GDi Automat

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
Awatar użytkownika
marcin_open
Uzależniony
Posty: 166
Rejestracja: 25 sty 2014, 10:20
Czym jeżdzę: na razie bez

GDi Automat

Postautor: marcin_open » 27 kwie 2014, 19:32

Chciałbym zapytać, posadaczy kii -którzy mają silnik benzynowy i automatyczną skrzynię biegów, o wrażenia z jazdy? Jak samochód benzynowy (najlepiej model 2014)FL radzi sobie w automacie? Podobno w silnik wysokoprężny działa wyśmienicie czy jest takie samo przełożenie na benzynę?
odebrana 08.05.2014r. Kia Sportage 2.0 GDi XL

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: GDi Automat

Postautor: puder12 » 27 kwie 2014, 22:15

Może powinieneś udać się na jazdę testową do jakiegoś dilera KIA. Żadna opowieść nie odda tego co doświadczy się samodzielnie.

Awatar użytkownika
CierpliwyBadacz
Bywalec
Posty: 77
Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
Czym jeżdzę: Sorento
Lokalizacja: DW

Re: GDi Automat

Postautor: CierpliwyBadacz » 27 kwie 2014, 22:18

Mam niecałe 2.tys.km.
Działa OK, bez szarpnięć ani w górę ani w dół. Zmiany biegów właściwie niezauważalne.
Jestem po wymianie oleju i zgodnie z sugestiami serwisu mocniej kręcę silnik.
Skrzynię w mieście ustawiam na S a poza na Eco.
Jazdę próbną miałem mocniejszym dieslem z automatem i było OK, ale teraz mam wrażenie, że w 2.0 GDI działa szybciej.
Przy kiku potrafi zrzucić o dwa biegi i auto idzie jak przeciąg.
Na docieraniu jeżdżę ostrzej i pali 12.5 w mieście.
W sobotę byłem w Zielonej G. i na trasie spalił niecałe 8, jazda zgodnie z przepisami.
No i cisza w aucie jest niesamowita :aha:
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento :smirk:

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: GDi Automat

Postautor: cisco » 27 kwie 2014, 22:24

Hm, to teraz skrzynia ma dwa tryby? to ciekawe, możesz wrzucić fotkę jak to wygląda? Może zaczęli montować nowe skrzynie?
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

Awatar użytkownika
marcin_open
Uzależniony
Posty: 166
Rejestracja: 25 sty 2014, 10:20
Czym jeżdzę: na razie bez

Re: GDi Automat

Postautor: marcin_open » 27 kwie 2014, 22:33

Bardzo ciężko trafić na automat w 2.0 FL - byłem Poznań Wrocław i nie mieli ... klamka już zapadła, jechałem dwoma 184 CRDi ale nie automat, i benzyna 1,6 też nie automat. Moje wrażenie jak najbardziej pozytywne. Pamiętam jak mój ojciec miał kiedyś w starym oplu automat i od tego czasu zawsze chciałem mieć. Dlatego postawiłem przy Kii na ten wariant. Dzięki kolego za Twoją opinię mam nadzieję, że moja będzie podobna. Żałuję że nie dołożyłem 4x4 a Ty masz? Czy samochód pokazuje gdzie który aktualnie jest bieg i jak to jest z tym przełączaniem, można zrobić manual tak jak w tirze gałka do przodu?
odebrana 08.05.2014r. Kia Sportage 2.0 GDi XL

Awatar użytkownika
CierpliwyBadacz
Bywalec
Posty: 77
Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
Czym jeżdzę: Sorento
Lokalizacja: DW

Re: GDi Automat

Postautor: CierpliwyBadacz » 27 kwie 2014, 22:43

cisco pisze:Hm, to teraz skrzynia ma dwa tryby? ...


Koło wybieraka po lewej stronie ma przycisk wyboru trybu. Taki plastikowy klawisz :zlosnik:
Skrzynie w FL-ach są nowej generacji. Hyundai wkłada je od jesieni, Kia od marca.

marcin_open pisze:... Żałuję że nie dołożyłem 4x4 a Ty masz? Czy samochód pokazuje gdzie ktory aktualnie jest bieg i jak to jest z tym przełączaniem, można zrobić manual tak jak w tirze gałka do przodu?


Mam 4x4 :aha:
Na wyświetlaczu oprócz trybu skrzyni jest pokazany aktualny bieg.
Można też jeździć w trybie tiptronik czyli zmieniając biegi wybierakiem.
Ja tak nie jeżdżę bo nie bardzo potrafię [hihihi] zresztą tryb auto mi wystarczy.
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento :smirk:

Awatar użytkownika
marcin_open
Uzależniony
Posty: 166
Rejestracja: 25 sty 2014, 10:20
Czym jeżdzę: na razie bez

Re: GDi Automat

Postautor: marcin_open » 27 kwie 2014, 22:58

No bo po to się bierze automat żeby nie zmieniać samemu :) duży komfort zapewne. Ja nie mam 4x4 i tego sys. KSS , a podczas zwykłej jazdy po drodze w terenie zabudowanym i poza na jezdni nie uźywasz 4x4? W terenie tylko tak? Np. Przy wyjeździe z zaspy lub d. błota?
odebrana 08.05.2014r. Kia Sportage 2.0 GDi XL

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: GDi Automat

Postautor: tabazagt » 27 kwie 2014, 23:26

Pamiętajcie przy wyjeżdżaniu z zaspy jak nie daje rady, wyłączyć ESC to odpowiednik ASR tylko bardziej rozbudowany.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: GDi Automat

Postautor: ZygJe » 28 kwie 2014, 08:45

CierpliwyBadacz pisze:
cisco pisze:Hm, to teraz skrzynia ma dwa tryby? ...


Koło wybieraka po lewej stronie ma przycisk wyboru trybu. Taki plastikowy klawisz :zlosnik:
Skrzynie w FL-ach są nowej generacji. Hyundai wkłada je od jesieni, Kia od marca.


Zaaferowany tą informacją właśnie jestem w salonie. Siedzę w 2.0 GDi automat XL. Po lewej stronie wybieraka brak przycisku zmiany trybu. Przycisk "activ eco" na swoim miejscu w panelu przycisków z lewej strony kierownicy. Nikt w salonie ani w serwisie nie słyszał o nowych skrzyniach. Są nadal A6LF1 benzyna i A6LF2 diesel.
Zrób proszę zdjęcie tego przycisku wyboru oraz podaj informację o nowym typie skrzyni biegów.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
CierpliwyBadacz
Bywalec
Posty: 77
Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
Czym jeżdzę: Sorento
Lokalizacja: DW

Re: GDi Automat

Postautor: CierpliwyBadacz » 28 kwie 2014, 09:51

ZygJe pisze:
CierpliwyBadacz pisze:Przycisk "activ eco" na swoim miejscu w panelu przycisków z lewej strony kierownicy...


Masz racje, nie wiem czemu napisalem klawisz kolo wybieraka a nie kierownicy [zly1]
Moze zasugerowalem sie zdjeciami hultaja ktore ogladalem a ktory ma klawisz kolo wybieraka.
Skrzynia jest opisana A6LF1* ale gwiazdka jest na dole jedynki.

Sorki za brak polskich liter.
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento :smirk:

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: GDi Automat

Postautor: ZygJe » 28 kwie 2014, 10:52

Przycisk ECO IMO to zamulacz który odbiera przyjemność z jazdy a nic nie wnosi jeśli chodzi o zużycie paliwa. W trybie "normalnym" skrzynia "uczy się" sposobu jazdy kierowcy (fuzzy logic) na dwóch poziomach. Krótko i długo terminowym. Czyli np jeśli kierowca jeździ spokojnie skrzynia też tak pracuje i zapamiętuje (długoterminowo) ten sposób jazdy jeśli jednak zaczyna "pociskać" zaczyna pracować w trybie bardziej "agresywnym" (krótkoterminowo), następnie wraca do poprzedniego stylu zmian. I oczywiście odwrotnie, jeśli kierownik notorycznie szaleje ale np z powodu zimy musi odpuścić skrzynia chwilo zmienia styl na spokojny. Stąd nie ma przycisku z trybem S (sport) czy W (winter). W zimie natomiast na śniegu można ruszać z drugiego biegu po wybraniu go ręcznie.
Do silników GDi jest zmieniony soft w skrzyni dostosowujący pracę do charakterystyki silnika i to cała nowość.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
CierpliwyBadacz
Bywalec
Posty: 77
Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
Czym jeżdzę: Sorento
Lokalizacja: DW

Re: GDi Automat

Postautor: CierpliwyBadacz » 28 kwie 2014, 12:09

ZygJe pisze:Przycisk ECO IMO to zamulacz który odbiera przyjemność z jazdy ...


Z tym sie zgadzam.
Ale IMO oszczedza paliwo.
Zupelnie inaczej pracuje na Eco, zmienia biegi przy nizszych obrotach, jak sie turlam to trzyma 2 bieg.
Jak jezdze ostro to pali 12.5 l a jak z Eco to 11. Pisze o miescie.
W trasie do Z.Gory zszedlem do 8 a po niewielkich pagorkach do Szklarskiej do 8.5.
Poprzednio mialem skrzynie tiptronik volkswagena i tam bylo odwrotnie: Eco domyslnie a wlacznik sport.
Niestety jeszcze nie zaobserwowalem zeby skrzynia w miescie pamietala ustawienia za to poza miastem rzeczywiscie uspokaja sie.

Sorki za brak polskich liter.
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento :smirk:

bobster
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 11 mar 2014, 20:12
Czym jeżdzę: 2.0 GDI AT 4x4

Re: GDi Automat

Postautor: bobster » 29 kwie 2014, 20:26

Czy skrzynia biegów w tym automacie jest dwusprzęgłowa?

Awatar użytkownika
CierpliwyBadacz
Bywalec
Posty: 77
Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
Czym jeżdzę: Sorento
Lokalizacja: DW

Re: GDi Automat

Postautor: CierpliwyBadacz » 29 kwie 2014, 20:37

Nie, to klasyczny automat z konwerterem.
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento :smirk:

Awatar użytkownika
marcin_open
Uzależniony
Posty: 166
Rejestracja: 25 sty 2014, 10:20
Czym jeżdzę: na razie bez

Re: GDi Automat

Postautor: marcin_open » 29 kwie 2014, 21:06

Powiedźcie czy napęd 4x4 ma jakieś znaczenie przy jeździe nieterenowej?
odebrana 08.05.2014r. Kia Sportage 2.0 GDi XL

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: GDi Automat

Postautor: puder12 » 29 kwie 2014, 21:35

Zdecydowanie TAK - zwłaszcza zimą.

Awatar użytkownika
marcin_open
Uzależniony
Posty: 166
Rejestracja: 25 sty 2014, 10:20
Czym jeżdzę: na razie bez

Re: GDi Automat

Postautor: marcin_open » 29 kwie 2014, 21:44

Tzn.? Że zimą się nie ślizgasz? Przy starcie na ślizgiej nawierzchni niż czy zaspa? Zaczynam się zastanawiać czy dobrze zrobiłem nie biorąc 4x4...
odebrana 08.05.2014r. Kia Sportage 2.0 GDi XL

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: GDi Automat

Postautor: ZygJe » 30 kwie 2014, 08:00

Na określenie konwerter robi mi się niedobrze to nie jest konwerter bo konwerter przemienia na przykład energię mechaniczną w elektryczną czyli konwertuje, tutaj natomiast mamy do czynienia po prostu z przekładnią hydrokinetyczna która z zasady swojego działania ma zmienne przełożenie od nieskończoności czyli samochód stoi z drugiej zaś strony zakresu dąży do 1 ale co również wynika z zasady działania tej przekładni nie jest w stanie takiego przełożenia osiągnąć.

Napęd AWD w moim przekonaniu sprawdza się nawet w lecie na suchym asfalcie chcąc włączyć się na przykład do ruchu z bocznej uliczki na drogę krajową o dużym ruchu gdzie jedzie sznur samochodów z prędkością znacznie większą niż dopuszczalna 50 k a jeszcze jak chcemy włączyć się do ruchu w lewo to możliwość błyskawicznego przyspieszenia od zera bez zrobienia pisku na całą okolice w moim przekonaniu jest nieoceniona

Dyktowałem to do smartfona więc sory za składnię
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
CierpliwyBadacz
Bywalec
Posty: 77
Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
Czym jeżdzę: Sorento
Lokalizacja: DW

Re: GDi Automat

Postautor: CierpliwyBadacz » 30 kwie 2014, 08:55

ZygJe pisze:Na określenie konwerter robi mi się niedobrze...


Hyundai/Kia nazywa to coś 'torque converter'. Napisz do nich, że to nie jest poprawna nazwa.

Co do 4x4: po poprzednim vw z napędem na cztery łapy nie wyobrażam sobie innego :aha:
Szczególnie w zimie. Pali więcej ale przyjemność z jazdy plus bezpieczeństwo są tego warte.

BTW bardzo chciałem kupić forestera 2.0i CVT bo ma genialny napęd symetrical AWD ale jest za drogi dla mnie [zlolta]
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento :smirk:

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: GDi Automat

Postautor: ZygJe » 30 kwie 2014, 10:57

W języku angielskim jest to poprawna nazwa. Jednak w języku polskim zauważ mówimy a nie spikamy, czy też rozmawiamy a nie tokujemy.
Podobna sytuacja jest z katalizatorem "trójdrożnym" który po polsku jest trójfunkcyjny a po prostu ktoś bez pojęcia przetłumaczył drei wege katalysator z niemieckigo dosłownie a nie znaczeniowo. Z resztą, w języku angielskim katalizator to właśnie catalytic converter :mrgreen:
A wynika to z szerokiego znaczenia słowa converter w języku angielskim, dość mocno ograniczonego jednak w polskim.
Konwerter to coś co dokonuje konwersji. A wg SJP konwersja to:
1. w fizyce: zmiana postaci czegoś; przekształcenie, transformacja;
2. w chemii: przemiana, w wyniku której produkty uzyskują nowe, technologicznie pożądane właściwości;
3. zmiana warunków pożyczki lub kredytu albo jednostek funduszu inwestycyjnego;
4. w informatyce: zmiana formatu pliku;
5. w logice: przekształcenie zdania polegające na tym, że wyraz występujący w funkcji podmiotu staje się orzecznikiem i odwrotnie;
6. zmiana wyznania w obrębie wyznań chrześcijańskich lub przejście z innej religii na chrześcijaństwo; nawrócenie;
7. gwałtowna zmiana światopoglądu, ideologii, poczucia tożsamości itp. przej jednostkę albo grupy

Jak widać nigdzie nie mieści się tu pojęcie sprzęgła (którym od biedy można tu nazwać przekładnię hydrokinetyczną) lub przekładni. Stąd określenie "konwerter momentu" jest po prostu potworkiem językowym.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
CierpliwyBadacz
Bywalec
Posty: 77
Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
Czym jeżdzę: Sorento
Lokalizacja: DW

Re: GDi Automat

Postautor: CierpliwyBadacz » 30 kwie 2014, 11:19

ZygJe pisze: ... Stąd określenie "konwerter momentu" jest po prostu potworkiem językowym.


OK zatrybiłem :ok:

Mam jedno pytanie: co jakiś czas przy stawaniu przed światłami lub powolnym turlaniu mam małe wahnięcie obrotów.
Spadają do 650 potem wracają do normalnych tak mniej więcej 850.
Silnik jakby na sekundę przygasał. Skrzynia cały czas na D.
To normalny objaw ?
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento :smirk:


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap