Eeee nie. Ostatni samochód, którym jeździłem i nie miał synchronizacji na pierwszym biegu to był PolskiFiat 126p. Potem już wszystkie miały. I teraz to już chyba się bez synchronizacji nie uświadczy. A ten co tak zgrzyta, to może był na wycięciu DPF'a i pomylili się i synchronizator mu wycięli.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------
-
- Bywalec
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:49
- Czym jeżdzę: Kawasaki z750, Sportage 1,6 GDI XL
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
w oplach tak wlasnie jest. mialem vectre i mialem problemy z jedynka i wstecznym, ojciec ma vectre i ma problem z jedynka i wstecznym, kolega ma vectre i to samo;D
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 sty 2011, 12:23
- Czym jeżdzę: Kia Sportage "M" 1,6 GDI Techno Orange
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
Po 4000 przebiegu, z tym pierwszym biegiem jest nadal problem od czasu do czasu. Na siłę nie ma co walczyć, ponowne wciśnięcie sprzęgła zazwyczaj pomaga. Nie zmienia to jednak faktu, że to mocno irytujące zjawisko. Mam pytanie jak na to reaguje serwis ?
Kia Sportage "M" 1,6 GDI Techno Orange
- aBARTh
- MODERATOR
- Posty: 859
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
- Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
- Lokalizacja: okolice Świerklańca
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
U mnie już 11,5 tys przebiegu i nie mam tego problemu z wrzucaniem żadnego biegu.
-
- Uzależniony
- Posty: 169
- Rejestracja: 02 lut 2011, 00:10
- Czym jeżdzę: 1.7 crdi orange Horst
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 6-biegowa - bieg pierwszy
W Oplach był generalnie (lub nadal jest, nie wiem, bo Oplami już nie jeżdżę ) problem ze skrzynią biegów. Poluzowywała się nakrętka w skrzyni i pierwszy bieg wchodził bardzo topornie, podobnie wsteczny. Miałem tak w prywatnej Vectrze 1.6 i służbowej 2.0 Pomagała wizyta w serwisie i dociągnięcie ustrojstwa (na jakiś czas). W kijance także pierwszy bieg nie zawsze mi wchodzi, ale wysprzęglenie i ponowne wrzucenie biegu pomaga. Problemy są, gdy samochód się toczy (gdy stoi nie ma problemu).
Techno Orange 1.7 crdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika